smootny Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Zmieniłem sobie z MODE 1 na MODE 2, po całej operacji jak wejdę w monitor kanałów pokazuje minimalne wychylenie prawego drążka w jednym i drugim kanale, wystarczy że go delikatnie dotknę i pokazuje idealne neutrum, jak można to skorygować ? Mówisz dokłądnie o tym drążku który z "gazu" stał się wysokością ? Ja miałem podobny przypadek lecz z lewym drągiem, po zmianie mode pomimo gazu na zero silnik zawsze uruchamiał się na ledwiuskie minimum. Okazało się, że pomimo skręcenia i wykręcenia odpowiednich sróbek (wg instrukcji) tak jak by któraś sprężynka jeszcze trzymała, poniewaz do totalnego zera był jeszcze około 1mm który co ciekawe "odbijał". Niemając żadnego pomysłu poprostu rozebrałem apkę i co się okazało jedna śróbka nie dokręcała się na maxa - poprawiłem na "krótko" i pomogło. Niewiem czy ten opis i tobie pomoże ale u mnie niema już z tym żadnego problemu.
miros18 Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 które śrubki odpowiadają za siłę naciągu drążka ??
bulbonick Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Właśnie dotarła paczka z Telemetrią do Aurory Fajny gadżet.... wszystkie dane wyświetlane są na radyjku a po podłączeniu modułu HPP-22 można wyświetlać na kompie lub nanieść na mapę 3D Google Earth ... Do zestawu dołączone są 4 czujniki Temperatury, optyczny czujnik obrotów ,magnetyczny czujnik obrotów ,GPS, oraz czujnik ilości paliwa w zbiorniku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bf080dea4fee83a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c58e3d30016efe1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d86fb343e0fd979d.html a wstawiłem to do takiej maszynki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/725846f4e11be106.html
miros18 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Dzwoniłem przed chwilką do RIKU koszt polskiej instrukcji to 100zł
Pit Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Dzwoniłem przed chwilką do RIKU koszt polskiej instrukcji to 100złTo mnie teraz bardzo zaskoczyłeś :shock: :shock: :shock: . Ja aparaturę kupiłem w Nastiku a do nich napisałem po instrukcję. Przyszła pocztą w wersji nieilustrowanej. Koszt 0zł.
miros18 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 widocznie popyt jest straszny więc podnieśli cenę. Jeśli chodzi o wejście SPC znalazłem schemat podłączenia głównego zasilania bezpośrednio do odbiornika na schemacie widać ze do odbiornika idą dwa zasilania, regulatora i bezpośrednio tak ma to być?? a nie + wyciągnięty z BEC regulatora by nie dublować zasilania ??
smootny Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 No to prawda wygląda to dziwnie, sam sie ostatnio zastanawiałem jak to połączć.
miros18 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Może wypowie się ktoś co to sprawdzał
Pit Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 no to panowie do dzieła , telemetria już w naszym sklepie , rozchodzi się jak ciepłe bułeczkiNorman taki z Ciebie kolega. Wykupiłeś wszystko i teraz dopiero mówisz Kupiłeś może czujnik poziomu paliwa?
fredzio Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Panowie zasilanie z wejścia spc jest opcjonalne o ile macie wstawioną zworkę. Generalnie chodzi o to, że zasilana z wejścia spc jest tylko elektronika odbiornika a nie serwa(jak wstawicie zworkę to zasilacie serwa, a bez zworki potrzebne jest dodatkowe zasilanie serw i stad ten BEC na rysunku). Żeby było weselej wejście spc przyjmuje zasilanie rzędu 33v, więc prawie dowolny pakiet można podlączyć do odbiornika, ale jak wstawicie zworkę, to popalicie serwa. Ogólnie fajne rozwiązanie, bo jak napięcie spadnie za nisko to odbiornik ciągle działa tylko serwa zrobią się mułowate(zakładam odrębne zasilanie spc i serv). Jeszcze jedno - w trybie scan po utracie zasilania odbiornik się już nie zestroi = kret.....
smootny Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Panowie zasilanie z wejścia spc jest opcjonalne o ile macie wstawioną zworkę. Masz może jakiś schemat takiego połączenia ???
Norman Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 no to panowie do dzieła , telemetria już w naszym sklepie , rozchodzi się jak ciepłe bułeczkiNorman taki z Ciebie kolega. Wykupiłeś wszystko i teraz dopiero mówisz Kupiłeś może czujnik poziomu paliwa? Podałem wam to naprawdę szybko . Do mnie idzie cały zestaw (55830), ten duży którego już nie ma na stronie :shock: . Żeby ci przykro nie było , to mam go w koszyku jeszcze , ale zamówiłem z innego sklepu żeby dla was starczyło . Niestety tak wyszło że był błąd w opisie tego zestawu , chciałem się skontaktować ze sklepem ale nikt nie odbierał . Później oni próbowali się do mnie dodzwonić jak byłem już w pracy lecz nie dość że prawie pod ziemią był problem z zasięgiem to jeszcze bateria padła w telefonie jak chciałem dokończyć przelew :evil:
specyfick Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 fredzio pisze dobrze. Wyciągasz zworkę SPC. To odłącza zasilanie serw. Podajesz do tego złącza SPC zasilanie z Pakietu, równolegle, jak do voltomierza. Do pinów gdzie masz podłączone serwa, musisz podać zasilanie serw 4,8. Nie ma znaczenia do którego kanału, byle odpowiednio do pinów i wsio. Nie ma filozofii większe. Popieram fakt skanowania instrukcji do PDF'a i udostępnienie na forum. Bo 100 zł, za instrukcje która powinna być za darmo z nadajnikem to granda.
miros18 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Zbieramy na ksero od kolegi Pita, wrzucę to na skaner z ADF i odrazu do PDF , z tym zbieraniem oczywiście żart, ja mam nadzieje że jak już nastik nabędzie taka instrukcje to udostępnia tym którzy u nich zakupili nadajnik Sprawdziłem właśnie wejście SPC, jak mówił Fredzio i Specyfick działa jak powinno.
fredzio Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Ehh leniwe to pokolenie się zrobiło..... Panowie proponuje odwiedzić helifreak i macie filmy opisujące co i jak się z tą aparaturą robi.
smootny Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Ehh leniwe to pokolenie się zrobiło..... Panowie proponuje odwiedzić helifreak i macie filmy opisujące co i jak się z tą aparaturą robi. Powiem szczeże -> tego forum nie znałem :] dzięki, przyda się info.
Gość Galileo Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 bulbonick, Skąd masz Polski język w Aurorze 9? Mi się wydawało, że tam tylko angielski jest :?
smootny Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 bulbonick, Skąd masz Polski język w Aurorze 9? Mi się wydawało, że tam tylko angielski jest :? Jeżeli dobrze mi sie wydaje - [a mogę się mylić] te dwa parametry można chyba nazwać "po swojemu". Zauważ, że reszta jest już po angielsku typu "speed" itd :mrgreen:
ZET Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Czy istnieje w A9 możliwość stworzenia niżej opisanej konfiguracji: butterfly sterowany drążkiem gazu, ale ten sam drążek służył by do sterowania silnikiem przy czym przełączanie funkcji z motylka na silnik było by możliwe dowolnym przełącznikiem? Uwierzcie mi straciłem pół dnia i nie udało mi się to. Obecnie dostrzegam dwie możliwości wykorzystania opcji wyhamowania modelu: 1. płynną regulacją samych klap na LS, ale wtedy muszę korygować wysokością. Sterowanie silnikiem pozostaje na J3. Lotki nie biorą udziału w tej opcji. 2. przypisuję wyłącznik silnikowi i wtedy na J3 mam motylka w pełnym zakresie możliwości jakie daje aparatura. Nie ma natomiast opcji płynnej regulacji obrotów silnika. Pomóżcie proszę rozwiązać mi ten problem. Edit: Udało się rozwiązać problem. Dodatkowo A9 posiada oryginalną opcję - ratującą podchodzący na motylku do lądowania model w przypadku stwierdzenia problemu z podejściem, pozwalającą na natychmiastowe włączenie silnika i wyłączenie motyla tylko dźwignią gazu. Ciekawe czym jeszcze zaskoczy mnie Aurorka?
bulbonick Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Właśnie tak parametry można dowolnie nazwać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.