robertus Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Zobacz tą pozycję. Może coś tam jest. http://www.wbc.pozna...rom=publication Edit A to nie czasem taki? http://www.muzeumwp.pl/emwpaedia/ubior-polowy-lotnika-wojska-polskiego-1939.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Montaż płatów dobiega końca To co na fotce waży ok.1700g witam!to co na zdjęciach robi duże wrażenie.wszystko czysto i ładnie wykonane.piękna robota! kolego robloz masz już jakiś plan odnośnie zastosowania napędu i sterowania? chodzi mi o silnik,pakiety napędowe,serwa,itp... jaką przewidujesz wagę do lotu? pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 witam!to co na zdjęciach robi duże wrażenie W realu wrażenie dużo większe. Nastąpiła zmiana planów. Miał być elektryk, a będzie czterotakt ASP FS91 AR. Wstępnie poważyłem i w przybliżeniu wyjdzie coś koło 3 kg + paliwo. Serwa: http://abc-rc.pl/p/1...gowe-serwa.html robertus dzięki, być może o to chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Jak spalinka to przeniosę do spalinek, amoże do makiet, hmmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Wiem - o gustach siĘ nie dyskutuje ale teraz z tym 4suwem to nareszcie prawdziwy model . Z tym silnikiem to będziesz miał mocy, że ho, ho... W moim górnopłacie Fokker też siedzi FS 91 i mimo poczatkowej wagi ponad 6kg model pięknie lataŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Nastąpiła zmiana planów. Miał być elektryk, a będzie czterotakt ASP FS91 AR. no i bardzo dobrze!do takiego klasyka jak P-11c to tylko napęd spalinowy.ten samolot w tej skali musi warczeć,dymić,śmierdzieć paliwem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 W moim górnopłacie Fokker też siedzi FS 91 Irek,na jakim śmigle latasz i jak się sprawuje ten silniczek? W 11 mam mały problem. Zalecane do tego silnika jest śmigło 13x6 lub x8. Tylko, że osłona w silnika ma 21cm średnicy i te śmigła będą wystawać po kilka cm za maskę. Można założyć większe 15, 16 ( http://nastik.pl/asp-fs91ar-p-217.html ), ale jest wtedy duży spadek mocy. Co byście poradzili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Robert - idzie wiosna, śliczne dziewczyny dlatego jestem taki zamyślony...Pisząc o moiim silniku miałem dodać, że to OS Max ale z wiadomych względów nie zmieściło się. Różnica między 15cm ASP i OS jest taka , że dla ASP sugerują śmigło maxymalne - 15cali , a nie 13 jak piszesz. 13 cali to mam w ASP FS 61. Śmigło 14' mam w ASP FS 80 więc do ASP FS 91 15 cali. W OS mogę dać i mam 16cal. Maska ma średnicę 22cm. Na fotce leżą na nij śmigła 15 i 16 calowe. sporo wystają poza obrys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 W 11 mam mały problem. Zalecane do tego silnika jest śmigło 13x6 lub x8. Tylko, że osłona w silnika ma 21cm średnicy i te śmigła będą wystawać po kilka cm za maskę. Można założyć większe 15, 16 ( http://nastik.pl/asp-fs91ar-p-217.html ), ale jest wtedy duży spadek mocy. Co byście poradzili? nie wiem czy już masz ten silnik ASP czy dopiero planujesz zakup... nie myślałeś żeby wsadzić do modelu jakąś niedużą benzynkę? zawsze to trochę więcej mocy i koszty eksploatacyjne niższe. np:20~25cm może coś takiego: http://www.nastik.pl...e20-p-3426.html http://www.modelarsk...cm_V2,8215.html ten jeszcze wygląda ciekawie http://www.modelarsk...GF_15,7370.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Niestety silnik już mam zamówiony i nie ma możliwości zamiany, a szkoda . Irek, napisałem o smigle 13' ( 14" do docierania ) bo tak jest w opisie silnika, może to jakiś błąd. Cytat z innego wątku na tym forum Śmigło 13x6 jest dobre ale do 2 taktów o poj. 9ccm. Z 91 to jest największa porażką. Tak jak napisali poprzednicy- do tego silnika tylko 14x6, 15x4W, 15x6. Dlatego chcę zasięgnąć opinii u tych co używają ten silnik. Dzięki za fotkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Robert - ale w twoim cytacie stoi wyrażnie : ...do tego silnika tylko: 14x6, 15x4W i 15x6 . więc już nie wiem o co chodzi. W instrukcji każdego silnka podane są przedziały stosowanych smigieł w zalezności od typu modelu. Te maxymalne to do makiet. Moje dane są sprawdzone w przypadku ASP 61[13'] - latał z nim Vicomte, ASP 80[14] - latał Pfalz. Poza tym w instrukcji ASP FS 91 też podaja maxymalne - 15 calowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Moje dane są sprawdzone I ja tego nie podważam i dzięki za te dane. W opisie silnika jest podany przedział śmigieł 13"do nawet 16". np.13x6 APC 10900,14x6 MA 9400, 15x8 MA 7600,16x8 APC 7000. Te cyfry na końcu to moc jaką osiąga silnik na danym śmigle? Stosuje się jakiś przelicznik mocy do wagi modelu? Mam nadzieję, że nie zagmatwałem i nie masz już dość moich wpisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 te cyfry to obroty silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Domyśliłem się trochę póżniej i nie zdążyłem poprawić, ale dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Dojechał "motorek" Dobrze się stało, Ze w całości mieści się pod osłoną. Muszę tylko dokupić odprowadzenie spalin. Jakie dać kąty na ustawieniu silnika (na planie nie mam zaznaczone)? Czy 3 w dół i 2 w prawo wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Mówisz o kątach pochylenia i wychylenia ? - wstępnie powinno wystarczyć. Jesli masz na myśli ten karbowany przedłużacz wydechu to zastanów sie czy samemu czegoś nie zrobić. Mnie przepaliła sie ta końcówka już w pierwszej próbie oblotu modelu. Dodajmy do tego z 3-4 wcześniejsze odpalania silnika, więc nie na dlugo wystarczyła.Gdy kupowałem jeden z kolegów ostrzegał, że nic nie warta... nie wiem jak innym kolegom ona służy ale u mnie nie na służyła sie długo. Przy 4suwach dobrym rozwiazaniem jest gdy głowica silnika jest zwrócona w dół i pod kątem - np by była na - 7 - 8 tarczy zegara. ponieważ pewnie i tak robisz atrapę silnika więc głowica doskonale wkomponowała by się w całość. Ale to juz jak zechcesz bo chyba rzadko tu na forum stosowane jest takie poożenie głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Przy 4suwach dobrym rozwiazaniem jest gdy głowica silnika jest zwrócona w dół i pod kątem - np by była na - 7 - 8 tarczy zegara. O, zaintrygowałeś mnie tym. Dlaczego jest to dobre rozwiązanie? Nie słyszałem o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Dużo mniejsze drgania. myslałem , że każdy o tym wie tylko nie każdy stosuje . Jest to też opisane w książce Gordona [białogołowego] - Budowa Makiet RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Myślałem, że sposób montażu jest bez znaczenia. Rzeczywiście na różnych fotkach modeli przeważnie jest głowica w dół, ale myslałem że to podyktowane brakiem miejsca. Co do wydechu to myślałem o silikonowej rurce, ale jak silnik będzie głowicą w dół to chyba będzie zbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Pionowo w dół mam w Fokkerze D.VIII, a pod kątem w dół - cylinder gdzieś na 7-8 godz. w Vicomcie i Pfalzu. Ale moim malo jeszcze doświadczonym okiem nie zaobserwowałem różnic. Ale skoro radzili bardziej doświadczeni to co było robić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi