Mig Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witajcie, Zdecydowałem się założyć ten temat ponieważ nie znalazłem na tym forum nic o samolocie The Twins - autorskiej konstrukcji pewnego modelarza, która na forum RCgroups.com bije rekordy popularności jeśli chodzi o prosty model dwusilnikowca dla początkujących fanów tego typu konstrukcji. Nie wiem czy na tym forum już ktoś zbudował i oblatał ten model. Mnie i koledze udało sie to zrobić co udokumentowaliśmy krótkim filmem: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=DT2DcGE7B7s Gdyby ktoś był zainteresowany budową lub miał pytania odnośnie tego modelu to śmiało - postaram się odpowiedzieć. Link do topic'u na RCgroups: http://www.rcgroups....d.php?t=1124466. Tu też znajdują się plany w PDF. Specyfikacja do naszego modelu znajduje się w opisie pod filmem na YouTube. Modelem lata się wyśmienicie i jest bardzo prosty w pilotarzu. Latałem do tej pory wprawdzie tylko RWD-5 by Skazoo i Toto-0, ale dopiero zapas mocy dwóch silników The Twins oraz masywność tego modelu dały mi prawdziwą satysfakcję z latania. Pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Masz fotki z budowy? Interesuje mnie mocowanie silników na skrzydłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Niestety budowa nie była fotograficznie dokumentowana natomiast nie ma tu nic specjalnego - wykrojone i sklejone z depronu pylony na silniki zostały przyklejone do skrzydła już obklejonego taśmą. Z góry pylony są niezabudowane, bo trzeba wyprowadzić kable które przez wnętrze skrzydła idą do kadłuba. Robiliśmy tak: łączyliśmy kable wychodzące ze skrzydła z kablami wychodzącymi z pylonu (kable od silnika i od serwa zamontowanego na pylonie) a następnie przyklejaliśmy pylon do skrzydła na stałe. Gdy zaszła potrzeba dostania się do kabli wykroilismy w pylonie od dołu kwadrat 3x3cm i przeprowadziliśmy naprawę. Konstruktor Twinsa również zakładał przyklejenie pylona do skrzydła (http://static.rcgrou...0298-44-005.jpg). Dużo zdjęć z budowy jest w pierwszym poście tego tematu na RCgroups (patrz : http://www.rcgroups....d.php?t=1124466). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Czyli nie trzeba było żadnych wzmocnień ze sklejki, poza wręgą na silnik, gondola z depronu wytrzymywała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Żadnych wzmocnień kwadratowa wręga ze sklejki 2mm na silnik naklejona na depron, reszta to już sam depron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Pozwole sobie potwierdzić że gondola silnikowa depronowa przyklejona do skrzydła bez żadnych dodatkowych wzmocnień sie sprawdza (oczywiście wręga na silnik musi być ) Sam tak zrobiłem Locheed CL 760 (kilka tematów wcześniej) Ten Twins nie przypomina wam trochę Short Skyvan? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Ten Twins nie przypomina wam trochę Short Skyvan? Może trochę, ale chyba tylko z ogólnego kształtu kadłuba, bo dziób i tylne stateczniki są widocznie inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pma_ Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Zbudowałem go dwa lata temu, silniki mam takie http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8621 i ze śmigłami 10" zdecydowanie dają radę. Model idealny na początek, powolny przewidywalny, mnóstwo miejsca w środku. Model nazywam balia bo lata jak balia Nawet z pakietem 4500 jest bez problemu. Jedyna różnica to taka, że użyłem "profilu" KFm2 Teraz używam go pod FPV. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 4.5ah? O.o Matko, to przecież musi latać z godzinę na silnikach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 4.5ah? O.o Matko, to przecież musi latać z godzinę na silnikach... Niekoniecznie, na 2200mAh Twins lata średnio 11 minut, więc 4500mAh to pewnie koło 25 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pma_ Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 No dokladnie jakeiś 25 min, natomiast z tymi silnikami śmigła 9" były zdecydowanie za słabe do tego pakietu i model był ciężki, z 10" jest super. W modelu jest parę wzmocnień nie z depronu, mocowanie skrzydła to ramka z balsy, wewnątrz kadłuba są listewki wzdłuż krawędzi i silniki mocowane do sklejki. Model się łatwo naprawia po kretach, wymienia się przód (do kabiny) i w górę. Tak samo w razie wyrwania gondoli silnika przykleja się ją na nowo i gotowe. Generalnie to jedyne uszkodzenia jakie miałem a trochę kretów nim ubiłem próbując latać fpv Nie licząc oczywiście urwanego stat pion (bocznego) po manewrach w domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi