Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja akurat się cieszę, że nie było otworów na silnik, bo dzięki temu mogłem zrobić pod swój, który niekoniecznie musi mieć taki sam krzyżak...

Dokładnie taki był zamysł aby nie narzucać danego silnika. Marcin ponieważ chcesz zastosować OS5010 wysyłam Ci na PW  plan rozmieszczenia nakrętek kłowych pod ten silnik i wymiary tulejek dystansowych dla uzyskania odpowiednich kątów silnika :) 

Opublikowano

Powoli to idzie, ale idzie. Akurat jak na złość kompletnie nie miałem czasu.

Kadłub na sucho prawie już całkowicie zmontowany. Bardzo przyjemnie się składa, części wchodzą w siebie z niewielkim oporem, ale za to po złożeniu całej kratownicy jest sztywno i mocno nawet bez kleju.

Do wiosny zdążę ;)

Opublikowano

Tak wygląda element konstrukcji statecznika niedocięty do końca laserem. To przykład skrajny, reszta tych niedociętych była niedorobiona w stopniu dalece mniejszym. Przynajmniej jak do tej pory. Nie ukrywam, że w przypadku tego elementu wycięcie z deski sprawiło pewien problem z uwagi na dość skomplikowany kształt i małe obłości. 

 

post-13206-0-59055600-1447315800_thumb.jpg

 

 

 

A przy okazji - MASK, LECH, macie może wyliczoną powierzchnię nośną modelu? Potrzebny mi jest ten wynik. 

Opublikowano

Często wewnętrzne naprężenia materiału powodują że po odcięciu części obwodu detalu, materiał wstaje. Jeśli wstaje, to ustawioną ogniskową soczewki (odległość od detalu) trafia szlag a stały pozostaje tylko posuw, bo moc też idzie w komin a nie na materiał... Pomijając już niejednorodność takich materiałów jak balsa. 

 

A jak ustawisz moc z zapasem, to ci zjara materiał zamiast ciąć...

Opublikowano

Nie doszedłem jeszcze do stateczników, ale sprawdzę jak jest u mnie. Natomiast sam kadłub sklejkowy uważam że był docinany nieźle, nie miałem do czynienia ze zbyt dużą ilością wycinanek, ale na tle tych z którymi miałem do czynienia zestaw PZL-ki oceniam wysoko,elementy same nie wypadają, a jednocześnie dość łatwo i bezpiecznie się dają oddzielić i wchodzą w siebie wzajemnie z niewielkim oporem dając w efekcie mocną konstrukcję, sztywną i dobrze się trzymającą nawet na etapie przed użyciem kleju. Jak dla mnie oby tak dalej.

 

Aby było wiadomo dokąd doszedłem zamieszczam fotkę (wszystko co widać sklejone, dodatkowo podlaminowałem (takie indywidualne przyzwyczajenie) wręgę silnikową cienką materią szklaną o gramaturze 25g/m2 na Eze Kote)

post-6578-0-77316500-1447339568.jpg

Opublikowano

stateczniki są cięte z balsy 6mm, więc laser ma więcej do palenia niż w przypadku konstrukcji kadłuba. Tu rzeczywiście nie było problemów, może jedna czy dwie ścieżki troszkę słabsze, ale bez tragedii. W przypadku stateczników niestety trzeba się było napocić. 

 

Ogólnie - i chciałbym to wyraźnie podkreślić - KIT jest (jak na razie) wykonany dobrze/bardzo dobrze, sama konstrukcja przemyślana i mam niezłą frajdę podczas pracy. Kląłem jak szewc tylko kilka razy - koniecznie trzeba dopracować instrukcję, bo ta co jest pokazuje jedynie ogólny kierunek w jakim należy podążać, ale w zbyt wielu miejscach jest za bardzo ogólnikowa, zbyt wiele jest "skrótów myślowych", co w przypadku pdfu nie ma uzasadnienia, przecież można wygenerować tyle stron instrukcji ile trzeba i kosztów to nie podnosi (chyba, że ktoś to sobie drukuje). 

 

 

A czy ktoś mnie podatuje i poda powierzchnię nośną? Mi na oko ze skrzydeł wychodzi 58 dm/kw, ale jak wiadomo, na oko to chłop w szpitalu umarł... MASK? 

Opublikowano

Stawiam na powierzchnie skrzydeł w granicach 54 dm przy masie koło 2 500 g obciążenie koło 47 g/dm wiele moich szybowców by chciało mieć taką wartość :D

Marcin ładnie wygląda ta konstrukcja, czasami to by się chciało nie kończyć modelu albo pokryć całkowicie przezroczystą folią :)

Opublikowano

Są P.11, Łosie, pojawił się Lublin jednostkowo, rodzina wspaniałych PWS-26 w różnych rozmiarach brakuje mi do kolekcji tylko Karasia ;)

Opublikowano

post-13206-0-34240800-1447355151.jpg

 

1. Czy mi się wydaje, czy ten klocek jest pod kątem i w dodatku zasłania otwór na drut podwozia w dolnej sklejce?

 

2. Ja zrobiłem klocki także w miejscu, gdzie będą się opierać tylne druty zawieszenia. Strzeżonego, i tak dalej...

 

3. Zrobiłeś otwory na bowdeny? Bo słabo widać...

  • Lubię to 1
Opublikowano

1 Bo ten klocek ma być pod kątem i otwór w nim również aby można było wsadzić drut podwozia w otwory w ograniczających sklejkach, które są względem siebie przesunięte (patrz instrukcja i wsadzenie jakiegoś pręta, jeśli przejdzie przez obie dziury jest pochylony do przodu)

2 A ja nie

3 Są, ale jeszcze bowdenów nie instalowałem, bo po co na tym etapie, tylko mi się machać będą

Opublikowano

1 Bo ten klocek ma być pod kątem i otwór w nim również aby można było wsadzić drut podwozia w otwory w ograniczających sklejkach, które są względem siebie przesunięte (patrz instrukcja i wsadzenie jakiegoś pręta, jeśli przejdzie przez obie dziury jest pochylony do przodu)

2 A ja nie

3 Są, ale jeszcze bowdenów nie instalowałem, bo po co na tym etapie, tylko mi się machać będą

Ucz się Paweł ucz ☺

Opublikowano

Hmmm... Ja już zrobiłem podwozie i w sumie nie zauważyłem, żeby u mnie drut szedł do przodu. A przechodzi przez oba otwory...

 

 

Jak to pod kątem do przodu? Przecież przednie części goleni idą pionowo w dół...

 

 

post-13206-0-10623600-1447356683_thumb.jpg

Opublikowano

2. Klocki/wypełnienia pod nakrętki mocowania płata mogą być z: sosny, lipy, twardej balsy, kilku warstw sklejki, itp (pewnie jeszcze koledzy coś podpowiedzą). Ważne żeby dawały dobre oparcie i jednocześnie pozwoliły się nakrętkom zakotwiczyć.

Klocki podwozia muszą być wykonane z twardego drewna (np. buk czy grab) - trzeba im poświęcić trochę uwagi, bo muszą być dokładnie i mocno przyklejone do trzech elementów z którymi się stykają (półka akumulatora, półka dolna i bok). Na dodatek otwór w nim ma być pod pewnym kątem (musi łączyć otwory w półkach). 

 

To cytat z postu Marcina stronę wcześniej

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.