Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, jarek996 napisał:

Andrzej, Ty te ogorki, ze tak powiem, SOLO "jedziesz", czy przegryzasz nimi te lozyska? 

 

19289705_oyska2.thumb.jpg.9a2e3ce046c31be6b2982fbdbc439f07.jpg

 

 

 

Jak Ci sie "moje" silniki nie podobaja, to przesle cos, co powinno sie TOBIE spodobac!

Cena jakas lekko "zaporowa" (no chyba, ze toto tyle kosztuje).

Wg mnie , nie sa to jakies wyjatkowe silniki. Jak bylem mlody, to one w kazdej CMB (Centrala Materialow Budowlanych) lezaly, obok wapna i cementu ?

 

CMB 35RS NITRO in Baden-Württemberg - Bad Friedrichshall | eBay Kleinanzeigen ist jetzt Kleinanzeigen

 

 

 

 

54aceb1f-0bb6-43c9-b13c-99840c886660.jpeg

To co pokazałeś, to jest "skundlony" CMB  o pojemności 35 cm.

Skundlony dlatego, że z silnika benzynowego wyczynowego, rasowego i klasowego został przerobiony na "żarowy", który może służyć do niczego. Na pewno, nie do napędu łodzi FSR biorącej udział w zawodach.

Silnik "klasowy"  trochę się różni przede wszystkim gaźnikiem i ma tzw cewkę.

Cena jest ani dobra, ani zła. Adekwatna. Nowy silnik z fabryki kosztował  ok1200€. Kosztował, bo  o ile wiem, to już nie jest produkowany.

 

Co do ogórków, To dobre były, od KRAKUSA. W zasadzie konserwowe jem "domowe" tylko jak żona zrobi, a zawsze robi za mało. 

Mam  tych łożysk jeszcze więcej w drugim słoiku, ale był mniejszy i się zapełnił całkowicie. zdjęcie później bo mam na drugim komputerze

A.C.

 

 

cmb 35  rs.jpg

łożyska w słoiku.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił mi się ostatnio, wg mnie rodzynek - BWF 2,5cm ABC wyprodukowany w DDR w1988 roku.

Do tego wszystkie papiery i oryginalne pudełko. Silniczek nowiutki, starutki nigdy nie odpalany. Wg producenta,  0,67 PS i to na zwykłym paliwie bez nitrometanu

Rzadka wersja samochodowa. Cena na owe czasy nawet dla Niemców dość  wysoka 375 Marek DDR

Silnik na prawdę dobrze wykonany. Jak  wszystkie BWF (mam jeszcze inne ale trochę większe), ale o nich kiedyś.

 

Czy może ktoś z kolegów ma do tego motorka oryginalny tłumik z epoki?  Bo  w  komplecie niestety nie było, a z tłumikiem ten motorek  prezentuje się zdecydowanie korzystniej na półce.

Nie muszę dodawać, że na pewno nie będę próbował uruchamiać, bo uważam, że  to "silnikowe" świętokradztwo byłoby.

A.C.

 

BWF 2,5 1.jpg

BWF 2,5 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AndrzejC napisał:

Czy może ktoś z kolegów ma do tego motorka oryginalny tłumik z epoki?

 

Mam BWFa lotniczego (tez nowka, ale inny model). Ma jeden z NAJPIEKNIEJSZYCH tlumikow, jakie widzialem!!!

Zreszta caly silnik BARDZO ladnie wykonany. Nie chce mi sie isc teraz do garazu. Jutro fotki zrobie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł,  ale dla mnie nie do końca  te piękne motorki, chyba,że na półkę. Ale tyle forsy za nie nie dam. One wszystkie trzy razem mają tyle mocy, co mój jeden CMB 7,5?

I odwróć koło w tym najmniejszym bo powinno być stożkiem do przodu tak jak pozostałe.

 

A.C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jarek996 napisał:

 

A moze Pawel chce plywac DO TYLU???


Albo w poprzek. Jak mawiał Stanisław Tym: w poprzek jest ciekawiej ;)

K&B z krótkiej serii samopałów (ok. 100 szt.). Następny kupiony z kolekcji Dunkina:


DSC_6458.thumb.JPG.bf31c470def40ec5d64ea95955e1c66d.JPG


 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MASK napisał:


Albo w poprzek. Jak mawiał Stanisław Tym: w poprzek jest ciekawiej ;)

K&B z krótkiej serii samopałów (ok. 100 szt.). Następny kupiony z kolekcji Dunkina:


DSC_6458.thumb.JPG.bf31c470def40ec5d64ea95955e1c66d.JPG


 

 

Tez chyba pojde w "diesle". Ostatnio obnizyli u nas cene ropy z 25,00, na 17,00 koron ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 17:12, AndrzejC napisał:

Paweł,  ale dla mnie nie do końca  te piękne motorki, chyba,że na półkę. Ale tyle forsy za nie nie dam. One wszystkie trzy razem mają tyle mocy, co mój jeden CMB 7,5?

I odwróć koło w tym najmniejszym bo powinno być stożkiem do przodu tak jak pozostałe.

 

A.C.

 

Spoko już się licytują ?

Kolegom zawsze proponuję w pierwszej kolejności ?

Właśnie sprawdziłem koło zamachowe w tym najmniejszym i mogę jedynie potwierdzić iż obecnie (tak jak na załączonej powyżej fotografii) założone jest jak najbardziej poprawnie...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2024 o 11:14, Paweł Prauss napisał:

Spoko już się licytują ?

Kolegom zawsze proponuję w pierwszej kolejności ?

Właśnie sprawdziłem koło zamachowe w tym najmniejszym i mogę jedynie potwierdzić iż obecnie (tak jak na załączonej powyżej fotografii) założone jest jak najbardziej poprawnie...

 

 

 

Spokojnie Pawel, wiesz przeciez, ze dla Andrzeja tylko jakies tam CMB maja jakakolwiek wartosc ?

 

Mam jeszcze prosbe. Potrzebowalbym (za 3 dni i 16 godzin) pozyczyc 220 EUR na miesiac , dwa. 

I tylko KU.....A nie klam, ze nie bedziesz mial!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. U mnie "niejakieśtam", tylko najmocniejsze motory na świecie czyli Porządne CMB faktycznie mają wartość, choć inne silniczki także, może nie wartość finansową.Bo swoją kolekcję powiększam przy minimalnym nakładzie środków finansowych, ale bardziej wartość sentymentalną. Przyjemność posiadania takich cacuszek na półce. Nigdy nie sprzedałem żadnego silnika kolekcjonerskiego będącego w moim posiadaniu. Trochę ich na fotografii. Więcej ich w szufladach i w szafie... Niektóre czekają na remonty.

 

 Paweł napisał: "Właśnie sprawdziłem koło zamachowe w tym najmniejszym i mogę jedynie potwierdzić iż obecnie (tak jak na załączonej powyżej fotografii) założone jest jak najbardziej poprawnie..."

To ja Ci Paweł mówię, że to koło w tej 3,5 HP 20 na 1000%jest założone odwrotnie.  I nawet się nie kłóć?

 

Jarek ja Ci mogę pożyczyć ale w piątkach. I w piątkach oddasz,  nawet bez procentu:P W tym słoiku jest trzy razy więcej niż potrzebujesz? Jakby co (bo aferkę  widzę) to poręczę. PRIV i wszystko jasne...

 

 

 

 

moje silniczki.jpg

piątki.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AndrzejC napisał:

Jarek ja Ci mogę pożyczyć ale w piątkach. I w piątkach oddasz,  nawet bez procentu:P W tym słoiku jest trzy razy więcej niż potrzebujesz? Jakby co (bo aferkę  widzę) to poręczę. PRIV i wszystko jasne...

 

 

Nie zalapales o co mi chodzilo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, AndrzejC napisał:

"U mnie "niejakieśtam", tylko najmocniejsze motory na świecie czyli Porządne CMB..." 


Te Twoje FSRy Andrzeju, to trochę jak kuchnia angielska - z najlepszego produktu robi się najgorsze danie. Paweł Praus jakby miał tak wypasione motory, to latałby nie 300, ale 400 km/h. A wy tam ledwo do setki dociągacie ;)

I zagadeczka. Paweł Prauss pewnie ma, a Jacek D będzie wiedział. Ale spróbujmy:

 

DSC_6491.thumb.JPG.8e31c49ab02ec2b30cd3ba4c6951aae1.JPG

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, podam Ci prosty przyklad CO jest bardziej elitarne. Jak marynarz schodzi ze staku na lad, to ON musi polowac na dziewczyny, natomiast jak pilot idzie do miasta, to wszystkie dziwczyny poluja na niego. To tlumaczy wystarczajaco, kto jest ELITA ?

Silniki okretow TEZ maja wieksza moc jak silniki samolotow, ale powiedz , CO z tego wynika? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej już wiele lat próbuje udowodnić wszystkim ze nic

innego się nie liczy poza Fsr i każda inna kategoria modelarstwa to nie modelarstwo . A prawda jest że ludzie latają jeżdżą bawią się i mają z tego radość . Silniki dzialaja latami a te od Fsr czasami Popracują minuty bo cmb robi szmelc za wielkie

pieniądze i znalazła się grupa ludzi która wierzy że trzeba wydać te pieniądze żeby sobie przedłużyć … sumienie ? czują sie lepsi od innych i biznes sie kręci .  

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, AndrzejC napisał:

Paweł napisał: "Właśnie sprawdziłem koło zamachowe w tym najmniejszym i mogę jedynie potwierdzić iż obecnie (tak jak na załączonej powyżej fotografii) założone jest jak najbardziej poprawnie..."

To ja Ci Paweł mówię, że to koło w tej 3,5 HP 20 na 1000%jest założone odwrotnie.  I nawet się nie kłóć?

Andrzej, wezmę ten motorek na nasze spotkanie i sam się przekonasz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.