marek rokowski Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Przyszedł czas na zbudowanie modelu na nowy sezon. postanowiłem pobawić sie trochę i zaprojektowaliśmy ze Sławkiem zestaw drukowany, profilowy - rozwinięcie poprzedniego zestawu z płaskimi skrzydłami:) montaż kadłuba: na początek sklejamy razem dwa rdzenie: doklejamy wręgę silnikową i wykonujemy ścięcia na gónej powierzchni bocznej rdzenia: obklejamy kadłub wzmacniającą siatką używając kleju UHU Por. W tym celu kładziemy siatkę na kadłub, wyciskamy klej z tubki i wcieramy w kadłub poprzez siatkę. następnie odrywamy siatkę, odwracamy powierzchnią smarowaną do kadłuba i dociskamy do rdzeni. Wzmacniamy siatką fragment poszycia w okolicy silnika Pasujemy na sucho elementy pokrycia kadłuba. W tym celu w szczelinę statecznika poziomego aplikujemy tymczasowy element wypełnijący w postaci ścinka epp. ponownie smarujemy kadłub oraz obydwa poszycia klejem UHU Por Naklejmay tylne poszycie. Zamknięcie dolnego szwu możemy wykończyć przy pomocy kleju CA: Zalewamy ok 2-3cm szczeliny, aplikujemy przyspieszacz i dociskamy obie krawędzie szczeliny do rdzenia poprzez koszulkę foliową (zapobiega doklejeniu palców, linijki etc.) Naklejmay przedni bryt poszycia Nacinamy poszycie po bokach w celu jego wyprofilowania za chłodnicą. Przy pomocy szczypiec wyciągamy tymczasowe wypełnienie szczeliny pod statecznik poziomy. Nacinamy poszycie tyłu kadłuba odsłaniając szczelinę pod montaż usterzenia. Ścinamy nadmiar poszycia w miejscu połączenia kadłuba ze skrzydłąmi dolnymi, zostawiając ok 1-2mm nadmiaru poszycia.\ Wycinamy kabinę pilota. Wycinamy z arkusza stery (zawiasy są już nacięte) Wklejmay płaskownik węglowy oraz łącznik sterów wysokości. Nacinamy w "V" powierzchnie boczne sterów. Smarujemy klejem CA ok 2cm szczeliny, aplikujemy przyśpieszacz i zaciskamy palcami obie powierzchnie poprzez koszulkę foliową. Podobnie postępujemy z powierzchniami bocznymi skrzydeł. Odcinamy nożykiem nadmiar kleju któy tworzy charakterystyczne nadlewki. Wklejamy w skrzydła płaskowniki węglowe. W górnych skrzydłach wykonujemy gniazda pod serwomechanizmy lotek oraz szczeliny pod przewody. Sklejamy chłodnicę oraz karabiny maszynowe. Doklejamy do kadłuba skrzydła dolne oraz stateczniki Doklejamy przejście skrzydło-kadłub. cdn
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Marek zrobił/robi relację tak dokładną że nie mam co tu dodać ,no może oprócz moich postepow prac takiego modelu w innej wersji malowania : Pozwoliłem sobie na odejscie od zestawowego kompletu "drobiazgów" drukowanych na EPP na korzyść wydrukowania ich na brystolu czyli karabiny,pilot,chłodnica . Polakierowanie bezbarwna Pactrą powinno utrwalić te papierowe części w sposób zadowalający. KMy Ja Klima ,eee- znaczy chłodnica
marek rokowski Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 ech.. fajne będzie to niemieckie malowanie z elementami na kartonie - super pomysł! trzymam kciuki za ciag dalszy Twojej wersji a oto moja kontynuacja: Montujemy zestaw 4 kpl. stójek skrzydłowych. w tym celu wykorzystujemy szablon włorzony w koszulkę polietylenową do której nie przykleja się klej cyjanoakrylowy Przy pomocy szablonu budujemy kiosk podtrzymujący baldachim. Po rozcięciu szablonu zdejmujemy go z modelu i wykonujemy druga stronę kiosku: kąt rozwarcia stójek kiosku ustalamy wg kropek nadrukowanych na dolnej powierzchni skrzydeł górnych. Montujemy 4 pary stójek w skrzydłach dolnych: Montujemy skrzydło górne z użyciem szablonu montażowego. Z rurki bowdenowej wzmocnionej na końcach zaklejoną owijką z drutu miedzianego wykonujemy przednie mocowania podwozia. W oparciu o szablony, wyginamy drut zastrzałów podwozia Wykonujemy tylne gniazdo pod wsporniki podwozia (zostanie później wzmocnione naklejoną plastikową nakładką z rowkiem) Wlutowujemy oś główną oplatając łączenie cienkim drutem miedzianym i zakładamy koła. Uzbrajamy płatowiec w silnik i regulator: regulator umieściłęm pionowo tuż za "chłodnicą" (widać kawałek kondensatora) Montujemy serwa steru wysokości i kierunku. tyle na dzisiaj...
