Janeczek Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 ...rowniez "zazdraszczam" i trzymam kciuki za kolejne perelki ktore brakuja do tej trojcy: a mianowicie PK 1 i Jaskolka 3 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Pracuję nad tym, ale sami wiecie,że to nie jest takie "hop na krowę i już cielak".... BTW na tą "jedynkę" polowałem od jakichś pięciu lat, to baaardzo rzadko spotykany motorek, a jako ciekawostkę powiem Wam, że wrócił do ojczyzny po latach emigracji w USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 USA - to "kopalnia " Jaskolek ...dzisiaj juz sa dwie do sprzedazy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 już się licytują Tymczasem moja ostatnia Jaskółka też została kupiona w USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Śliczności. Piękny motorek. Janku Ty z pewnością masz J-3 w swojej kolekcji, czy mógłbyś wrzucić tu zdjęcia jej rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Pawel -wkrotce wstawie zdjecie ...rozrzad Jaskolki 3 to dysk a nie membrana -to byla Jaskolka wykonana specjalnie dla kadry narodowej przez St. Gorskiego -lata 60-te...wygladala jak Jaskolka 2 (robiona na bazie Jaskolki II) ale byla sterowana Dyskiem ,miala srebrna glowice z 12 zebrami(nieoksydowana)i miala blokade sruby kompresyjnej... jak dzis zdaze to wstawie zdjecia -chociaz widac ta Jaskolke na moich zdjeciach ktore wstawilem wczesniej na Forum (zdjecie 5 Jaskolek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Interesuje mnie szczególnie rozrząd, gdyż zamierzam sam takowy zrobić.... Mając pewnego razu trochę czasu poczyniłem już w tym kierunku pewne kroki,efekty których przedstawiam poniżej: Niestety opierałem się jedynie na zdjęciach ze znanej wszystkim książeczki Schiera i nie wiem jak toto wygląda w środku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Wracam do tematu silników Piorun. Znalazłem taki oto egzemplarz z wybitym nr 045. Wynika z tego, że jest to najstarszy Piorun zamieszczony na tym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Jaskolka 3 - Tylko Pawel nie naprodukuj tych Jaskolek w dziesiatkach bo jak potem znajdziemy ta wlasciwa ?...zreszta i tak nie da sie jej otworzyc; tak z tylu jak i z gory , no chyba ze gwaltem i podgrzewajac ...a tego nie chce robic ...niech sobie w spokoju "odpoczywa" ...zasluzyla na to ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Bardzo Ci Janku jestem wdzięczny. No i teraz mam zgryz, gdyż kształt dyszy gaźnika w Twojej Jaskółce-3 jest inny niż w książce Schiera???? Ta Twoja Jaskółka-3 ma kształt dyszki bardziej podobny do J-1 i J-2, więc wydaje się być bardziej autentyczna niż ta z książki....Ta w książce nie posiada również blokady śruby kompresyjnej??? (lecz to jest w zasadzie małe piwo). Szkoda, że nie ma możliwości zajrzenia do środka... O liczbę wykonanych przeze mnie "nowych" J-3 nie musisz się martwić, planuję wykonać jedną dla siebie, Andrzej Rachwał zrobił kiedyś też taką, miałem ją nawet w ręce, niestety do środka też nie zajrzałem, obiecał mi nawet dać dysk rozrządu do mojej, ale jakoś się nam to nie udało i już niestety się nie uda.... A z ciekawostek to mam gdzieś tylne denko "J-3 style" (ale odlewane)??? Wiesz coś na ten temat? Wydaje mi się, że to amatorskie wykonanie, ale....Zdjęcia postaram się wrzucić wieczorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 kto kupił iz5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Obiecane fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q.E.D. Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Artykuł pochodzi z czasopisma: "Skrzydła i motor". Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Przechadzając sie po giełdzie staroci w Bytomiu znalazłem dobrze zachowany egzemplarz "Skrzydlatej Polski" z 1954 r z wkładką "Młody Lotnik", a na niej m.in. opis silnika Stanisława Górskiego z rysunkiem. Zamieszczam skany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trenerek Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 dodaję kolejny, jeszcze wcześniejszy, nr 39. Pozdrawiam Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Dzięki panowie Q.E.D. i zbjanik za skany. Niełatwo dotrzeć do archiwalnych materiałów na temat polskich silników. Dzięki Darku za kolejnego Pioruna. Bieżąca numeracja silników wygląda następująco: 039, 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 Zebraliśmy ok. 5% wyprodukowanych egzemplarzy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 http://youtu.be/LAeWxlEpPSg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Ta zielona jedynka z początku filmiku z wyprostowanym już żeberkiem głowicy stoi na mojej półeczce, sprzątnąłem ją autorowi filmu sprzed nosa :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Widzę, że się trochę temat ożywił. Dzięki bynek, numeracja wygląda następująco: 045, 075, 121, 128, 139, 154, 162, 174, 202, 212, 216, 217 i 277 a tu numerek 25 http://allegro.pl/polski-silnik-spalinowy-piorun-i3481673031.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi