Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę, że prędkość wypuszczania/chowania zależy tylko od samego mechanizmu. To nie jest serwo, które można ustawić w dowolnej pozycji. Zmiana wysterowania kanału jest tylko sygnałem dla rozpoczęcia ruchu. Ruch rozpoczyna się po przekroczeniu pewnego poziomu wysterowania. Gdy włączysz spowalnianie w aparaturze, osiągnięcie tego poziomu ma miejsce póżniej niż bez spowalniania - dlatego obserwujesz opóźnienie. "sprzętowy" spowalniacz też tylko wprowadzi opóźnienie.

Opublikowano

Jak pokazały testy i powyższa opinia w zastosowany przeze mnie mechanizmie podwozia nie można wyregulować szybkości (czasu) chowania i wysuwania podwozia tak z poziomu programu nadajnika czy z zastosowanie regulatora prędkości - Turnigy servo speed regulator.

Gdyby ktoś chciał zastosować go w swoich modelach do innych mechanizmów podwozia czy sterowania klapami lub innymi elementami zamieszczam poniższy schemat podłączenia.

Serwomechanizmy można podłączyć do każdego kanału także poprzez kabel Y.

 

post-10327-0-83337800-1383501106_thumb.jpg

 

SW1 oraz SW2 - regulacja szybkości dla wszystkich kanałów CH1, CH2 i CH3

SW3 - ustawienie kierunku obrotu normalnego i w kierunku przeciwnym tylko dla kanału CH3

IN - Input - wejście z odpowiedniego kanału sterującego z odbiornika.

 

Ogólnie mała, lekka, tania zabawka. Minus - sterowanie wszystkimi 3 kanałami z jednego kanału odbiornika.

Lepszym rozwiązaniem dla sterowania np.: mechanizmem podwozia i klapami zamykającymi wnękę podwozia jest

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__30983__Turnigy_Smart_Retractable_Landing_Gear_Gear_and_Door_Sequencer.html

lub

https://www.hobbykin..._w_Display.html

Opublikowano

Demontaż fabrycznych części rozpoczęty.

1. część dolna elementów mocowania podwozia

post-10327-0-55775900-1383598486.jpg

 

2. część górna elementów mocowania podwozia po zdarciu czarnego pasa ze skrzydła

post-10327-0-08732400-1383598487.jpg

 

3. pierwsza przymiarka "na sucho"

post-10327-0-48163000-1383598489.jpg

 

Grubość skrzydła jest wystarczająca do schowania mechanizmu podwozia i goleni podwozia wraz z kołem - to będzie jednak zmaganie o każdy 1mm grubości skrzydła. Przewidziałem wzmocnienie wnęk od podwozia i górnej części skrzydła - ale o tym później.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

"Nagle - gwizd! Nagle - świst!

Para - buch! Koła - w ruch!

Najpierw powoli jak żółw ociężale

Ruszyła maszyna po szynach ospale."

 

I tak przebiega moja praca przy podwoziu :)

 

Trzeba było przebić się na wylot, wyciąć elementy starego mocowania, trochę wydłubać pianki i wkleić listewki sosnowe do montażu mechanizmu podwozia.

post-10327-0-55854300-1384711321.jpg

 

Kolejna przymiarka przed mocowaniem - w dolnej części podstawa mocowania mechanizmu wystaje poza obrys skrzydła po to aby mechanizm nie wystawał w górnej części skrzydła

post-10327-0-40260300-1384711322.jpg

 

Widok z góry.Nastąpiła konieczność rozebrania goleni podwozia w celu skrócenia oryginalnego drutu i odpowiedniego wyprofilowania końcówki, która będzie włożona w otwór w ruchomym mechanizmie.

post-10327-0-04975000-1384711322.jpg

 

Wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Następny krok - ustawienie odpowiedniego konta goleni podwozia i drylowanie głównych komór podwozia wraz z opracowaniem ścianek bocznych i dna...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj skończyłem drążenie wnęk podwozia.

 

Mój warsztat.

 

post-10327-0-16337100-1385851093_thumb.jpg

 

post-10327-0-97042700-1385852221_thumb.jpg

 

Następny ruch to opracowanie tych wnęk - oklejenie (co wzmocni skrzydło) przezroczystą klisza i pomalowanie na srebrno.

W miejscu gdzie przebiega w skrzydle okablowanie (obecnie zaklejone srebrną taśmą) włożę i przykleję dla dodatkowego wzmocnienia płaski pręt węglowy.

 

Niestety po zamontowaniu oryginalnej goleni podwozia i koła okazało się, że koło wystaje o około 4mm. Mechanizmu nie zagłębie bo będzie wystawać ponad górną część skrzydła.

 

Rozważam więc następujące warianty:

1. oryginalna cała goleń (drut i plastik) + cieńsze koło

2. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + oryginalne koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej

3. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + cieńsze koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej

4. Odchudzone nowe golenie podwozia (oryginalny drut na który przykleję i pomaluję słomkę do picia napojów ) + oryginalne lub

nowe koło.

 

Przymiarki pokażą który wariant będzie dobry.

Opublikowano

Masz samozaparcie :)

Mi by się nie chciało. Owszem dłubię redukcję w 1:48 dbając o najmniejszy szczegół, ale świadomosć że miałbym takie cacko kiedyś rozbic skutecznie mnie zniechęca.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od góry miejsca wycięte na mechanizmy podwozia zaślepione kliszą a powierzchnia pod którą znajdują się komory koła i w której umieszczony jest serwomechanizm klap wzmocniona także kliszą. Całość pomalowana na srebrno.

 

post-10327-0-37346800-1387274482_thumb.jpg

 

Od spodu będzie wklejony płaskownik węglowy w kanale którym jest całość okablowania od oświetlenia, lotek i dodatkowo od mechanizmów podwozia.

Mechanizmy podwozia mają już przedłużone kable.

Golenie podwozia odchudzone.

Pozostaje montaż podwozia i naklejenie nowych (trochę szerszych) czarnych pasów na skrzydłach i lotkach.

Niedługo META :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W dolnej części skrzydła w kanał gdzie znajdują się przewody wkleiłem płaskownik węglowy (grubość 0,5mm, szerokość 5 mm). Uzyskałem w ten sposób niesamowity efekt usztywnienia/wzmocnienia skrzydła.

 

post-10327-0-45605400-1388172665.jpg

 

Mechanizmy zamocowane wraz z pozostawieniem zapasu okablowania co umożliwia jego wyjęcie i demontaż goleni, śrubki pomalowane na czarno, maskownice kanałów kablowych przyklejone, czarne pasy w dolnej i górnej części skrzydła przyklejone.

 

Niestety nie udało się całkowicie schować kół w komory. Mimo wszelkich prób "odchudzania" poszczególnych elementów wystają w pewnym miejscu na około 3mm poza obrys. Gdybym zrobił zwykłe golenie np.: z 3mm drutu to koła idealnie schowałby się, ale chciałem zachować "oryginalny makietowy" wygląd. Nawet mniejszej średnicy piankowe koła (45mm) mają tę samą grubość co oryginalne gumowe o średnicy 50mm.

 

Jutro wrzucę fotki i może krótki filmik.

THE END (w temacie chowanego podwozia głównego)

Opublikowano

Nie ma "The End" ... "The End" będzie jak zobaczymy film że model lata po modyfikacj ;)

 

Z tym "The End" to się jednak pospieszyłem. Teraz model muszę zważyć :unsure:i wyważyć.

Wyważenie będę realizował poprzez odpowiednie umiejscowienie regulatora, odbiornika i kabli.

 

A tak wygląda już po zakończeniu prac.

post-10327-0-18593800-1388245180.jpg

 

post-10327-0-50716700-1388245176_thumb.jpg

 

post-10327-0-34281800-1388245179_thumb.jpg

 

post-10327-0-93540300-1388245178.jpg

 

post-10327-0-79708200-1388245179_thumb.jpg

 

post-10327-0-16890800-1388245178.jpg

 

Z wersji 4 kanałowej zrobiłem wersję 8 kanałową :)

 

post-10327-0-87007500-1388245204.jpg

Opublikowano

Masz Rafał diabelne samozaparcie,wielki szacun ;) .Profesjonalna robota.

Do siego roku !!

Świetna robota. To się nazywa prezent na nowy rok :)

 

Dzięki koledzy. Takie słowa mobilizują.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.