Skocz do zawartości

Os max 25 fx problem


Ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii,  Jakaś mnie nie kreci zbieranie dla samego zbierania pare motorków mam i jakaś na żadne "kwiaciarnie" nie trafiłem może i dobrze bo bym pieniądze niepotrzebnie wydał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty 🙂

I zaledwie kilka dwusuwów i to nie OS, a inne, no i jeszcze w większych niż stosuje obecnie pojemnościach.

Godzinę temu, d9Jacek napisał:

a tu  masz kolejna  "kwiaciarnię"

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/modellmotoren-2-takter-und-4-takter-sammlungsaufloesung/2422555494-249-8769

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

 

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

 

Modellmotoren 2-Takter und 4-Takter; Sammlungsauflösung in Althengstett

może sie równiez Arkowi przyda  bo On poszukuje motorków dla siebie

 

27 minut temu, Marek_Spy napisał:

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii,  Jakaś mnie nie kreci zbieranie dla samego zbierania pare motorków mam i jakaś na żadne "kwiaciarnie" nie trafiłem może i dobrze bo bym pieniądze niepotrzebnie wydał.

Dlaczego kolekcjonowanie miałoby być zabronione, ksiądz też ma ale nie używa i wszystko jest w porządku.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paweł Prauss napisał:

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty 🙂

I zaledwie kilka dwusuwów i to nie OS, a inne, no i jeszcze w większych niż stosuje obecnie pojemnościach.

 

Dlaczego kolekcjonowanie miałoby być zabronione, ksiądz też ma ale nie używa i wszystko jest w porządku.

A kto powiedział ze zabronione ? cóż dziwna masz interpretacje ale ... zażartowałem ze w dobie ekoterroryzmu tez zabronią spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

No tak kolekcjonowanie silników modelarskich czyli "ciche wariactwo" ale niedługo to tez będzie zabronione w ramach ekologii

 

32 minuty temu, Marek_Spy napisał:

A kto powiedział ze zabronione ? cóż dziwna masz interpretacje ale ... zażartowałem ze w dobie ekoterroryzmu tez zabronią spalin

Powyżej zamieściłem stosowne cytaty...Co zrozumiałem niewłaściwie?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Paweł Prauss napisał:

Ale on takich nie lubi, o czym pisał parę postów wyżej...

Same czterotakty 🙂

Niby tak , ale serce rośnie widząc tyle cylinderków:) Co do pojemności to wolę te mniejsze ale kto wie czy się kiedyś nie skuszę....😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2023 o 19:50, MASK napisał:


Naprawdę? A czym się różni oprócz gaźnika i dekla?

 

 


Na pewno także żprop driverem ale z dużym prawdopodobieństwem technologią wykonania cylindra - nie sądzę, aby nadal był niklowany, trzeba by zobaczyć spis części obu i je porównać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, witold_pi napisał:

Na pewno także żprop driverem ale z dużym prawdopodobieństwem technologią wykonania cylindra - nie sądzę, aby nadal był niklowany, trzeba by zobaczyć spis części obu i je porównać

 

Czyli nie sprawdziłeś, ale trochę się przy swoim upierasz :D
 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, CrazyTomas napisał:

Arku, w którym numerze MT był plan tego trenerka.

Niestety nie pamiętam ale jak wrócę do domu (jestem w pracy na 2zm.)to sprawdzę i napiszę. To numer z lat 90 tych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
22 godziny temu, CrazyTomas napisał:

Dzięki, niestety kolega SP-ANJ nie dzieli się tym numerem w Sieci.

Nie bardzo rzumiem o co chodzi ?

Poszukaj po internecie może da się kupić czasopismo lub po antykwariatach.

A jeżeli bardzo ci zależy na tych planach i dasz słowo ,że model będziesz budował wyślę ci pocztą ksero planów (skanera nie posiadam):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Po zwrocie ostatniego silnika pomino lekkiej traumy kupiłem ponownie  okazyjnie Os max 25 fx II nowy. 

I tu niespodzianka silnik się nie obraca jakby ktoś skleił tłok z tuleją.I to bez wkręconej świecy! Ale pomny ostatnich przygód ,delikatnie odkręciłem głowicę wyjąłem tuleję oczyściłem ręcznikiem papierowym i solidnie posmarowalem całość olejem EDL tym do paliwa żarowego bo mam jeszcze resztkę w zapasach.

Złożyłem całość ,wkręciłem świecę założyłem śmigło i......silnik normalnie się obraca.Tłok ma normalną powierzchnię bez rys jak w poprzednim silniku.Jedyne co mnie martwi to po demontażu glowicy wyleciał skądś mały metalowy opiłek. Oby nie było tego wiecej w motorze ale skoro tłok i tuleja są już oczyszczone i nasmarowane to powinno byc ok.Nauczka na przyszłość nigdy nie kręcić od razu motorem tylko lepiej zrobić chodziaż minimum jeśli chodzi o mycie.

Egzemplarz który kupilem ma ładnie odlany korpus (poprzedni silnik miał tragiczną powierzchnię z licznymi ostrymi zadziorami).No i jest napis made in Japan a na poprzednim chyba nie było.Ktoś pisał wczesniej że osmax robił jakiś czas produkcję w Chinach 

i tamten silnik widac był z tego okresu.

Teraz pozostaje odpalenie i dotarcie potem mycie ,konserwacja i narazie niech leży i czeka na model🙂

Mam nadzieję że będzie chodził poprawnie.

Będzie napędział szybki model typu combat Aces lub podobny.

Tzn. ma być głośno ,dymić i model ma zapier....ać🙂takie są założenia.

Jak już pisałem wracam po przerwie trochę do spaliny bo po pierwsze mam sentyment a po drugie jest po prostu taniej niż eletro:

Takie 4cm to moc około 600W i to przez praktycznie cały lot a ile trzeba pakietów i to jakich aby zrobić np. 8 lotow po 7min szybkim np.combatem?

Paliwo swoje kosztuje ale i tak jest taniej zwłaszcza do modeli samolotow 1,2m do 1,4m a takie głównie buduję.

Ale się rozpisalem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Ares napisał:

Teraz pozostaje odpalenie i dotarcie potem mycie ,konserwacja i narazie niech leży i czeka na model🙂

hmmmm....to  w jakim celu masz go uruchamiać, docierać, myć itd, jeżeli  jak na ten moment nie masz  modelu ? Z ciekawości ?

Nówka sztuka to nówka sztuka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, d9Jacek napisał:

hmmmm....to  w jakim celu masz go uruchamiać, docierać, myć itd, jeżeli  jak na ten moment nie masz  modelu ? Z ciekawości ?

Nówka sztuka to nówka sztuka 

Ponieważ chcę mieć całkowitą pewność że pracuje prawidłowo i nic z nim się nie dzieje.

Po dotarciu i dokładnym umyciu i zakonserwowaniu nic mu przecież nie będzie.Może leżeć latami.

Kolega Andrzej C polecał porządnie przepłukac motor płynem do mycia tarcz hamulcowych i potem konserwacja olejem.Zawsze to wtedy jest pewność że masz silnik ktory pracuje dobrze nie ma wad więc można pod niego budować model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ares napisał:

Ponieważ...

każde nowe auto które  wyjedzie z salonu nie jest już  nowym autem tylko używanym...widzisz analogię ?

masz nowy silnik , zakonserwuj go i niech sobie lezy w pudle a tak będziesz miał prawie nowy a prawie czyni bardzo wiele . Ale kazdy robi to co uważa za stosowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.