Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3D MAX (Batix) - pierwszy własnoręcznie wykonany model na którym uczyłem się latania modelami RC

 

Długość 96 cm

Rozpiętość skrzydeł 94 cm

 

Waga modelu bez akumulatora: 484g. (po wszystkich przeróbkach)

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 584g

 

Silnik Emax CF2822

Śmigło 9x6 na szybkie loty, 9x4,7 na loty wolniejsze

Regulator ESC 18A BEC

Serwa 4x Hextronic Hxt900 (2x lotki, 1x ster wysokości, 1 x ster kierunku)

Akumulator Li-Pol 3s 1300 mAh

 

post-10327-0-84835300-1378371978.jpg

 

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie

http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

F-18E Super Hornet (VFA-102 Diamondbacks)

Długość 105 cm
Rozpiętość skrzydeł 78,2 cm
Wysokość 21,5 cm

Skala: 1:17

Waga modelu bez akumulatora: 515g. (po wszystkich przeróbkach)
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 615g

"Ciąg" mierzony na wadze 1057g-615g=442g - śmigło TGS 6x5e, 19.500 obr/min, pobór prądu 21,4A

"Ciąg" mierzony na wadze 540g - śmigło APC "6x6", 15.000 obr/min, pobór prądu 29,5A

 

Powierzchnia skrzydeł 11,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 53,9g/dm2
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 41g/dm2

Silnik Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor
Śmigło TGS 6x5E (19.500 obr/min, 21,4A)  lub przerobione APC 7x6 na APC "6x6" (15.000 obr/min, 29,5 A)
Serwo Turnigy TG92 -4 szt.
Regulator 35-40A z radiatorem Hobby King
Akumulator Li-Pol Turnigy 1300 mAh 25-30C


post-10327-0-78490500-1378371372_thumb.jpg

 

rafal_F18_1-v2.jpg.f51cbfbfd80f1c805350019d7934c49f.jpg

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
http://pfmrc.eu/inde...e-daimondbacks/

Napisano o nim
http://www.parkjets....lberg-f-18.html
http://www.parkjets....uperhornet.html
http://6mmflyrc.com/...ster-piece.html



Mini KATANA (Precision Aerobatic)

Długość 99 cm
Rozpiętość skrzydeł 102 cm

Waga modelu bez akumulatora: 715g. (po wszystkich przeróbkach)
Waga modelu do lotu z akumulatorem: 1300mAh - 815g, 1500mAh - 860g, 2200mAh - 910g

Powierzchnia skrzydeł 24,2 dm2, obciążenie przy wadze 860g wynosi 35,5g/dm2 a przy wadze 910g wynosi 37,6g/dm2

Silnik: Dualsky XM3530CA-12
Śmigło APC 11x5,5E
Serwo steru kierunku i wysokości: Hitec HS-65 HB
Serwa lotek: Turnigy MG90S Metal Gear Servo
Akumulator Turnigy 2200mAh 30-40C
Regulator: 30A
Komplet oświetlenia - czerwona i zielona dioda LED na skrzydłach, pod kadłubem na ogonie biała stroboskopowa.

post-10327-0-48385200-1378371557.jpg

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
http://pfmrc.eu/inde...tu/page__st__20



JAS 39 GRIPEN - made by Przemo + moje modyfikacje (malowanie, wyposażenie elektroniczne z żyroskopem)

Długość 111 cm
Rozpiętość skrzydeł 67 cm
Wysokość 26 cm

Waga modelu bez akumulatora: 620g.
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 732 g

"Ciąg" mierzony na wadze 1420g - 732g = 688g

Powierzchnia skrzydeł 14 dm2, obciążenie przy max. wadze 732g wynosi 52,1g/dm2
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią canardów 16,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 732g wynosi 44,6g/dm2

Wyposażenie:
Silnik Emax GF2210/20 1534 kv - 170 W
Śmigło TGS 7x6E - 1 szt.
Serwo HXT900 - 2 szt.
Regulator 30A HK Blue Series - 1 szt.

Akumulator Li-Pol Turnigy 1300mAh 25-30C - 1 szt.

Żyroskop HK 401B AVCS Digital Head Lock Gyro - 1 szt.
Komplet oświetlenia - 2 x stroboskop, 2 x pozycyjne, 2 x lądowania, imitacja dopalacza

post-10327-0-14889500-1428958365.jpg

Historia modelu - loty i modyfikacje
http://pfmrc.eu/inde...ripen-park-jet/

Napisano o nim:
http://www.parkjets....-39-gripen.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

P-51D Mustang (Art-Tech)

Długość 78 cm
Rozpiętość skrzydeł 96 cm
Waga 550 g (wg producenta)

Waga modelu bez akumulatora: 637g (po wszystkich przeróbkach), bez podwozia 592g
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 737g, bez podwozia 692g

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh i z chowanym podwoziem:799 g, CIĄG - 730 g.(ze śmigłem GWS 10x8)

Powierzchnia skrzydeł 14,6 dm2, obciążenie przy max. wadze 737g wynosi 50,47g/dm2

Silnik Bezszczotkowy "out runner" 700kV
Regulator 25-30A HK BEC 2A
Akumulator 11.1V Li-Po 1300mAh

Śmigło HK 10x6 czterołopatowe lub GWS 10x8 czterołopatowe (5600 obr/min)
Serwa 5xHK 9g (2x lotki, 1x ster wysokości, 1 x ster kierunku połączone z tylnym kołem, 1 x klapy)
Komplet oświetlenia, imitacja strzelających karabinów maszynowych, chowane podwozie

post-10327-0-51046200-1388365621.jpg

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
http://pfmrc.eu/inde...ang-z-art-tech/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

F-22 RAPTOR - made by Przemo + moja odbudowa, modyfikacje (malowanie, wyposażenie elektroniczne
z żyroskopem)


Specyfikacja

Długość 80 cm 
Rozpiętość skrzydeł 62 cm
Wysokość 22 cm

Skala 1:22

Waga modelu bez akumulatora: 630g. 
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 740 g

"Ciąg" mierzony na wadze  - 740g
 

Powierzchnia skrzydeł 9,86 dm2, obciążenie przy max. wadze 740g wynosi 75,05 g/dm2 
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią kadłuba przylegająca do skrzydeł  15,99 dm2, obciążenie przy max. wadze 740g wynosi 46,27g /dm2 

Wyposażenie:
Silnik obecnie iBM 2210-12, 1534 kv, 260W  (poprzednio Silnik Emax GF2210/20 1534 kv - 170 W )

Śmigło obecnie 8x4E (poprzednio Śmigło TGS 7x6E - 1 szt.)
Serwo HXT900 - 2 szt.(lotki)

Serwo Turnigy TGY-9018MG - 2 szt.(ster wysokości i wektor ciągu)
Regulator 30A HK Blue Series - 1 szt.
Żyroskop HK 401B AVCS Digital Head Lock Gyro - 1 szt.

Akumulator Li-Pol Turnigy 1300mAh 25-30C - 1 szt.
Komplet oświetlenia  - pozycyjne, strobo.,  lądowania + imitacja dopalacza.  
Oświetlenie pozycyjne, strobo i lądowania  podłączone pod kanał nadajnika (5,5V), imitacja dopalacza podpięta przez przerobiony serwomechanizm pod kanał odbiornika THR.

 

 

post-10327-0-12369600-1414175067.jpg

 

post-10327-0-34753700-1429134301_thumb.jpg

 

Historia modelu 
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31930-f-22a-raptor-parkjet/

modyfikacje
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31930-f-22a-raptor-parkjet/page-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

P-51D Mustang HK 1,2m

Długość 106,5 cm
Rozpiętość skrzydeł 120 cm
Waga 1155 g (wg producenta)

Waga modelu bez akumulatora: 1155 g
Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 1300 g, CIĄG - 960g przy śmigle 10x8 - 6900 obr/min.


Wyposażenie:
Silnik bezszczotkowy "out runner" 800kV
Regulator 30A HK
Akumulator 11.1V Li-Po 2200mAh
Śmigło GWS 10x8 czterołopatowe, 6900 obr/min.
Serwa 6xHK 9g (2x lotki, 2xklapy,1x ster wysokości, 1 x ster kierunku połączony z tylnym kołem)
Chowane podwozie główne, klapy, otwierana i zamykana kabina (sterowanie przełącznikiem)

Moje zmiany w stosunku do wersji fabrycznej:
- klapy
- tylne koło (przeniesione w miejsce właściwe)
- umakietowienie wnętrza kabiny+pilot
- nowe mechanizmy chowania głównego podwozia

- imitacje karabinów na skrzydłach

post-10327-0-21836400-1572005124.jpg

post-10327-0-54255200-1572005147.jpg

post-10327-0-95272400-1572005165_thumb.jpg

post-10327-0-15882700-1572005193.jpg

post-10327-0-95101000-1572005218.jpg

post-10327-0-66957600-1572005285.jpg

post-10327-0-17391900-1572005325.jpg

post-10327-0-08781900-1572005362_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

... a nie miałem budować więcej "krzyżaków" :) 

 

Extra 330 (Diablo 3D - Batix)

Długość 84 cm 
Rozpiętość skrzydeł 87,5 cm

Waga modelu bez akumulatora: 340g.

Waga modelu do lotu z akumulatorem: 1300mAh - 440g,

Powierzchnia skrzydeł 17,83 dm2, obciążenie przy wadze 440g wynosi 24,67/dm2 

Silnik: Emax GF 2210-30 oraz Emax CF2822 (1200 kV)
Śmigło 9x4,7E

Serwo steru kierunku i wysokości: Tower Pro MG90s
Serwo lotek:
Turnigy TG92
Akumulator Turnigy 1300mAh 3s 20C
Regulator: 20A
Komplet oświetlenia - czerwona i zielona dioda LED na skrzydłach

post-10327-0-21981400-1461618482_thumb.jpg

post-10327-0-34919200-1461618483_thumb.jpg

post-10327-0-59914900-1461618494.jpg

krótka jego historia:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hangar powiększony o model samolotu EDGE 540 firmy FMS.

 

Dane techniczne:

- rozpiętość - 1320mm

- długość - 1270mm

- waga - 1450g (bez akumulatora)

- silnik bezszczotkowy: FMS PAEP 3948 760Kv brushless outrunner 

- pakiet Li-Pol: DualSky 3200 mAh 14,8V 25C Voltage Meter

- regulator obrotów: FMS ESC 60A 3A SBEC

- śmigło trój-łopatowe: FMS 13x5 

- serwa: 4 szt. FMS FMS-3104 17g metal-geared digital

 

post-10327-0-26490500-1480718933.jpg   post-10327-0-58973300-1480718933.jpg

 

post-10327-0-61289900-1539687848.jpg

 

 

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/67483-edge-540-z-fms/

 

Instrukcja

FMM066P_Manual_EN.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
T-45 Goshawk  EDF Jet
 
Specyfikacja:
Rozpiętość: 950mm 
Długość: 1000mm
Skala: 1:10 / 1:11
 
Obciążenie powierzchni: 54g/dm2
Waga RTF: 1040g  (880 g bez Li-pol:  2200mah 11.1V 3S )
"Ciąg" mierzony na wadze 730g
Silnik i turbina: FMS EDF 64mm, 11 łopat,  silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g
ESC: 70A HK Blue Series

1. Brake - OFF
2. Battery type  - LiPo
3. Low Voltage Cyt-off – medium 3,0V
4. Timing - Automatic
5. Soft Acceleration - Start Acceleration
6. Governor mode - Rpm off
7. Switching frequency - 8 kHz
8. Low Voltage Cuttoff Type - Reduce power

 

Servo: 3 x 9g   

Li-pol:  2300mah 11.1V 3S  45C

1xLED biały stroboskop , imitacja dopalacza (pierścień LED)

 

 

post-10327-0-86063300-1505083359_thumb.jpg

 

post-10327-0-95041500-1490857043_thumb.jpg

 

 

post-10327-0-97546100-1519420699.jpg

 

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/66031-t-45-goshawk-edf-70mm/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

SU-35

Specyfikacja:
Długość: 1050 mm
Rozpiętość skrzydeł: 735 mm

Skala: 1:20

Wyposażenie:

Silnik  DYS D2826  2200kv Outrunner Motor 

Śmigło TGS 6x4,5R bullet  
Regulator 30A ESC HK Blue Series
Li-Pol 1300 3S 45-75C
Serwo 2 x 12g
odbiornik HK 4 kanałowy



post-10327-0-54533800-1519427241_thumb.jpg

Komplet oświetlenia - pozycyjne, stroboskop, lądowania + imitacja dopalacza (2 pierścienie 16xLED każdy).
Oświetlenie pozycyjne, stroboskop, lądowania podłączone pod kanał nadajnika (5,5V),
imitacja dopalacza podpięta przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR.

