Skocz do zawartości

Silnik Turnigy 30cc Gas Engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Faktycznie wygląda nieźle - muszę to jeszcze przemyśleć, bo cały czas dręczy mnie pytanie czy nie lepiej zamiast takiej benzynki włożyć silnik elektryczny! Zdania są oczywiście jak zwykle podzielone... są plusy i minusy a benzykę dopiero w modelu powyżej 2m. To tak na gorąco.

Czy ta Czeska firma wysyła czy trzeba się wybrać do Pragi?

Opublikowano

a benzykę dopiero w modelu powyżej 2m. To tak na gorąco.

 

 

A czemuż takie stwierdzenie..

Bajki że benzyna dobrze chodzi od 50 cm w górę można potraktować z przymrużeniem oka.

Na rynku jest coraz więcej silników o małych pojemnościach benzynowych które zdają egzamin rewelacyjnie w modelach w których teoretycznie królowały "żarki" :)

Opublikowano

No tak to prawda ale jest też coraz więcej silników elektrycznych pracujących równie dobrze co małe benzynowe - nie mam doświadczenia w benzynowych więc moje opinie nie są miarodajne ale jak ktoś tam policzył elektryk wychodzi na pewno czyściej od benzynki i podobno taniej eksploatacyjnie. Nie mówimy tu oczywiście o gigantach ale tak mniej więcej do 180cm rozpiętości a do takiego modelu miała być ta benzynka około 30 ccm. Decyzja jeszcze nie zapadła zarówno co do modelu jak i napędu. Do wiosny jeszcze parę miesięcy więc dlatego zasięgam opinii tych co już temat przerobili. Silnik żarowy to odpada definitywnie. Drogi z eksploatacji i jednak bardziej zawodny. Na pewno nie do akrobata. A tak w ogóle to traktuje to jako kolejny etap aby dojść do modelu 220cm i silnika 50cm. Więc może od razu 50cm?

Opublikowano

Firma HVP oczywiście wysyła do Polski!!!

Zastanawiasz się: elektryk czy benzyna w rozpiętości ok 2m. Pierwszy wychodzi ciszej, czy czyściej hmmm; silnik benzynowy nie brudzi już tak spalinami jak żarowy.

Pytanie: więc może od razu 50ccm? Zależy w dużej mierze od Twego budżetu.

Opublikowano

Na 50ccm przyjdzie czas - najpierw po kolei 30ccm w razie czego mniejsze straty... a różnica w cenie spora. Ktoś gdzieś napisał że należy latac takim samolotem, którego jak się rozbije to nie będzie wielka szkoda.

Opublikowano

Benzyny sprawdzają się od 50 ccm w górę nie dlatego, że są bardziej niezawodne. No może trochę tylko. Mniejsze modele benzyna zabija trochę ciężarem. Co do niezawodności silników bezynowych i żarowych to nie odnotowałem specjalnych różnic. Dobry silnik żarowy jest tak samo niezawodny jak dobry benzynowy. Co do kosztów eksploatacji to biorąc pod uwagę cenę benzyny i paliwa żarowego oraz ilości spalanego paliwa to rzeczywiście benzyny wypadają korzystnie. Tylko nie każdy dolicza do kosztów eksploatacji drogi olej do benzyny, przepalone i pourywane kolektory i tłumiki o rozklekotanych serwach nie wspominając.

Ja do modelu 185 cm nie włożyłbym silnika benzynowego.Wolałbym dołożyć i polatać 220 cm. Co do strat związanych z ewentualnym rozbiciem modelu to jest to koszt zestawu, gdyż cała reszta zazwyczaj jest cała. Dobry model 180 cm kosztuje koło 1350 zł http://www.ef3m.pl/1196,yak-54-3d-v3-30cc-cf-xi-2012.html a modelu 220 cm koło 2050 zł http://www.ef3m.pl/1522,yak-54-arf-30-2-20m-pilot-rc-kolor-05.html

 

Zgadzam się, że koszty wieksze, ale na tle ceny modelu gotowego do lotu i wyposażonego jako tako to ta różnica troszkę się zaciera. Latanie modelem 2200 mm i modelem 1800 mm jest nieporównywalne. Szczerze zachęcam do spróbowania.Można powiedzieć, że od tej wielkości modelu zaczyna się normalne i prawdziwe latanie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo dziękuje Marku za odpowiedź.

No wreszcie ktoś powiedział o co tu naprawdę chodzi cyt: od tej wielkości modelu (220) zaczyna się normalne i prawdziwe latanie.

Jednak jak napisałem wcześniej przejście z wielkości 150cm na 220 może być kłopotliwe ze względu na inne latanie. Ponieważ nie latałem wcześniej tak dużym modelem nie licząc bardzo dawno temu jakimś modelem z silnikiem żarowym ( same kłopoty szczególnie z transportem w samochodzie i niestety wszechobecnym olejem) tak teraz nie chciałbym aby mój pierwszy lot 220 trwał kilka sekund. 220 ma jeszcze jedną wadę transport choć jest to ostatni model który mieści się jeszcze chyba do samochodu.

 

Silnik żarowy oczywiście odpada ze względu na koszty eksploatacji.

 

 

Przeliczyłem bardzo szybko wagę i cenę przypadkowego napędu 30ccm + paliwo +zbiornik+bateria 2s + 20l paliwa/sezon i wyszło mi około 2000g i około 1660 zł. Taki sam napęd elektryczny: silnik +reg+3 x bateria 10s co dało około 1935g - koszt na sezon 1974zł nie licząc ładowarki i 15-20 minut lotu na 3 bateriach. Zakładam że w drugim sezonie baterie do wymiany. Może sie mylę ale wychodzi to przy tej wielkości jednak drożej, wagowo podobnie.

 

Ale problem jest taki, że nie mam gdzie spróbować 180 i 220cm. Szkoda że Łódź jest tak daleko...

 

Ech trudna to decyzja - już myślałem że ją podjąłem a tu masz - tekst który wywrócił wszystko do góry nogami. Dodam tylko że model z HK wyjdzie jeszcze taniej no może nie do końca tak dobrze wykonany jak GW. Np YAK 220 z HK wychodzi ok 1350zł

 

No ale do wiosny jeszcze chwila właśnie dzisiaj nasypało 20cm śniegu(!) więc jeszcze pomyślę.

Opublikowano
Benzyny sprawdzają się od 50 ccm w górę nie dlatego, że są bardziej niezawodne. No może trochę tylko. Mniejsze modele benzyna zabija trochę ciężarem.

To teoria czy praktyka, bo latam i jednym i drugim i nie mogę czegoś takiego powiedzieć.

Lekko zrobiony model 180m lata jak gazeta.

Mam Extre z 20 benzyną i lata rewelacja a wisi jak ta lala.

Opublikowano

To teoria czy praktyka, bo latam i jednym i drugim i nie mogę czegoś takiego powiedzieć.

Lekko zrobiony model 180m lata jak gazeta.

Mam Extre z 20 benzyną i lata rewelacja a wisi jak ta lala.

 

Jeśli o mnie chodzi to praktyka. Jeśli model wisi to nie dowodzi, że dobrze lata. Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że modele 50ccm i większe latają tak samo jak 20 ccm.

Opublikowano

Nie twierdzę tak , każdy wie, że czy m większy model to lepiej lata.

Napisałem tylko , że można zrobić 180m tak aby latał lekko.

Akurat Extra od F3M.pl lata świetnie właśnie tak wykonana, porównywalnie z 2,2m.

Dla przykładu Yak 1,8m też od F3M-a latał badziewiasto.

Co do ceny to mimo wszystko to nie tylko koszt mniejszego silnika (tańszego) ale też tańszy pakiet , tańsze serwa ( w Extrze latają 6kg na lotkach i na wysokości).

Suma sumarum model 4,5kg do lotu to naprawdę dobry wynik i świetnie lata .

Moja Extra z DLE 30 waży 5,5 kg i np. podejście do lądowania z zakrętu skończyło by się zwaleniem , a 4,5kg ładnie ląduje.

Zęby nie ciągnąć każdy kogo stać na 2,2m i latać bezstresowo, że lata tak drogim modelem , będzie zadowolony i z czasem kui większy.

A jak ktoś ma się steresować , że cały 2-3 letni budżet wpakował w jeden model , to zadowolony nie będzie bo stresa będzie miał większego niż model. :D

Opublikowano

.

Akurat Extra od F3M.pl lata świetnie

Dla przykładu Yak 1,8m też od F3M-a latał badziewiasto.

 

.

 

Nie bardzo rozumiem...jeśli piszesz o modelach GW/Axar to raczej wina złego lotu Yaka leży po słabości pilota :P .

Tu wielokrotnie pokazywany filmik z lotu mojego syna Yaczkiem 186 cm rozp. i silniku MLD 35 -czy lata badziewiasto ? wg mnie chyba nie :)

Opublikowano

Mojego odkupiłem gotowego, za ciężkie wyposażenie , może inaczej wyważony, mi nie leżał i tyle,po za tym mój to ten mniejszy a waży tyle co Twój.

A Twój jaczek lata jak moja Extra :ph34r::P

Opublikowano

Czytam temat z ciekawością bo sam mam silniki 20 cm3 RCGF i MVVS-y 26 i 35 cm3 , muszę lubieć to co mam bo nie stać mnie na większe modele.

Panie Wojtku jeśli bym kupował nowy silnik to w HK lub tego Mintora w Czechach. Ja MVVS-y kupiłem jeden od kolegi z tego forum z modelem a tego 35 na portalu aukcyjnym za 250 zł + przesyłka z uszkodzonym modułem zapłonowym, RCGF-a nowego w HK.

  • 1 miesiąc temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.