Skocz do zawartości

Na razie żart a w przyszłości może majątek ??


pablos

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Kakabe napisał:

dobrnęliśmy chyba do końca tego tematu ......

Pewnie tak albo nie bo po spokojnym początku nastąpiło apogeum przerzucania się argumentami typu "Moja racja jest mojsza niż twojsza " :)

Choć nie powiem że pewne momenty były ciekawe i pouczające, argumenty przekonujące i zabawne aczkolwiek zaczynam rozumieć Niemena...- Dziwny jest ten świat-

Z tematu wyciągnąłem dwa wnioski- pierwszy że auta elektrycznego nie kupię na bank :rolleyes: chyba że mnie zmuszą i drugi skrajny wniosek że gdybym był szefem forum to Jacka wywaliłbym na zbity pysk- ot nie lubię ciągłego jadu w dyplomatycznej formie i wielokrotnego, oślego dopominania się by polityka zagościła na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marek_Spy napisał:

Przepraszam a gdzie widzisz obrażanie ? bo ja widzę stwierdzenie faktu

Nasz PT Admin, widzi obrażanie tam  gdzie chce  je widzieć i to jest  główny problem...

ze swojej strony kończę tę  dyskusję, jednocześnie przepraszając załozyciela tematu

hasta la vista  Seniores

1 minutę temu, Shock napisał:

był szefem forum to Jacka wywaliłbym na zbity pysk

złóz taki wniosek i poddaj  go pod głosowanie...masz takie prawo jezeli narusząm Regulamin

już kiedys to zrobiłes w stosunku  do  niepokornych  uczestników Forum,  nieprawdaż ?

a tak na marginesie Panie  Modzie....pysk to możesz mieć Ty

6 minut temu, Shock napisał:

dopominania się by polityka zagościła na forum 

polityka  zagości na Forum  szybciej niż myślisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, d9Jacek napisał:

polityka  zagości na Forum  szybciej niż myślisz

Ale Ciebie pewnie już tu nie będzie :)

 

11 minut temu, d9Jacek napisał:

złóz taki wniosek i poddaj  go pod głosowanie...masz takie prawo jezeli narusząm Regulamin

już kiedys to zrobiłes w stosunku  do  niepokornych  uczestników Forum,  nieprawdaż ?

W Twoim przypadku nie trzeba głosować :)  

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Shock napisał:

Choć nie powiem że pewne momenty były ciekawe i pouczające, argumenty przekonujące i zabawne aczkolwiek zaczynam rozumieć Niemena...- Dziwny jest ten świat-

Tak .... "dziwny jest ten Świat ......"

Może za jakiś czas uda się powrócić do tego tematu i uda się w merytoryczny sposób podsumować wszystkie za i przeciw samochodom elektrycznym.

Nie jestem przeciwnikiem elektromobilności bo to czy mi się podoba czy nie i tak nastąpi..........

Może faktycznie trzeba by było wyjaśnić wszystkie wątpliwości ale w sposób bezstronny i merytoryczny .........

Dzięki temu tematowi zainteresowałem się tematyką samochodów elektrycznych .....

Może za jakiś czas to się uda ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry przykład to baterie litowo-powietrzne, w których gęstość gromadzenia energii jest 10-krotnie większa niż w przypadku litowo-jonowych modułów. Zaawansowane prace trwają też nad tajemniczymi akumulatorami płynnymi,  które – zastosowane w autach – mogłyby wydłużyć ich zasięg nawet do 1000 km.  Toyota zbudowała działający prototyp baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem. Nowy typ baterii zapewni znacznie większy zasięg przy tej samej wielkości w porównaniu ze stosowanymi obecnie akumulatorami litowo-jonowymi. Japoński koncern planuje wprowadzenie nowego rozwiązania na rynek w 2025 roku. Wówczas ładowanie przeciętnego samochodu elektrycznego może trwać 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

16 godzin temu, Kakabe napisał:

Tak, przeprowadzono taki test ale zapomniał Kolega dodać że jest to samochód prototypowy w fazie badań nie będący obecnie produkowanym i nie wiadomo kiedy trafi do sprzedaży ........ Oskarża Kolega wszystkich dookoła o pisanie nieprawdy a sam podaje niepełne informacje ?

https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-vision-eqxx-premiera/

Nigdzie nie napisałem, że to seryjnie produkowany samochód.

 

16 godzin temu, Kakabe napisał:

Pokazuje to jak małe jest zainteresowanie używanymi samochodami elektrycznymi ......

 

Wzrost ilości ofert o 1500% i spadek średniej ceny o prawie 50% pokazuje małe zainteresowanie? Czy może rozwój rynku i zwiększanie się dostępności?
 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

ale co kilka lat trzeba wymienić baterię

Kolejny z mitów. Popatrz ile jeździ teraz np. tesli S z pocątków produkcji które kończą 10+ lat, bateria fabryczna, sprawność baterii na poziomie 90+% i gdzie ta wymiana co kilka lat? Taki S ma gwarancję na baterię 8 lat, gdzie zwykle gwarancja w spalinowcu to śmieszne 2, no może 5 lat. Czy to oznacza, ze spalinowca trzeba wymieniać co pół roku? Nawet portale spaliniarskie robiące testy pod założoną tezę pokazują, że trwałość baterii jest dużo większa niż piszą w mitologii. Ostatnio czytałem taki artykuł-wzięli zabytkowego, małego, typowo miejskiego elektryka, z bardzo słabą technologicznie baterią(niezmienianą od fabryki), bez układu jej chłodzenia/ogrzania, włączyli wszystkie możliwe odbiorniki na maxa(w tym nagrzewnica elektryczna-zabytkowy prosty elektryk bez pompy ciepła), rozpędzili go na autostradzie do prędkości maksymalnej i narzekali że w taki sposób zrobił 40km przy fabrycznym zasięgu ok 100km po mieście. Czyli realnie zasięg pewnie 70-80km z katalogowych 100km, bateria ok 10letnia, i gdzie tu konieczność wymiany co 2 lata skoro nawet przestarzała technologicznie i prymitywna bateria po 10 latach trzyma jakoś 70-80% fabrycznej sprawności? Poza tym branie cennika z ASO jest średnie, czy w swoim spalinowym 15letnim samochodzie jak padnie silnik to zamawiasz nowy z ASO? 
 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

I kolejne pytanie - dlaczego właściciele tych wspaniałych samochodów pozbywają się ich przy tak małych przebiegach i tak młodych rocznikach za tak małe pieniądze ?

Tak że Kolego życzę Ci powodzenia przy zakupie wymarzonego eko samochodu.... tylko nie zapomnij postarać się o nisko oprocentowany kredyt na wymianę baterii w tym samochodzie.

Którego konkretnie samochodu się ktoś pozbywa? Spytaj sprzedającego. Tak samo spalinowe sprzedaje się z różnymi przebiegami, pełno jest ogłoszeń samochodów które mają np 2-3 lata i mniej niż 100 tys przebiegu, ogłoszenia z cesją umowy leasingu-co jest w tych samochodach takiego złego, że ludzie się ich pozbywają jeszcze zanim skończył się leasing?
 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

Już Kolega Jacek zwracał Koledze uwagę że nazwy państw piszemy z dużej litery .

Przed "że" stawiamy przecinek, przed znakami interpunkcyjnymi nie stawiamy spacji.

 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

Być może tak jest ale nie znalazłem żadnej firmy w Polsce która by to robiła !

Powiedzmy że jest taka firma i że odsprzedaje je za granicę ..... tylko widzisz Kolego wszystkie źródła podają że recyklingowi poddaje się tylko 5% tych akumulatorów .... gdzie pozostałe 95 % ? ?????  I oto jest pytanie ..........

Technologicznie mamy ogarnięte metody odzysku nawet ponad 96%
https://bibliotekanauki.pl/articles/195188.pdf
A firmy zajmujące się recyklingiem narzekają raczej na brak "odpadów" z których mogliby odzyskiwać.
https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jest-problem-z-recyklingiem-baterii-li-ion-brakuje-baterii-zbyt-wiele-firm-ostrzy-sobie-na-nie-zeby/

 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

Poszukaj raz jeszcze Kolego ..... jak się przyłożysz to znajdziesz taką informację ?

Niestety, przyłożyłem się i nadal nic, niestety mam dostęp tylko do jawnych nie utajnionych informacji, jeśli masz dostęp do innych to podziel się, chętnie przejrzę.
 

 

17 godzin temu, Kakabe napisał:

Jeśli tak jest to czemu eksperci pożarnictwa twierdzą że samochodu elektrycznego nie da się ugasić ??????????

Na zamieszczonym filmie widać że ogniwa elektryczne nie zgasły po dwóch sekundach ......

Którzy dokładnie "eksperci" tak twierdzą? Na załączonym filmiku jest całą bateria a nie pojedyncze ogniwo, jedne gasną, drugie się od nich zapalają. 

 

14 godzin temu, Granacik napisał:

Nie jestem przeciwnikiem atomu ale jak długo w Polsce będzie ustawa o zamówieniach publicznych w obecnej formie ułatwiającej różne finansowe patologie tak długo jestem na nie. Elektrownia atomowa to nie Stadion Narodowy który jak się zawali to zginie parę osób. Chcesz mieć drugi Czarnobyl? To nie przelewki. Kto zagwarantuje, że np. nikt nie będzie podpieprzał cementu i po paru latach blok nie zacznie pękać? Tak jak było z choćby Trasą Łazienkowską i Mostem Grota.

 

Wiem, że p0lscy oligarchowie są bardzo zdolni, ale czernobyla nawet oni nie dadzą rady powtórzyć, a nawet jeśli hipotetycznie by dali, to i tak bardziej na zdrowie by to wyszło ludności niż elektrownie węglowe, które z założenia(tak samo ja pojazdy spalinowe) pompują odpady(te radioaktywne też) w powietrze. Czernobyl jest mocno hype-owany, realnie bardzo mało ludzi ucierpiało w porównaniu do skali katastrofy. 
 

 

14 godzin temu, Granacik napisał:

Alkohol etylowy i metylowy do pojazdów z zapłonem iskrowym czy oleje roślinne (świetny rzepakowy, w sumie tylko do tego się nadaje albo olej arachidowy przez który zginął Diesel) do silników z zapłonem samoczynnym to niby skąd się biorą? A z roślinek. A roślinki czego potrzebują? Potrzebują światła, powietrza, wody i gleby. Szach-Mat. :)

 

No faktycznie, w pewien sposób da się :D Z alkoholami jest trochę problem-jest bardzo higroskopijny i korozyjny, dlatego nie zyskał tak dużej popularności. Diesel zgiął w wypadku, a nie przez alergię na orzeszki. No możliwe jest  robienie oleju roślinnego, ale jednak wole kupić za kilka stówek solara i z niego ładować baterię, niż kupować za kilkaset tysięcy/kilka milionów pole, kombajny, maszyny do wyciskania i filtracji, nasiona, nawozy itd. żeby rocznie zyskać kilka baków mocno średniej jakości paliwa :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam P. napisał:

Wiem, że p0lscy oligarchowie są bardzo zdolni, ale czernobyla nawet oni nie dadzą rady powtórzyć, a nawet jeśli hipotetycznie by dali, to i tak bardziej na zdrowie by to wyszło ludności niż elektrownie węglowe, które z założenia(tak samo ja pojazdy spalinowe) pompują odpady(te radioaktywne też) w powietrze. Czernobyl jest mocno hype-owany, realnie bardzo mało ludzi ucierpiało w porównaniu do skali katastrofy. 
 

