Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przerośnięta Jaskółka czyli Sokół 3. Też mnie ciekawi kto został szczęśliwym nabywcą tego motorka. Mam w swojej kolekcji ten silnik

post-15340-0-79470400-1433771801.jpg

Opublikowano

Kolejna ciekawostka z mojej skromnej kolekcji-silniczek Teamer z 1966 r konstrukcji Stanisława Grabowskiego z Warszawy.

Znasz historię tego egzemplarza?

Jak trafił do Ciebie?

Jest prawdopodobne, że latałem na nim w F2C.

Opublikowano

Ładny egzemplarz zdobyłeś Grzechu, moje gratulacje!!!

No co Ty Stefanie, kiedy to w F2C latało się na silnikach o pojemności 5ccm?

Rzadko spotykany motorek, nie dziwi więc fakt, że poszedł za grubo ponad 1200zeta...

Opublikowano

 

No co Ty Stefanie, kiedy to w F2C latało się na silnikach o pojemności 5ccm?

..

??

post-8532-0-32361400-1433798211.jpg

Coś się chyba rozkojarzyłeś Pawle?

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I ja coś trafiłem

 

Kolejny ciekawy motorek. Prototyp silnika "Krasnal" przewidzianego do seryjnej produkcji w zakładach Predom-Zelmer w Rzeszowie. Konstrukcja Stanisława Górskiego z 1971 roku, poj. 1,5 ccm w wersji żarowej i samozapłonowej. Planowana roczna produkcja w ilości 5 tyś. szt dla CSH .Najprawdopodobniej śmierć konstruktora spowodowała zaniechanie podjęcia produkcji

post-15340-0-60078600-1438027519.jpg

post-15340-0-17412700-1438027520.jpg

Opublikowano

No to zasadziłeś niezłą ciekawostkę! Myślę, że na 11 tys. członków tego forum może kilku słyszało coś o tym silniku.

Dla mnie to nowość!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A ja go miałem nawet w ręku, choć przedtem też nic o nim nie wiedziałem.

Grzesiek ma w swojej kolekcji jeszcze wiele ciekawostek, o których mało kto słyszał....

Czekamy na kolejne.

Silniczek nie jest kompletny, otwory z tyłu konsolek służyły do zamocowania na sprężynce zbiornika paliwa z plastiku.Zapomniałem dopisać się do ekskluzywnego klubu posiadaczy Piorunów.Mam dwie sztuki- 145 i 194 i masę części na trzeci

post-15340-0-60124200-1439666858.jpg

post-15340-0-45336200-1439666859.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Silniczek nie jest kompletny, otwory z tyłu konsolek służyły do zamocowania na sprężynce zbiornika paliwa z plastiku.Zapomniałem dopisać się do ekskluzywnego klubu posiadaczy Piorunów.Mam dwie sztuki- 145 i 194 i masę części na trzeci

Kolejna ciekawostka - silniczek samozapłonowy PK-1 z 1956 roku, protoplasta słynnych Jaskółek. Numer seryny 0316.

post-15340-0-85974600-1446801614.jpg

post-15340-0-39667000-1446801615.jpg

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pomimo, że nie w temacie, ale zapytam, nosze się z zamiarem kupna MK 17 człowiek z allegro chce

za niego 100 zł silnik w dobrym stanie wizualnym. Pytam wiec czy to rozsądna cena?

MK 17 to mój pierwszy w życiu silnik i mam sentyment do niego.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolejna ciekawostka - silniczek samozapłonowy PK-1 z 1956 roku, protoplasta słynnych Jaskółek. Numer seryny 0316.

Następna rodzima konstrukcja- silnik samozapłonowy WN-2,5 z 1954 r, konstrukcja Władysława Niestoja

post-15340-0-53558500-1453725537.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A i mi w ręce wpadł Pk-1, nie montowany i wygląda na nie palony! Niestety, żeby całkiem słodko nie było, to są ślady kombinerek na piaście :( Na głowicy ma 10 żeberek. Widziałem 8 i 9 w Pk, ale 10 widzę po raz pierwszy! Numer 0213

 

DSC_4504.jpg

Opublikowano

A i mi w ręce wpadł Pk-1, nie montowany i wygląda na nie palony! Niestety, żeby całkiem słodko nie było, to są ślady kombinerek na piaście :( Na głowicy ma 10 żeberek. Widziałem 8 i 9 w Pk, ale 10 widzę po raz pierwszy! Numer 0213

 

DSC_4504.jpg

 

Przecinak do toczenia żeberek się tępił i co ostrzenie stawał się węższy, więc można było więcej żeber wytoczyć  ;)

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.