Skocz do zawartości

Os max 25 fx problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii,  Jakaś mnie nie kreci zbieranie dla samego zbierania pare motorków mam i jakaś na żadne "kwiaciarnie" nie trafiłem może i dobrze bo bym pieniądze niepotrzebnie wydał.

Opublikowano

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty ?

I zaledwie kilka dwusuwów i to nie OS, a inne, no i jeszcze w większych niż stosuje obecnie pojemnościach.

Godzinę temu, d9Jacek napisał:

a tu  masz kolejna  "kwiaciarnię"

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/modellmotoren-2-takter-und-4-takter-sammlungsaufloesung/2422555494-249-8769

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

 

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

 

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

może sie równiez Arkowi przyda  bo On poszukuje motorków dla siebie

 

27 minut temu, Marek_Spy napisał:

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii,  Jakaś mnie nie kreci zbieranie dla samego zbierania pare motorków mam i jakaś na żadne "kwiaciarnie" nie trafiłem może i dobrze bo bym pieniądze niepotrzebnie wydał.

Dlaczego kolekcjonowanie miałoby być zabronione, ksiądz też ma ale nie używa i wszystko jest w porządku.

  • Haha 1
Opublikowano
15 minut temu, Paweł Prauss napisał:

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty ?

I zaledwie kilka dwusuwów i to nie OS, a inne, no i jeszcze w większych niż stosuje obecnie pojemnościach.

 

Dlaczego kolekcjonowanie miałoby być zabronione, ksiądz też ma ale nie używa i wszystko jest w porządku.

A kto powiedział ze zabronione ? cóż dziwna masz interpretacje ale ... zażartowałem ze w dobie ekoterroryzmu tez zabronią spalin

Opublikowano
Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii

 

32 minuty temu, Marek_Spy napisał:

A kto powiedział ze zabronione ? cóż dziwna masz interpretacje ale ... zażartowałem ze w dobie ekoterroryzmu tez zabronią spalin

Powyżej zamieściłem stosowne cytaty...Co zrozumiałem niewłaściwie?

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, Paweł Prauss napisał:

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty ?

Niby tak , ale serce rośnie widząc tyle cylinderków:) Co do pojemności to wolę te mniejsze ale kto wie czy się kiedyś nie skuszę....?

Opublikowano
W dniu 27.04.2023 o 19:50, MASK napisał:


Naprawdę? A czym się różni oprócz gaźnika i dekla?

 

 


Na pewno także żprop driverem ale z dużym prawdopodobieństwem technologią wykonania cylindra - nie sądzę, aby nadal był niklowany, trzeba by zobaczyć spis części obu i je porównać

 

Opublikowano
7 godzin temu, witold_pi napisał:

Na pewno także żprop driverem ale z dużym prawdopodobieństwem technologią wykonania cylindra - nie sądzę, aby nadal był niklowany, trzeba by zobaczyć spis części obu i je porównać

 

Czyli nie sprawdziłeś, ale trochę się przy swoim upierasz :D
 

  • Lubię to 3
Opublikowano
17 godzin temu, CrazyTomas napisał:

Arku, w którym numerze MT był plan tego trenerka.

Niestety nie pamiętam ale jak wrócę do domu (jestem w pracy na 2zm.)to sprawdzę i napiszę. To numer z lat 90 tych. 

Opublikowano
W dniu 3.05.2023 o 21:28, CrazyTomas napisał:

Arku, w którym numerze MT był plan tego trenerka.

Młody Technik 6/96

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
22 godziny temu, CrazyTomas napisał:

Dzięki, niestety kolega SP-ANJ nie dzieli się tym numerem w Sieci.

Nie bardzo rzumiem o co chodzi ?

Poszukaj po internecie może da się kupić czasopismo lub po antykwariatach.

