mgd4-2 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Myślę, że prędkość wypuszczania/chowania zależy tylko od samego mechanizmu. To nie jest serwo, które można ustawić w dowolnej pozycji. Zmiana wysterowania kanału jest tylko sygnałem dla rozpoczęcia ruchu. Ruch rozpoczyna się po przekroczeniu pewnego poziomu wysterowania. Gdy włączysz spowalnianie w aparaturze, osiągnięcie tego poziomu ma miejsce póżniej niż bez spowalniania - dlatego obserwujesz opóźnienie. "sprzętowy" spowalniacz też tylko wprowadzi opóźnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Jak pokazały testy i powyższa opinia w zastosowany przeze mnie mechanizmie podwozia nie można wyregulować szybkości (czasu) chowania i wysuwania podwozia tak z poziomu programu nadajnika czy z zastosowanie regulatora prędkości - Turnigy servo speed regulator. Gdyby ktoś chciał zastosować go w swoich modelach do innych mechanizmów podwozia czy sterowania klapami lub innymi elementami zamieszczam poniższy schemat podłączenia. Serwomechanizmy można podłączyć do każdego kanału także poprzez kabel Y. SW1 oraz SW2 - regulacja szybkości dla wszystkich kanałów CH1, CH2 i CH3 SW3 - ustawienie kierunku obrotu normalnego i w kierunku przeciwnym tylko dla kanału CH3 IN - Input - wejście z odpowiedniego kanału sterującego z odbiornika. Ogólnie mała, lekka, tania zabawka. Minus - sterowanie wszystkimi 3 kanałami z jednego kanału odbiornika. Lepszym rozwiązaniem dla sterowania np.: mechanizmem podwozia i klapami zamykającymi wnękę podwozia jest http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__30983__Turnigy_Smart_Retractable_Landing_Gear_Gear_and_Door_Sequencer.html lub https://www.hobbykin..._w_Display.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Demontaż fabrycznych części rozpoczęty. 1. część dolna elementów mocowania podwozia 2. część górna elementów mocowania podwozia po zdarciu czarnego pasa ze skrzydła 3. pierwsza przymiarka "na sucho" Grubość skrzydła jest wystarczająca do schowania mechanizmu podwozia i goleni podwozia wraz z kołem - to będzie jednak zmaganie o każdy 1mm grubości skrzydła. Przewidziałem wzmocnienie wnęk od podwozia i górnej części skrzydła - ale o tym później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 "Nagle - gwizd! Nagle - świst! Para - buch! Koła - w ruch! Najpierw powoli jak żółw ociężale Ruszyła maszyna po szynach ospale." I tak przebiega moja praca przy podwoziu Trzeba było przebić się na wylot, wyciąć elementy starego mocowania, trochę wydłubać pianki i wkleić listewki sosnowe do montażu mechanizmu podwozia. Kolejna przymiarka przed mocowaniem - w dolnej części podstawa mocowania mechanizmu wystaje poza obrys skrzydła po to aby mechanizm nie wystawał w górnej części skrzydła Widok z góry.Nastąpiła konieczność rozebrania goleni podwozia w celu skrócenia oryginalnego drutu i odpowiedniego wyprofilowania końcówki, która będzie włożona w otwór w ruchomym mechanizmie. Wszystko zmierza w dobrym kierunku. Następny krok - ustawienie odpowiedniego konta goleni podwozia i drylowanie głównych komór podwozia wraz z opracowaniem ścianek bocznych i dna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Dobrze idzie trzymam kciuki za powodzenie przeróbki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Dzisiaj skończyłem drążenie wnęk podwozia. Mój warsztat. Następny ruch to opracowanie tych wnęk - oklejenie (co wzmocni skrzydło) przezroczystą klisza i pomalowanie na srebrno. W miejscu gdzie przebiega w skrzydle okablowanie (obecnie zaklejone srebrną taśmą) włożę i przykleję dla dodatkowego wzmocnienia płaski pręt węglowy. Niestety po zamontowaniu oryginalnej goleni podwozia i koła okazało się, że koło wystaje o około 4mm. Mechanizmu nie zagłębie bo będzie wystawać ponad górną część skrzydła. Rozważam więc następujące warianty: 1. oryginalna cała goleń (drut i plastik) + cieńsze koło 2. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + oryginalne koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej 3. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + cieńsze koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej 4. Odchudzone nowe golenie podwozia (oryginalny drut na który przykleję i pomaluję słomkę do picia napojów ) + oryginalne lub nowe koło. Przymiarki pokażą który wariant będzie dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Masz samozaparcie Mi by się nie chciało. Owszem dłubię redukcję w 1:48 dbając o najmniejszy szczegół, ale świadomosć że miałbym takie cacko kiedyś rozbic skutecznie mnie zniechęca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zostaw tak jak jest. W locie nie będzie widać różnicy 4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 step by step - wnęka podwozia na podstawie zdjęcia wnęki prawdziwego P-51D Mustang. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Masz zacięcie makietowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Od góry miejsca wycięte na mechanizmy podwozia zaślepione kliszą a powierzchnia pod którą znajdują się komory koła i w której umieszczony jest serwomechanizm klap wzmocniona także kliszą. Całość pomalowana na srebrno. Od spodu będzie wklejony płaskownik węglowy w kanale którym jest całość okablowania od oświetlenia, lotek i dodatkowo od mechanizmów podwozia. Mechanizmy podwozia mają już przedłużone kable. Golenie podwozia odchudzone. Pozostaje montaż podwozia i naklejenie nowych (trochę szerszych) czarnych pasów na skrzydłach i lotkach. Niedługo META Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Gdyby ktoś miał ochotę wykonać wnęki podwozia (nie tylko w P-51D Mustang) poniżej załączam szablon do pobrania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 ciąg dalszy prac - mechanizmy podwozia mają już przedłużone kable i prawidłowo ustawione (wyprofilowane) golenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 W dolnej części skrzydła w kanał gdzie znajdują się przewody wkleiłem płaskownik węglowy (grubość 0,5mm, szerokość 5 mm). Uzyskałem w ten sposób niesamowity efekt usztywnienia/wzmocnienia skrzydła. Mechanizmy zamocowane wraz z pozostawieniem zapasu okablowania co umożliwia jego wyjęcie i demontaż goleni, śrubki pomalowane na czarno, maskownice kanałów kablowych przyklejone, czarne pasy w dolnej i górnej części skrzydła przyklejone. Niestety nie udało się całkowicie schować kół w komory. Mimo wszelkich prób "odchudzania" poszczególnych elementów wystają w pewnym miejscu na około 3mm poza obrys. Gdybym zrobił zwykłe golenie np.: z 3mm drutu to koła idealnie schowałby się, ale chciałem zachować "oryginalny makietowy" wygląd. Nawet mniejszej średnicy piankowe koła (45mm) mają tę samą grubość co oryginalne gumowe o średnicy 50mm. Jutro wrzucę fotki i może krótki filmik. THE END (w temacie chowanego podwozia głównego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Nie ma "The End" ... "The End" będzie jak zobaczymy film że model lata po modyfikacj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Nie ma "The End" ... "The End" będzie jak zobaczymy film że model lata po modyfikacj Z tym "The End" to się jednak pospieszyłem. Teraz model muszę zważyć i wyważyć. Wyważenie będę realizował poprzez odpowiednie umiejscowienie regulatora, odbiornika i kabli. A tak wygląda już po zakończeniu prac. Z wersji 4 kanałowej zrobiłem wersję 8 kanałową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Krótki filmik. Dla użytkowników forum (i nie tylko) śledzących ten wątek chyba najciekawsza będzie 1:52 minuta filmu Do siego roku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarecki61 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Masz Rafał diabelne samozaparcie,wielki szacun .Profesjonalna robota. Do siego roku !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Świetna robota. To się nazywa prezent na nowy rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Masz Rafał diabelne samozaparcie,wielki szacun .Profesjonalna robota. Do siego roku !! Świetna robota. To się nazywa prezent na nowy rok Dzięki koledzy. Takie słowa mobilizują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi