Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Paweł Prauss Opublikowano 30 Lipca 2024 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 30 Lipca 2024 Dawno się tu nic nie działo, a tak się fajnie złożyło, że doleciała do mnie zza wielkiej wody kolejna Jaskółka dzięki pomocy Marcina oczywiście. Nówka sztuka nie śmigana, w naszym pięknym kraju w takim stanie posiadają te silniczki już tylko kolekcjonerzy, a tam od czasu do czasu taki wypłynie...ciekawe zjawisko. Numer na instrukcji zgodny z tym co na karterze, oryginalny kluczyk, a do kompletu brakuje jedynie wkrętów do mocowania w modelu, oryginalnie też były w pudełku. Zobaczcie na powiększeniu jak dziwnie nabity został numer seryjny, chyba w poniedziałek go ktoś nabijał, hahaha. 5
MASK Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Opublikowano 13 Sierpnia 2024 W dniu 30.07.2024 o 08:48, Paweł Prauss napisał: Dawno się tu nic nie działo, a tak się fajnie złożyło, że doleciała do mnie zza wielkiej wody kolejna Jaskółka dzięki pomocy Marcina oczywiście. Nówka sztuka nie śmigana, w naszym pięknym kraju w takim stanie posiadają te silniczki już tylko kolekcjonerzy, a tam od czasu do czasu taki wypłynie...ciekawe zjawisko. Numer na instrukcji zgodny z tym co na karterze, oryginalny kluczyk, a do kompletu brakuje jedynie wkrętów do mocowania w modelu, oryginalnie też były w pudełku. Zobaczcie na powiększeniu jak dziwnie nabity został numer seryjny, chyba w poniedziałek go ktoś nabijał, hahaha. Jedne wracają z emigracji, inne wyjeżdżają na nią. Właśnie dotarły do mnie silniki, które zostały w Polsce dawno temu, ale są już ze mną - na emigracji
Paweł Prauss Opublikowano 14 Sierpnia 2024 Opublikowano 14 Sierpnia 2024 3 godziny temu, MASK napisał: Jedne wracają z emigracji, inne wyjeżdżają na nią. Właśnie dotarły do mnie silniki, które zostały w Polsce dawno temu, ale są już ze mną - na emigracji Może kiedyś wrócą do kraju…razem z Tobą😎
Paweł Prauss Opublikowano 12 Września 2024 Opublikowano 12 Września 2024 Kolejny Piorun do mnie dziś trafił 🤩 ale co do jego numeru to mam wątpliwość czy jest to 069 czy 690??? Czy ktoś pokusi się o aktualizację listy z numerami? 1 1
Platon Opublikowano 3 Grudnia 2024 Opublikowano 3 Grudnia 2024 Fabrycznie nowy Sokół-5 Super. Ciekawy skład paliwa do eksploatacji... 4
symon5 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Jak dla mnie , aczkolwiek nigdy takowego nie posiadałem skład paliwa jest dziwny czy też zastanawiający .
bynek Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca Sinik S.Górskiego .Ktoś coś wie na temat takiej konstrukcji? https://www.gildings.co.uk/auction/lot/lot-327---stan-gorski-diesel-engine/?lot=91427&so=0&st=&sto=0&au=224&ef=&et=&ic=False&sd=1&pp=50&pn=6&g=-1
Janeczek Opublikowano 31 Marca Opublikowano 31 Marca W dniu 29.03.2025 o 15:25, bynek napisał: Sinik S.Górskiego .Ktoś coś wie na temat takiej konstrukcji? https://www.gildings.co.uk/auction/lot/lot-327---stan-gorski-diesel-engine/?lot=91427&so=0&st=&sto=0&au=224&ef=&et=&ic=False&sd=1&pp=50&pn=6&g=-1 Ten Typ silnika byl juz pokazany tu na Forum... wszyscy zainteresowani stwierdzili ze to jakas Hybryda ktora nie pochodzi ze" Stajni" p. Gorskiego - ma pare czesci podobnych do silnikow Pana Stanislawa Gorskiego, ale ja osobiscie watpie zeby Pan Gorski " maczal w tym" palce ... Mam sporo silnikow Pana Gorskiego na tyle, ze z reka na sercu moge powiedziec ze ten silnik nie ma raczej nic wspolnego z Jaskolkami ,PK, SG i innymi konstrukcjami S.G. ... Nie przecze ,ze bym nie kupil tego silnika - bo w "Stajni " powinny byc roznorakie motorki nawet podobne , repliki ,podroby i inne , ale na razie zbieram oryginaly i na tym sie skupiam ...Pozdrawiam Janek
bynek Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Przywracam do życia kolejny polski silniczek, wykonany przez Władysława Kulika na początku lat pięćdziesiątych. Po demontażu zobaczyłem nietypowo połączony korbowód z tłokiem. Tłok wykonany ze stali , grubość ścianki to tylko 0,6 mm , i średnica 16,1 mm. Skok coś około 12 mm , co daje poj. około 2,5 cm3 Wewnątrz tłoka jest wkładka z aluminium i do niej, przy pomocy sworznia zamocowany korbowód . Ta wkładka jest zanitowana z tłokiem , co widać na denku tłoka.Jednocześnie obraca się wewnątrz tłoka. Sposób mocowania był stosowany w silnikach węgierskich Proton i angielskich Allen-Mercury 35, z tą jednak różnicą, ze ich wkładki były wkręcane do wnętrza tłoka. foto. Obracająca się wkładka wewnątrz tłoka umożliwia montaż wkręcanego cylindra w karter, tak jak na foto. Główka dolna korbowodu opiera się o denko skrzyni korbowej, i wkręcając cylinder wraz z nieruchomym tłokiem , korbowód nie obraca się . Umożliwia to obracająca się wkładka . 3
symon5 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Domyślam się że motywowane to rozwiązanie było gęsto nawierconym cylindrem, zabezpieczenie żeby nie wysunął się sworzeń ? Jednak dziwne rozwiązanie .
bynek Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 43 minuty temu, symon5 napisał: Domyślam się że motywowane to rozwiązanie było gęsto nawierconym cylindrem, zabezpieczenie żeby nie wysunął się sworzeń ? Jednak dziwne rozwiązanie . zdjęcie wnętrza cylindra. Jest sześć kanałów dolotowych. 2
Rekomendowane odpowiedzi