Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 12 Marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 12 Marca Witam Nowy temat : makieta Zefira 4. Dlugo na to czekałem. Zawsze myślałem o tym szybowcu. Pierwotny plan to był 5 m rozpiętości jako makieta która może latać w GPS konkurencji. Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora. Kiedy otrzymałem wykres skrzydła to Pan Andrzej z Brisbane dokończył wszystko to dalszego rysowania. Moj kolega z Brisbane Jilles Smits zgodzil się do zrobienia wszystkich planów. Pierwsza wycinanka jest już robiona w UK i mój plan jest to rozpocząć budowę pod koniec roku.Model ma opcje do holu i użycia sinika elektrycznego. Załączam pierwszy rysunek. Chce bardzo podziękować następującym osobom za pomoc : Prof Kubrynski, A. Kłos i Jilles Smits.ZEF4-001.PDFZEF4-001.PDFZEF4-001.PDF 12
Patryk Sokol Opublikowano 12 Marca Opublikowano 12 Marca 1 godzinę temu, Ziggy napisał: Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora. Wow, ślinię się oczekując na efekty Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle. 1
wiktoreksz Opublikowano 12 Marca Opublikowano 12 Marca 6 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle. O, a to ciekawostka ? Czyżby reszta do kadłuba który Arthobby pokazywał niedawno na zagranicznych targach? Czy można coś więcej na temat? ?
Ziggy Opublikowano 14 Marca Autor Opublikowano 14 Marca Witam Ten project jest robiony od początku. Skala wyszła tak Prof Kubrynski policzył rozpiętość skrzydła. Wyszło 24.4% Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm. Jilles zaprojektował wiele szybowców, dużo polskiej konstrukcji. Laser cut jest robiony w UK : lasercutsailplanes.co.uk 3
Ares Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca 2 godziny temu, Ziggy napisał: Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm Napisz proszę , jakie zalety ma taka technologia budowy płatów? Projekt szalenie ciekawy i skoro Prof. Kubryński bierze w nim udział to o sukces końcowy można być spokojnym.
Sroka Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Witam , technologia budowy skrzydła z wypelniaczem nie jest nowa lecz pracochłonne i dlatego bardzo rzadko modelarze po to sięgają, ale w tym przypadku stosowania duzo przejściowych profili jest fantastycznym zastosowaniem . W latach 70-tych z kolega w AP w ten sposób wykonaliśmy dwa modele szybowca Dzięcioł i bez specjalnego pokrycia modela lataly swietnie a mój jednego dnia poleciał w siną dal i nigdy nie widzialem wiecej, pewno zawiesil sie gdzies w toruńskim lasie . Ja w tej okazji podpowiedział bym lub przypomnial panu profesorowi że dużym plusem w tej konstrukcji jest usunięcie niepotrzebnego materiału z każdej sekcji pianki a kto tego stwierdzenia nie kuma to prosze sie przejsc do kolegi mechanika samochodowego aby wyjaśnił dlaczego wały napędowe w samochodzie sa wykonane w formie rury anie pełnego walka. No chyba ze te skrzydełka będą wykorzystane do stworzenia kopyta aby wykonać formy. A tak na marginesie , posiadam dobre rysunki liniowe modelu Zefir 4 cale cztery metry z których powstał wspaniale latający model, nie pamiętam profilu ale to można wykopać z biblioteki. Przyjemnych lotów Mirek.
wiktoreksz Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca 44 minuty temu, Ziggy napisał: Tak to wyglada w projekcie : Wygląda zacnie!
Ziggy Opublikowano 28 Marca Autor Opublikowano 28 Marca Witam, Wycinanka skończona gotowa to odebrania. Super service od Lasercut UK.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 2 Czerwca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 2 Czerwca Witam, Jestem z powrotem w Australji i otworzyłem paczkę z wycinanka Zefira. Wszystko jest zapakowane według specyfikacji podanej przez Mr Smits. Jakosc wycinanki jest bardzo dobra. 6
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 10 Czerwca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 10 Czerwca Witam Wlasnie przejrzałem wręgi do kadłuba. Bardzo dobra jakość sklejki i wycięcia. Wrega trzecia nie ma napisanego numeru i wręga numer 14 powinna być 11. To tylko takie dwa błędy. Teraz czekam na wydruk planów, kolega polecił me aby użyć Mylar - materiał co się nie kurczy tak jak papier. 6
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 21 Lipca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 21 Lipca Witam, Mialem czekać z budowa Zefira po skończeniu PZLm P11c ale chciałem zobaczyć ten unikalny kształt Zefira 4. Wszystke wręgi wklejone. Końcówka kadłuba jest bardzo dobrze zaprojektowana - składa się bez problemu. Teraz czekam na listewki i Robart hinges 1/8' rozmiar. Musze zamówić z Brisbane nie ma nikt tutaj w Adelaide. Coraz mniej ludzi buduje modele ... 12
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 27 Lipca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 27 Lipca Witam, Rozlozylem części statecznika poziomego na planie. Projektant zrobil taka innowacje do prawidłowego sklejania dwóch połówek. Jest to taka skrzynka pomiędzy lewym i prawym płatem. Bardzo mądre rozwiązanie.Czekam teraz na dwa aluminiowe pręty 1/8 i 1/4 zanim zacznę klejenie.Statecznik nie ma żadnych listewek i będzie pokryty sklejka 0.4 mm 5
Ares Opublikowano 27 Lipca Opublikowano 27 Lipca W dniu 21.07.2024 o 11:13, Ziggy napisał: Coraz mniej ludzi buduje modele ... To prawda , a szkoda bo frajda z budowy a potem z lotów jest niesamowita. Ja również sam buduję modele i zawsze polecam to wszystkim. Wspaniała robota no i to już jest wyższa jakościowo półka od zwykłych popularnych modeli. Kibicuję bo projekt ambitny no i Zefir 4 jest po prostu piękny.
mar_io Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Fajnie ta wycinanka wygląda. Może gdzieś kupić taką wycinankę? jest to dostępne na rynku?
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 4 Sierpnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 4 Sierpnia Witam, Ta wycinanka nie jest dostępna . Musze zbudować pierwszy model i oblatać. Dzisiaj skończyłem montaż steru kierunku. jest on całkowicie zamknięty w kadłubie. Bardzo ciekawe rozwiazanie. 10
samolocik Opublikowano 4 Sierpnia Opublikowano 4 Sierpnia Witam, czy oś napędu steru kierunku będzie się pokrywać z osią zawiasów tegoż steru?
Ziggy Opublikowano 5 Sierpnia Autor Opublikowano 5 Sierpnia Witam, Jak najbardziej. Ostatnie zdjęcie to tylko przymiarka. Na planie mam cale wymiary. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 6 Sierpnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 6 Sierpnia Witam, To jest plan na odleglosc do osi zawiasu - 8.4 mm A tak to wyglada po sklejeniu dwóch zawiasów i drucika do napędu steru kierunku. 6 1
Rekomendowane odpowiedzi