Andych Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Trochę to bolesne, bo stało się już w drugim locie, dlatego nie mam teraz sił na szczegóły, ale mój Falcon w trakcie lądowania znalazł sobie gałązkę. Na fotkach widać skutki, żadnych innych urazów nie ma. Pytanie do znawców modelu i warsztatu, czy można to będzie sensownie naprawić. Ewentualnie jak się do tego zabrać jak tam nie ma żeberek, ani żadnej listwy na natarciu, aby można na tej bazie odtworzyć poszycie. Inne łatanie doda wagi i w efekcie późniejsze problemy w locie, jest jakaś nadzieja? Czy lepiej od razu zamówić nowe skrzydło? A Falcon lata świetnie, dlatego pragnąłbym, aby tak pozostało.
Rafal B. Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Najprościej zrobisz wycinając to uszkodzone miejsce a w jego miejsce wkleisz kostkę styroduru lub styropianu. Następnie trzeba ją oszlifować do profilu, za laminować (oczywiście docisk z pianki lub gąbki i na grubej folii) i delikatnie polakierować lub nie i masz ładnie naprawione skrzydło. Druga opcja to starać się delikatnie nastawić to co masz i zalać to klejem a potem przelaminować tak jak wyżej napisałem.
mRqS Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Mój Falcon gotowy do lotu. Właśnie go wyważyłem. Musiałem dodac 50g ołowiu na dziób (za lekki pakiet albo silnik). ŚĆ na ok. 75mm. Z podanym kilka postów wcześniej wyposażeniem model waży 1700g Mógłbym zjechać z wagą o jakies 150g dając mniejszy odbiornik (nie miałem 7 kanałowego malucha więc dałem standardową cegiełkę), mniejszy pakiet (ale po co? taki jest "fajny"), no i nie stosując osobnego pakietu do zasilania odbiornika (ale zasilanie 6 serw z BECa regla to trochę przesada by była). Niestety, pogoda do :ass: (pada) i muszę poczekać z oblotem.
Andych Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Ja mam ten regulator: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3729&Product_Name=TURNIGY_Sentry_40amp_Speed_Controller i wszystko działa OK. na becku. Dobrze, że dałeś bliżej SC, u mnie na sugerowanym fabrycznie 80mm był trochę lekki dziób.
mRqS Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Ja mam ten. Jakoś wolę dać osobne zasilanie przy takiej liczbie serw. Pewniej się czuję. Dodatkowo, wrzuciłem jeszcze variometr. Dobrze, że kadłub jest pojemny i wszystko to się doskonale mieści Nie za bardzo tylko podoba mi się puszczanie anteny wewnątrz kadłuba. Chyba ją wyciągnę na zewnątrz.
Andych Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Już jak poprzednio podawałeś konfigurację, to miałem się o to spytać. Nie obawiasz się dawać do szybowca hextronika? Nigdzie na forach nie ma konkretnego tematu o zakłóceniach generowanych przez te regulatory, ale co jakiś czas w różnych wątkach pojawiają się takie doniesienia.
mRqS Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Nie miałem dotąd problemów z tymi reglami. Raczej prędzej obawiałbym się ich BECów (szczególnie przy takiej ilości serw). Osobne zasilanie odbiornika powinno dodatkowo "uspokoić sumienie"
buwi777 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 A propos anteny: mała dziurka pod skrzydłem i maleńki haczyk na końcu statecznika, tam mała gumka recepturka i zaczepiona o antenę. Nie na 100% ale razu pewnego antena schowana wewnątrz Falcia ucieszyła Leszka z Kalisza bowiem zmuszony byłem nabyć nastepnego buuuuu ..... Od owego zdarzenia wyleczonym z chowania anten wewnątrz, no chyba że to mały DLG, ale to inna pieśń ...
mRqS Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Właśnie o czymś takim myslałem. I tak tego w powietrzu nie widać Opory też żadne. Update: Falcon dzisiaj poleciał. Piękna, słoneczna pogoda. Trochę wiało, ale nic to. Z moim wyposażeniem w miarę żwawo idzie w górę. Po pierwszym locie skorygowałem trochę wychylenia sterów. Po drugim ustawiłem miksery (klapy, lotki i wysokość). Po trzecim miałem już wszystko "dopięte". Model trzyma się powietrza bardzo dobrze. Pomimo wiatru mogłem spokojnie latać. Całkiem fajnie gwiżdże ---------------------------- I jeszcze jeden dzisiejszy update (wtorek, 19.08): kilka fotek (kliknijcie aby powiększyć) i log z vario (lot sprzed godziny więc noszenia już nie było). Legenda do logu: Granatowy - temp. pakietu napędowego Zielony - wysokość Czerwono błękitny - noszenie (te piki rzędu 20m/s to pętle Żółty - napięcie pakietu odbiorczego (mam osobne)
mRqS Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Mały update: Po kilkudziesięciu lotach mogę potwierdzić opinie innych "lataczy", że Falcon lata super. Przy wadze 1.7kg ma dość szeroki zakres prędkości (od całkiem wolnego latania po dość szybkie). Widzę, że mógłbym 100-200g dołożyć aby uzyskać większe prędkości (i nie byłaby to przesada). Sprawdzałem też, do jakiego pułapu można Falconem latać (widoczność). Przy bezchmurnej pogodzie na 500-550m bywają problemy z widocznością (szczególnie w krążeniu żółta powierzchnia - mój jest żółto granatowy - jest słabo widoczny). Na tle chmur lepiej, ale i tak 600-650m to już trochę hardcore (o ile wcześniej nie wleci się w chmury jak to robiłem wczoraj). Jak Wasze "testy wysokościowe"?
Ben Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 W zakresie właściwości lotych modelu, potwierdzam słowa Marka w całej rozciągłości. Bardzo dużą zaletą jest też fakt, że model nie boi się średniego wiaterku. Kolorystyka mojego modelu jest żółto czerwona sprawdza się znakomicie. Model jest bardzo dobrze widoczny przy jasnych jak i ciemnych chmurach. Nawyższa zaliczona wysokość to 650m a czas lotu przy jednym wyciągnięciu 50min i lądowałem już na siłę bo miałem serdecznie dosyć. Przy wspomnianych 650m wysokości (była bezchmurna pogoda) widziałem ciemny punkcik na niebie, wiadomo - orientacja co do kierunku lotu utrudniona ale bez problemowa. Czy nie macie problemów z grzeniam się regla (u mnie 6 serw z BEC'a) Jak macie rozwiązaną e/w wentylacę ? Regler u mnie się troszkę grzeje przy wyższych temperaturach, więc jak grzeje to latam bez kołpaka a i tak jest dobrze ciepły :?
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Małe pytanko, czy silnik AXI 2814/20 będzie wystarczający do Falcona? Czy też lepiej wsadzić 2820/14? Do tego będą pakiety 4xA123 2100 mAh. Jak poradziliście sobie z ocieraniem snapów z tyłu kadłuba przy statecznku poziomym? Niestety to rozwiąznie jest słabym punktem Falcona, choć na szczęście jedynym :-) Piotr
mRqS Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 A więc tak: ja mam osobny pakiet zasilający odbiornik. Jakoś tak nie miałem sumienia by BECowi powierzyć 6 serw. Tak więc u mnie ten problem nie występuje. Co do ocierania: jakiego ocierania? U mnie nic nie ociera. Wkręć trochę głębiej śruby w stateczniki (albo je nawet trochę skróć). Snapy się wtedy podniosą znad ścianki kadłuba. Jeśli chodzi o silnik: ja bym dał największy jaki wejdzie Raz, że waga mu nie przeszkadza, a dwa - lubię mocne napędy Przy okazji: Falcon (Sokół) z jastrzębiami się nie lubią Jastrzębie ostatnio próbowały mnie wygonić z "ich" komina.
buwi777 Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Silnik - jak powiedział mRqS - jak największy ale bez przesady. Ja mam Mega 600/20/6 i na 4xA123 motorek idzie 4min 30 sek - lotu 40 minut do 80 minut Ocieranie snapów - za duże wychylenia - ocierają jak masz za duże a takowych wychyleń w Falciu nie potrzeba - +/- 5/7 mm stracza - Falcon lata szybko i przy dużych wychyleniach ryzyko zerwania strug i ........
mRqS Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Falcon lata szybko i przy dużych wychyleniach ryzyko zerwania strug i ........ ... brutalny korek gotowy
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Dziękuję za poradę! Podpytuję o silnik ponieważ składam równolegle Blizzarda i na początek chciałbym używać jednego do obu ze względu na finanse. Zobaczę, czy do blizzarda wejdzie ten mocniejszy i problem z głowy. Pozdrowienia Piotr
buwi777 Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 buwi777 napisał/a: Falcon lata szybko i przy dużych wychyleniach ryzyko zerwania strug i ........ ... brutalny korek gotowy Marek ! czy ty musisz tak brutalnie ...
mRqS Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 hehe.. lepiej brutalnie napisać niż spotkać się z brutalną rzeczywistością
instruktor Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 No to ja was brutalnie ale po cichu powiem że to nie wszystkie !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.