 

Pylony pod skrzydłami+rakiety i zasobniki do walki elektronicznej na magnesach neodymowych.

post-10327-0-81740300-1519427261.jpg

Waga modelu bez akumulatora: 567g.
Powierzchnia skrzydeł 15,6 dm2

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 687g
Obciążenie przy wadze 687g wynosi 44 g/dm2

"Ciąg" mierzony na wadze 660g, pobór prądu 26A


Historia modelu - loty i przeróbki autorskie
http://pfmrc.eu/index.php/topic/71156-su-35-epo/

post-10327-0-28659200-1519427314_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

A  koledze na "zajączka"  ? skleiłem model halowy  CAP 580 firmy Great Planes.

 

SPECYFIKACJA
Rozpiętość skrzydeł: 915 mm 
Długość: 770 mm 
Powierzchnia skrzydła: 14,3 dm²
Waga: 215–255 g
Obciążenie skrzydła: 15-18 g / dm²

 

Ależ to była precyzyjna robota :-).

 

Great-Planes-1.jpg

 

Great-Planes-2.jpg

 

Great Planes 4.jpg

 

Great-Planes-4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

JAS39 Gripen  EDF Jet, malowanie „Splinter Camo”

 

Długość 111 cm
Rozpiętość skrzydeł 67 cm

Skala 1:13

 

Bez podwozia
Wysokość 26 cm
Waga modelu do lotu (RTF): 950 g
"Ciąg" mierzony na wadze 650g
Powierzchnia skrzydeł 14 dm2, obciążenie przy max. wadze 950g wynosi 67,85 g/dm2
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią canardów 16,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 950g wynosi 57,92 g/dm2

 

Z podwoziem
Wysokość 35 cm
Waga modelu do lotu (RTF): 1040 g
"Ciąg" mierzony na wadze 650g
Powierzchnia skrzydeł 14 dm2, obciążenie przy max. wadze 1040g wynosi 74,28 g/dm2
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią canardów 16,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 1040g wynosi 63,41 g/dm2

 

Wyposażenie:
Silnik i turbina: FMS EDF 64mm, 11 łopat,  silnik 2840-KV3900 , zasilanie 3s, ciąg 900g
ESC: 50A, BEC 5A, Skywalker

1. Brake - OFF
2. Battery type  - LiPo
3. Low Voltage Cutoff – medium 3,25V
4. Start mode - Normal
5. Low Voltage Cuttoff Type - Reduce power

6. Timing - Low

 

 

Servo: 2 x 9g  Towe Pro SG92R    
Li-pol:  2300mah 11.1V 3S, 45C, Tattu
Komplet oświetlenia - 1 x stroboskop, 4 x pozycyjne(na skrzydłach i pod canardami), 1 x pozycyjne na ogonie podłączone pod kanał nadajnika (5,5V), imitacja dopalacza(pierścień LED) podłączona przez sterownik Arduino pod kanał odbiornika THR.

Pylony pod skrzydłami+rakiety i zasobniki do walki elektronicznej na magnesach neodymowych

 

217402373_Jas39GripenSplinterCamo39131nr12.thumb.jpg.e5a40828dc79d20aead24870296e9605.jpg

 

1452848508_Jas39GripenSplinterCamo39131nr10.thumb.jpg.dd00d5ee21b51d9ca43f8ea31c841faf.jpg

 

2119145602_Jas39GripenSplinterCamo39131nr14.thumb.jpg.4a152e8830c637a0158761620bd044c8.jpg

 

Historia modelu - loty i przeróbki autorskie

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Messerschmitt Bf 109E7 Trop

Długość 74 cm 
Rozpiętość skrzydeł 89 cm

Skala 1:11

Waga modelu bez akumulatora: 610g.

Waga modelu do lotu z akumulatorem: 1300mAh - 745g,

Powierzchnia skrzydeł to 14,85 dm2, obciążenie przy max. wadze 745g wynosi 50,16g/dm2

Silnik: Emax  CF2822 (1200 kV)      - Śmigło 9x6 (SF)  - ciąg mierzony 770g, 9x6 E- ciąg mierzony 750g, 10x4,7 (SF) - ciąg mierzony 800g
           Emax  GF2210/20 (1534 kV) - Śmigło 9x6 (SF)  - ciąg mierzony 720g, 9x6 E- ciąg mierzony 780g,
        obecnie Emax XA2212 980kV - Śmigło 10x5, 10x5E - ciąg mierzony 730g

Serwo steru wysokości 1x
Serwo lotek: 
2x
Akumulator Tattu 1300mAh 3s 45C
Regulator:  HK 30A Blue Series

 

Historia modelu i przeróbki autorskie:

 

18.-BF-109E-7-Trop.thumb.jpg.6e2df874ee4b820ea08be79412b2ab43.jpg

 

1160964309_10.BF109E-7Tropkopia.thumb.jpg.6bfd3e3ab71b65600e6dc68a384eea64.jpg

 

1262504055_11.BF109E-7Trop.thumb.jpg.2247bad71b1d06c4452aa07226da37e8.jpg

 

450993887_12.BF-109E-7-Trop.thumb.jpg.7e97f431c55b90c2e7dbd193c6ef46a9.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

P-51D Mustang "Old Crow"

 

Hangar powiększony o model firmy Freewing

 

Długość 120 cm 
Rozpiętość skrzydeł 141 cm
Skala 1:8

 

Waga modelu bez akumulatora: 2650g

Waga modelu do lotu z akumulatorem: 4000mAh - 3030g,

 

Silnik: 4258-580KV bezszczotkowy silnik Outrunner
Śmigło czterołopatowe 14x8 lub dwułopatowe 16x10
Serwa 3x9g, 6x17g
Akumulator: Admiral 4S 14,8V 4000mAh 40C LiPo ze złączem XT60
Regulator:  SkyWalker ESC 80A ze złączem XT60
Podwozie główne: w pełni metalowe, amortyzowane, elektronicznie chowane
Podwozie na ogonie: elektroniczne chowane i sterowane
Oświetlenie: pozycyjne (skrzydła i na ogonie) i światła lądowania

Zestaw naklejek z napisami eksploatacyjnymi.


Symulator dźwięku silnika Merlin i karabinów maszynowych Browning - zestaw ESS-AIR  firmy Sense Hobby

small-2.jpg.78538a454b09dbbcf67bf3b2b150b3b2.jpg

 

 

small-20220323_212129.jpg.2ca95a501c3e55407f4c9e499e183ae5.jpg

 

small-20220323_212525.jpg.a05f35dd3831b97cee2d58bdabc0f565.jpg

 

 

Przeróbka wnętrza kabiny - styczeń 2024

20240203_160841.thumb.jpg.cc8cc3fc62cbb267a09ec1497a433728.jpg

P-51_User_Manual.pdf

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A-10 Thunderbolt II (nazwa kodowa Warthog)

 

Hangar powiększony o model firmy Freewing

Model z "drugiej ręki" do odrestaurowania ?

 

Długość 155 cm 
Rozpiętość skrzydeł 1700 cm
Skala 1:10

 

Waga modelu bez akumulatora: 4272g

Waga modelu do lotu z akumulatorem: 6000mAh - 6000g, a z kompletem pylonów i uzbrojenia 6250 g.

Po modernizacji 7- 7,4 kg ( bez uzbrojenia - z uzbrojeniem)

 

Silnik: 2x 3530-1900Kv Brushless Outrunner Motors (ciąg statyczny 2900g każdy)
Turbina: 2x EDF 9 łopat
Serwa 2x30g (lotki), 9x17g, 1x9g (klapa podwozia)
Akumulator: Admiral  2x 6S 22.2V  6000mAh 50C  LiPo with EC5 Connector
Regulator:  SkyWalker 2x 100 Amp ESC with EC5 Connectors
Podwozie główne: w pełni metalowe, amortyzowane, elektronicznie chowane
Podwozie przednie: elektroniczne chowane i sterowane z żyroskopem

Komplet podwozia do pasa trawiastego i osobno do pasa betonowego
Oświetlenie: pozycyjne, stroboskopowe i światło lądowania

 

 

20220621_185558.thumb.jpg.0617756f47449157155143d072c51dee.jpg

 

IMG-20221012-WA0005.thumb.jpg.264b50eaeddbf014453d6c25a4a3aba0.jpg

 

 

80mm A-10_V2manual.pdf

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.