Jump to content

Recommended Posts

Wiam dzieki za zaproszenie z miła checią tylko do poznania mam spory kawałek bo mieszkam i pracuje w wawie oraz ciagle jestem w delegacji najczesciej latam na wojskowych lotniskach bo pracuje w wojsku ale jak bedę na krzesinach to dam znać to możemy polatać chetnie czegoś więcej bym się dowiedzieł i nauczył pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ostatnio robiłem zestawienie cenowe w pracy do projektu kilku modeli turbinowych i mówiac kródko jesli nie ma sie na wejście około 25000zł to i tak jest to kwota uszczuplona to nie ma co zaczynać, ale jesli chcesz zaczać zabawe z jetami to tak jak mówileś to EDF ale nie takimi tanimi chńskimi tylko zachodnimi to powinieneś zmieścić sie w kwocie około 5 do 7 tyś. Jestem własnie w trakcie składanie takiego jeta a dokładnie L-39 ALBATROS ponizej link do tego modelu w tym L-39 jest zamontowana weglowa turbina i dzwiek zblizony do prawdziwej turbiny, taką samą mam u siebie.

Technologia poszła bardzo do przodu i turbiny EDF stają sie cenowo atrakcyjnym zamiennikiem dla tych którzy chcą polatać jetami zmieszczam linka do mojego kolego który głównie intersuje sie jetami http://www.funducted.pl/ pozdrawiam.

http://www.youtube.c...?v=P6E5lMB4vOE.

 

Panowie, skąd bierzecie takie kwoty? Nie przeczę, że na model jeta nie można wydać 25 tyś. zł, bo można i więcej, ale żeby poczuć zapach spalonej nafty o poranku i usłyszeć dźwięk prawdziwej turbiny w zupełności wystarczy 6 tyś zł. Sam tak zacząłem przygodę z jetami RC kupując używanego treningowego odrzutowca i używaną turbinę. Do tego sam zrobiłem podwozie z hamulcami i inne drobiazgi. Musiałem też nauczyć się wiele nowych rzeczy, bo obsługa silnika turbinowego to zupełnie inna bajka w porównaniu do np. benzynowych silników tłokowych. I nie porównujcie elektrycznego odkurzacza z turbiną, bo to są dwa różne napędy.

 

Pozdrawiam, Jurek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, skąd bierzecie takie kwoty? Nie przeczę, że na model jeta nie można wydać 25 tyś. zł, bo można i więcej, ale żeby poczuć zapach spalonej nafty o poranku i usłyszeć dźwięk prawdziwej turbiny w zupełności wystarczy 6 tyś zł. Sam tak zacząłem przygodę z jetami RC kupując używanego treningowego odrzutowca i używaną turbinę. Do tego sam zrobiłem podwozie z hamulcami i inne drobiazgi. Musiałem też nauczyć się wiele nowych rzeczy, bo obsługa silnika turbinowego to zupełnie inna bajka w porównaniu do np. benzynowych silników tłokowych. I nie porównujcie elektrycznego odkurzacza z turbiną, bo to są dwa różne napędy.

 

Pozdrawiam, Jurek.

 

Witam drogi Jurku tak sie składa ze pracuje w firmie zajmującej sie produkcją i montażem bezałogowych staktów powietrznych i z kolegami sprawdzaliśmu wszystkie konfiguracje bo sam chce sobie złożyć takiego jeta i nigdy nie udało nam sie złożyć jeta i z turbina nie przekaraczajac 11 zł i to gdzie cała elektonika jest z najnizszej półki i to z polską małą turbina bo około 9 kg ciągu, chyba ze jak mówisz zrobileś podwozie bo masz kogoś kto pracuje na tokarkach i inne rzeczy oraz elektronikę wsadziłeś z najnizszej półki lub dostaleś w prezęcie wiec trudno mi uwieżyć że można złożyć jeta do lotu za 6tyś i tak jak piszesz trafiłeś igłe w stogu siana, przepraszam to jest moje zdanie i nie chce tu nikogo tu urazić. A jak mógł byś być uprzejmu to wyslij mi na prv zestawiaenie jeta mieszcząc sie w 6tyś

