Skocz do zawartości

Model dwusilnikowy


Ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FockeWulf napisał:

Coś nie tak?! Jak regle można umieścić w gondolach silnikowy h to po co przedłużać kable silnikowe? Chodzi ci o akumulatorowe?

Gdzieś było wyjaśnienie dlaczego jedno jest lepsze od drugiego...

Oczywiście, że coś nie tak. Spieszyłem się. Chodziło o przedłużenie zasilających "+" i "-" gdy regle w gondolach.

9 minut temu, Jerzy Markiton napisał:

Sławek - najlepiej 2x accu umieszczone w gondolach. Wydłużasz tylko kabelki do odbiornika. Jeśli to niemożliwe, albo koniecznie z 1 accu to regle przy silniku bo wydłużasz tylko 2 żyły a nie 3 ? Masa.... Im krótsze przewody prądowe - tym lepiej.

- Jurek

Mnie wydaje się, że aku lepiej mieć umieszczone blisko siebie niż w gondolach. No chyba, że brak miejsca w kadłubie. Natomiast tylu ilu użytkowników zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Irek M napisał:

zdania będą podzielone czy przedłużać silnikowe czy zasilające

 

Zasilające.

I nie jest to kwestia opinii tylko fizyki.

Wytłumaczenie jest proste: zasilające niosą tylko zasilanie, a silnikowe niosą sygnałowy PWM wysokoprądowy i zwrotnie pomiary położenia wirnika, więc im dłuższe przewody tym większe zniekształcenia sygnałów w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijmy - żeby uniknąć nieporozumień. Kable silnikowe to kable pom. reglem i silnikiem; kable zasilające to kable pom. reglem i accu ??

Jeżeli tak, to kable silnikowe sieją wielokrotnie więcej zakłóceń niż niż kable zasilające. W kablach silnikowych masz częstotliwość komutacji.... Ponadto są 3, więc ich masa po przedłużeniu rośnie bardziej. Jasne - może być taki moment, że kable zasilające masz z jakiegoś powodu 4 czy 6 kwadrat a silnikowe 1 czy 1,5 kwadrat i wtedy, co powyżej - nie musi się sprawdzić ? Ale to są odosobnione przypadki.

Z punktu rozłożenia mas - lepiej accu w kadłubie, jak najbliżej Ś.C. Z punktu sprawności elektrycznej - lepiej w gondolach. Każdy wybierze, na czym mu bardziej zależy ? Ale znajdą się tacy, którym na niczym nie zależy - to i regle włożą do kadłuba. I udowodnią na filmiku, że wszystko jest O.K. !

- Jurek

Przepraszam - nie zauważyłem, że Andrzej był szybszy.

Edytowane przez Jerzy Markiton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał:

Ares - przepraszam !!!

Powodzenia - Jurek

Ależ ja się nie gniewam.

Wszystko gra

Godzinę temu, robertus napisał:

Duży ten model? jak rozpiętością podobnie do mojego Bronka to ja mam pakiety w kabinie a regle przy silniku.

Model mały .Około 1300mm rozp.

Najkorzystniej w mojej sytuacji umieścić regle w gondolach i zasilać silniki z jednego pakietu.

Przy okazji uzyskam skupienie masy wokół ś.ć. co jest zawsze korzystniejsze niż ciężkie pakiety w gondolach.No i w przypadku 2 pakietów wystarczy że jeden jest bardziej zajechany i już mamy różnice w ciągu .A jak jeden regiel  wcześniej odetnie?Nad ziemią albo w najmniej odpowiednim momencie?Nie: dla mnie opcją z jednym centralnym pakietem i dwoma regulatorami jest najlepsza.Nie upieram się bo w dwusilnikowych modelach nie mam doświadczenia ale tak mi intuicja i doświadczenie modelarskie podpowiada.

Oczywiście Jerzy ma rację, że jeśli przedłużać to tylko kable między aku. a reglami.Nie będzie aż tak tragicznie z długością. Jestem akurat w pracy ale w wolnej chwili wrzucę linka z planami modelu i tam wszystko widać.

Dzięki wszystkim za cenne porady 

Już mam w głowie plan jak to ma mniej więcej wyglądać i czego się spodziewać przy oblocie.

Mam nadzieję że nie będzie niespodzianek.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżiżas - 1300mm rozpiętości, po kiego kombinować, jakby to 6m makiety było :D 

 

Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel).

Jeśli chodzi o miksowanie SK do silników to to wcale nie pomaga przy stracie jednego silnika. Wtedy ten miks trzeba koniecznie wyłączyć, bo SK zmienia nam wtedy ciąg, a będziemy nim naprawdę ostro wachlować. Jedyna opcja żeby to ogarnąć, to wszystko robić ręcznie (testowałem kilka razy, włącznie z powrotem do bazy w FPV na jednym silniku. A później zacząłem stosować sensowne silniki i już nigdy nie testowałem)

Ogólnie - ja nie mam dobrych doświadczeń z tym miksem - zamienia potulny model w coś narowistego. Sam stosuję tylko podczas kołowania, albo jak chce porobić jakieś bzdune płaskie korki. Na pewno oblatywać bez tego miksa, bo można się brzydko sparzyć.

 

Jeśli chodzi o cut offa to jest pewien myk.

ZAWSZE jeden regiel wcześniej odcina (nawet jak lecą z jednego aku). A że wtedy obciążenie pakietu spada, napięcie wzrasta, to drugi radośnie jeszcze zwiększa obroty.

Rozwiązanie? Nie latać do cut offa. Ja w ogóle nie stosuję odcięcia, telemetria mi ten temat załatwia.

Ale moje dwusilnikowce mają czas lotu rzędu 2h, więc i tak rzadko dolatuje aku.

 

 

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Regle przy silnikach, z jednego aku, podpinasz je razem do jednego kanału i jednemu wypinasz BECa (wypinasz czerwony kabel).

No i tyle w temacie tak właśnie zrobię. 

Propo latania ja również nigdy nie latam do odcięcia i pozostawiam nieco energii w bateri i nie ma z tym większego problemu. A wypytuję tak ponieważ to mój pierwszy dwusilnik .

Lepiej zawsze popytać innych niż wyważać już otwarte drzwi.Każda klasa modeli rządzi się swoimi prawami więc utworzyłem ten wątek aby zapoznać się z iliniami innych.

Model będzie mały ale wariat😀raczej duże ob.pow.nosnej mocne motory a co za tym wszystkim idzie duża prędkość.

Taki chcę aby móc latać w różnych warunkach.

Pozdrawiam i dzięki za poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Można jeszcze zasilać odbiornik i n.p. 2 serwa z jednego BEC a pozostałe serwa z drugiego skoro już jest. Zmniejszy się obciążenie tego wpiętego w całości do odbiornika i będzie się mniej grzał. W tym celu wystarczy wypiąć z wtyczek od serw które mają być z drugiego BEC środkowe przewody i połączyć je z tym wypiętym z regulatora. Oczywiście trzeba to zaizolować. W moim Łośku działa doskonale.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.