leszek-bart Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Popieram Vipera . świetny model robicie . Malkontentom pragnął bym przypomnieć , że to jedyny model w tej skali . A z wycinankami można zrobić co się chce zwykły model lub makietę . Choć blachy żłobkowanej raczej się na nim nie zrobi , choć w dobie drukarek 3D kto wie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Myślę, że się da. Może nie z blachy, ale naklejając cienkie paseczki kartonu czy sznurka na balsę, potem na to folię... Efekt będzie taki jak trzeba, choć roboty mnóstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Tydzień mozolnej pracy dobiegł końca Kadłub w zasadzie jest skończony. Mogę dziś podać kilka parametrów. Przeprowadziłem testy napędu na kilku śmigłach i akumulatorach. Wstępne założenia były takie: silnik OS5010 ,regulator 70A, akumulator 3300mah/4s( 35-70c) i smigło turnigy 14x4,5. Taki zestaw dał ciąg 2,45kg przy poborze 51A. Akumulator nie jest nowy bo lata w idealu już drugi sezon więc dla porównania przetestowałem napęd na akumulatorze prawie nowym 2200 mah/4s (45-90c) i ciąg był 2,6 kg przy 60A. Kolejny akumulator 4000mah/3s (45-90c) : ciąg 1,6 kg,40A. Następne testy na śmigle turnigy 13x6 dały bardzo porównywalne wyniki. Test na śmigle JXF 15x6 : aku 4000/3s , 2,5kg/55A . 2200/4s 3,2kg/76A. Waga w pełni wyposażonego kadłuba ,bez akumulatora to 1140g, nie jest źle Jaki zastosuję akumulator jeszcze nie wiem, wszystko zależy od wagi końcowej i wyważenia modelu. W najbliższym okresie budowa modelu trochę zwolni więc następna relacja niekoniecznie będzie za tydzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Już myślałem że się nie doczekam Fajnie się prezentuje. Waga wydaje się niezła. Czekam na więcej i ciekaw jestem wagi do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 28 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Powoli, ale jednak posuwają się prace przy modelu. Lato nie jest najlepszym czasem do siedzenia w modelarni. Kadłub "uzbrojony" ,odłożony na półkę czeka na ciąg dalszy Centropłat jest dość skomplikowany w budowie a przede wszystkim wielopłaszczyznowy i aby wszystko wyszło równo ,bez zwichrowań skonstruował Marcin przemyślną platformę do montażu. Co prawda trochę dodatkowej sklejki na to poszło ale taka niestety jest konieczność aby centropłat nie zastąpił śmigła Na zdjęciach kolejne etapy budowy . I tu nastąpi przerwa w budowie modelu na okres długo oczekiwanego urlopu ale nie dotyczy to mojej obecności na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Świetne ustrojstwo do budowy centropłata, bardzo dobry pomysł. Rzeczywiście po wietrznej wiośnie lato jest wymarzone wprost do latania. Bardzo jestem ciekaw dalszych postępów, będę niecierpliwie czekał. A na razie życzę udanego urlopu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Dawno tu nie pisałem ale najpierw urlop, potem trzeba było odpocząć po urlopie lotnisko kusiło wspaniałą pogodą a moja modelarnia odpychała brakiem klimatyzacji Pomimo wszystko prace przy modelu co-nieco się posunęły i mam nadzieję, że wróci wena aby dokończyć projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Też tak niestety mam, albo latanie, albo dłubanie, a kiedy są warunki to to pierwsze wygrywa. Dlatego najlepiej dłubie mi się zimą. W trakcie sezonu najwyżej doraźne naprawy. Cieszę się że prace mimo wszystko postępują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Dwa dni złej pogody i model nabiera kształtów. Centropłat i fragment kadłuba pod nim ,ukończone, zastrzały również. Pozostały końcówki skrzydeł, oklejanie , kabinka, jakieś naklejki i.....oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 To ten oblot przy tym tempie jeszcze przed końcem lata I dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 W pocie czoła przyspieszyłem prace nad modelem bo miałem zamiar zaprezentować moją pracę na Pikniku w Kraśniku. Niestety, przy tej temperaturze powietrza nie zdecydowałem się na wyjazd na tą wspaniałą, coroczną imprezę a szkoda. tymczasem model prawie gotowy, pozostały końcówki skrzydeł.Waga aktualnie wynosi 1475g. Planowany akumulator waży 396 g ,razem 1871. Końcówki skrzydeł z mojej poprzedniej ,większej jedenastki ważą po 190 g więc jest szansa na wagę całego modelu w granicach 2250 g. To chyba niezły wynik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Fajny i waga wydaje się też fajna Bardzo jestem ciekaw oblotu i własności lotnych. Przy końcowym opisie bardzo bym poprosił o podsumowanie, jakie serwa, jaki silnik, jaki regiel, jaka bateria. Gdzie CG. No i przede wszystkim o dokładny opis jak się prowadzi w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Ciężar wygląda obiecująco. Teraz tylko właściwie wyważyć i można śmiało latać. Też jestem ciekaw właściwości lotnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Co tam nowego przy naszym wyczekiwanym ulubionym samolocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Niestety nowego jest nie za wiele. Nagromadzenie prac tzw dookoła domowych nie pozwala mi dokończyć model. Niebawem coś podgonię na razie jest tyle 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Nie mogę się doczekać oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Nie mogę się doczekać oblotu Ja też ale spokojnie, wszystko w swoim czasie. Po mimo niezbyt dobrej pory roku na siedzenie w modelarni, model powstaje dość szybko (moim zdaniem). Wydawało by się,że końcówki skrzydeł da się wykonać w dwa wieczory, niestety ,jest tu trochę pracy. To co zrobiłem w ostatnie dwa wieczory obrazuje dzisiejsze zdjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Kontrolujesz wyważenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Kontrolujesz wyważenie ? Co tu mogę skontrolować? Wiadomo,że w 11-tce są problemy z wyważeniem, dlatego w pierwszej (spalinowej) jak i drugiej (elektrycznej) wersji tego projektu staramy się jak najbardziej odciążyć ogon zarówno przez konstrukcję jaki i przez umiejscowienie wyposażenia jak najbardziej z przodu kadłuba, ale tego przodu nie ma za wiele W spalinowej wersji nie obyło się bez lekkiego doważenia (ok 30g) Model jeszcze nie gotowy ale wstępnie postawiłem go na wyważarce i nie jest idealnie ale tragedii nie ma Akumulator jest maksymalnie z przodu . Mogę inaczej umieścić regulator (ok 80g) i to zrobię najpierw a potem się pomyśli jak już skończę końcówki skrzydeł. Nie wykluczony jest ołów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Co tu mogę skontrolować? Wiadomo,że w 11-tce są problemy z wyważeniem, dlatego w pierwszej (spalinowej) jak i drugiej (elektrycznej) wersji tego projektu staramy się jak najbardziej odciążyć ogon zarówno przez konstrukcję jaki i przez umiejscowienie wyposażenia jak najbardziej z przodu kadłuba, ale tego przodu nie ma za wiele W spalinowej wersji nie obyło się bez lekkiego doważenia (ok 30g) Model jeszcze nie gotowy ale wstępnie postawiłem go na wyważarce i nie jest idealnie ale tragedii nie ma Akumulator jest maksymalnie z przodu . Mogę inaczej umieścić regulator (ok 80g) i to zrobię najpierw a potem się pomyśli jak już skończę końcówki skrzydeł. Nie wykluczony jest ołów Jak patrzę na zdjęcie to jeszcze Ci do poziomego położenia modelu trochę brakuje. Ja używam małej poziomnicy budowlanej dla określania poziomu. Można by było wysunąć pakiet do przodu do komory silnikowej , ale to rozwiązanie zostało ogłoszone jako ideowo niesłuszne :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi