Jump to content

Recommended Posts

Dotarła do mnie dzisiaj paczuszka z Kanady :), miałem trochę szczęścia i nie trafiłem na VAT mimo dość sporej kwoty. Zamówienie dokonałem w sklepie coxengines.ca i mogę szczerze polecić, bardzo miła obsługa techniczna, do tego udało się załatwić jakiś gratis :P. Ale do rzeczy, zakupiłem tam motorek Cox .049 RC Ranger, jest to oczywiście silniczek żarowy o pojemności .049 cala sześciennego, zalecane śmigła to mniej więcej 5x3, 5x4 lub 6x3. Silniczek ma jedną iglicę oraz przepustnicę pozwalającą regulować obroty od około 6500obr/min do max. Sprawdzę to wkrótce :). Waga to 56 gramów.

Silnik mimo, że nowy to niestety nie jest idealny, na zdjęciu widać, że ma parę skaz. No i nie jest taki piękny jak starsze motorki, jednak i tak mi się podoba.

Link do motorka - https://coxengines.ca/cox-.049-rc-ranger-engine.html

Na razie nagrałem tylko filmik z odpakowania i lekkiego rozkręcenia silniczka, jeśli ktoś chcę stracić kilka minut życia można obejrzeć :P.

 

No i parę fotek owego silnika:

Album - https://photos.app.goo.gl/b6oiBP9ipjZchrsK9

 

Test z odpalania nagram za jakiś czas, najpierw dotarcie. Mam nadzieję że uda się pokazać jak pracuję. Spróbuję też przetestować adapter do zwykłych świec żarowych, który jest na filmie, sprawdzając czy zmieni się jakoś zakres obrotów.

 

Aha, dla zainteresowanych :) - mój Cox z tematu o renowacji również zostanie przetestowany z adapterem oraz w końcu będzie odpalony :). To samo motorki od Marka, najpierw jednak muszą dać się odkręcić, a walczą i złamały mi nawet kluczyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuc to raczej do silnikow , to bedzie wszystko w kupie , a tak bedzie skakanie z UNBOXINGU na SILNIKI.

Kiedy planujesz go odpalic ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, że tak będzie lepiej, bo wrzucę tu też ten "test". W takim razie mogę tylko poprosić moderatorów o przeniesienie do działu o 2T :).

A odpalić spróbuję może nawet jutro, trudno powiedzieć. Tylko najpierw oczywiście kilka zbiorników na docieranie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiu miałem tych silników wiele sztuk w klubie i to różne żaden nie był fabrycznie docierany ,ale były wykonane bardzo precyzyjnie z dokładnością poniżej 1mikrona to coś takiego jak silniki Gieny  Kalistratowa nie wymagały praktycznie docierania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem kilka TEDE i MEDALIONOW o pojemnosci 1,5cm i jednego 2,5cm wszystkie były fabrycznie palone,co było widac po denku tłoka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiek, Oni tam w tej fabryce nic by nie robili tylko te motorki odpalali.

Tam produkcja szła w milionach dolarów. sprawdzenie każdego silnika było by praktycznie niemożliwe i kosztowne bardzo

 

COX doszedł do takiej perfekcji, że jak sami pisali, powtarzalność części była  na 100%. I to jest prawda ponieważ jak onegdaj składałem jeden silnik z dwóch to wszystko pasowało idealnie.

 

W instrukcjach jest napisane wyraźnie, że silniki COXa nie wymagają docierania.

Mam dwa nowe COXy i moje też nigdy nie były odpalane.

I nawet po tych trzydziestu , czy czterdziestu latach wyglądają na takie, co odpalą od pierwszego puknięcia w śmigło.

A.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne, że coś tu się dzieję :). Sam średnio jestem w stanie stwierdzić jakość powierzchni i spasowanie (a i nawet jeszcze nie kręciłem silnikiem, by "poczuć" sprężanie, bo na to przyjdzie czas przy odpalaniu), bo po prostu nie mam takiej wiedzy. Mogę zrobić dodatkowe, lepsze zdjęcia tłoka czy cylindra, niż wrzuciłem w album w pierwszym poście, gdyby ktoś chciał nie ma problemu :).  Sugerowałem się jednak instrukcją do Cox'a Tee Dee w której jest napisane coś takiego:

post-18299-0-74089400-1548249216.jpg

Nie jest to może docieranie takie jak "normalnych" siników czy ABC, ale jakaś procedura jest :).

I tak chciałem na początku postąpić, bo instrukcji do tego Rangera nie widzę na stronie. Dodam że w przypadku silników samozapłonowych na stronie jest taka adnotacja, z której moim zdaniem wynika, że docieranie powinno być :)

post-18299-0-13523200-1548249221.jpg

Myślę więc, że zastosowanie się do instrukcji od Cox'a TD nie zaszkodzi.

 

PS: Dzisiaj już chyba nic nie odpalę, bo źle się czuję, a do tego jest bardzo zimno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio produkcja tych silniczków została reaktywowana na częściach pochodzących jeszcze ze starych zapasów magazynowych i nowej produkcji. Sporo modeli tych silników ( między innymi Black Widdow, Golden Bee, Black Bomber) oraz części do nich można dostać bliżej, w Anglii - wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Dens Model Supplies ! Mają też głowice żarowe oraz głowice z gwintem pod klasyczną świecę żarową i sporo innych akcesoriów ! :)

 

https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_engines

 

https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_spares

 

Warto tam zajrzeć ! 

Poniżej masz instrukcje do COXa i charakterystyki kilku silników na wykresie .

Używam ich jeszcze w kilku modelach - zatyczki do uszu wskazane !! :P

post-3419-0-29325700-1548254277.gif

cox_049_operation_and_troubleshooting_guide.pdf

post-3419-0-03199100-1548254680_thumb.jpg

Edited by kaszalu
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem kilka TEDE i MEDALIONOW o pojemnosci 1,5cm i jednego 2,5cm wszystkie były fabrycznie palone,co było widac po denku tłoka.

 

Grzegorz, co było widać na tym denku?

 

Jakieś 10 lat temu, podczas przeglądania magazynów Estes/Cox znaleziono trochę silników Cox i części do nich (to było związane z procedurą upadłościową). Można było kupić rozmaite pozostałości po silnikach Cox. Pamiętam, że kupiłem trochę części, ponad 20 coxów Surestart (po $6,50/szt) i dwa TD 09 po chyba $30. Po kilku tygodniach otwartej dla każdego sprzedaży internetowej całą pozostałość wykupiła kanadyjska firma Cox international :)

 

Bardzo byłoby miło widzieć takie cacka RC, jak TeeDee 05, 09 albo 074 w akcji (Queen Bee się trafiają), niestety zabrakło dobrego gospodarza :(

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie !

Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... :(

Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku !

TeeDee09 był używany do napędu motoszybowca - power ma do dzisiaj i dźwięk "powalajacy" :D - dzisiejszych norm hałasu na pewno nie trzyma !!

Przynajmniej okolica wie, ze latamy !! B)

 

PeeWee w akcji ( wprawdzie nie mój, ale widać o co chodzi !! )

 

https://www.youtube.com/watch?v=zeaTHh4TUXo

 

TeeDee 09 w akcji

 

https://www.youtube.com/watch?v=5eO33EStU6s

 

oraz najmniejszy z COXików TD .010 ( 0.16 cm3 )

 

https://www.youtube.com/watch?v=xpsul0qz6gc

 

i fotki PeeWee.020, TeeDee09 i TeeDee010.

post-3419-0-15826800-1548317892_thumb.jpg

post-3419-0-89569200-1548317976_thumb.jpg

post-3419-0-52184400-1548335356.jpg

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie !

Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... :(

Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku !

 

Pokrywę zbiornika akurat mam, tłok/cylinder poszukam - do wiosny jeszcze trochę czasu zostało :) Chłopaki, jak coś trzeba, to piszcie!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze sie MArcin zabezpieczasz na emeryture . Ludzie oszczedzaja kase w bankach na 0,0000032% , a Ty inwestujesz w COXy  ktore za 20 lat beda po 25 000 dolarow  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O !! Widzę Marcin, że że odkrywa się interesująca perspektywa reanimacji PeeWee !!  :)

Jestem mocno zainteresowany !!  B)

Ostatnio u anglika w Dens Modell Supplies nabyłem sobie dwie dodatkowe głowiczki żarowe do "PeWiaka" - może się nareszcie przydadzą !!  :)

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj chętnie bym posiadał jeszcze coś mniejszego jak PeeWee czy TeeDee .010 :D

Dziękuję też za link do sklepu, choć mam nadzieję, że nie przyda się mi za szybko :P.

Niestety odpalenie nieco się przedłuży  (Tee Dee'ka też), nieco się rozchorowałem i głupio wychodzić na zewnątrz z gorączką :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne - widać że to miłośnik samych samozapłonów !!!  :D

Tu żarowy Skymaster w depronowej , szkolnej uwięziówce rozmiaru "1/2A" krytej taśmą samoprzylepną - nie do zajechania !! .

post-3419-0-22788700-1548504525.jpg

post-3419-0-49150900-1548504978.jpg

post-3419-0-76288700-1548505253_thumb.jpg

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem można dostać w UK pod linkiem który podałem powyżej ! Ale bardzo prosto można dorobić samemu -wystarczy prosty pierścień z otworem, założony na wykręconych cylinder i ponownie wkręcony w karter ! Widziałem też tłumik wykonany z dwóch simmeringow wsadzonych w rurkę - znajdę fotkę to wstawię poglądowo !
Trzymał się na wargach uszczelniających i dawał radę ! :)

post-3419-0-30776800-1548546156.jpg

post-3419-0-16797300-1548546174.jpg

post-3419-0-27593600-1548546191_thumb.jpg

post-3419-0-23482100-1548546223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By czarobest
      Od jakiegoś czasu robię sobie model pod Cox'a Rangera .049. Ponieważ nie dostałem od twórcy modelu "SkyDrill" żadnej odpowiedzi w kwestii kupna samych planów, postanowiłem zrobić coś czego jeszcze nie robiłem ale miałem ochotę czyli "zaprojektować" (może to za dużo powiedziane ) własny model. I tak powoli powstaje "CzarDrill" (nazwa dzięki Jarkowi ).
       
      Będzie to dolnopłat o rozpiętości około 60cm, profil skrzydła to NACA2412 przy kadłubie i NACA2410 na końcówce. Waga na razie nie znana . 
      Trochę chyba przesadziłem przy kupnie wyposażenia i wziąłem serwa 9g, wystarczyłyby pewnie jakieś mniejsze 5g, ale i te jakoś upchnę. Obawiam się tylko jak będą wyglądały otwory na orczyki w płacie - niestety muszą być od góry z racji lądowania modelu na brzuchu. Na razie chyba tyle, oczywiście na zdjęciach wszystko w fazie roboczej, część rzeczy będzie jeszcze lekko poprawiana, a kabinki (nie wychodziły mi na początku i ciągle coś z nimi psułem, musiałem robić 2 razy każdą ) które widać na końcu będą wzmocnione itp. Model będzie kryty folią, a mini osłona silnika którą spróbuję wykonać z laminatu malowana aerografem co będzie moją pierwszą próba malowania lakierem dwuskładnikowym przez aerograf. No i czy to poleci to się okaże, ale w razie katastrofy też pokażę .
       
      No i oczywiście trochę fotek:
       
       
       
      Zdjęcia są też w albumie tutaj - https://photos.app.goo.gl/fTFMMDS2pcsqhqVCA
       
      PS: Dla tych czekających na coś z Zero: po pierwsze wybaczcie że tak to trwa, po drugie model powstanie, ale trochę mnie chyba przerósł psychicznie. W każdym razie przy okazji kupna serw do tego kupiłem sobie mechanizm chowanego podwozia co mnie, mam nadzieję, trochę zmotywuje do pracy






















    • By czarobest
      Nie wiem czy jest sens, ale pokażę efekt mojej małej renowacji motorka Cox Tee Dee .051.
      Problem był z odkręceniem wszystkiego, mimo piskania WD-40 nie dawałem rady, jednak dorobiony kluczyk i pomoc małego młotka oraz palnika poskutkowała i udało się odkręcić tylny dekiel oraz cylinder. Problem był następnie z odkręceniem głowicy, ale w tym przypadku pomogła odwrotność tego co wcześniej czyli niska temperatura - trochę czasu w zamrażalniku i poszło po kliku uderzaniach młotkiem w kluczyk 
      Potem generalnie po prostu nieco go odświeżyłem, wypełniłem lekko ubytek we wlocie Multibondem 1632 (Tutaj pytałem jak: http://pfmrc.eu/index.php/topic/77840-wype%C5%82nienie-ubytku-w-aluminium/), dorobiłem blokadę iglicy z puszki po napoju i całość wyczyściłem i nieco oszlifowałem.  Niestety z obudową cylindra (i cylindrem zarazem) nie mogłem za bardzo nic zrobić, bo musiałbym jakoś to potem pomalować. Efekt jest chyba całkiem okej, mnie na żywo bardzo się podoba  (na zdjęciach widać trochę więcej...). Teraz aż szkoda mi go nieco używać, ale jak będzie chwila to sobie go poodpalam, a potem pewnie dobuduję mu jakiś model (jeszcze nie wiem jaki, ale może coś na uwięzi? Choć nie wiem jeszcze jak to działa  ) 
      Nie ma żadnych nowych części, choć pewnie powinienem zmienić podkładki pod głowicą - myślę jednak, że nie zrobi to wielkiej różnicy.
       
      Wszystkie zdjęcia można zobaczyć tutaj - https://flic.kr/s/aHsmvTLKXz
      Tutaj wrzucę tylko kilka. 
      Przed:
       
       
       
      Po:
       
       
       
      I porównawcze: 
       
       
       
      Czy jest sens się tak bawić z takim motorkiem to nie wiem, ale mnie na pewno sprawia to dużą przyjemność . 
    • By młodszypilotamatormodelarz
      Czołem,
      RANGER FPV VOLANTEX zaprezentował model samolotu dedykowanego do lotów FPV
      RANGER FPV występuje w różnych wersjach: z mocnym kadłubem i śmigłem pchającym lub dwoma silnikami ze śmigłami ciągnącymi oraz wersja tradycyjna piankowa ze śmigłem pchającym.
      VOLANTEX to również quadkopter SWIFT oraz motoszybowiec, modele samochodów i motorówek

       
    • By TheKuba1414
      Witam, długo już zastanawiam się nad tym samolotem, nie chcę Rangera EX bo jest dla mnie za duży i nie wykorzystam jego możiwości, Samolotu na razie nie mam, mogę mieć go na święta ale robię teraz zamówienie z HK i chciałbym zamówić wyposażenie do niego, mam prośbę o pomoc w jego doborze. Na początku miałby służyć do latania rekreacyjnego, może jakieś proste akrobacje - potem bym może wsadził FPV.
      Pakiet 3s 5000mah - tu wolałbym żeby taki został, na pewno nie chcę 4s.
      Silnik - ktoś takiego używał na RC Groups z takim samym pakietem, byłby dobry?
      Regiel  - silnik ma maksymalne ampery podane 30 i 55, na RC Groups ten człowiek właśnie go używał.
      Serwa - tu właśnie nie wiem, mógłby ktoś podać coś z HK najlepiej o podobnym rozmiarze do "dziewiątki"? 
      Śmigło w modelu jest 8x4, mogę ewentualnie zmienić na 8x6. Lotki na dwóch serwach, aparaturę mam swoją.
       
      Z góry dziękuję.
       
      PS: Proszę u usunięcie poprzedniego tematu.
    • By TheKuba1414
      -Już do usunięcia-
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.