Jeżeli tak myślisz to musisz być człowiekiem bardzo młodym jeszcze i swoją wiedzę czerpiesz tylko z internetów. Ja dokładnie pamiętam co się działo w Warszawie gdy dotarła w końcu wiadomość o tej katastrofie i w następnych dniach. To, że nie było grzyba atomowego nie znaczy, że nic specjalnego się nie stało. Skutki są odczuwalne do teraz. I nadal umierają ludzie na choroby popromienne z tamtej katastrofy.

Elektrownia atomowa to przedsięwzięcie w którym nie ma miejsca na politykę czy oszczędności. Musi być zbudowana z poszanowaniem nauki, zgodnie z nią i z zapewnieniem najwyższego stopnia bezpieczeństwa. To kosztuje i tego w SIWZ tak łatwo nie ujmiesz. Budowę Trasy Toruńskiej miałem "za oknem". Nigdy nie została ukończona. Filary głównej przeprawy zaczęły się sypać zanim położono na nich przęsła. Dopiero przebudowa do specyfikacji S8 zakończyła temat. Po 30 latach i zrobieniu wszystkiego od zera. I tak się dzieje na każdej większej państwowej inwestycji cały czas. Uwierz mi, są uzasadnione obawy co do budowy elektrowni atomowej w obecnej sytuacji geopolitycznej kraju.

 

9 godzin temu, Adam P. napisał:

No możliwe jest  robienie oleju roślinnego, ale jednak wole kupić za kilka stówek solara i z niego ładować baterię, niż kupować za kilkaset tysięcy/kilka milionów pole, kombajny, maszyny do wyciskania i filtracji, nasiona, nawozy itd. żeby rocznie zyskać kilka baków mocno średniej jakości paliwa :D 

Akurat olej rzepakowy jako paliwo miałby bardzo duży dodatni bilans energetyczny. Zwłaszcza gdyby był również używany do napędu maszyn obsługujących jego uprawy. A produktem ubocznym jest składnik karmy dla bydła. Paliwo jest bardzo dobre, niewielka modyfikacja układu zasilania. 

Widzę tylko inne zagrożenie. Wycinka lasów pod zasiew rzepaku. Zawsze ktoś będzie chciał mieć więcej bez względu na wszystko.  

 

Nie jestem przeciwnikiem elektromobilności jako takiej. Trzeba, jak do wszystkiego, podejść ze zdrowym rozsądkiem. Dla tego po raz kolejny napiszę, że najlepszym rozwiązaniem jest hybryda szeregowa pluginn. Pojedzie i na prądzie z gniazdka i na jakimś paliwie. Nie ciągnie za sobą wad samochodu spalinowego i pełnego elektryka. Jest oszczędna, prosta i ekologiczna.   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Granacik napisał:

Akurat olej rzepakowy jako paliwo miałby bardzo duży dodatni bilans energetyczny. Zwłaszcza gdyby był również używany do napędu maszyn obsługujących jego uprawy. A produktem ubocznym jest składnik karmy dla bydła. Paliwo jest bardzo dobre, niewielka modyfikacja układu zasilania. 

Mnie chodziło bardziej o poziom trudności a wręcz niewykonalność (lub absurdalnie wysoki koszt) wytworzenia sobie oleju rzepakowego przez przeciętnego człowieka, w porównaniu do kosztu wytworzenia prądu. Nie znam się na dizlach, ale widziałem, że z jakiegoś powodu wszelkie paliwa z dodatkami "bio" są mocno nielubiane, a ci, co próbowali oszczędzać tankując "kujawski" czasami żałowali przy pierwszym mrozie, nawet jak mieszali pół na pół z ON, a nie dawali 100% rzepak.
 

 

4 godziny temu, Granacik napisał:

Jeżeli tak myślisz to musisz być człowiekiem bardzo młodym jeszcze i swoją wiedzę czerpiesz tylko z internetów.

Jestem już starcem, ale czerpię wiedzę głównie z internetu, ona znalazła się tam z wielu innych źródeł. Z różnych badań, różnych międzynarodowych instytucji wynika, że bezpośrednio w wyniku tego zdarzenia zginęło max kilkadziesiąt osób, a śmierci i chorób które mogły być powiązane(wg najmniej optymistycznych szacunków) około miliona, wzrost zachorowań na nowotwory na obszarach które objęło skażenie ok. 5-10%. Jak na katastrofę, która jest przedstawiana jako "prawie" koniec ludzkości to trochę mało. Już covid, który wg. niektórych jest zwykłą grypą, albo nawet nie istnieje(tylko media go wymyślają żeby zniewalać ludzi) dał kilka rzędów więcej poszkodowanych.
Reaktory do ewentualnych polskich elektrowni nie będą budowane przez polaków, będą kupione gotowce. W dodatku nie reaktory radzieckie z lat 60, tylko współczesne reaktory zbudowane tak, że z punktu widzenia fizyki nie ma możliwości awarii która zagrozi ludziom. Nawet przegrzany reaktor po prostu się wyłączy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MASK napisał:

I co, dalej płoszą?

 

Juz nie!!! Elektryk podjezdza takim cichaczem, ze nawet nie uslysza ? 

16 godzin temu, Adam P. napisał:

Kolejny z mitów. Popatrz ile jeździ teraz np. tesli S z pocątków produkcji które kończą 10+ lat, bateria fabryczna, sprawność baterii na poziomie 90+% i gdzie ta wymiana co kilka lat? Taki S ma gwarancję na baterię 8 lat, gdzie zwykle gwarancja w spalinowcu to śmieszne 2, no może 5 lat.

 

Jesli macie pytania odnosnie TESLI, to odpowiem na nie chetnie ( prosze liste ) w przyszlym tyg. Moj serdeczny przyjaciel Andreas Jönsson (poznalismy sie 20 lat temu, gdy budowalem mu pierwszy dom, teraz mieszka juz w trzecim ; wszystkie MOJE), sprzedaje setki TESLI rocznie , wiec cos o nich pewnie wie. Ciagnie je z roznych krajow i goni dalej. Jego firma to nie jakas firma krzak, bo sprzedaje auta (i to nie jakies ZWYKLE auta) od 20 lat. Sa to takie auta, ze wiekszosc z Was nie widziala ich na oczy, nie mowiac o jezdzeniu nimi (a ja wiekszoscia jezdzilem !). Dodam tylko, ze ZMUSZAL mnie do tego, gdyz mnie samochody srednio rajcuja. KOCHAM swojego ESPACE, a nie zadne Ferrari ?

Pisze tu o Lambo, Ferrari, Maserati, Porsche roznych Bentleyachi masie innych cudeniek (rowniez wielu amerykanskich musclecars). Poniewaz z czegos trzeba zyc, to przeskoczyl na TESLE uzywki (choc perelki dalej sprzedaje). Schodza jak swieze bulki, (testuje wszystkie przed sprzedaza u Teslowcow) i z tego co mowi sa zadziwiajaco dobre. Pytalem kiedys nawet o "trzymanie" baterii (choc nie w szczegolach), i odpowiedzial, ze jest lepiej jak mialo byc!!! 

 

Oto strona salonu autoperformance.se | Exclusive Cars

 

Zrobcie liste pytan, a dowiecie sie PRAWDY (i to z pierwszej reki). Hampus, szef mechanikow w ich warsztacie to tez moj serdeczny kolega i wielki milosnik czeskich piw. Nie ma mozliwosci, zebym dostal "falszywe" informacje. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawili palnik pod baterią tesli i zostawili na kwadrans żeby się rozpaliła, a potem ugasili jak gdyby nigdy nic, a podobno się nie da. 
I stary jak świat filmik jak bezpieczny i niepalny samochód po lekkiej obcierce się zapala i w kilkanaście sekund traci ok 100% wartości.

I typowa usterka pewniej grupy silników bmw-spontaniczny samozapłon:

 

Co do lpg to też nie jest zawsze tak różowo i raczej nie uciekniesz jeśli nie potrafisz biegać z prędkością naddźwiękową

 

 

 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.