FockeWulf Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Coś nie tak?! Jak regle można umieścić w gondolach silnikowy h to po co przedłużać kable silnikowe? Chodzi ci o akumulatorowe?Gdzieś było wyjaśnienie dlaczego jedno jest lepsze od drugiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Duży ten model? jak rozpiętością podobnie do mojego Bronka to ja mam pakiety w kabinie a regle przy silniku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 1 godzinę temu, FockeWulf napisał: Coś nie tak?! Jak regle można umieścić w gondolach silnikowy h to po co przedłużać kable silnikowe? Chodzi ci o akumulatorowe? Gdzieś było wyjaśnienie dlaczego jedno jest lepsze od drugiego... Oczywiście, że coś nie tak. Spieszyłem się. Chodziło o przedłużenie zasilających "+" i "-" gdy regle w gondolach. 9 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej. - Jurek Mnie wydaje się, że aku lepiej mieć umieszczone blisko siebie niż w gondolach. No chyba, że brak miejsca w kadłubie. Natomiast tylu ilu użytkowników zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Market Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 42 minuty temu, Irek M napisał: zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające Zasilające. I nie jest to kwestia opinii tylko fizyki. Wytłumaczenie jest proste: zasilające niosą tylko zasilanie, a silnikowe niosą sygnałowy PWM wysokoprądowy i zwrotnie pomiary położenia wirnika, więc im dłuższe przewody tym większe zniekształcenia sygnałów w obie strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 (edytowane) Wyjaśnijmy - żeby uniknąć nieporozumień. Kable silnikowe to kable pom. reglem i silnikiem; kable zasilające to kable pom. reglem i accu ?? Jeżeli tak, to kable silnikowe sieją wielokrotnie więcej zakłóceń niż niż kable zasilające. W kablach silnikowych masz częstotliwość komutacji.... Ponadto są 3, więc ich masa po przedłużeniu rośnie bardziej. Jasne - może być taki moment, że kable zasilające masz z jakiegoś powodu 4 czy 6 kwadrat a silnikowe 1 czy 1,5 kwadrat i wtedy, co powyżej - nie musi się sprawdzić ? Ale to są odosobnione przypadki. Z punktu rozłożenia mas - lepiej accu w kadłubie, jak najbliżej Ś.C. Z punktu sprawności elektrycznej - lepiej w gondolach. Każdy wybierze, na czym mu bardziej zależy ? Ale znajdą się tacy, którym na niczym nie zależy - to i regle włożą do kadłuba. I udowodnią na filmiku, że wszystko jest O.K. ! - Jurek Przepraszam - nie zauważyłem, że Andrzej był szybszy. Edytowane 17 Października 2023 przez Jerzy Markiton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 17 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Ares - przepraszam !!! Powodzenia - Jurek Ależ ja się nie gniewam. Wszystko gra Godzinę temu, robertus napisał: Duży ten model? jak rozpiętością podobnie do mojego Bronka to ja mam pakiety w kabinie a regle przy silniku. Model mały .Około 1300mm rozp. Najkorzystniej w mojej sytuacji umieścić regle w gondolach i zasilać silniki z jednego pakietu. Przy okazji uzyskam skupienie masy wokół ś.ć. co jest zawsze korzystniejsze niż ciężkie pakiety w gondolach.No i w przypadku 2 pakietów wystarczy że jeden jest bardziej zajechany i już mamy różnice w ciągu .A jak jeden regiel wcześniej odetnie?Nad ziemią albo w najmniej odpowiednim momencie?Nie: dla mnie opcją z jednym centralnym pakietem i dwoma regulatorami jest najlepsza.Nie upieram się bo w dwusilnikowych modelach nie mam doświadczenia ale tak mi intuicja i doświadczenie modelarskie podpowiada. Oczywiście Jerzy ma rację, że jeśli przedłużać to tylko kable między aku. a reglami.Nie będzie aż tak tragicznie z długością. Jestem akurat w pracy ale w wolnej chwili wrzucę linka z planami modelu i tam wszystko widać. Dzięki wszystkim za cenne porady Już mam w głowie plan jak to ma mniej więcej wyglądać i czego się spodziewać przy oblocie. Mam nadzieję że nie będzie niespodzianek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 Dżiżas - 1300mm rozpiętości, po kiego kombinować, jakby to 6m makiety było Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel). Jeśli chodzi o miksowanie SK do silników to to wcale nie pomaga przy stracie jednego silnika. Wtedy ten miks trzeba koniecznie wyłączyć, bo SK zmienia nam wtedy ciąg, a będziemy nim naprawdę ostro wachlować. Jedyna opcja żeby to ogarnąć, to wszystko robić ręcznie (testowałem kilka razy, włącznie z powrotem do bazy w FPV na jednym silniku. A później zacząłem stosować sensowne silniki i już nigdy nie testowałem) Ogólnie - ja nie mam dobrych doświadczeń z tym miksem - zamienia potulny model w coś narowistego. Sam stosuję tylko podczas kołowania, albo jak chce porobić jakieś bzdune płaskie korki. Na pewno oblatywać bez tego miksa, bo można się brzydko sparzyć. Jeśli chodzi o cut offa to jest pewien myk. ZAWSZE jeden regiel wcześniej odcina (nawet jak lecą z jednego aku). A że wtedy obciążenie pakietu spada, napięcie wzrasta, to drugi radośnie jeszcze zwiększa obroty. Rozwiązanie? Nie latać do cut offa. Ja w ogóle nie stosuję odcięcia, telemetria mi ten temat załatwia. Ale moje dwusilnikowce mają czas lotu rzędu 2h, więc i tak rzadko dolatuje aku. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 18 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 4 godziny temu, Patryk Sokol napisał: Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel). No i tyle w temacie tak właśnie zrobię. Propo latania ja również nigdy nie latam do odcięcia i pozostawiam nieco energii w bateri i nie ma z tym większego problemu. A wypytuję tak ponieważ to mój pierwszy dwusilnik . Lepiej zawsze popytać innych niż wyważać już otwarte drzwi.Każda klasa modeli rządzi się swoimi prawami więc utworzyłem ten wątek aby zapoznać się z iliniami innych. Model będzie mały ale wariat?raczej duże ob.pow.nosnej mocne motory a co za tym wszystkim idzie duża prędkość. Taki chcę aby móc latać w różnych warunkach. Pozdrawiam i dzięki za poradę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp350D Opublikowano 14 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 Można jeszcze zasilać odbiornik i n.p. 2 serwa z jednego BEC a pozostałe serwa z drugiego skoro już jest. Zmniejszy się obciążenie tego wpiętego w całości do odbiornika i będzie się mniej grzał. W tym celu wystarczy wypiąć z wtyczek od serw które mają być z drugiego BEC środkowe przewody i połączyć je z tym wypiętym z regulatora. Oczywiście trzeba to zaizolować. W moim Łośku działa doskonale. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi