FockeWulf Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 Coś nie tak?! Jak regle można umieścić w gondolach silnikowy h to po co przedłużać kable silnikowe? Chodzi ci o akumulatorowe?Gdzieś było wyjaśnienie dlaczego jedno jest lepsze od drugiego...
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej. - Jurek
robertus Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 Duży ten model? jak rozpiętością podobnie do mojego Bronka to ja mam pakiety w kabinie a regle przy silniku. 1
Irek M Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 1 godzinę temu, FockeWulf napisał: Coś nie tak?! Jak regle można umieścić w gondolach silnikowy h to po co przedłużać kable silnikowe? Chodzi ci o akumulatorowe? Gdzieś było wyjaśnienie dlaczego jedno jest lepsze od drugiego... Oczywiście, że coś nie tak. Spieszyłem się. Chodziło o przedłużenie zasilających "+" i "-" gdy regle w gondolach. 9 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej. - Jurek Mnie wydaje się, że aku lepiej mieć umieszczone blisko siebie niż w gondolach. No chyba, że brak miejsca w kadłubie. Natomiast tylu ilu użytkowników zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające.
Market Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 42 minuty temu, Irek M napisał: zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające Zasilające. I nie jest to kwestia opinii tylko fizyki. Wytłumaczenie jest proste: zasilające niosą tylko zasilanie, a silnikowe niosą sygnałowy PWM wysokoprądowy i zwrotnie pomiary położenia wirnika, więc im dłuższe przewody tym większe zniekształcenia sygnałów w obie strony.
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Października 2023 Opublikowano 17 Października 2023 (edytowane) Wyjaśnijmy - żeby uniknąć nieporozumień. Kable silnikowe to kable pom. reglem i silnikiem; kable zasilające to kable pom. reglem i accu ?? Jeżeli tak, to kable silnikowe sieją wielokrotnie więcej zakłóceń niż niż kable zasilające. W kablach silnikowych masz częstotliwość komutacji.... Ponadto są 3, więc ich masa po przedłużeniu rośnie bardziej. Jasne - może być taki moment, że kable zasilające masz z jakiegoś powodu 4 czy 6 kwadrat a silnikowe 1 czy 1,5 kwadrat i wtedy, co powyżej - nie musi się sprawdzić ? Ale to są odosobnione przypadki. Z punktu rozłożenia mas - lepiej accu w kadłubie, jak najbliżej Ś.C. Z punktu sprawności elektrycznej - lepiej w gondolach. Każdy wybierze, na czym mu bardziej zależy ? Ale znajdą się tacy, którym na niczym nie zależy - to i regle włożą do kadłuba. I udowodnią na filmiku, że wszystko jest O.K. ! - Jurek Przepraszam - nie zauważyłem, że Andrzej był szybszy. Edytowane 17 Października 2023 przez Jerzy Markiton
Ares Opublikowano 17 Października 2023 Autor Opublikowano 17 Października 2023 3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Ares - przepraszam !!! Powodzenia - Jurek Ależ ja się nie gniewam. Wszystko gra Godzinę temu, robertus napisał: Duży ten model? jak rozpiętością podobnie do mojego Bronka to ja mam pakiety w kabinie a regle przy silniku. Model mały .Około 1300mm rozp. Najkorzystniej w mojej sytuacji umieścić regle w gondolach i zasilać silniki z jednego pakietu. Przy okazji uzyskam skupienie masy wokół ś.ć. co jest zawsze korzystniejsze niż ciężkie pakiety w gondolach.No i w przypadku 2 pakietów wystarczy że jeden jest bardziej zajechany i już mamy różnice w ciągu .A jak jeden regiel wcześniej odetnie?Nad ziemią albo w najmniej odpowiednim momencie?Nie: dla mnie opcją z jednym centralnym pakietem i dwoma regulatorami jest najlepsza.Nie upieram się bo w dwusilnikowych modelach nie mam doświadczenia ale tak mi intuicja i doświadczenie modelarskie podpowiada. Oczywiście Jerzy ma rację, że jeśli przedłużać to tylko kable między aku. a reglami.Nie będzie aż tak tragicznie z długością. Jestem akurat w pracy ale w wolnej chwili wrzucę linka z planami modelu i tam wszystko widać. Dzięki wszystkim za cenne porady Już mam w głowie plan jak to ma mniej więcej wyglądać i czego się spodziewać przy oblocie. Mam nadzieję że nie będzie niespodzianek. 1
Patryk Sokol Opublikowano 18 Października 2023 Opublikowano 18 Października 2023 Dżiżas - 1300mm rozpiętości, po kiego kombinować, jakby to 6m makiety było Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel). Jeśli chodzi o miksowanie SK do silników to to wcale nie pomaga przy stracie jednego silnika. Wtedy ten miks trzeba koniecznie wyłączyć, bo SK zmienia nam wtedy ciąg, a będziemy nim naprawdę ostro wachlować. Jedyna opcja żeby to ogarnąć, to wszystko robić ręcznie (testowałem kilka razy, włącznie z powrotem do bazy w FPV na jednym silniku. A później zacząłem stosować sensowne silniki i już nigdy nie testowałem) Ogólnie - ja nie mam dobrych doświadczeń z tym miksem - zamienia potulny model w coś narowistego. Sam stosuję tylko podczas kołowania, albo jak chce porobić jakieś bzdune płaskie korki. Na pewno oblatywać bez tego miksa, bo można się brzydko sparzyć. Jeśli chodzi o cut offa to jest pewien myk. ZAWSZE jeden regiel wcześniej odcina (nawet jak lecą z jednego aku). A że wtedy obciążenie pakietu spada, napięcie wzrasta, to drugi radośnie jeszcze zwiększa obroty. Rozwiązanie? Nie latać do cut offa. Ja w ogóle nie stosuję odcięcia, telemetria mi ten temat załatwia. Ale moje dwusilnikowce mają czas lotu rzędu 2h, więc i tak rzadko dolatuje aku. 2
Ares Opublikowano 18 Października 2023 Autor Opublikowano 18 Października 2023 4 godziny temu, Patryk Sokol napisał: Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel). No i tyle w temacie tak właśnie zrobię. Propo latania ja również nigdy nie latam do odcięcia i pozostawiam nieco energii w bateri i nie ma z tym większego problemu. A wypytuję tak ponieważ to mój pierwszy dwusilnik . Lepiej zawsze popytać innych niż wyważać już otwarte drzwi.Każda klasa modeli rządzi się swoimi prawami więc utworzyłem ten wątek aby zapoznać się z iliniami innych. Model będzie mały ale wariat?raczej duże ob.pow.nosnej mocne motory a co za tym wszystkim idzie duża prędkość. Taki chcę aby móc latać w różnych warunkach. Pozdrawiam i dzięki za poradę
sp350D Opublikowano 14 Listopada 2023 Opublikowano 14 Listopada 2023 Można jeszcze zasilać odbiornik i n.p. 2 serwa z jednego BEC a pozostałe serwa z drugiego skoro już jest. Zmniejszy się obciążenie tego wpiętego w całości do odbiornika i będzie się mniej grzał. W tym celu wystarczy wypiąć z wtyczek od serw które mają być z drugiego BEC środkowe przewody i połączyć je z tym wypiętym z regulatora. Oczywiście trzeba to zaizolować. W moim Łośku działa doskonale. 1
Rekomendowane odpowiedzi