Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Ziggy napisał:

Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora.

Wow, ślinię się oczekując na efekty :)

 

Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle.

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle.

O, a to ciekawostka ?

Czyżby reszta do kadłuba który Arthobby pokazywał niedawno na zagranicznych targach?

Czy można coś więcej na temat? ?

Opublikowano

Witam

Ten project jest robiony od początku. Skala wyszła tak Prof Kubrynski policzył rozpiętość skrzydła. Wyszło 24.4%

Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie  styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm.

Jilles zaprojektował wiele szybowców, dużo polskiej konstrukcji. Laser cut jest robiony w UK : lasercutsailplanes.co.uk

 

 

 

 

 

 

 

Screenshot 2024-03-14 at 6.19.27 pm.png

  • Lubię to 3
Opublikowano
2 godziny temu, Ziggy napisał:

Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie  styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm

Napisz proszę , jakie zalety ma taka technologia budowy płatów?

Projekt szalenie ciekawy i skoro Prof. Kubryński bierze w nim udział to o sukces końcowy można być spokojnym.

Opublikowano

Witam , technologia budowy skrzydła z wypelniaczem nie jest nowa lecz pracochłonne i dlatego bardzo rzadko modelarze po to sięgają, ale 

w tym przypadku stosowania duzo przejściowych profili jest fantastycznym zastosowaniem .

W latach 70-tych z kolega w AP w ten sposób wykonaliśmy dwa modele szybowca Dzięcioł i bez specjalnego pokrycia modela lataly swietnie a mój jednego dnia 

poleciał w siną dal i nigdy nie widzialem wiecej, pewno zawiesil sie gdzies w toruńskim lasie .

Ja w tej okazji podpowiedział bym lub przypomnial panu profesorowi że dużym plusem w tej konstrukcji jest usunięcie niepotrzebnego materiału z każdej sekcji 

pianki a kto tego stwierdzenia nie kuma to prosze sie przejsc do kolegi mechanika samochodowego aby wyjaśnił dlaczego wały napędowe w samochodzie sa 

wykonane w formie rury anie pełnego walka. No chyba ze te skrzydełka będą wykorzystane do stworzenia kopyta aby wykonać formy.

A tak na marginesie , posiadam dobre rysunki liniowe modelu Zefir 4 cale cztery metry z których powstał wspaniale latający model, nie pamiętam profilu ale to można wykopać z biblioteki.

 

Przyjemnych lotów  Mirek.

 

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 21.07.2024 o 11:13, Ziggy napisał:

Coraz mniej ludzi buduje modele ...

To prawda , a szkoda bo frajda z budowy a potem z lotów jest niesamowita. 

Ja również sam buduję modele i zawsze polecam to wszystkim. Wspaniała robota no i to już jest wyższa jakościowo półka od zwykłych popularnych modeli. Kibicuję bo projekt ambitny no i Zefir 4 jest po prostu piękny.

Opublikowano

Fajnie ta wycinanka wygląda. Może gdzieś kupić taką wycinankę? jest to dostępne na rynku?

Opublikowano

Witam,

Jak najbardziej. Ostatnie zdjęcie to tylko przymiarka.

Na planie mam cale wymiary.

 

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.