Skocz do zawartości

FrSky TARANIS


Wojtass_nt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żebyś miał ładny wykres :D

Moim zdaniem z telemetrii jedyne co potrzebne to RSSI, napięcie pakietów i każdej celi z osobna, vario (w sumie to głównie dla logów, dźwięk vario odpalam od czasu do czasu)

 

Reszta to w sumie gadżety do jednorazowego użycia i wrzucenia do szuflady ;) 

To jest moje osobiste zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No GPS jeszcze się przydaje ;)

 

Z Vario zaczynam mieć problemy. Na przełączniku mam gadanie wysokości i albo się zatnie i mówi ciągle "100 metrów" albo mówi tylko "metrów" bez wartości. Muszę odpiąć lampę błyskową w modelu bo podejrzewam, że może zakłócać komunikację albo już sam czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar prędkości rzeczywistej względem powietrza bardzo może się przydać w modelach z dużym obciążeniem płata. Można sprawdzić wysoko nad ziemią przy jakiej prędkości model przepada, ustawić alarm i mieć spokojniejsze głowę przy lądowaniu. Sam myślę o takim ustrojowe do jednego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś miał ładny wykres :D

 

Moim zdaniem z telemetrii jedyne co potrzebne to RSSI, napięcie pakietów i każdej celi z osobna, vario (w sumie to głównie dla logów, dźwięk vario odpalam od czasu do czasu)

 

Reszta to w sumie gadżety do jednorazowego użycia i wrzucenia do szuflady ;)

To jest moje osobiste zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.

 

 

 

Pozwolę się nie zgodzić. W samolocie podstawowe 3 czujniki to :

Obroty silnika, prędkość względem powietrza i wysokość - pozostałe to faktycznie gadgety bo gps bez autopilota potrzebny tam jak na d..pie krosta ale te 3 absolutnie przydatne .. ot chociażby w celu prawidłowego doboru śmigła do warunków lotu itp.

Kacper jak latasz na sznurku to do czego Ci GPS ?

 

Ciekawe jaka będzie docelowa cena tego czujnika bo 5.5 funta to jest za darmo prawie precyzja z tego co czytałem jest całkiem niezła.

NIe tylo w silnikówkach ale np w szybowcach pomiar prędkości nawet IAS a nie CAS będzie bardzo przydatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni się coś machnęli ze wszystkimi cenami. Zobacz inne czujniki, odbiorniki itp. 

 

Ostatnio się wkręciłem w wyższe i dalsze loty szybowcem. GPS jak znalazł do zarejestrowania trasy, odczytu właśnie prędkości czy choćby odnalezienie zagubionego modelu (najgorsza opcja).

 

Do czego Ci potrzebna prędkość względem powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do czego Ci potrzebna prędkość względem powietrza ?

 

Bo na tej właśnie samolot lata - kłania się powtórka z aerodynamiki. Właśnie GPSowa prędkość jest w samolocie do niczego nie potrzebna a w szybowcu zwłaszcza. Samolot lata względem ziemi niejako przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyki mnie nie musisz uczyć, uwierz ... pytanie było "do czego Ci ta prędkość potrzebna?"

 

ech - ręce opadją , prędkość względem powietrza to podstawowa informacja bo w tym ośrodku porusz się twój model - jak pisał jpd - prędkość względem ziemi to wypadkowa kilku zmiennych i jest niejako przy okazji . Dla mnie ważna jest ta wartość szczególnie gdy lecę z wiatrem bądź przy zakrętach z wiatrem i pod wiatr  - ale to już zapewne wiesz bo wierzę że fizyki nie muszę Cię uczyć ... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem doskonale o co chodzi i jesteś kolejnym, który tego nie pojmuje, ale zależało mi na odpowiedzi do czego nam się taki pomiar może przydać, a polskiego już niestety nie umiem nauczyć by swoje pytanie wytłumaczyć prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Kacper ... ja latam na spalinach ale Ty latasz na szybowcach i twierdzisz ze Ci IAS nie potrzebny ? No sorry ale w to to nie uwierzę ... jest CI wszytko jedno jaka prędkość będziesz miał np wkrąąeniu w  kominie ? Oj chyba nie wszytko jedno.

 

Poza tym zawsze mogę przy telemetrii dać sobie ostrzeżenia "STALL STALL!!"  jak latam czy podchodzę do lądowania coby nie podchodzić za szybko i nie zwalić się w korek.

 

Generalnie można się z Tobą zgodzić ze cała telemetria to gadgety ale idąc dalej tym tropem to całe modelarstwo to gadgety na dzyndzel komu potrzebne prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jaram się termiką i kręceniem kółek przez pół godziny czy 45 minut. Zależy mi na swobodnym locie bez silnika w celu filmowania krajobrazów. Powoli wkraczam w FPV by filmować więcej i odważniej, ale prędkość akurat jest najmniej interesującą mnie jednostką (w zasadzie nie bo im mniejsza tym lepiej). Jak wiesz w spaliny też wkraczam, ale od 20 czy 30 lat nikt się nie skupiał na takich pierdołach. Owszem obroty się mierzy, "dostraja" silnik, ale nie rozumiem, czemu nagle takie zapotrzebowanie na pomiar prędkości, które psu o "dóupę" potłuc ..

 

Lądujesz pod wiatr 5 m/s lub w bezwietrzną pogodę lub 10 m/s i jak teraz Sobie ustawisz alarmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper Chryste Panie !!! Ustawiam się właśnie na Prędkość względem  powietrza to mi zwisa i powiewa czy wieje czy nie wieje !! Bo mierzę prędkość opływu poweitrza wzgledem samolotu i tyle. Predkosć z Giepsa mozna owszem wsadzić sobie wtedy w buty i być wyższym ale z pitota  jak najbardziej przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. ale ja nic o GPSie teraz nie pisałem ..

 

czyli jak ustawisz model pod wiatr nawet w ręku trzymając to niby czujnik nic Ci nie wskaże ?

 

To może po polskiemu już najprościej mi opisz jak wykorzystasz pomiar z takiego czujnika ..


Ok Kacper ... ja latam na spalinach ale Ty latasz na szybowcach i twierdzisz ze Ci IAS nie potrzebny ? No sorry ale w to to nie uwierzę ... jest CI wszytko jedno jaka prędkość będziesz miał np wkrąąeniu w  kominie ? Oj chyba nie wszytko jedno.

 

Poza tym zawsze mogę przy telemetrii dać sobie ostrzeżenia "STALL STALL!!"  jak latam czy podchodzę do lądowania coby nie podchodzić za szybko i nie zwalić się w korek.

 

Generalnie można się z Tobą zgodzić ze cała telemetria to gadgety ale idąc dalej tym tropem to całe modelarstwo to gadgety na dzyndzel komu potrzebne prawda ?

 

nieładnie edytować swoje posty w trakcie konwersacji ..

 

Odpadam z tematu bo dla mnie już tu miejsca nie ma. W razie pomocy służę na PW.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jaram się termiką i kręceniem kółek przez pół godziny czy 45 minut. Zależy mi na swobodnym locie bez silnika w celu filmowania krajobrazów. Powoli wkraczam w FPV by filmować więcej i odważniej, ale prędkość akurat jest najmniej interesującą mnie jednostką (w zasadzie nie bo im mniejsza tym lepiej). Jak wiesz w spaliny też wkraczam, ale od 20 czy 30 lat nikt się nie skupiał na takich pierdołach. Owszem obroty się mierzy, "dostraja" silnik, ale nie rozumiem, czemu nagle takie zapotrzebowanie na pomiar prędkości, które psu o "dóupę" potłuc ..

 

Lądujesz pod wiatr 5 m/s lub w bezwietrzną pogodę lub 10 m/s i jak teraz Sobie ustawisz alarmy ?

 

Kacper , jeśli prędkość dla Cb  w naszym "małym" lotnictwie nie ma znaczenia , no to sory ale nie tędy droga ...

Zakładasz milion wątków o dupie marynie , jesteś wszędzie , wydaje mi się że czas powrócić do podręcznika Pana Milkiewicza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, nie obraź się, oburzasz się że nie trzeb Cię fizyki uczyć a zadajesz pytania jak dziecko ;) Koledzy wyżej wyłożyli Ci to jak krowie na miedzy. Pytasz co Ci w praktyce z prędkości modelu względem powietrza. Dobrze, to ja zapytam; czy zdarzyło Ci się kiedyś złapać flatter w szybowcu np. uciekając z komina lub kręcąc akrobację, albo przeciągnięcie przy lądowaniu większym i cięższym modelem? Kwestii prędkości szybowca w locie czy krążeniu nie rozwijam bo Cię nie interesuje, ale to też istotne informacje. Ta informacja (air speed) to kluczowy parametr wszystkiego co lata  :). Właśnie szybownicy zwracają na nią dość dużą uwagę bo jak wiesz każda maszyna ma podane kilka rodzajów, właściwych tylko sobie, prędkości nie bez powodu. Dawniej ten czujnik /rurka pitota/ w modelarstwie był praktycznie nie spotykany z kilku względów technologicznych. Dla mnie osobiście prędkość z GPS-a w modelu jest potrzebna jak wrzód na dupie i przydaje się jedynie w razie planowania lotu, gdyż podawana przez niego prędkość w locie ma się nijak do rzeczywistej prędkości modelu względem otaczającego go ośrodka  :). Dodam że sam się tym jarałem /prędkością z gps/ ale szybko mi przeszło i się go pozbyłem, gdyż ta informacja z niego jest nieprzydatna w locie.

 

P.S. Z drugim zdaniem Krzyśka trudno się nie zgodzić  :D

 

Edit: Co do samego Taranisa i całej telemetrii - za tą kasę jestem happy i cała ta dyskusja jest trochę śmieszna. Po prostu trzeba wiedzieć co się kupuje a nie potem narzekać. Ale fakt faktem, że trzeba się nieco wysilić, żeby wyłowić te istotne dla nas kwestie z tej całej masy informacji.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rany, a ja tylko zapytałem jak GPSa skonfigurować, bo dla mnie prędkość tak mniej więcej, na wysokości krawężnika jest najważniejszym parametrem. I najlepiej jakby mi miernik pokazywał ze dwa miejsca po przecinku. choć i jedno miejsce wystarczy. I nawet niech sobie przekłamuje... ale niech zawsze tak samo. I to mi wystarczy.  i niech pokazuje tą prędkość względem wody . Tylko niech pokazuje. A na dzień dobry tylko dioda miga i nic więcej. Więc Panowie nie kłóćcie się tylko poradźcie łopatologicznie bez tego komputerowego slangu, co zrobić, żeby przestało migać, i na radyjku pokazało właściwy parametr, czyli tą nieszczęsną prędkość. I nie kłóćcie się, bo temat jest ciekawy i dużo można się dowiedzieć czytając wypowiedzi mądrych modelarzy :)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.