Skocz do zawartości

czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Modelik do COXa PeeWee w trakcie !

Kids%20Toys%20Free%20Shipping%20Mini%20S

 

Oblot wkrótce - dziadek jeszcze powalczy !! :D

Będzie coś w tym guście ...

https://www.youtube.com/watch?v=E2GDM8IHiBA

 

a tu konkretnie z PeeWee w akcji

 

https://www.youtube.com/watch?v=R5dal-Ojbk0

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejni COXomaniacy !! :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=qDJrftoJoAg

 

https://www.youtube.com/watch?v=obUJhxc8bIA

 

https://www.youtube.com/watch?v=btmQkLnpMKM

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZELeqgBhOBI

 

Małe, szybkie, zwrotne i ten dźwięk wściekłej pszczoły  :P  - coś w tym jest... :rolleyes:

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z wolnego dnia, w ramach obchodów 1 Maja odpaliłem po 10 latach leżakowania w szufladzie mojego COXa TD 09 .

Był dobrze zakonserwowany i pali od palca - power i dźwięk ma mocarny !!  :D

Co delikatniejszym w uszach zalecam ściszenie odbiorników !  :P

Następny film będzie już z oryginalnym coxowym  tłumikiem który pomógł mi załatwić Marcin "Mask" - oby żył wiecznie !! :)

 

W COX ie przerobiona głowica i świeca Model Technics ciepła, paliwo 10% nitro, olej Klotz + rycyna . Oryginalne śmigło COXa do tej pojemności silnika.

Jak widać na filmiku, plastikowa obudowa wału z gaźnikiem po naprawie "pokretowej" - ale doskonale daje sobie radę ! B)

Do startu ten COXik lubi być lekko "przelany" - iglica na 3,5 obrotu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MJRRl9lPJuM&feature=youtu.be

 

Dla porównania dźwięków poniżej chodzi również dzisiaj odpalany OS MAX 10 LA z tłumikiem - różnica wyczuwalna ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=UlV47MDdoRg&feature=youtu.be

 

Pozdrowienia dla COX-omaniaków !

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i cały "trójpak" w pojemnościach od 049 do 10 przygotowany do testów na pylonie  w modelu !  :)

Dokładnie pojemności 0,8cm3; 1,5cm3; 1,89cm3.

 

Po pojemności 049 spodziewam się właściwości przyjemnościowo - rekreacyjnych w lataniu ( noo, chociaż Black Widdow - kto wie..) , po 09 i 10 bardziej "racingowego" pazura !

 

Zapowiada się niezła zabawa !!  B)

post-3419-0-42518700-1557433988_thumb.jpg

post-3419-0-62447200-1557434012_thumb.jpg

post-3419-0-10640400-1557434029_thumb.jpg

post-3419-0-24348600-1557434047_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj obiecana próba silnika COX Black Widow zainstalowanego na oldskulowym modelu "uszatka1mx1m" ( gabaryt długość x rozpiętość metr na metr dobrze wtedy  wchodził na tylne siedzenie do "malucha"  :P  ...).  :)

" Czarna Wdowa" głos ma jak dzwon i bezwzględnie "daje radę" wyciągnąć model na znaczną wysokość - nic mocniejszego nie trzeba, chyba żeby latać na "pylonach" w wyścigu ! 

Paliwko "MERLIN EXPERT 16" - 16% nitrometanu; oleje syntetyczne + rycynka i dodatki, igła paliwowa odkręcona na 3 obroty +- 1/4 obrotu regulacyjnego po odpaleniu na domknięcie paliwka , śmigło COX 5x3 .

Mam jeszcze specjalne sportowe śmigiełko COX 5x4 , na pewno będzie wypróbowane ale dopiero po jakichś 30 lotach na pełnym zbiorniku - będzie relacja sprawozdawcza z przebiegu operacji.

Wykonałem dzisiaj chyba z 14 lotów, model wyważony,  wyregulowany, silnik  pali od palca ( a właściwie "od sprężyny"  :P ) !

Miło znowu polatać techniką z lat 70-tych !!!  :D  :D  :D

Polecam wszystkim chętnym spróbować takiej przyjemności - no i ten niepowtarzalny zapach spalin na rycynie, nie mówiąc o praktycznie nieograniczonej ilości startów bez konieczności ładowania baterii (dajesz szprycę "kompotu"ze strzykawki i lecimy) - mioodzioooo, pół okolicy wystraszone klangiem silnika, wszystkie "elektryki" wysiadają  !!  :wub:

 

https://www.youtube.com/watch?v=CloReFxSMWE&feature=youtu.be

post-3419-0-25834500-1558728663_thumb.jpg

post-3419-0-49511700-1558728684_thumb.jpg

post-3419-0-82970200-1558728702_thumb.jpg

post-3419-0-03323900-1558728736_thumb.jpg

post-3419-0-05777500-1558728744_thumb.jpg

post-3419-0-16612100-1558728750_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czterosuwowy COX to raczej rzadkość .... niemniej jednak zdarza się jak biały kruk od czasu do czasu  !!  :D

I to jeszcze z zapłonem iskrowym - nie wiem, czy jest w stanie napędzać jeszcze coś więcej oprócz samego siebie, ale zawsze miło na takie cudo popatrzeć !!  :o

Oraz inne precyzyjne COXowe cuda ....  :wub:

post-3419-0-86214300-1559600176_thumb.jpg

post-3419-0-39313100-1559600357.jpg

post-3419-0-14769000-1559600564_thumb.jpg

post-3419-0-13673300-1559600618.jpg

post-3419-0-49002800-1559600709_thumb.jpg

post-3419-0-17424800-1559600748_thumb.jpg

post-3419-0-82826300-1559600813.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie "thimble drome" !!!  :D  :D  :D

Ciekawy jest też ten przerobiony system ssania - sterowany przez tłok - korpus silnika jest pewnie od TeeDee z wymienionym, nowym  elementem tulei gaźnikowej która w oryginale była wykonana z tworzywa sztucznego,,,,, :o

BARDZO CIEKAWE TROFEUM fotograficzne  Jacku !!!  :)

No chyba że masz eksponat w kolekcji , to tym bardziej gratuluję  !

Ciekawe też jak chodziła ta przeróbka , bo COX miał system w którym w ZZP dolna krawędź tłoka otwierała na krótko swobodny przelot mieszanki paliwowo-powietrznej  między karterem a atmosferą !

 

Poniżej rysunek różnych wersji kanałów przepływowych i okien wylotowych w silnikach COXa - wersje "performance" miały po trzy lub cztery kanały przepływowe (np. VENOM czy Black Widow) , podstawowe po dwa ( BABY Bee).i różne konstrukcje portów wylotowych.

post-3419-0-74546000-1559888156.jpg

post-3419-0-32980100-1559889931.jpg

post-3419-0-86530400-1559889961.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ni mom Andrzeju  :(  :( .. :(  :( ale ??? kto wie :)

 

https://www.ebay.co.uk/itm/Custom-Cox-Tee-Dee-049-with-Rear-intake-Model-Airplane-Engine


Faktycznie "thimble drome" !!!  :D  :D  :D

Ciekawy jest też ten przerobiony system ssania - sterowany przez tłok - korpus silnika jest pewnie od TeeDee z wymienionym, nowym  elementem tulei gaźnikowej która w oryginale była wykonana z tworzywa sztucznego,,,,, :o

BARDZO CIEKAWE TROFEUM fotograficzne  Jacku !!!  :)

No chyba że masz eksponat w kolekcji , to tym bardziej gratuluję  !

Ciekawe też jak chodziła ta przeróbka , bo COX miał system w którym w ZZP dolna krawędź tłoka otwierała na krótko swobodny przelot mieszanki paliwowo-powietrznej  między karterem a atmosferą !

 

Poniżej rysunek różnych wersji kanałów przepływowych i okien wylotowych w silnikach COXa - wersje "performance" miały po trzy lub cztery kanały przepływowe (np. VENOM czy Black Widow) , podstawowe po dwa ( BABY Bee).i różne konstrukcje portów wylotowych.

no i był jeszcze TD 015 Special ale to juz inna bajka...miałem taki silnik w rękach :)  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak... zrobiłem przegląd wszystkich moich Cox-ów TD...a mam  049 i 09 i wszystkie mają podessanie pod tłokiem :)  :) ( tak miały też polskie Jaskółki)..

Moim zdaniem , ten "custom made engine " nie będzie  działał  , ale mogę się mylić :rolleyes:  :rolleyes: ...niech  wypowiedzą się fachowcy  od  konstrukcji i budowy silników modelarskich :P  :P ...........może Kubuś ????

 

a co do Twojego Andrzeju stwierdzenia    "Cieszy mnie bardzo fakt, że sporo osób jednak interesuje się jeszcze tą techniką  !!  :)

"Spaliniarstwo" chyba jednak przeżyje !!! "...... to nie " Chyba "  ale NAPEWNO   :)  :) ....bo wielu jest takich co ten zapach palonej rycyny uwielbiaja

Saluti

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.