niunio2000 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Wiam dzieki za zaproszenie z miła checią tylko do poznania mam spory kawałek bo mieszkam i pracuje w wawie oraz ciagle jestem w delegacji najczesciej latam na wojskowych lotniskach bo pracuje w wojsku ale jak bedę na krzesinach to dam znać to możemy polatać chetnie czegoś więcej bym się dowiedzieł i nauczył pozdrawiam
Jurek_O. Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam ostatnio robiłem zestawienie cenowe w pracy do projektu kilku modeli turbinowych i mówiac kródko jesli nie ma sie na wejście około 25000zł to i tak jest to kwota uszczuplona to nie ma co zaczynać, ale jesli chcesz zaczać zabawe z jetami to tak jak mówileś to EDF ale nie takimi tanimi chńskimi tylko zachodnimi to powinieneś zmieścić sie w kwocie około 5 do 7 tyś. Jestem własnie w trakcie składanie takiego jeta a dokładnie L-39 ALBATROS ponizej link do tego modelu w tym L-39 jest zamontowana weglowa turbina i dzwiek zblizony do prawdziwej turbiny, taką samą mam u siebie. Technologia poszła bardzo do przodu i turbiny EDF stają sie cenowo atrakcyjnym zamiennikiem dla tych którzy chcą polatać jetami zmieszczam linka do mojego kolego który głównie intersuje sie jetami http://www.funducted.pl/ pozdrawiam. http://www.youtube.c...?v=P6E5lMB4vOE. Panowie, skąd bierzecie takie kwoty? Nie przeczę, że na model jeta nie można wydać 25 tyś. zł, bo można i więcej, ale żeby poczuć zapach spalonej nafty o poranku i usłyszeć dźwięk prawdziwej turbiny w zupełności wystarczy 6 tyś zł. Sam tak zacząłem przygodę z jetami RC kupując używanego treningowego odrzutowca i używaną turbinę. Do tego sam zrobiłem podwozie z hamulcami i inne drobiazgi. Musiałem też nauczyć się wiele nowych rzeczy, bo obsługa silnika turbinowego to zupełnie inna bajka w porównaniu do np. benzynowych silników tłokowych. I nie porównujcie elektrycznego odkurzacza z turbiną, bo to są dwa różne napędy. Pozdrawiam, Jurek.
niunio2000 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Panowie, skąd bierzecie takie kwoty? Nie przeczę, że na model jeta nie można wydać 25 tyś. zł, bo można i więcej, ale żeby poczuć zapach spalonej nafty o poranku i usłyszeć dźwięk prawdziwej turbiny w zupełności wystarczy 6 tyś zł. Sam tak zacząłem przygodę z jetami RC kupując używanego treningowego odrzutowca i używaną turbinę. Do tego sam zrobiłem podwozie z hamulcami i inne drobiazgi. Musiałem też nauczyć się wiele nowych rzeczy, bo obsługa silnika turbinowego to zupełnie inna bajka w porównaniu do np. benzynowych silników tłokowych. I nie porównujcie elektrycznego odkurzacza z turbiną, bo to są dwa różne napędy. Pozdrawiam, Jurek. Witam drogi Jurku tak sie składa ze pracuje w firmie zajmującej sie produkcją i montażem bezałogowych staktów powietrznych i z kolegami sprawdzaliśmu wszystkie konfiguracje bo sam chce sobie złożyć takiego jeta i nigdy nie udało nam sie złożyć jeta i z turbina nie przekaraczajac 11 zł i to gdzie cała elektonika jest z najnizszej półki i to z polską małą turbina bo około 9 kg ciągu, chyba ze jak mówisz zrobileś podwozie bo masz kogoś kto pracuje na tokarkach i inne rzeczy oraz elektronikę wsadziłeś z najnizszej półki lub dostaleś w prezęcie wiec trudno mi uwieżyć że można złożyć jeta do lotu za 6tyś i tak jak piszesz trafiłeś igłe w stogu siana, przepraszam to jest moje zdanie i nie chce tu nikogo tu urazić. A jak mógł byś być uprzejmu to wyslij mi na prv zestawiaenie jeta mieszcząc sie w 6tyś Pozdrawiam Marcin
andrzej nowicki Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Pozdrawiam w Polsce można nabyć jeta krajowej produkcji z gwarancją serwisu za kwote ok6tyś zł z Warszawy do Poznania nie jest daleko raptem 3godzjazdy nie licząc korków w Warszawie zapraszam do Poznania oraz na strone modelmotr.pl Oczywiscie 6 tyś to sam silnik Będąc na jet power widziałem silniki jet do deproniaków za 2tyś euro
niunio2000 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Witam właśnie sam silnik 6 tyś a gdzie model elektronika nawet jak bedzie to uzywane to nie da się zmieścić w tej kwocie pozdrawiam
ECO400 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Pozdrawiam w Polsce można nabyć jeta krajowej produkcji z gwarancją serwisu za kwote ok6tyś zł z Warszawy do Poznania nie jest daleko raptem 3godzjazdy nie licząc korków w Warszawie zapraszam do Poznania oraz na strone modelmotor.pl na tej stronie niestety nie widać odpowiednich modeli pod polską turbinę. Tylko jakieś małe modele elektryczne lub pod silnik żarowy.
niunio2000 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 na tej stronie niestety nie widać odpowiednich modeli pod polską turbinę. Tylko jakieś małe modele elektryczne lub pod silnik żarowy. Był jeden fajny model falkon 120 pod żarowy ale można zamontować do niego wentylator edf jak i turbine przymierzałem sie do niego ale za póżno pozdrawiam
Jurek_O. Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witam drogi Jurku tak sie składa ze pracuje w firmie zajmującej sie produkcją i montażem bezałogowych staktów powietrznych i z kolegami sprawdzaliśmu wszystkie konfiguracje bo sam chce sobie złożyć takiego jeta i nigdy nie udało nam sie złożyć jeta i z turbina nie przekaraczajac 11 zł i to gdzie cała elektonika jest z najnizszej półki i to z polską małą turbina bo około 9 kg ciągu, chyba ze jak mówisz zrobileś podwozie bo masz kogoś kto pracuje na tokarkach i inne rzeczy oraz elektronikę wsadziłeś z najnizszej półki lub dostaleś w prezęcie wiec trudno mi uwieżyć że można złożyć jeta do lotu za 6tyś i tak jak piszesz trafiłeś igłe w stogu siana, przepraszam to jest moje zdanie i nie chce tu nikogo tu urazić. A jak mógł byś być uprzejmu to wyslij mi na prv zestawiaenie jeta mieszcząc sie w 6tyś Pozdrawiam Marcin Marcinie, napisz jaki według Ciebie miałbym cel w tym, aby Was oszukiwać. W kwocie którą podałem zawarte są koszty modelu (waga do startu 9,5 kg), turbiny o ciągu 18,5 lb (zmierzony), przeglądu u producenta (pomimo, że silnik na hamowni pracował bez zarzutu, wolałem przed pierwszym lotem zrobić taki przegląd), serwa do sterolotek: HS-7955TG, serwo do sterowania skrętem przedniego podwozia: HS-5625MG, choć producent modelu przewidział serwa o mniejszych momentach np. odpowiednio: HS-645MG i HS-485HB. W tej kwocie są też koszty baterii do turbiny i odbiornika, zawory do podwozia i do hamulców i mini serwa do sterowania nimi. Jak widzisz nie "wsadzam" elektroniki z najniższej półki, ale montuję to co jest może nie z najwyższej, ale na pewno z górnej półki. Wyposażenie modelu dopełniał odbiornik Futaby FASST R6014HS, a na ziemi nadajnik Futaba T10CG. Kosztów aparatury (nadajnik, odbiornik) nie uwzględniłem w podanej kwocie, ponieważ uważam że modelarz, który zabiera się za modele z napędem turbinowym posiada już odpowiedni sprzęt do sterowania i nie jest to Turnigy 9X i tym podobne wynalazki. Pozdrawiam, Jurek.
Johny88 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Jurku gdzie można kupić turbine i samolot w takiej cenie ?? Bo przyznam, że jestem coraz bardziej zainteresowany:)
niunio2000 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Drogi Jurku ja nie mówie ze nas oszukujesz tylko siedze w tym temacie juz sporo czasu i jestem zdziwiony ze tak tanieo, nie twiedze ze dałeś elektronike z najniższej półki, ja tez w swoich modelach nie montuje serw z najwyrzszej półki, uwierz mi przewretowałem setki stron i nigdzie nie znalazłem takiego modelu który zmieścił by się w kwocie 6 tyś.jeżeli chodzi o aparature to ja latam na aurorze hiteka.Mam do ciebie prożbe jak znajdziesz turbine urzywaną o ciagu 9 kg poprosze o kontakt pozdrawiam
jaciomp Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Przecież napisał, że wszystko używane. Trzeba szukać na giełdach zagranicznych i łapać okazje, jak w każdej innej dziedzinie
Jurek_O. Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Przecież napisał, że wszystko używane. Trzeba szukać na giełdach zagranicznych i łapać okazje, jak w każdej innej dziedzinie Wszystko, oprócz serw i aparatury. Serwa kupione tu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9809__Hitec_HS_7955TG_Titanium_Gear_Digital_Servo_18kg_65g_0_19sec.html trzeba poczekać, ale są najtańsze. Aparatura była kupiona tu: http://www.modelshopleeds.co.uk/catalog/index.php?cPath=41_53 ale jak pisałem nie wliczam jej do kosztów modelu. Modele i turbiny można upolować: http://www.rc-network.de/forum/forumdisplay.php/157-Biete-Flugmodelle lub na online Flohmarkt ze strony: http://www.umfc-kirchschlag.at/ Niedawno kupiłem wycinankę Shockjet 2m za ok. 145 euro razem z kosztami przesyłki http://www.flugwerft.com/webshop/artikeldetails.php5?z=1&kat=Baus%C3%A4tze%20und%20Zubeh%C3%B6r~-%20Turbine&bez=Shockjet+2m+%28Fr%C3%A4steilesatz%29 Model wymaga trochę pracy i dokupienia materiałów np. balsy na poszycie skrzydeł i stateczników, listew na dźwigary, krawędź natarcia, podwozia przedniego i głównego (np. od akrobata pod benzynę 50 cm3). Można też szukać na niemieckim ebay.de Pozdrawiam, Jurek.
Adam_K Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Panowie ,od pewnego czasu bardzo mnie interesuje temat jetów. Rozeznałem się nieco i zdecydowanie twierdzę - za kwotę 6 tys złotych polskich bardzo ciężko skompletować model z silnikiem odrzutowym ,mając już naturalnie radio. Realnie. Zakupująć używany tego typu silnik (z elektroniką) o ciągu ok 8 kilo musimy wydać minimum 1100euro (plus porto) takie ceny panowie osiągają te silniki na aukcjach ebay i niestety są to "stare graty" Jak ktoś już napisał na tym forum "...nie stać mnie na kupno używanej turbiny..." koszty ewentualnej naprawy takiej "używki" mogą być gorzkim rozczarowaniem. Następna sprawa płatowiec, najtańsza ,najrozsadniejsza opcja jak napisał kolega Jerzy_O tartak za kwotę 150 euro plus dodatkowe materiały do zbudowania (deski balsowe ,materiał pokryciowy ect.) zakładam kolejne 150 euro zakładam stałe podwozie.A taki prosty model to chyba najlepsze wyjście ,modele typu delta latają szybciej. Sam latam od lat różnymi modelami ,tunelowymi też ale to co zobaczyłem w wykonaniu kolegi karlheinz bedę pamiętał dłuuugo. Otóż w tamtym roku uczestniczyłem gościnnie w pikniku modelarskim w Lubartowie wyżej wymieniony kolega zaprezentował wspaniały pokaz i mistrzowskie lądowanie, gdy w czasie lotu zgasł silnik - modelarz wymanewrował model tracąc w ten sposób wysokość w tym wykonując zwrot o 180 stopni i lądując do nogi ! A najciekawsze jest że na podejściu do lądowania był budynek oraz drzewa, i był to model delty bez hamulców aero sterowany dwiema płaszczyznami lotki zmix wysokość. Wielki szacunek kolego Karlheinz Wracając do tematu mamy silnik mamy model ,to czas na galanterie, układ paliwowy ,przewody ,łączki ,zbiornik ,zawór paliwa oraz zasilanie (2-3 lipole) elektroniki silnika to kolejne ok 50euro , pozostają nam serwa może nie te najtańsze ,snapy ,porządny włącznik ,może narazie bez powerbox-ów przyjmuję ok 100euro I w ten sposób mamy min kwotę 1550 euro By kupć taniej sprawną turbinę trzeba naprawdę okazji , prawdopodobnie kolega Jerzy_O z takowej skorzystał ??? Pozdrawiam Adam
