Skocz do zawartości


Zdjęcie

Seawind Great Planes konwersja na E-Power


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 sierpień 2017 - 15:44

Dobrze znany wszystkim  model, więc nie ma co się rozpisywać. Postanowiłem przerobić go na elektryka z oczywistych powodów. Do napędu posłuży E-max GT4020/07 i pakiet 6S 5000mAh ze śmigłem 13X8.

http://www.greatplan...d/gpma1360.html

Załączone miniatury

  • IMG_0588.jpg
  • IMG_0589.jpg
  • IMG_0590.jpg

  • 0

#2 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3083 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 21 sierpień 2017 - 15:56

Czy to ten, który niedawno forumowy kolega sprzedawał z podwoziem składanym za atrakcyjną kasę ? ;) Bardzo mi się podoba dlatego baaaardzo niechętnie zrezygnowałem z niego.


  • 0

#3 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 sierpień 2017 - 15:57

Ten sam. :)


  • 0

#4 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3083 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 21 sierpień 2017 - 16:02

No to trafił w dobre ręce choć zamiana na elektryka jest niezrozumiała :D


  • 0

#5 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:09

Wytoczyłem łoże silnika.

Załączone miniatury

  • IMG_0592.jpg
  • IMG_0593.jpg
  • IMG_0594.jpg

  • 0

#6 darod07

darod07
  • Modelarz
  • 27 postów
  • SkądRumia
  • Imię:Darek

Napisano 23 sierpień 2017 - 20:16

Czekam na posta : Wytoczyłem łoże silnika a w międzyczasie zrobiłem silnik  :) . W Twoim przypadku to bardzo realne. Zdążysz z modelem na Skarżysko?


  • 0

#7 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 24 sierpień 2017 - 06:24

Przecież to dopiero za tydzień :)

Świetny model, jak dla mnie idealny na Puchar wodnosamolotów, ale chyba nie będę się powtarzał. Szukam dalej.

A faktycznie go Krzysiek robisz na Skarżysko, to będę miał przyjemność go zobaczyć live :)


  • 0

#8 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 sierpień 2017 - 08:53

Planuję zrobić go na Skarżysko. Mam nadzieję, że zdążę. :)


  • 0

#9 majula7

majula7
  • Modelarz
  • 543 postów
  • Age: 39
  • SkądŚwidnik
  • Imię:Patryk

Napisano 24 sierpień 2017 - 08:59

A co macie w tym skarzysku i kiedy
  • 0

#10 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 sierpień 2017 - 09:32

http://wodnosamoloty.com/


  • 0

#11 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 sierpień 2017 - 14:14

Dzisiaj dokonałem pomiaru zespołu napędowego na hamowni  E-max 4020, reg 80A, pakiet 6S 5800Ah:

1. ze śmigłem drewnianym XOAR 13X7 - ciąg 3600g. prąd 67A, moc pobrana 1400W

2. ze śmigłem APC 13X8                       - ciąg 3800g. prąd 64A, moc pobrana 1300W

Załączone miniatury

  • IMG_0595.jpg

  • 0

#12 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3083 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 24 sierpień 2017 - 15:24

Krzysiek - czy to przypadkowo użyty regulator Beatles czy może masz plusowe doświadczenie z nimi? Ja też jakoś ostatnio - przypadkowo przerzuciłem się na nie od 30 do 80 A. Raczej dlatego, że 80A kupiłem za śmieszne pieniądze razem z kartą programującą. Jak na razie jestem zadowolony z nich.


  • 0

#13 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 sierpień 2017 - 15:39

Jak na razie używam 4 szt. i jestem mile zaskoczony. 2szt 30A i 2szt. 80A. Zero problemów, a 80-tki katuję w wodzie i wytrzymują.


  • 0

#14 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4092 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 24 sierpień 2017 - 18:04

W wodzie? Tzn.?


  • 0

#15 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 24 sierpień 2017 - 19:33

W wodnosamolotach, a te nie zawsze są suche w środku :)


  • 0

#16 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 25 sierpień 2017 - 10:06

Napęd zamontowany.

Załączone miniatury

  • IMG_0597.jpg
  • IMG_0596.jpg

  • 0

#17 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1632 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 25 sierpień 2017 - 19:54

A ja czekam aż kiedyś Krzysiek napisze , że zaczął produkować własne magnesy , bo te z silników fabrycznych maja kiepskie parametry ; )

No to teraz czekamy na wodowanie :)


  • 0

#18 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1129 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 sierpień 2017 - 15:32

Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją?

Załączone miniatury

  • IMG_0599.jpg

  • 0

#19 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3083 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 27 sierpień 2017 - 16:06

Ale wyważenie to wyważenie bez względu na rodzaj napędu.


  • 0

#20 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 550 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 27 sierpień 2017 - 17:17

Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją?

 

NIE WYWAŻAĆ wg INSTRUKCJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Instrukcja podaje położenie CG dla napędu spalinowego i w dodatku przy pustym zbiorniku (a w tym układzie napędowym ma to znaczenie zasadnicze). Dla napędu elektrycznego położenie CG jest zupełnie inne. Miałem ten model więc sprawdziłem.

 

 

"One of the challenges of the e-conversion was locating the proper CG. The CG given in the manual was for a gasser with an empty tank. On a gasser, as you fuel up and get ready to fly, you move the CG rearward a considerable amount due to the tank location. Because of this, the CG given in the manual was in the most nose-heavy location, and I should have been able to move the e-conversion CG back to an equivalent 3/4 full tank gasser point and have a properly balanced plane. Using a CG machine, I set the CG at 1-1/32" empty then put 13 ounces of weight in the tank area and measured again. The CG had moved to 2-1/8", so that's were I set the CG for the first flight."

 

 

https://www.rcgroups...nversion-Review


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych