robloz Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Mam "Master Airscrew" 14x6 i 15x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 To są bardzo dobre śmigła - swoich nie musiałem wyważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Mam "Master Airscrew" 14x6 i 15x8 Swego czasu używałem tych śmigieł w czterotakcie. Są co najwyżej przeciętne. Też miałem problemy z wyważeniem. Obecnie już ich nie używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Z wyważeniem bywa różnie. Te 15x8 nie wymaga interwencji. Obecnie już ich nie używam Piotr, a jakich używasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Drewniane. Bambula lub Xoar. Xoar są znakomite, idealnie wyważone i super gładkie. Ciąg na Xoarach uzyskuję 10-15% większy niż na analogicznych z tworzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Jak prawidłowo wywazyć smiglo? Rzuć okiem tutaj http://www.ef3m.pl/wywazanie-smigla-do-silnika-benzynowego-rc,48.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Mam mały problem z zamontowaniem kołpaka, a mianowicie. Po założeniu podstawy, śmigła i nakrętek oś silnika nie wystaję poza nakrętki i brak możliwości nakręcenia mocowania Można wprawdzie pominąć nakrętkę kontrującą i nakręcić mocowanie, ąle chyba to nie zda egzaminu. Mocowanie to nakrętka mosiężna i chyba cały układ by się z czasem luzował/rozkręcał. Macie może jakiś pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czterotakt powinien mieć kontrę tak jak to jest zaprojektowane. Trudno powiedzieć czy nakrętka "kołpakowa" może służyć jako kontra. Raczej nie bo nie ma wklinowania. Spróbuj odpalić silnik parę razy i przetestuj to rozwiązanie może będzie ok. Jeżeli nie to wymiana kołpaka lub dodatkowe zamocowanie nakrętki śmigła na słaby klej do gwintów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Albo dorobić kołpakową ze stali i wtedy można śmiało kontrować, albo pozwężać nakretki śmigła(ale to gorsze rozwiązanie bo i tak krótko gwintu będzie, niebezpieczniejsze niż kontrowanie mosiężną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Można spróbować ze śmigłem innego producenta o takiej samej średnicy i skoku, lub MA o mniejszym skoku - tak by śmigło w okolicy otworu nie miało tak dużej grubości. Wtdy będzie zajmować mniej przestrzeni na gwincie wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Dokręć nakrętkę główną na klej do gwintów (niebieski), skontruj to mocowaniem kołpaka (też na klej) i nie ma siły żeby się śmigło poluzowało. Jak będziesz chciał odkręcić nakrętki, wystarczy je podgrzać małym palniczkiem gazowym i klej puści bez problemu. Wszystkie śruby w spalinowym heli mam tak zabezpieczone i zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Nigdy nie stosowałem żadnych klejów do gwintów Robercie i kołpak się nie odkręcił. Przecież ta druga nakrętka od kołpaka służy za kontrę. Podstawa to dokręcić nakrętki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Dzięki za rady. Szlifowanie nakrętek i zmiana śmigła chyba nic nie da. Zyskam koło 2-3 mm., a to i tak mało. Spróbuję zrobić tak: nakrętkę od kołpaka zaokrąglę i natnę tak jak zrobiona jest oryginalna. Mosiądz jak się zaciśnie to powinien trzymać. Sprawdzę i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Dzięki za rady. Szlifowanie nakrętek i zmiana śmigła chyba nic nie da. Zyskam koło 2-3 mm., a to i tak mało. Spróbuję zrobić tak: nakrętkę od kołpaka zaokrąglę i natnę tak jak zrobiona jest oryginalna. Mosiądz jak się zaciśnie to powinien trzymać. Sprawdzę i zobaczymy. Sprawdziłem jaka jest grubość śmigieł w miejscu gdzie przychodzi nakrętka. Master Airescrew 14/8 16,5mm Graupner 15/8 15mm APC 15/8 13,5mm Bambula 14/8 12,4mm. Bambula jest śmigłem drewnianym więc po dokręceniu jeszcze się troszkę ściśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Poszukuję skanów artykułów "Nowa klasa modeli latających F4 H-P", zamieszczonych w RC Przegląd Modelarski w nr. 1,2,3. 2011r lub może ma ktoś na sprzedaż w/m numery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Podaj meila - wyślę skany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 robert.loz@poczta.fm Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 W programie WinLaengs4 wyznaczyłem ś.ć. Wyszło coś takiego: x_SP(16%)-103.4mm x_SP(8%) -127.omm x_NP. -150.6mm Korzystał może ktoś z tego programu? Jak mają się wyliczenia do rzeczywistości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 A to nie jest program wyliczania SC dla 2płatów? Dla 1płatów uzywam Vin_schwer czy jakoś tak. O również podaje dwa punkty SC dla 8 i 16%. W moim przypadku punkt bliżej natarcia z reguły pokrywał się z 1/3 cięciwy. obliczanie śr. ciężkości.zip E D I T - sprawdziłem - Vin Laengs4 ma też opcję dla 1płatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Irek, ten program co podałeś to znam. Nie mogłem tyko w nim sobie poradzić z wpisaniem skrzydła. Jest z trzech części i wychodziły mi głupoty. Czy do pierwszych lotów wyważyć w/g 16% (czy jeszcze bardziej do przodu -np 18%)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi