Paweł Prauss Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Skoro tak dobrze Wam idzie to wrzucam kolejną zagadkę: Nazwa została zasłonięta, aby nie było za łatwo :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Nie jestem znawcą silników, ale Twoje podejście do tego tematu dowodzi, że szukasz piękna w mechanice. Dla Ciebie Silnik, to nie jest jakiś przedmiot, lecz coś wręcz” żywego” Ja to nazywam „ metafizyką – mechaniki? Czytam Twoje wpisy , jako pierwsze, kiedy wchodzę na forum Pozdrawiam Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 I to się właśnie nazywa pasja:) ja podziwiam Pawła. Wielka wiedza i umiejętności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Czasem nie Webra 2,5 S? http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2013_01_01_archive.html a jak już jesteśmy przy silnikach - ciekawostka.. http://www.auto-motor-und-sport.de/forum/threads/1988-New-4-stroke-engine?s=08844bcdc328c1cc544ed59dc030e8ab (jest i polski akcent, na ost. stronie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Zagadka Pawła już rozwiązana, więc proponuję następną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Dzięki Panowie za miłe słowa, mój nauczyciel śp. Andrzej Rachwał mawiał, że jeśli nie uwierzysz w to że silnik ma duszę to od razu lepiej sobie odpuścić wszelkie próby rasowania... Rzeczywiście coś w tym jest. Romek oczywiście ma rację co do tego fajnego motorka, a Marcin jak już coś pokaże to sznurówki się rozwiązują... Pewnie dlatego, że święta się zbliżają:-)) Wprawdzie widziałem już ten silniczek wcześniej w mailu od Marcina, ale zapomniałem o tym i sporo czasu naszukałem się w sieci, a znalazłem tylko przez przypadek :-)) Mam straszną sklerozę bo maila czytałem niespełna miesiąc temu, a już o tym zapomniałem... Mam też nadzieję, że Marcin wcześniej nie znał załączonych obrazków i w jakiś sposób wzbogacą background dla tego motorka. Ach ta cena, chętnie bym tyle dziś za niego zapłacił... Znalazłem przy okazji jeszcze jedno fajne narzędzie, a mianowicie kalkulator inflacji dolara: http://www.usinflationcalculator.com/ według niego 14,95$ w 1946 roku to tyle samo co 182,34$ dziś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modevil Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Kolega poprosił mnie o pomoc przy przeprowadzce i pakując zbędne rzeczy które miały skończyć na śmietniku znalazłem to: Latam tylko "elektrykami", a modelarskie silniki spalinowe widziałem chyba ze 3-4 razy w życiu. Google pomogło i o OPS 3,5 można przeczytać np tutaj: http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/OPS%203.5%20Speed-RCA.html Kolega za czasów nastoletnich zainteresował się autami RC i zaczął coś tam budować. Skończyło się szybko jak to często bywa... Aparatura i buggy nie były warte zachowania ale silnik to coś innego. Trochę brudny, stan nieznany ale znając jego historię nie popracował za dużo. Miał ktoś taki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Tak przypadkiem znalezione o silnikach dużych i małych, może kolega Paweł i inni zainteresowani "starociami" znajdą dla siebie coś ciekawego, np.. http://digilander.libero.it/liguori/index.htm http://web.quick.cz/model.engines/book.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Myślę, że kolegów zaciekawi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Dzięki Romku :-)) Ronald robi całkiem ładne motorki, ale dziwnym trafem jakoś jeszcze nie widziałem takiego w akcji...nie żebym się czepiał czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) No akurat jego nie mam, ale tu inny mały "protoplasta" daje głos... Ale tu też mikrus.. a czy wiecie, że modele z tymi silniczkami miały zakaz latania po zmroku ? Sami zobaczcie dlaczego.... ...( imaramok z hci ililym ein eizdul ybeż )... Mała encyklopedia silniczków http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Index.html http://web.quick.cz/model.engines/book.html Edytowane 9 Grudnia 2015 przez RomanJ4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Od niedawna w mojej kolekcji gości taki motorek, pewnie nie będziecie mieli kłopotów z ustaleniem co to za maszyna, ale ma on w sobie coś szczególnego, dość rzadko spotykanego wśród tej rodzinki...Kto zgadnie o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Hehe ładny. MVVS 6,5 ccm z pierścieniem Dykesa typu L na tłoku. Rzadki motorek i trudny do zdobycia w tej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 No i proszę !. Czegoś sie nauczyłem. Posiadam taki silnik, i nie wiedzialem , że tak nazywa się ten pierścień. Takie pierścienie potocznie nazywalem do tej pory L-owy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Oczywiście Tomek ma rację. A jeśli o sam motorek chodzi to przyjechał do mnie z bratem...też na L-ringu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jak zza mgły.. pamiętam, że ta wersja była najlepszą w notowaniach silników ( w tamtych czasach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 GRRT do klasy F3D-Pylon Racing, swojego czasu latali na nich bracia Malina - mistrzowie świata. Jaki wpływ miało to na reklamę i popularność tego motorka to nie muszę chyba wspominać... Tu można zobaczyć ich wyniki: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/f3d_wcs.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Trafiłem na taki motorek i nie wiem jaką on ma nazwę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Trafiłem na taki motorek i nie wiem jaką on ma nazwę? Angielski Progress Aero Works, chyba jakaś większa pojemność.Wszystkie modele tej firmy wyglądają prawie jednakowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Angielski Progress Aero Works, chyba jakaś większa pojemność.Wszystkie modele tej firmy wyglądają prawie jednakowo Tak, to jest PAW 29 . a to chyba mniejsza rodzina, bo konstrukcyjnie wyglądają podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi