Skocz do zawartości

Zefir 4


Ziggy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Ziggy napisał:

Najważniejsze sa skrzydła do szybkiego latania i najlepszego LD. Mialem szczęście ze Prof Kubrynski był tutaj w Australji i spotkał się ze mną.Do wyjaśnienia Diana 2 szybowiec ( full size ) ma skrzydła właśnie zaprojektowane przez Profesora. Pare lat upłynęło i Prof. zakończył projekt.Rozpietosc wyszła 4.6 m bo to jest najbardziej optymalne do GPS racing. Najciekawsze jest to ze skrzydło ma 6 różnych profili - nie maja nazwy bo są tylko używane przez Profesora.

Wow, ślinię się oczekując na efekty :)

 

Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Ale ciekawostka - mi też się projekt Zefira 4 szykuje, choć trochę większy i bardziej termiczny niż GPS Triangle.

O, a to ciekawostka 🙂

Czyżby reszta do kadłuba który Arthobby pokazywał niedawno na zagranicznych targach?

Czy można coś więcej na temat? 🙏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten project jest robiony od początku. Skala wyszła tak Prof Kubrynski policzył rozpiętość skrzydła. Wyszło 24.4%

Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie  styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm.

Jilles zaprojektował wiele szybowców, dużo polskiej konstrukcji. Laser cut jest robiony w UK : lasercutsailplanes.co.uk

 

 

 

 

 

 

 

Screenshot 2024-03-14 at 6.19.27 pm.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ziggy napisał:

Budowa skrzydła będzie trochę inna.Tak Jilles proponuję wypełnianie  styropianem pomiędzy żeberkami. Różne przekroje i skrzydło będzie pokryte sklejka 0.4mm

Napisz proszę , jakie zalety ma taka technologia budowy płatów?

Projekt szalenie ciekawy i skoro Prof. Kubryński bierze w nim udział to o sukces końcowy można być spokojnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , technologia budowy skrzydła z wypelniaczem nie jest nowa lecz pracochłonne i dlatego bardzo rzadko modelarze po to sięgają, ale 

w tym przypadku stosowania duzo przejściowych profili jest fantastycznym zastosowaniem .

W latach 70-tych z kolega w AP w ten sposób wykonaliśmy dwa modele szybowca Dzięcioł i bez specjalnego pokrycia modela lataly swietnie a mój jednego dnia 

poleciał w siną dal i nigdy nie widzialem wiecej, pewno zawiesil sie gdzies w toruńskim lasie .

Ja w tej okazji podpowiedział bym lub przypomnial panu profesorowi że dużym plusem w tej konstrukcji jest usunięcie niepotrzebnego materiału z każdej sekcji 

pianki a kto tego stwierdzenia nie kuma to prosze sie przejsc do kolegi mechanika samochodowego aby wyjaśnił dlaczego wały napędowe w samochodzie sa 

wykonane w formie rury anie pełnego walka. No chyba ze te skrzydełka będą wykorzystane do stworzenia kopyta aby wykonać formy.

A tak na marginesie , posiadam dobre rysunki liniowe modelu Zefir 4 cale cztery metry z których powstał wspaniale latający model, nie pamiętam profilu ale to można wykopać z biblioteki.

 

Przyjemnych lotów  Mirek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.