jędrek Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Witam Dokładnie Marku, CMB . Bardzo solidnie zrobiony motorek. Nie jest może najpiękniejszy, ale naprawdę nieźle pracuje. Wstawię fotki całego jak tylko zrobię.
AndrzejC Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Jeszcze coś o silnikach klonach... Był taki czas kiedy producent silników ZUBR 90 produkował te silniki "pełną parą" i szukał odbiorców na świecie. Produkcja roczna to jakieś kilkadziesiąt sztuk. Nie muszę dodawać, że producent to mój dobry kumpel Roman z Białorusi. No i ten Roman dogadał się z Graupnerem. I te silniki Graupner przez jakiś czas miał w swojej ofercie. Romanowi było mało i zapragnął wejść na rynek amerykański. Nalazł jakimś sposobem tamtejszą firmę, która była chętna do współpracy. Na ofertę Romana odpowiedzieli, że chętnie wezmą próbkę tych silników, i wstępnie proszą o 3 tyś sztuk. I na tym korespondencja kol. Romana z amerykańską firmą się skończyła . Fakt autentyczny, kol. Roman w najśmielszych snach, nie przewidywał sprzedawania takich ilości...A silniki były na prawdę dobre, Starsi koledzy FSRowcy pewnie pamiętają kol. Romana w akcji... Teraz niestety kol. Roman już tylko swoją działkę uprawia pod Mińskiem. A.C. 2
jędrek Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam Wrzucam fotki CMB. Po "małym" crashu i wyłamaniu mocowania oryginalnego gaźnika wstawiona została tuleja i silnik zasilany jest z gaźnika Webra. Pojemność silnika 10ccm.
Paweł Prauss Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Poniżej zamieszczam zdjęcia moich najnowszych nabytków: Kto zgadnie co to za maluchy? Profi pierwszej serii, praktycznie nie do kupienia w takim stanie. Chyba zbuduję nowy model... No i ciekawostka silniczek dla klasy F1C z hamulcem i króćcem do zalewania (gaszenia). Dwa elementy kołpaka wykonane są z tytanu, naprawdę bardzo ładna robota. I niech mi kto powie, że ruskie silniki są złe. A tak przy okazji to znalazłem bardzo fajną stronkę: http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Index.html
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik Czekam na ciekawe propozycje z epoki
MASK Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Paweł, niebieskiego Bambino to jeszcze nie widziałem, wczesny jakiś??? Ten F1C to ciekawostka, zresztą te silniki, to prawdziwe cudeńka techniki. Ten Twój, to ruski nawet z nazwy, ale świeca hamerykanska Tymczasem i ja już mam OS 40 PS Przy okazji OS 40 VR-P: 1,8 BHP @ 23 000 RPM OS 40 PS: 2,8 BHP @ 28 400 RPM w/T-3000 (z rurą OS) No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik Czekam na ciekawe propozycje z epoki I najmniejszy w ogóle z silników czterosuwowych produkowanych seryjnie. Gdybym miał nówkę, to pewnie nie rozdziewiczałbym go. Ale mam stary... i pytanko na weekend: co trzeba robić aby tak wyglądał silnik? 1
bzik4 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 co trzeba robić aby tak wyglądał silnik? trzymać przyklejony do dna w kuble na śmieci przez 20 lat? Znając jednak Twoje umiejętności, jestem przekonany, że za jakiś czas pokażesz nam zdjęcia tego silnika w stanie "fabrycznym: 1
stan_m Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik Czekam na ciekawe propozycje z epoki A może coś z kilku epok wstecz? "RWD-6 Opis modelu 1938r" http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/390
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Widywałem motorki w gorszym stanie ten wygląda jak po lądowaniu fachowca w kartoflach i odnalezieniu go podczas wykopek . Mój silniczek ma być używany i latać oczywiście nie jako wół roboczy ale przy specjalnych okazjach . W prawdzie nieużywany ma może duża wartość ale jego dźwięk na żywo jest praktycznie bezcenny ... 1
Paweł Prauss Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Paweł, niebieskiego Bambino to jeszcze nie widziałem, wczesny jakiś??? Ten F1C to ciekawostka, zresztą te silniki, to prawdziwe cudeńka techniki. Ten Twój, to ruski nawet z nazwy, ale świeca hamerykanska Tymczasem i ja już mam OS 40 PS Moje gratulacje Marcinie!! Naprawdę piękny motorek!! A co do tego malucha z niebieską głowicą to nie jest Bambino, lecz Tomboy firmy Krick-Schlosser.
MASK Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 A co do tego malucha z niebieską głowicą to nie jest Bambino, lecz Tomboy firmy Krick-Schlosser. Oho, to się nie popisałem, ale specjalnie postawiłeś go koło Bambino na podpuchę! No to teraz mogę się pochwalić kolejnym dziadkiem Tym razem może nie jest to strasznie stary silnik ale też z pewnością perełka OS FS 20 S czyli najmniejszy 4 takt ze stajni OS obecnie mający już 29 lat . Dziś udało mi się odpalić i dotrzeć tą perełkę musze teraz dla tego serduszka zbudować odpowiednio stary modelik Czekam na ciekawe propozycje z epoki Może coś takiego, takich modeli nie widuje się co dzień: http://www.outerzone.co.uk/download_this_plan.asp?ID=5678
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 O nie tego szkaradka to Wicherek bije na pysk ... Myślałem też o W15 albo Kadecie z Siga w odpowiedniej skali tyle że do tego nie ma nigdzie planów a to też sympatyczny modelik
Lech Mirkiewicz Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 "Szkaradek" świetna nazwa dla tej komicznej konstrukcji, znacznie lepsza niż Francuski Pudelek. Rozważam "popełnienie" tego dziwoląga z silnikiem OS15Cv 1
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Przy tym modelu zawsze bym miał dylemat czy lecę przodem do tyłu czy tyłem do przodu do tego nie wiem jak nazwać układ kaczka czy klasyczny więc może najlepszym rozwiązaniem będzie nazwanie tego obiektu latającego szkaradkiem 1
MASK Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 O nie tego szkaradka to Wicherek bije na pysk ... Myślałem też o W15 albo Kadecie z Siga w odpowiedniej skali tyle że do tego nie ma nigdzie planów a to też sympatyczny modelik Jest tak paskudny, że aż trudno od niego wzroku oderwać i dlatego mi się podoba A Kadet, to maszyna obrośnięta legendą jak Wicherek u nas. "Szkaradek" świetna nazwa dla tej komicznej konstrukcji, znacznie lepsza niż Francuski Pudelek. Rozważam "popełnienie" tego dziwoląga z silnikiem OS15Cv Nie ma co rozważać, jeno za robotę się brać
Paweł Prauss Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Marcinie nie było moim celem wprowadzanie kogokolwiek w błąd , chciałem jedynie pokazać bliźniacze wręcz podobieństwo obu motorków sprzedawanych w swoim czasie przez firmę Krick, prawdopodobnie wykonywali je też ci sami ludzie, oprócz drobnych wręcz kosmetycznych różnic pomiędzy tymi dwoma motorkami jest jedna zasadnicza, Tomboya zdecydowanie trudniej zdobyć w przeciwieństwie do dość popularnego w Polsce i innych demoludach Bambino, a co za tym idzie jego wartość kolekcjonerską oceniam jako wyższą.
jędrek Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam U mnie "parkuje" od ponad 25 lat taki motorek
Paweł Prauss Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 A mnie tak zaopatrzony podoba się jeszcze bardziej http://www.haus-alboase.de/Taifun_Hurrikan.html BTW uruchamiałeś go Andrzeju?
jędrek Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam Motorek jeszcze nie pracował. Znajomy Niemiec, od którego go dostałem, próbował go uruchomić w latach 80, ale nic z tego nie wyszło. Z resztą nie był to stricte modelarz, ale bardzo chciał być i zrezygnował. Silnik leżał u niego w jakichś gratach i trafił do mnie. Tamten z wydechem nieźle wygląda .
symon5 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 od razu widać że to rakietowy samozapłon
Rekomendowane odpowiedzi