Jump to content

Recommended Posts

Witam. Latałem już FPV,spalinami,elektrykami i chciałbym spróbowac czegoś innego . A mianowicie turbiny. I tu mam pytanie: Ile kosztuje NAJTANSZA turbina do modelu rc? Potrzebuje czegoś na początek taniego , i w miare skutecznego do małego modelu.

 

Zależy mi na kwocie, bo wiem że jety są drogie, ale piękne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Latałem już FPV,spalinami,elektrykami i chciałbym spróbowac czegoś innego . A mianowicie turbiny. I tu mam pytanie: Ile kosztuje NAJTANSZA turbina do modelu rc? Potrzebuje czegoś na początek taniego , i w miare skutecznego do małego modelu.

 

Zależy mi na kwocie, bo wiem że jety są drogie, ale piękne ;)

 

Witaj

Najpierw MUSISZ określi ciąg jakiego potrzebujesz.

Turbina spalinowa czy EDF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na normalne paliwo rakietowe , normalny jet

 

;)

 

 

Ciąg w zasadzie mały, bo ma to być modelik zapoznawczy z jetami więc 3 kg powinno wystarczyć a nawet sporo mniej

 

EDFy mi się znudziły :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś podczas pikniku żar powiedział gdy modelarz pyta o koszta turbiny ,paliwa itd to znaczy że to jeszcze nie jest dla niego

 

wcale nie są to złośliwe słowa . Chodzi o pewien poziom reżimu technicznego , dodatkowe kosza obsługi ,przegladów itd....

sam silnik to pikuś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczyło spojrzeć w google. Ceny silniczków odrzutowych do modeli są zwykle 4-ro cyfrowe... w $.

 

Tu masz przykład:

http://www.sitewavesstores5.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=JetCat&Product_Code=P20-SE&Category_Code=TURB

 

Modelarze, którzy nie defekują mamoną ;) zwykle korzystają ze znacznie tańszych napędów EDF. Tyle, że napędy takie są nieco bardziej wymagające - większe prądy, większe regulatory, większe i wydajniejsze pakiety. To też kosztuje, ale "deczko" mniej. ;)

 

Aczkolwiek, kiedyś w czasach napędów szczotkowych i gumek - popularne były mikrosilniczki rakietowe do modeli latających. Wyglądało jak fajerwerk, podczepiało się pod model dyszą do tyłu, podpalało i wio w górę. Też był to napęd odrzutowy i spalinowy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kolega nie chce się cofnąć do do lat 80' na silniczek rakietowy, tylko wybrac w XXI na JET-a na paliwo lotnicze. Jest na forum kolega z Garwolina, zapytaj go co moze ci o JET-ach powiedziec. Sam silnik to pikus, dokładnie, wybij sobie odrazu z głowy serwa HS-300 któe pewnie bedziesz chciał wsadzic do tego malego modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zobaczyłem ceny (znalazłem kilka innych sklepów oczywiście zagraniczne) to nie uwieżyłem...

 

Pewnie jak to huknie to grzybek ognia będzie?

 

Jednak chyba powróce do EDF, ale w większej skali ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie uwieżyłem...

 

 

 

WiaRa czyni cuda, to tak trochę jeśli chodzi o ortografię :) , a w sprawie turbiny, to utopia ma rację B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

WiaRa czyni cuda, to tak trochę jeśli chodzi o ortografię :) , a w sprawie turbiny, to utopia ma rację B)

 

to nie ja mam rację - zaufałem opinii tych co na turbinach zjedli zęby swoje i reszty rodziny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polski producent silników odrzutowych. w porównaniu do cen zagranicznych, u niego można kupić dużo taniej.

Silniki naprawdę dobre.

Polecam kilku modelarzy w Polsce już na nich lata.

 

Dużo taniej powiadasz... :rolleyes: A skąd wiesz że są naprawde dobre ,użytkujesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre- nie dobre..bez kolejnej wojny może ?

 

Dobre- nie dobre..bez kolejnej wojny może ?

 

Dlaczego zaraz wojny ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo ostatnio brak słońca powoduje jakąś nerwowość u ludzi .Zwyczajnie dmucham na gorące ;)

A krajowych turbin nie znam inaczej niż z targów więc tutaj sekundował nikomu nie będę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ostatnio robiłem zestawienie cenowe w pracy do projektu kilku modeli turbinowych i mówiac kródko jesli nie ma sie na wejście około 25000zł to i tak jest to kwota uszczuplona to nie ma co zaczynać, ale jesli chcesz zaczać zabawe z jetami to tak jak mówileś to EDF ale nie takimi tanimi chńskimi tylko zachodnimi to powinieneś zmieścić sie w kwocie około 5 do 7 tyś. Jestem własnie w trakcie składanie takiego jeta a dokładnie L-39 ALBATROS ponizej link do tego modelu w tym L-39 jest zamontowana weglowa turbina i dzwiek zblizony do prawdziwej turbiny, taką samą mam u siebie.

Technologia poszła bardzo do przodu i turbiny EDF stają sie cenowo atrakcyjnym zamiennikiem dla tych którzy chcą polatać jetami zmieszczam linka do mojego kolego który głównie intersuje sie jetami http://www.funducted.pl/ pozdrawiam.

http://www.youtube.c...?v=P6E5lMB4vOE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadnij na Bednary, otwarcie sezonu czy cos. Przyjeżdża ekipa z jetami, porozmawiac popatrzeć :) na stronie aeroklubu poznańskiego znajdziesz kalendarz imprez

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.