 

Pozdrawiam Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrawiam w Polsce można nabyć jeta krajowej produkcji z gwarancją serwisu za kwote ok6tyś zł z Warszawy do Poznania nie jest daleko raptem 3godzjazdy nie licząc korków w Warszawie zapraszam do Poznania oraz na strone modelmotr.pl

Oczywiscie 6 tyś to sam silnik

Będąc na jet power widziałem silniki jet do deproniaków za 2tyś euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrawiam w Polsce można nabyć jeta krajowej produkcji z gwarancją serwisu za kwote ok6tyś zł z Warszawy do Poznania nie jest daleko raptem 3godzjazdy nie licząc korków w Warszawie zapraszam do Poznania oraz na strone modelmotor.pl

 

na tej stronie niestety nie widać odpowiednich modeli pod polską turbinę. Tylko jakieś małe modele elektryczne lub pod silnik żarowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tej stronie niestety nie widać odpowiednich modeli pod polską turbinę. Tylko jakieś małe modele elektryczne lub pod silnik żarowy.

 

Był jeden fajny model falkon 120 pod żarowy ale można zamontować do niego wentylator edf jak i turbine przymierzałem sie do niego ale za póżno pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam drogi Jurku tak sie składa ze pracuje w firmie zajmującej sie produkcją i montażem bezałogowych staktów powietrznych i z kolegami sprawdzaliśmu wszystkie konfiguracje bo sam chce sobie złożyć takiego jeta i nigdy nie udało nam sie złożyć jeta i z turbina nie przekaraczajac 11 zł i to gdzie cała elektonika jest z najnizszej półki i to z polską małą turbina bo około 9 kg ciągu, chyba ze jak mówisz zrobileś podwozie bo masz kogoś kto pracuje na tokarkach i inne rzeczy oraz elektronikę wsadziłeś z najnizszej półki lub dostaleś w prezęcie wiec trudno mi uwieżyć że można złożyć jeta do lotu za 6tyś i tak jak piszesz trafiłeś igłe w stogu siana, przepraszam to jest moje zdanie i nie chce tu nikogo tu urazić. A jak mógł byś być uprzejmu to wyslij mi na prv zestawiaenie jeta mieszcząc sie w 6tyś

 

Pozdrawiam Marcin

 

 

Marcinie, napisz jaki według Ciebie miałbym cel w tym, aby Was oszukiwać. W kwocie którą podałem zawarte są koszty modelu (waga do startu 9,5 kg), turbiny o ciągu 18,5 lb (zmierzony), przeglądu u producenta (pomimo, że silnik na hamowni pracował bez zarzutu, wolałem przed pierwszym lotem zrobić taki przegląd), serwa do sterolotek: HS-7955TG, serwo do sterowania skrętem przedniego podwozia: HS-5625MG, choć producent modelu przewidział serwa o mniejszych momentach np. odpowiednio: HS-645MG i HS-485HB. W tej kwocie są też koszty baterii do turbiny i odbiornika, zawory do podwozia i do hamulców i mini serwa do sterowania nimi.

Jak widzisz nie "wsadzam" elektroniki z najniższej półki, ale montuję to co jest może nie z najwyższej, ale na pewno z górnej półki. Wyposażenie modelu dopełniał odbiornik Futaby FASST R6014HS, a na ziemi nadajnik Futaba T10CG. Kosztów aparatury (nadajnik, odbiornik) nie uwzględniłem w podanej kwocie, ponieważ uważam że modelarz, który zabiera się za modele z napędem turbinowym posiada już odpowiedni sprzęt do sterowania i nie jest to Turnigy 9X i tym podobne wynalazki.

 

Pozdrawiam, Jurek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jurku gdzie można kupić turbine i samolot w takiej cenie ?? Bo przyznam, że jestem coraz bardziej zainteresowany:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogi Jurku ja nie mówie ze nas oszukujesz tylko siedze w tym temacie juz sporo czasu i jestem zdziwiony ze tak tanieo, nie twiedze ze dałeś elektronike z najniższej półki, ja tez w swoich modelach nie montuje serw z najwyrzszej półki, uwierz mi przewretowałem setki stron i nigdzie nie znalazłem takiego modelu który zmieścił by się w kwocie 6 tyś.jeżeli chodzi o aparature to ja latam na aurorze hiteka.Mam do ciebie prożbe jak znajdziesz turbine urzywaną o ciagu 9 kg poprosze o kontakt pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież napisał, że wszystko używane. Trzeba szukać na giełdach zagranicznych i łapać okazje, jak w każdej innej dziedzinie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież napisał, że wszystko używane. Trzeba szukać na giełdach zagranicznych i łapać okazje, jak w każdej innej dziedzinie ;)

 

Wszystko, oprócz serw i aparatury.

Serwa kupione tu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9809__Hitec_HS_7955TG_Titanium_Gear_Digital_Servo_18kg_65g_0_19sec.html

trzeba poczekać, ale są najtańsze.

 

Aparatura była kupiona tu:

 

http://www.modelshopleeds.co.uk/catalog/index.php?cPath=41_53

 

ale jak pisałem nie wliczam jej do kosztów modelu.

 

Modele i turbiny można upolować:

 

http://www.rc-network.de/forum/forumdisplay.php/157-Biete-Flugmodelle

 

 

lub na online Flohmarkt ze strony:

 

http://www.umfc-kirchschlag.at/

 

Niedawno kupiłem wycinankę Shockjet 2m za ok. 145 euro razem z kosztami przesyłki

 

http://www.flugwerft.com/webshop/artikeldetails.php5?z=1&kat=Baus%C3%A4tze%20und%20Zubeh%C3%B6r~-%20Turbine&bez=Shockjet+2m+%28Fr%C3%A4steilesatz%29

 

Model wymaga trochę pracy i dokupienia materiałów np. balsy na poszycie skrzydeł i stateczników, listew na dźwigary, krawędź natarcia, podwozia przedniego i głównego (np. od akrobata pod benzynę 50 cm3).

 

Można też szukać na niemieckim ebay.de

 

Pozdrawiam, Jurek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ,od pewnego czasu bardzo mnie interesuje temat jetów. Rozeznałem się nieco i zdecydowanie twierdzę - za kwotę 6 tys złotych polskich bardzo ciężko skompletować model z silnikiem odrzutowym ,mając już naturalnie radio.

Realnie.

Zakupująć używany tego typu silnik (z elektroniką) o ciągu ok 8 kilo musimy wydać minimum 1100euro (plus porto) takie ceny panowie osiągają te silniki na aukcjach ebay i niestety są to "stare graty" Jak ktoś już napisał na tym forum "...nie stać mnie na kupno używanej turbiny..." koszty ewentualnej naprawy takiej "używki" mogą być gorzkim rozczarowaniem.

Następna sprawa płatowiec, najtańsza ,najrozsadniejsza opcja jak napisał kolega Jerzy_O tartak za kwotę 150 euro plus dodatkowe materiały do zbudowania (deski balsowe ,materiał pokryciowy ect.) zakładam kolejne 150 euro zakładam stałe podwozie.A taki prosty model to chyba najlepsze wyjście ,modele typu delta latają szybciej. Sam latam od lat różnymi modelami ,tunelowymi też :) ale to co zobaczyłem w wykonaniu kolegi karlheinz bedę pamiętał dłuuugo.

 

Otóż w tamtym roku uczestniczyłem gościnnie w pikniku modelarskim w Lubartowie wyżej wymieniony kolega zaprezentował wspaniały pokaz i mistrzowskie lądowanie, gdy w czasie lotu zgasł silnik - modelarz wymanewrował model tracąc w ten sposób wysokość w tym wykonując zwrot o 180 stopni i lądując do nogi ! A najciekawsze jest że na podejściu do lądowania był budynek oraz drzewa, i był to model delty bez hamulców aero sterowany dwiema płaszczyznami lotki zmix wysokość. Wielki szacunek kolego Karlheinz

 

Wracając do tematu mamy silnik mamy model ,to czas na galanterie, układ paliwowy ,przewody ,łączki ,zbiornik ,zawór paliwa oraz zasilanie (2-3 lipole) elektroniki silnika to kolejne ok 50euro , pozostają nam serwa może nie te najtańsze ,snapy ,porządny włącznik ,może narazie bez powerbox-ów przyjmuję ok 100euro

I w ten sposób mamy min kwotę 1550 euro

By kupć taniej sprawną turbinę trzeba naprawdę okazji , prawdopodobnie kolega Jerzy_O z takowej skorzystał ???

Pozdrawiam Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę się bawić w wyliczanki ,ale odnośnie galanterii to myslę ,że kwota będzie zdecydowanie wyższa niestety :unsure:

PS

Dziękuję bardzo za słowa uznania :) to było tak zwane lądowanie awaryjne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ostatniego mojego posta na podanych w nim stronach (linkach)pojawiło się

wiele ciekawych używanych modeli jetów ,turbin ,zaworów gazu i nafty ,elektroniki, itp.

Tak że każdy, kto poważnie myśli o jetach mógł sobie w tym czasie coś wybrać.

Sam kupiłem taki zestaw jeta http://www.cmodels.i...rafalefbjet.htm

z Holandii ,z drugiej ręki, nowy nie złożony, łącznie z makietowym cockpit'em, makietowymi rakietami, podwieszanymi zbiornikami, chowanym podwoziem z hamulcami pneumatycznymi i podwójną rurą wylotową (schubhrohr).

Negocjacje cenowe drogą mailową trwały długo, ale warto było się targować.

Dzięki Piotrze (Piotr_O.) za pomoc w tych rozmowach. Końcowa cena była bardzo korzystna.

No cóż jety to ogólnie nie jest tania zabawa. ale jak ktoś napisał "po drugiej stronie marzeń jest praca i wyrzeczenia".

I jeszcze jedna ważna rzecz może ważniejsza od kosztów całkowitych modelu jeta,

to fachowa pomoc dotycząca wielu szczegółów budowy i regulacji silnika odrzutowego.

Z tego miejsca chcę podziękować Robertowi (karlheinz)

 

Pozdrawiam

Jurek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również serdecznie dziekuję Robertowi (karlheinz) za poswiecony czas i szereg informacji na temat jetów ,które otworzyły mi oczy na pewne kwestie z tym napędem związane. Robercie było mi bardzo miło poznać Cię osobiście :)

Pozdrawiam

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ostatniego mojego posta na podanych w nim stronach (linkach)pojawiło się

wiele ciekawych używanych modeli jetów ,turbin ,zaworów gazu i nafty ,elektroniki, itp.

Tak że każdy, kto poważnie myśli jetach mógł sobie w tym czasie coś wybrać.

Sam kupiłem taki zestaw jeta http://www.cmodels.i...rafalefbjet.htm

z Holandii ,z drugiej ręki, nowy nie złożony, łącznie z makietowym cockpit'em, makietowymi rakietami, podwieszanymi zbiornikami, chowanym podwoziem z hamulcami pneumatycznymi i podwójną rurą wylotową (schubhrohr).

Negocjacje cenowe drogą mailową trwały długo, ale warto było się targować.

Dzięki Piotrze (Piotr_O.) za pomoc w tych rozmowach. Końcowa cena była bardzo korzystna.

No cóż jety to ogólnie nie jest tania zabawa. ale jak ktoś napisał "po drugiej stronie marzeń jest praca i wyrzeczenia".

I jeszcze jedna ważna rzecz może ważniejsza od kosztów całkowitych modelu jeta,

to fachowa pomoc dotycząca wielu szczegółów budowy i regulacji silnika odrzutowego.

Z tego miejsca chcę podziękować Robertowi (karlheinz)

 

Pozdrawiam

Jurek.

 

 

Ile dałeś za ten zestaw ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.