Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem znawcą silników, ale Twoje podejście do tego tematu dowodzi, że szukasz piękna w mechanice. Dla Ciebie Silnik, to nie jest jakiś przedmiot, lecz coś wręcz” żywego” Ja to  nazywam „ metafizyką – mechaniki? Czytam  Twoje wpisy , jako pierwsze, kiedy wchodzę na forum

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nie Webra 2,5 S?

http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2013_01_01_archive.html

 

 

a jak już jesteśmy przy silnikach - ciekawostka..

halfrotate400.gif

halfrotate400fazy.gif

 

delphin.jpg

 

http://www.auto-motor-und-sport.de/forum/threads/1988-New-4-stroke-engine?s=08844bcdc328c1cc544ed59dc030e8ab

(jest i polski akcent, na ost. stronie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za miłe słowa, mój nauczyciel śp. Andrzej Rachwał mawiał, że jeśli nie uwierzysz w to że silnik ma duszę to od razu lepiej sobie odpuścić wszelkie próby rasowania... Rzeczywiście coś w tym jest.

Romek oczywiście ma rację co do tego fajnego motorka, a Marcin jak już coś pokaże to sznurówki się rozwiązują...

Pewnie dlatego, że święta się zbliżają:-))

post-10468-0-51705500-1448359190_thumb.jpgpost-10468-0-27642700-1448359201_thumb.jpg

Wprawdzie widziałem już ten silniczek wcześniej w mailu od Marcina, ale zapomniałem o tym i sporo czasu naszukałem się w sieci, a znalazłem tylko przez przypadek :-))

Mam straszną sklerozę bo maila czytałem niespełna miesiąc temu, a już o tym zapomniałem...

Mam też nadzieję, że Marcin wcześniej nie znał załączonych obrazków i w jakiś sposób wzbogacą background dla tego motorka.

Ach ta cena, chętnie bym tyle dziś za niego zapłacił...

Znalazłem przy okazji jeszcze jedno fajne narzędzie, a mianowicie kalkulator inflacji dolara:

http://www.usinflationcalculator.com/

według niego 14,95$ w 1946 roku to tyle samo co 182,34$ dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega poprosił mnie o pomoc przy przeprowadzce i pakując zbędne rzeczy które miały skończyć na śmietniku znalazłem to:

post-3645-0-82779600-1448746479_thumb.jpg

 

Latam tylko "elektrykami", a modelarskie silniki spalinowe widziałem chyba ze 3-4 razy w życiu. Google pomogło i o OPS 3,5 można przeczytać np tutaj:

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/OPS%203.5%20Speed-RCA.html

 

Kolega za czasów nastoletnich zainteresował się autami RC i zaczął coś tam budować. Skończyło się szybko jak to często bywa... Aparatura i buggy nie były warte zachowania ale silnik to coś innego. Trochę brudny, stan nieznany ale znając jego historię nie popracował za dużo. Miał ktoś taki?

post-3645-0-44145400-1448747469_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No akurat jego nie mam, ale tu inny mały "protoplasta" daje głos...

 

Ale tu też mikrus..

a czy wiecie, że modele z tymi silniczkami miały zakaz latania po zmroku ?

Sami zobaczcie dlaczego....

 

...( imaramok z hci ililym ein eizdul ybeż )...  :D

 

Mała encyklopedia silniczków

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Index.html

http://web.quick.cz/model.engines/book.html

Edytowane przez RomanJ4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRRT do klasy F3D-Pylon Racing, swojego czasu latali na nich bracia Malina - mistrzowie świata. Jaki wpływ miało to na reklamę i popularność tego motorka to nie muszę chyba wspominać...

Tu można zobaczyć ich wyniki:

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/f3d_wcs.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.