Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Ziggy Opublikowano 12 Marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 12 Marca Witam Nowy temat : makieta Zefira 4. Dlugo na to czekałem. Zawsze myślałem o tym szybowcu. Pierwotny plan to był 5 m rozpiętości jako makieta która może latać w GPS konkurencji. Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora. Kiedy otrzymałem wykres skrzydła to Pan Andrzej z Brisbane dokończył wszystko to dalszego rysowania. Moj kolega z Brisbane Jilles Smits zgodzil się do zrobienia wszystkich planów. Pierwsza wycinanka jest już robiona w UK i mój plan jest to rozpocząć budowę pod koniec roku.Model ma opcje do holu i użycia sinika elektrycznego. Załączam pierwszy rysunek. Chce bardzo podziękować następującym osobom za pomoc : Prof Kubrynski, A. Kłos i Jilles Smits.ZEF4-001.PDFZEF4-001.PDFZEF4-001.PDF 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 12 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 1 godzinę temu, Ziggy napisał: Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora. Wow, ślinię się oczekując na efekty Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktoreksz Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca 6 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle. O, a to ciekawostka 🙂 Czyżby reszta do kadłuba który Arthobby pokazywał niedawno na zagranicznych targach? Czy można coś więcej na temat? 🙏 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca Witam Ten project jest robiony od początku. Skala wyszła tak Prof Kubrynski policzył rozpiętość skrzydła. Wyszło 24.4% Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm. Jilles zaprojektował wiele szybowców, dużo polskiej konstrukcji. Laser cut jest robiony w UK : lasercutsailplanes.co.uk 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2 godziny temu, Ziggy napisał: Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm Napisz proszę , jakie zalety ma taka technologia budowy płatów? Projekt szalenie ciekawy i skoro Prof. Kubryński bierze w nim udział to o sukces końcowy można być spokojnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sroka Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Witam , technologia budowy skrzydła z wypelniaczem nie jest nowa lecz pracochłonne i dlatego bardzo rzadko modelarze po to sięgają, ale w tym przypadku stosowania duzo przejściowych profili jest fantastycznym zastosowaniem . W latach 70-tych z kolega w AP w ten sposób wykonaliśmy dwa modele szybowca Dzięcioł i bez specjalnego pokrycia modela lataly swietnie a mój jednego dnia poleciał w siną dal i nigdy nie widzialem wiecej, pewno zawiesil sie gdzies w toruńskim lasie . Ja w tej okazji podpowiedział bym lub przypomnial panu profesorowi że dużym plusem w tej konstrukcji jest usunięcie niepotrzebnego materiału z każdej sekcji pianki a kto tego stwierdzenia nie kuma to prosze sie przejsc do kolegi mechanika samochodowego aby wyjaśnił dlaczego wały napędowe w samochodzie sa wykonane w formie rury anie pełnego walka. No chyba ze te skrzydełka będą wykorzystane do stworzenia kopyta aby wykonać formy. A tak na marginesie , posiadam dobre rysunki liniowe modelu Zefir 4 cale cztery metry z których powstał wspaniale latający model, nie pamiętam profilu ale to można wykopać z biblioteki. Przyjemnych lotów Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca Tak to wyglada w projekcie : 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktoreksz Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca 44 minuty temu, Ziggy napisał: Tak to wyglada w projekcie : Wygląda zacnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 28 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca Witam, Wycinanka skończona gotowa to odebrania. Super service od Lasercut UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi