przemo Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Pogoda do bani więc relacja z następnej budowy. Po zbudowanych dwóch dwupłatowców nadszedł czas na zbudowanie czegoś z jednym płatem i wybór padł na Raven'a. Plany ściągnięte z www.aeroplaza.nl Oryginalnie rozpiętość modelu to 750 mm a długość 660 mm, ale że dla mnie jest za mały to plany powiększone o 30 % co daję rozpiętość 975 mm i długość 858 mm. Co do wyposażenia to się okażę co pokarze waga. Na chwile obecną jestem pewien serw czyli TowePro SG-91R 1/2 Metal. Oczywiście całość wykonana będzie z EPP, kadłub 6 mm skrzydło 4 mm. W oryginale serwa mocowane w środku kadłuba połączone z sterami bowdenami u mnie serwa lądują na zewnątrz połączone z sterami węglowymi popychaczami. Co do malowania to będę próbował zrobić coś zbliżonego Plany już wycięte nie ma tego dużo. Skrzydło na planach jest w całości ale że nie zmieści się na brycie EPP więc będzie składane z dwóch połówek stąd wyciąłem tylko połowę skrzydła z planów. Czekając na większe płyty EPP z których wytnę elementy skrzydła i kadłuba ze ścinek które pozostały mi z poprzedniego projektu udało się wyciąć usterzenie i parę drobniejszych elementów Poniżej załączam plany w oryginalnej wielkości w formacie PDF. raven-a0.pdf Edytowane 15 Maja 2012 przez przemo
songo78 Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Widzę, że specjalizujesz się w powiększaniu wszystkiego co lata o 30% Powodzenia, będę obserwował postępy.
przemo Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 Jeszcze parę takich modeli i będę specjalistą od powiększania o 30% Mam za sobą już drugi dzień urlopu, który specjalnie wziąłem żeby położyć płytki na tarasie ale że pogoda nie rozpieszcza i deszczem straszy czas przeznaczony na flizy poświęciłem wczoraj Krukowi i o to co już wyszło spod noża Jedna połówka płatu, dźwigar z balsy 3 mm wzmocniony płaskownikiem węglowym już zamknięty płat Profil jaki udało mi się uzyskać .. mam nadzieję że go nie skopałem Skrzydło w całej okazałości dodatkowo natarcie wzmocnione na całej długości płaskownikiem węglowym 4 mm czas na kadłub posklejany kadłub pozostaje zrobić wzmocnienia przedniej części i strugać jakieś podwozie
Wojtek Sz Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Jak na razie zapowiada się kolejny ładny modelik
przemo Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Tradycyjna rozgrzewka przed flizami na tarasie czyli podłubanie przy Raven'ie wszystko posklejane w całość prezentuje się tak dorobiłem wzmocnienie części za wręgą silnika gdzie umieszczę odbiornik z regulatorem, pakiet tak jak na planach wyląduje pod skrzydłem i wstępne przymiarki wskazują, że nie będzie dużego problemu z wyważeniem. No i oczywiście jak w oryginale dorobiony wlot powietrza dla chłodzenie regulatora
pyton Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 super sie prezentuje modelik i oby tak latał a jaką przwidujesz jego wage ?
przemo Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Też mam dużą nadzieję że będzie latał i to jeszcze lepiej jak wygląda co do wagi to sądzę że już uzbrojony do lotu to trafię między 700 - 800 g a jak będzie to się okaże Jak na razie sama kadłub jak na zdjęciach to jakieś 160 g do tego pakiet 2200 jakieś 200 g silnik w granicach 80 g, serwa łącznie około 50 g, kompletne podwozie, regulator, odbiornik, owiewka, ma się rozumieć figurka pilota , jeszcze zamknięcie kadłuba od spodu to sądzę że w tym zakresie się zmieszczę a i może coś ponad wyjdzie.
pyton Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 A czy ten pakiet troche na wyrost nie jest?? A jakbys zastosował tak z 1500-1800mah? i na jakim silniku bedzie smigał??
przemo Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Nie sądzę żeby był na wyrost będzie w sam raz. Ogólnie wszystkie moje modele ulatniam na takich pakietach nawet RWD 5 by Skazoo większa pojemność więcej czasu w powietrzu ... co do silnika nie mam pojęcia ale coś koło 300 W i 1100 kV tak żeby zapas mocy był jak najbardziej najbardziej bym chciał taki http://www.iflight-rc.com/iPower-2808.htm a dokładniej 2808-14 mam już taki jeden w dwupłacie z EPP waga coś właśnie 700 g i jest w sam raz ale niestety w abc rc się skończyły te silniki i czekam może się coś tam ruszy i coś domówią jak nie będzie to coś z emax'a chyba ale to się zobaczy z biegeim czasu
robertus Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Ciężkie to wyposażenie. Ze 160gram do 700gram przez elektronikę. Większość mocy będzie szło na podniesienie elektroniki. Dwa razy większy pakiet nie oznacza dwa razy dłuższego lotu. Tak jak pyton pisze, założyłbyś mniejszy pakiet, mniejszy silnik. Waga by spadła do powiedzmy wtedy 550gram. Frajda ta sama. Ale jak masz już pakiet itd to wiadomo... robi się z tego co się ma.
przemo Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Ale jak masz już pakiet itd to wiadomo... robi się z tego co się ma. Tak jak pisałem dysponuje pakietami 2200 i nie mam funduszy na zakup mniejszych dlatego robię tak nie inaczej, ale dziękuje za podpowiedź z wyżej wymienionego silnika jestem bardzo zadowolony i podjąłem decyzję że będę przekładał z I3D do Raven'a. Niestety po przeliczeniu budżetu nie stać mnie na zakup dodatkowego. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
robertus Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Ja też przekładam między samolotami. Wiem "o co kaman"
przemo Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Opublikowano 19 Maja 2012 Oto jak Raven wygląda dzisiaj Jeszcze tylko lotki, kabina, malowanie i do lotu
Krzysztof.R Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 WoW Modelik świetny ! Widać że naprawdę solidnie wykonany. I liczę na film z oblotu
przemo Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Opublikowano 20 Maja 2012 Dziękuje fajnie że się podoba oczywiście film z oblotu musi być wyjścia nie ma a to już Kruk z kabiną i powoli zaczynam go już malować ... w planach jeszcze owiewka silnika ale przede mną jeszcze masa roboty zdjęcia
przemo Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Opublikowano 23 Maja 2012 Malutka aktualizacja ... model już uzbrojony w elektronikę i jego mościa co by tym pilotował pozostaję tylko pomalować spód modelu i ster kierunku, zamontować popychacze i orczyki i na łąkę celem ulotnienia. Po oblocie chce jeszcze zrobić owiewkę silnika ale kompletnie nie mam pomysłu na nią. Myślę żeby zrobić kopyto z gipsu i zrobić z PET'a ale czekam już 3 dzień żeby mi gips stwardniał. Poczekam jeszcze kilka dni. Waga bez aku to jakieś 552 g z pakietem jakieś 745 g ... więc sądzę że nie jest źle
przemo Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 No i poleciał http://vimeo.com/42915414
pyton Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Kibicowałem od początku, model mi sie osobiście podoba , zrobiłes naprawde fajny samolocik lata również ok, gratuluje:)
przemo Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 Po pierwszych lotach zaczął pękać kadłub w okolicach kabiny przy robieniu beczki. Dzisiaj wzmocniłem boki kadłuba dodatkowym paskiem EPP z płaskownikiem węglowym i łączenie środkowej półki z płatem w środku kadłuba za pomocą płyty z bakelitu, rezultatem jest wzrost masy modelu ale po robieniu ciasnych beczek nie widać już efektu pękania kadłuba i niestety na dziób trzeba było wrzucić ołów ... efekt waga do lotu pokazuje około 920 g ... istna cegła ale za to szybko lata co mi się podoba bo frajda jest niezła pierwszy oblot był zrobiony na śmigle 10" a dzisiaj latałem na 12" i czuć różnice w mocy. Posiadam jeszcze praktycznie ten sam silnik jak chodzi o wymiary i wagę tylko moc to 446 W i 1400 kV w specyfikacji jest że pasuje wagowo do modelu o wadzę od 700 g do 1400 g. W sumie założyć mogę i się zobaczy co będzie
przemo Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Opublikowano 31 Maja 2012 Do modelu zawitał mocniejszy silnik czyli iBM 2808-10 czyli 446 W i 1400 kV oblot udany na śmigle 9" i jest idealnie że się tak wyrażę do modelu dorobiłem jeszcze owiewkę silnika z butelki PET ... wiem że d... nie urywa ale model znacznie lepiej się prezentuje
Rekomendowane odpowiedzi