marcin133 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 To paliwo ma 20% rycyny 5 % nitro i 75% metanolu.I jeszcze ile paliwa musi przy tym docieraniu przepalić bo ja mam bak 120ml? Podajesz takie składniki Twojego paliwa a na zdjęciu wyżej masz Model Technics Sport 5?? Bo jeśli tak to Twój skład paliwa to: * ~77% - Metanol CH3OH, w którym zawartość wody jest mniejsza niż 0,05% * 18 % - KLOTZ - olej syntetyczny * 5 % - Nitrometan * Dodatki uszlachetniające
Krychol RC Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Witam map pytanie na temat docierania tego silnika. Ile obrotów mam zrobić na iglicy? Jak mocno ma być otwarty gaźnik bo jak jest na 100% to stolika na którym jest zamocowany nie da sie utrzymać Na jak długo mam podłanczać żarzenie świecy?
klaps6 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jak mocno ma być otwarty gaźnik bo jak jest na 100% to stolika na którym jest zamocowany nie da sie utrzymać Chyba odrobinę przesadzasz, jeśli natomiast chodzi o drgania to są one w sumie bardziej dotkliwe na niższych obrotach. Taki efekt może pochodzić od niewyważonego śmigła, może warto to sprawdzić?
Tomek Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Krzysiek zarzynasz silnik. 1 minuta docierania to stanowczo za mało. Akurat sie rozgrzeje a ty go gasisz i studzisz. Weź instrukcje do tego silnika i przeczytaj. Masz jak na dłoni napisane ile trzeba odkręcić iglicę i ile docierać. Generalnie docieram silniki po pół baku i tak kilka razy na ostro przelanym silniku (większość paliwa wylewa sie przez tłumik) Stopniowo zwiększając obroty. Pełne obroty po 2,5 litra spalonego paliwa.
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Imienniku drogi, Tomek mnie wyprzedził. Dodam tylko, że instrukcja obsługi to taka malutka książeczka, która jest w pudełku z silnikiem. Nawet jak jest w "niepolskim" języku to ma obrazków tyle, że ten komiks odpowie na wszystkie stawiane tu pytania. A przy okazji - uruchom trochę wyobraźnię i zamocuj Twoją hamownię na jakimś solidnym stole, bo to co widzę doprowadzi do nieszczęścia.
Henryk S. Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Krystianie ten silnik ma duże drgania ponieważ jest żle zrobiona hamownia.Wytnij w tej desce otwór w kształcie łoża i przykręć ten silnik na uchwyty które ma silnik. Tak to ma być zrobione.
Adam P. Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Na jak długo mam podłanczać żarzenie świecy? sa dwie mozliwosci: a.)az silnik zapali b.)az silnik zacznie dzialac rownomiernie (moim zdaniem to odp. a)
Krychol RC Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Oto inaczej zrobiona hamownia: A tu pokazana cała hamownia z serwem gazu:
Artur Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 to serwo gazu to odczep bo ci sie all zafajda olejem , wystarczy kawalek szprychy podlozony pod gumke zeby sie nie przesuwal
Adam P. Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 tylko jakos troche obciaz ten taboret, bo bedziesz mial latajacy
Krychol RC Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Serwo musi być bo chcę sterować tym z daleka a taboret czym mam obciążyć?
qba Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 taboret czym mam obciążyć? czymś cięzkim?
solainer Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Sterowanie z daleka odpada bo przy docieraniu używa sie iglicy a nie przepustnicy. Przepustnice masz otwartą cały czas na maks (poza pierwszym uruchomianiem gdzie na połowie gazu i bardzo bogatej mieszance silnik powinien przepracować ze 2, 3 minuty), a obroty regulujesz skaldem mieszki zubożając ja na chwile i znów wzbogacając stopniowo dając coraz wyższe obroty. Po pół godziny takich zabiegów można dopiero bawić sie przepustnicą bo silnik juz będzie wstępnie dotarty. Dotarłem w ten sposób kilka silników i każdy pracuje prawidło do dzisiaj ,a niektóre mają już kilka lat.
pebis Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Posłuchaj kolegów bo "słusznie prawią" Też, tak jak oni, dotarłem w ten sposób 4 silniki.Kompresję teraz mają super. Palą od palca.
Krychol RC Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Wczoraj wybrałem się na zakupy do modelarskiego i zakupiłem parę elementów: -łoże pod silnik (ma pod spodem otwór na którym można zamocować przednie kółko) -serwo standard do gaźnika (bo mini nie ciekawie regulowało) -klej -kołpak do śmigła (ponieważ planujemy kupno rozrusznika) -goleń podwozia
Tomek Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Przednie kółko ładnie się prezentuje ale do pierwszego lotu nie polecam. Przesuń mocowanie kółek tylnych do przodu a na ogonie albo płozę ,albo małe kółko . Odpadnie kilka problemów z przeniesieniem napędu(kierunku) na przednie kółko a przy okazji łatwiej lądować.
motyl Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Przednie kółko ładnie się prezentuje ale do pierwszego lotu nie polecam...... Odpadnie kilka problemów z przeniesieniem napędu(kierunku) na przednie kółko a przy okazji łatwiej lądować. Ja akurat odwrotnie Przy pierwszych lotach lepsza jest przednia goleń bo na śmigłach zaoszczędzi W przeciwnym wypadku nie stosowali by tego w każdym trenerku:) Co do napędu goleń to trzeba sobie ją darować i ustawić na sztywno zaoszczędzi się na trybach w serwie
marcin133 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Ja też jestem zdania że przednie kółko skrętne to rzecz wysoce pomocna przy pierwszy startach z trawy. Płoza w ogonie to tragedia totalna (ja już nigdy tak nie zrobię) Nie cierpię gdy modelem nie można w normalny sposób kołować a i tak zaraz tryby w serwach nie pójdą trochę bez przesady
Tomek Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Serwa nie pójdą jeśli zrobi połączenie elastyczne. Za to start z kółkiem kręcącym się jak wózku w markecie naprawdę nie jest łatwy. Bo po pierwszym,czy drugim ostrym lądowaniu na przednim kółku , jego geometria ruchu będzie jak u pijanego Co do lądowania to zgodzę się z Motylem że sporo zabezpiecza. Mimo wszystko jestem zwolennikiem 2 kółek z przodu.
Artur Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 ja tez wole klasyczne podwozie, tym przednim kolem ryje w trawie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.