Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dokładnie Marku, CMB :). Bardzo solidnie zrobiony motorek. Nie jest może najpiękniejszy, ale naprawdę nieźle pracuje. Wstawię fotki całego jak tylko zrobię.

Opublikowano

Jeszcze coś o silnikach klonach... Był taki czas kiedy producent silników ZUBR 90 produkował te silniki "pełną parą" i szukał odbiorców na świecie. Produkcja roczna to jakieś kilkadziesiąt sztuk. Nie muszę dodawać, że producent to mój dobry kumpel Roman z Białorusi. No i ten Roman dogadał się z Graupnerem. I te silniki Graupner przez  jakiś czas miał w swojej ofercie. Romanowi było mało i zapragnął wejść na rynek amerykański. Nalazł jakimś sposobem tamtejszą firmę, która była chętna do współpracy. Na ofertę Romana odpowiedzieli, że chętnie wezmą próbkę tych silników, i wstępnie proszą o 3 tyś sztuk.

I na tym korespondencja kol. Romana z amerykańską firmą się skończyła :) . Fakt autentyczny, kol. Roman w najśmielszych snach, nie przewidywał sprzedawania takich ilości...A silniki były na prawdę dobre, Starsi koledzy FSRowcy pewnie pamiętają kol. Romana w akcji... :)  Teraz niestety kol. Roman już tylko swoją działkę uprawia  pod Mińskiem.

A.C.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Witam

Wrzucam fotki CMB. Po "małym" crashu  i wyłamaniu mocowania oryginalnego gaźnika wstawiona została tuleja i silnik zasilany jest z gaźnika Webra. Pojemność silnika 10ccm.

 

 

 

 

 

 

 

 

post-270-0-37825100-1415040361_thumb.jpg

post-270-0-07896700-1415040368_thumb.jpg

post-270-0-13221700-1415040377_thumb.jpg

post-270-0-05920900-1415040384_thumb.jpg

post-270-0-18505500-1415040392_thumb.jpg

post-270-0-75588100-1415040399_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Poniżej zamieszczam zdjęcia moich najnowszych nabytków:

post-10468-0-25408100-1416668710_thumb.jpg

post-10468-0-82131100-1416668706_thumb.jpg

post-10468-0-57000300-1416668704_thumb.jpg

Kto zgadnie co to za maluchy?

Profi pierwszej serii, praktycznie nie do kupienia w takim stanie.

Chyba zbuduję nowy model...

post-10468-0-40490700-1416668685_thumb.jpg

post-10468-0-18440300-1416668689_thumb.jpg

post-10468-0-65555100-1416668691_thumb.jpg

post-10468-0-46896100-1416668695_thumb.jpg

No i ciekawostka silniczek dla klasy F1C z hamulcem i króćcem do zalewania (gaszenia). Dwa elementy kołpaka wykonane są z tytanu, naprawdę bardzo ładna robota. I niech mi kto powie, że ruskie silniki są złe.

post-10468-0-55779200-1416668697_thumb.jpg

post-10468-0-22561500-1416668702_thumb.jpg

post-10468-0-93690500-1416668699_thumb.jpg

A tak przy okazji to znalazłem bardzo fajną stronkę:

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Index.html

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem :) Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat ;) . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik ;) Czekam na ciekawe propozycje z epoki ;)

 

post-1785-0-57467500-1416693419_thumb.jpg

post-1785-0-37599000-1416693460_thumb.jpg

post-1785-0-98175600-1416693512_thumb.jpg

Opublikowano

Paweł, niebieskiego Bambino to jeszcze nie widziałem, wczesny jakiś???

Ten F1C to ciekawostka, zresztą te silniki, to prawdziwe cudeńka techniki. Ten Twój, to ruski nawet z nazwy, ale świeca hamerykanska  :D

 

 

Tymczasem i ja już mam OS 40 PS  :)

 

DSC_0300.JPG

 

Przy okazji 

OS 40 VR-P: 1,8 BHP @ 23 000 RPM

OS 40 PS: 2,8 BHP @ 28 400 RPM w/T-3000 (z rurą OS)

 

 

No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem  :) Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat  ;) . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik  ;) Czekam na ciekawe propozycje z epoki  ;)

 

I najmniejszy w ogóle z silników czterosuwowych produkowanych seryjnie. Gdybym miał nówkę, to pewnie nie rozdziewiczałbym go. Ale mam stary... i pytanko na weekend: co trzeba robić aby tak wyglądał silnik?  :lol:

 

DSC_0301.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano

co trzeba robić aby tak wyglądał silnik?  :lol:


 

DSC_0301.JPG

 

trzymać przyklejony do dna w kuble na śmieci przez 20 lat? :D

 

Znając jednak Twoje umiejętności, jestem przekonany, że za jakiś czas pokażesz nam zdjęcia tego silnika w stanie "fabrycznym: ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem :) Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat ;) . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik ;) Czekam na ciekawe propozycje z epoki ;)

A może coś z kilku epok wstecz?

 

"RWD-6 Opis modelu 1938r"

 

http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/390

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Widywałem motorki w gorszym stanie ten wygląda jak po lądowaniu fachowca w kartoflach i odnalezieniu go podczas wykopek . Mój silniczek ma być używany i latać oczywiście nie jako wół roboczy ale przy specjalnych okazjach . W prawdzie nieużywany ma może duża wartość ale jego dźwięk na żywo jest praktycznie bezcenny ;) ...  

  • Lubię to 1
Opublikowano

Paweł, niebieskiego Bambino to jeszcze nie widziałem, wczesny jakiś???

Ten F1C to ciekawostka, zresztą te silniki, to prawdziwe cudeńka techniki. Ten Twój, to ruski nawet z nazwy, ale świeca hamerykanska  :D

Tymczasem i ja już mam OS 40 PS  :)

 

DSC_0300.JPG

 

Moje gratulacje Marcinie!! Naprawdę piękny motorek!!

A co do tego malucha z niebieską głowicą to nie jest Bambino, lecz Tomboy firmy Krick-Schlosser.

post-10468-0-39082000-1416744783_thumb.jpg

post-10468-0-05870000-1416744784_thumb.jpg

Opublikowano

A co do tego malucha z niebieską głowicą to nie jest Bambino, lecz Tomboy firmy Krick-Schlosser.

 

Oho, to się nie popisałem, ale specjalnie postawiłeś go koło Bambino na podpuchę!  :D

 

 

No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem :) Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat ;) . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik ;) Czekam na ciekawe propozycje z epoki ;)

 

Może coś takiego, takich modeli nie widuje się co dzień:

http://www.outerzone.co.uk/download_this_plan.asp?ID=5678

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

O nie tego szkaradka to Wicherek bije na pysk ;) ... Myślałem też o W15 albo Kadecie z Siga w odpowiedniej skali tyle że do tego nie ma nigdzie planów a to też sympatyczny modelik ;)

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Przy tym modelu zawsze bym miał dylemat czy lecę przodem do tyłu  czy tyłem do przodu do tego nie wiem jak nazwać układ kaczka  czy klasyczny więc może najlepszym rozwiązaniem będzie nazwanie tego obiektu latającego szkaradkiem ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

O nie tego szkaradka to Wicherek bije na pysk ;) ... Myślałem też o W15 albo Kadecie z Siga w odpowiedniej skali tyle że do tego nie ma nigdzie planów a to też sympatyczny modelik ;)

 

Jest tak paskudny, że aż trudno od niego wzroku oderwać i dlatego mi się podoba  :D A Kadet, to maszyna obrośnięta legendą jak Wicherek u nas.

 

 

"Szkaradek" świetna nazwa dla tej komicznej konstrukcji, znacznie lepsza niż Francuski Pudelek. Rozważam "popełnienie" tego dziwoląga z silnikiem OS15Cv   :)

 

Nie ma co rozważać, jeno za robotę się brać  :)

Opublikowano

Marcinie nie było moim celem wprowadzanie kogokolwiek w błąd :), chciałem jedynie pokazać bliźniacze wręcz podobieństwo obu motorków sprzedawanych w swoim czasie przez firmę Krick, prawdopodobnie wykonywali je też ci sami ludzie, oprócz drobnych wręcz  kosmetycznych różnic pomiędzy tymi dwoma motorkami jest jedna zasadnicza, Tomboya zdecydowanie trudniej zdobyć w przeciwieństwie do dość popularnego w Polsce i innych demoludach Bambino, a co za tym idzie jego wartość kolekcjonerską oceniam jako wyższą.

Opublikowano

Witam

Motorek jeszcze nie pracował. Znajomy Niemiec, od którego go dostałem, próbował go uruchomić w latach 80, ale nic z tego nie wyszło. Z resztą nie był to stricte modelarz, ale bardzo chciał być i zrezygnował. Silnik leżał u niego w jakichś gratach i trafił do mnie. Tamten z wydechem nieźle wygląda :).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.