RobertK Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Nie chcę się bawić w wyliczanki ,ale odnośnie galanterii to myslę ,że kwota będzie zdecydowanie wyższa niestety PS Dziękuję bardzo za słowa uznania to było tak zwane lądowanie awaryjne
piotr jet Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam dla szukających Okazji,właśnie na giełdzie powiesiłem model Jeta Kangaro. Zainteresowanych zapraszam. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/35518-s-sprzedam-jet-trenera/ Piotrek
HANS Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 JETPOL z kerostartem.. http://www.youtube.com/watch?v=_Y7pgnpK6mw
Jurek_O. Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Od ostatniego mojego posta na podanych w nim stronach (linkach)pojawiło się wiele ciekawych używanych modeli jetów ,turbin ,zaworów gazu i nafty ,elektroniki, itp. Tak że każdy, kto poważnie myśli o jetach mógł sobie w tym czasie coś wybrać. Sam kupiłem taki zestaw jeta http://www.cmodels.i...rafalefbjet.htm z Holandii ,z drugiej ręki, nowy nie złożony, łącznie z makietowym cockpit'em, makietowymi rakietami, podwieszanymi zbiornikami, chowanym podwoziem z hamulcami pneumatycznymi i podwójną rurą wylotową (schubhrohr). Negocjacje cenowe drogą mailową trwały długo, ale warto było się targować. Dzięki Piotrze (Piotr_O.) za pomoc w tych rozmowach. Końcowa cena była bardzo korzystna. No cóż jety to ogólnie nie jest tania zabawa. ale jak ktoś napisał "po drugiej stronie marzeń jest praca i wyrzeczenia". I jeszcze jedna ważna rzecz może ważniejsza od kosztów całkowitych modelu jeta, to fachowa pomoc dotycząca wielu szczegółów budowy i regulacji silnika odrzutowego. Z tego miejsca chcę podziękować Robertowi (karlheinz) Pozdrawiam Jurek.
Adam_K Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Ja również serdecznie dziekuję Robertowi (karlheinz) za poswiecony czas i szereg informacji na temat jetów ,które otworzyły mi oczy na pewne kwestie z tym napędem związane. Robercie było mi bardzo miło poznać Cię osobiście Pozdrawiam Adam
szpieg Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Od ostatniego mojego posta na podanych w nim stronach (linkach)pojawiło się wiele ciekawych używanych modeli jetów ,turbin ,zaworów gazu i nafty ,elektroniki, itp. Tak że każdy, kto poważnie myśli jetach mógł sobie w tym czasie coś wybrać. Sam kupiłem taki zestaw jeta http://www.cmodels.i...rafalefbjet.htm z Holandii ,z drugiej ręki, nowy nie złożony, łącznie z makietowym cockpit'em, makietowymi rakietami, podwieszanymi zbiornikami, chowanym podwoziem z hamulcami pneumatycznymi i podwójną rurą wylotową (schubhrohr). Negocjacje cenowe drogą mailową trwały długo, ale warto było się targować. Dzięki Piotrze (Piotr_O.) za pomoc w tych rozmowach. Końcowa cena była bardzo korzystna. No cóż jety to ogólnie nie jest tania zabawa. ale jak ktoś napisał "po drugiej stronie marzeń jest praca i wyrzeczenia". I jeszcze jedna ważna rzecz może ważniejsza od kosztów całkowitych modelu jeta, to fachowa pomoc dotycząca wielu szczegółów budowy i regulacji silnika odrzutowego. Z tego miejsca chcę podziękować Robertowi (karlheinz) Pozdrawiam Jurek. Ile dałeś za ten zestaw ?
Rekomendowane odpowiedzi