A jeżeli bardzo ci zależy na tych planach i dasz słowo ,że model będziesz budował wyślę ci pocztą ksero planów (skanera nie posiadam):)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Po zwrocie ostatniego silnika pomino lekkiej traumy kupiłem ponownie  okazyjnie Os max 25 fx II nowy. 

I tu niespodzianka silnik się nie obraca jakby ktoś skleił tłok z tuleją.I to bez wkręconej świecy! Ale pomny ostatnich przygód ,delikatnie odkręciłem głowicę wyjąłem tuleję oczyściłem ręcznikiem papierowym i solidnie posmarowalem całość olejem EDL tym do paliwa żarowego bo mam jeszcze resztkę w zapasach.

Złożyłem całość ,wkręciłem świecę założyłem śmigło i......silnik normalnie się obraca.Tłok ma normalną powierzchnię bez rys jak w poprzednim silniku.Jedyne co mnie martwi to po demontażu glowicy wyleciał skądś mały metalowy opiłek. Oby nie było tego wiecej w motorze ale skoro tłok i tuleja są już oczyszczone i nasmarowane to powinno byc ok.Nauczka na przyszłość nigdy nie kręcić od razu motorem tylko lepiej zrobić chodziaż minimum jeśli chodzi o mycie.

Egzemplarz który kupilem ma ładnie odlany korpus (poprzedni silnik miał tragiczną powierzchnię z licznymi ostrymi zadziorami).No i jest napis made in Japan a na poprzednim chyba nie było.Ktoś pisał wczesniej że osmax robił jakiś czas produkcję w Chinach 

i tamten silnik widac był z tego okresu.

Teraz pozostaje odpalenie i dotarcie potem mycie ,konserwacja i narazie niech leży i czeka na model?

Mam nadzieję że będzie chodził poprawnie.

Będzie napędział szybki model typu combat Aces lub podobny.

Tzn. ma być głośno ,dymić i model ma zapier....ać?takie są założenia.

Jak już pisałem wracam po przerwie trochę do spaliny bo po pierwsze mam sentyment a po drugie jest po prostu taniej niż eletro:

Takie 4cm to moc około 600W i to przez praktycznie cały lot a ile trzeba pakietów i to jakich aby zrobić np. 8 lotow po 7min szybkim np.combatem?

Paliwo swoje kosztuje ale i tak jest taniej zwłaszcza do modeli samolotow 1,2m do 1,4m a takie głównie buduję.

Ale się rozpisalem.....

Opublikowano
59 minut temu, Ares napisał:

Teraz pozostaje odpalenie i dotarcie potem mycie ,konserwacja i narazie niech leży i czeka na model?

hmmmm....to  w jakim celu masz go uruchamiać, docierać, myć itd, jeżeli  jak na ten moment nie masz  modelu ? Z ciekawości ?

Nówka sztuka to nówka sztuka 

Opublikowano
9 minut temu, d9Jacek napisał:

hmmmm....to  w jakim celu masz go uruchamiać, docierać, myć itd, jeżeli  jak na ten moment nie masz  modelu ? Z ciekawości ?

Nówka sztuka to nówka sztuka 

Ponieważ chcę mieć całkowitą pewność że pracuje prawidłowo i nic z nim się nie dzieje.

Po dotarciu i dokładnym umyciu i zakonserwowaniu nic mu przecież nie będzie.Może leżeć latami.

Kolega Andrzej C polecał porządnie przepłukac motor płynem do mycia tarcz hamulcowych i potem konserwacja olejem.Zawsze to wtedy jest pewność że masz silnik ktory pracuje dobrze nie ma wad więc można pod niego budować model.

Opublikowano
10 minut temu, Ares napisał:

Ponieważ...

każde nowe auto które  wyjedzie z salonu nie jest już  nowym autem tylko używanym...widzisz analogię ?

masz nowy silnik , zakonserwuj go i niech sobie lezy w pudle a tak będziesz miał prawie nowy a prawie czyni bardzo wiele . Ale kazdy robi to co uważa za stosowne

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.