Grzegorz Nowak (W) Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Słąwek, części kartonowe po montażu przelej klejem cyjanoakrylowym, papier będzie wtedy będzie jak laminat lub stal pomalować potem bezbarwnym lakierem matowym Testorsa i już masz na gotowo przed wycięciem karton możesz jeszcze zagruntować rozcieńczonym rozpuszczalnikiem caponem w proporcji 1:1 impregnacja Pactrą będzie za słaba
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Myślałem o zagruntowaniu części kartonowych wcześniej -przed wycięciem ale mogło by troszeczkę to utrudnić formowanie , ale nie są to elementy konstrukcyjne wiec wystarczy je tylko zabezpieczyć przed wilgocią. CA z kolei ma te wadę że rozpuszcza toner (wydruk laserowy) używałem już Pactry z sukcesem przy swoim SE5A
marek rokowski Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Opublikowano 11 Listopada 2013 uff! w końcu udał mi sie zmontowac króki filmik z lotów moim Pfalzem http://youtu.be/7V4d4aOUm-w
Olecki75 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 uff! w końcu udał mi sie zmontowac króki filmik z lotów moim Pfalzem http://youtu.be/7V4d4aOUm-w Fajny film i fajny model. Czym to było kręcone???
marek rokowski Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Opublikowano 12 Listopada 2013 dzięki to seria limitowana - za dużo z tym roboty... - zostały chyba 4 sztuki - i koniec - następne będą już niemalowane szkoda że nikt nei pokazał na forum wersji z malowaniem niemieckim - też fajowo wygląda z biało-czarnym ogonkiem... co do sprzetu do kręcenia: kamerka brelok HD +gopro3
Patryk900 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Bardzo fajnie wygląda na filmie i zdjęciach a na żywca pewnie jeszcze 100 razy lepiej, kawał dobrej roboty gratulacje
sławek Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Odgrzewamy kotleta Przyszedł czas bym skończył swój egzemplarz . Nie będzie przeznaczony do latania niczym "komar na tasiemkowym głodzie" (esa) a do latania rekreacyjnego . W sumie różnic wielkich między kombatem a niedzielnym lataniem jest mało: najważniejsze to wznios i zasilanie na 2S -zobaczymy jak to bedzie latać Nie robię sznurkowego naciągu- jest już odpowiednio sztywny a zapas elastyczności może pozwoli na większą przetrwalność -wyrywające się sznureczki robią niezłe spustoszenie -widziałem w Bierutowie jak zakończył żywot Marka model Węgle powklejane - nawet podwozie jest z węglowych płaskowników Czerń kół pięknie się prezentuje wraz z węglami więc chyba nie będę malował ich kołpaków , podwozie jest nieco wysunięte do przodu i szersze niż w skali . Płatowiec jest skończony -pozostało powsadzać wyposażenie- zdaję się że serwa wylądują na samym ogonie mimo nie dużego pakietu i lekkiego silnika po złożeniu na sucho wychodzi za ciężki przód (a spodziewałem się ze odwrotnie...!)
robertus Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Pokaż ten wznios, bo coś go nie widać.
sławek Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Proszę bardzo- wznios Z założenia ma to być trenerek dla "niewtajemniczonych" czego nie napisałem wyżej ,zobaczymy czy się to sprawdzi .
marek rokowski Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 ech.. tak skończył mój Pfalz po starciu na Bierutowskim niebie... PS nie widział ktoś czewonych cążków do drutu? zostały albo na zawodach albo w czyjejś skrzynce...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 O takiej destrukcji wspominałem wyżej , Marek moje kondolencje Serwa wysokości i kierunku poszły pod skrzydło Przy takim rozmieszczeniu wyszło że odbiornik idzie do kokpitu a pakiet do końca wnęki na osprzęt za regulator-i wyważenie jest ok (oczywiście będzie to zweryfikowane w locie) Powiem wam że zaczyna mi się to nawet podobać na tyle że zrobiłem focie w stylu "studyjnym"
Rekomendowane odpowiedzi