Janeczek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 ...rowniez "zazdraszczam" i trzymam kciuki za kolejne perelki ktore brakuja do tej trojcy: a mianowicie PK 1 i Jaskolka 3 ...
Paweł Prauss Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Pracuję nad tym, ale sami wiecie,że to nie jest takie "hop na krowę i już cielak".... BTW na tą "jedynkę" polowałem od jakichś pięciu lat, to baaardzo rzadko spotykany motorek, a jako ciekawostkę powiem Wam, że wrócił do ojczyzny po latach emigracji w USA.
Janeczek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 USA - to "kopalnia " Jaskolek ...dzisiaj juz sa dwie do sprzedazy...
MASK Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 już się licytują Tymczasem moja ostatnia Jaskółka też została kupiona w USA
Paweł Prauss Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Śliczności. Piękny motorek. Janku Ty z pewnością masz J-3 w swojej kolekcji, czy mógłbyś wrzucić tu zdjęcia jej rozrządu.
Janeczek Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Pawel -wkrotce wstawie zdjecie ...rozrzad Jaskolki 3 to dysk a nie membrana -to byla Jaskolka wykonana specjalnie dla kadry narodowej przez St. Gorskiego -lata 60-te...wygladala jak Jaskolka 2 (robiona na bazie Jaskolki II) ale byla sterowana Dyskiem ,miala srebrna glowice z 12 zebrami(nieoksydowana)i miala blokade sruby kompresyjnej... jak dzis zdaze to wstawie zdjecia -chociaz widac ta Jaskolke na moich zdjeciach ktore wstawilem wczesniej na Forum (zdjecie 5 Jaskolek)
Paweł Prauss Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Interesuje mnie szczególnie rozrząd, gdyż zamierzam sam takowy zrobić.... Mając pewnego razu trochę czasu poczyniłem już w tym kierunku pewne kroki,efekty których przedstawiam poniżej: Niestety opierałem się jedynie na zdjęciach ze znanej wszystkim książeczki Schiera i nie wiem jak toto wygląda w środku...
bynek Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Wracam do tematu silników Piorun. Znalazłem taki oto egzemplarz z wybitym nr 045. Wynika z tego, że jest to najstarszy Piorun zamieszczony na tym forum.
MASK Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277
Janeczek Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Jaskolka 3 - Tylko Pawel nie naprodukuj tych Jaskolek w dziesiatkach bo jak potem znajdziemy ta wlasciwa ?...zreszta i tak nie da sie jej otworzyc; tak z tylu jak i z gory , no chyba ze gwaltem i podgrzewajac ...a tego nie chce robic ...niech sobie w spokoju "odpoczywa" ...zasluzyla na to ...
Paweł Prauss Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Bardzo Ci Janku jestem wdzięczny. No i teraz mam zgryz, gdyż kształt dyszy gaźnika w Twojej Jaskółce-3 jest inny niż w książce Schiera???? Ta Twoja Jaskółka-3 ma kształt dyszki bardziej podobny do J-1 i J-2, więc wydaje się być bardziej autentyczna niż ta z książki....Ta w książce nie posiada również blokady śruby kompresyjnej??? (lecz to jest w zasadzie małe piwo). Szkoda, że nie ma możliwości zajrzenia do środka... O liczbę wykonanych przeze mnie "nowych" J-3 nie musisz się martwić, planuję wykonać jedną dla siebie, Andrzej Rachwał zrobił kiedyś też taką, miałem ją nawet w ręce, niestety do środka też nie zajrzałem, obiecał mi nawet dać dysk rozrządu do mojej, ale jakoś się nam to nie udało i już niestety się nie uda.... A z ciekawostek to mam gdzieś tylne denko "J-3 style" (ale odlewane)??? Wiesz coś na ten temat? Wydaje mi się, że to amatorskie wykonanie, ale....Zdjęcia postaram się wrzucić wieczorem.
Q.E.D. Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Artykuł pochodzi z czasopisma: "Skrzydła i motor". Pzdr.
zbjanik Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Przechadzając sie po giełdzie staroci w Bytomiu znalazłem dobrze zachowany egzemplarz "Skrzydlatej Polski" z 1954 r z wkładką "Młody Lotnik", a na niej m.in. opis silnika Stanisława Górskiego z rysunkiem. Zamieszczam skany.
Trenerek Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 dodaję kolejny, jeszcze wcześniejszy, nr 39. Pozdrawiam Darek
MASK Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Dzięki panowie Q.E.D. i zbjanik za skany. Niełatwo dotrzeć do archiwalnych materiałów na temat polskich silników. Dzięki Darku za kolejnego Pioruna. Bieżąca numeracja silników wygląda następująco: 039, 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 Zebraliśmy ok. 5% wyprodukowanych egzemplarzy )
Paweł Prauss Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Ta zielona jedynka z początku filmiku z wyprostowanym już żeberkiem głowicy stoi na mojej półeczce, sprzątnąłem ją autorowi filmu sprzed nosa :-)))
bzik4 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 a tu numerek 25 http://allegro.pl/polski-silnik-spalinowy-piorun-i3481673031.html
Rekomendowane odpowiedzi