ahaweto Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 Mój wyjazd do Piły nie mogę zaliczyć do udanych Temat Piła. Żeby poprawić sobie nastrój, pojechałem do siebie z myślą że przy takiej pogodzie pora oblatać model Aero Pet który już chyba pół roku czeka na oblot. W modelu jest zainstalowany silnik DLE 20 RA (dotarty, żeby nie było) wraz z tłumikiem typu "kanister" firmowanym przez Toni Clarka. A co ! Do silnika i własności lotnych modelu nie mam żadnych zastrzeżeń. Natomiast jakość wykończenia modelu, mam na myśli jakość oklejenia folią jest poniżej krytyki. Producent modelu (The World Models) na ostrych krawędziach szczególnie na tych które będą miały w locie "wiatr w oczy" nie dał żadnych zakładek . Wystarczył mały zadziorek folii który pod wpływem prędkości opływu powietrza w locie, zaczął się pomaleńku odklejać i skutek jest taki. Po uzupełnieniu ubytków, zapobiegawczo na wszystkich krawędziach które są "pod wiatr" nakleję taśmę przeźroczystą. Model wyważony wg. instrukcji jest troszkę za ciężki na dziób ale to już drobnostka Można powiedzieć że z oblotu "wróciłem z tarczą" może troszkę poszczerbioną
ahaweto Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 Piękna jesienna pogoda, ciepło, prawie bezwietrznie. Polataliśmy. Zaczęliśmy dość wcześnie. Oblot modelu kol. Zbyszka. Extra, silnik żarowy 65. Dwa loty, starty i lądowania jak najbardziej poprawne . Dodam że były to pierwsze loty kolegi modelem z napędem spalinowym. A potem już poszło. wyszło słońce i polataliśmy w większym gronie. Mój Super Air wykonał już cztery loty po piętnaście minut z silnikiem NGH9, uruchomionym po kolejnym remoncie. Silnik jak na razie spisuje się doskonale z czego jestem bardzo zadowolony. Więcej danych na temat tego silnika zamieszczę w temacie.
ahaweto Opublikowano 17 Listopada 2019 Opublikowano 17 Listopada 2019 My również skorzystaliśmy z dobrej pogody. Troszkę dmuchało ale dało się latać. Dwa tygodnie temu Super Air zakończył swoje loty. Awaria serwa gazu (urwany kabelek silniczka) spowodowała że model lądował na zaoranym polu. Kadłub za kabiną przełamał się trzeci raz. W sumie wykonał ponad 100 lotów i widać to było po nim. Zdecydowałem że nie będę go odbudowywał tym bardziej że następca już czekał. Travel Air. Kadłub konstrukcyjnie taki sam jak w Super Air. Różnica to skrzydło o obrysie prostokątnym i podwozie klasyczne czyli mocowane do kadłuba. Silnik ten sam, NGH 9, serwa standard zastąpione mniejszymi. Ubarwienie troszkę amerykańskie a to w podzięce dla Wielkiego Brata za zniesienie wiz które tak bardzo krępowały nasz naród Po udanym kołowaniu odbył się równie udany oblot. Bez problemowy. Silnik chodzi bardzo fajnie, pluje olejem ale tak ma być. Po udanym oblocie na stojący model podmuch wiatru rzucił lądującą EXTRĘ. Na szczęście straty tylko w pokryciu. Do następnego spotkania.
ahaweto Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 My również nie zasypiamy. Wczoraj zaliczyliśmy starty, loty i lądowania we mgle. Widoczność przy ziemi 200m w powietrzu 50m. Bez strat. Obecnie do zaliczenia mamy jeszcze loty bez widoczności. Oczywiście bez widoczności modelu czyli z zasłoniętymi oczami ? Wszystkim kolegom życzę Wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego 2020 Roku !
ahaweto Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Koledzy z 3 City już mają śnieg a u nas "ani widu ani słychu". Temp +1 i troszkę wiało dlatego zdecydowaliśmy się wykorzystać chociaż takie warunki. Było całkiem znośnie. Jak pogoda pozwoli to jesteśmy umówieni na Noworoczne Latanie ! 1
ahaweto Opublikowano 5 Stycznia 2020 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Z latania w Nowy Rok nic nie wyszło za względu na pogodę ale za to dzisiaj pogoda (jak na "zimę") była rewelacyjna ! Wszystkie loty zostały zakończone udanymi lądowaniami. Na lotnisku zagościł nowy "model". Pterodaktyl (?) ma być pogromcą Myszołowa który notorycznie narusza naszą przestrzeń powietrzną ? Dzisiaj do starcia nie doszło. Pokołowałem po lotnisku nowym modelem Ultimate TWM z silnikiem OS 91 suprass. Jest OK ? Gdyby nie temperatura (0 stopni) i grubsze nasze ubrania to patrząc na scenerię trudno uwierzyć że to zima.
ahaweto Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Pogoda styczniowa dalej pozwala na latanie. Dzisiaj mieliśmy na lotnisku trzy nowości. Pierwsza to eksperymentalny dwupłatowiec zbudowany na podstawie piankowego modelu samolotu myśliwskiego Wildcat ? Ku zaskoczeniu nas wszystkich model rewelacyjnie lata ? Druga nowość to NGH 9Pro. Kolega Tomek zakupił go w ub. roku i okazało się że silnik ma bardzo duży luz na czopie wału korbowego. Korbowód nie powinien w ogóle trafić do montażu. Silnik po zapaleniu głośno "dzwonił", więc został odłożony na półkę. W tym roku dotarł nowy korbowód i został założony. Luz na czopie wału jest w normie. Dodatkowo (jak już silnik został rozebrany) Tomek zrobił dodatkowy otwór w tłoku. Pisałem o tym w temacie NGH 9 Pro. W tygodniu silnik został dotarty a dzisiaj model z tym silnikiem został oblatany z sukcesem ? Także na naszym lotnisku są dwa modele z tymi silnikami. Trzecia nowość to silnik benzynowy RCGF 21 bokser. Jest to druga wersja ze świecami pod kątem. Silnik chyba rzadko spotykany na naszych lotniskach a okazuje się że jest to bardzo udana konstrukcja. Ma bardzo stabilną pracę i dobrą moc. Niestety podczas docierania ujawnił się problem z fajką świecy. Słaby kontakt fajki ze świecą powodował "sianie" zakłóceń. Serwa w modelu szalały. Fajka została troszkę przerobiona i dodano opaskę zaciskową. teraz jest OK. Ten sam problem miałem w swoim RCGF 10. Po próbach kołowania model został oblatany ?
zbyszek722 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Wildcat to stary model trochę po przejściach , zaliczył drzewo źle oceniłem odległość. Poza tym padł motor i został wymieniony na EMAX 2817 . reanimowałem go dodając górne skrzydło i podwozie. . Wyważony zgodnie z sztuka dwupłatowca . Dziś porządnie oblatany , zdał egzamin .
ahaweto Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 (edytowane) Pogoda do latania niesprzyjająca ale przygotowania do nowego sezonu idą u nas pełną parą. Zaopatrzyliśmy się już w olej, może starczy na cały sezon. Tomek szykuje dwa nowe modele, opracowane całkowicie od podstaw, tzn. zaprojektowane, wycięte i sklejone osobiście. Model większy ma rozpiętość 2,5m, mniejszy 2m. Modele zostały wyposażone w silniki benzynowe (i tu ciekawostka) pozyskane z popularnych urządzeń. I tak: silnik większy 52 cm3 z piły motorowej. Piła (nowa) wraz z przesyłką kosztowała 240 pln ? Gaźnik do niej typu "Walbro" ? 28 pln. Silnik mniejszy 24cm3 z dmuchawy do trawy. cena całości 90 pln ? Gaźnik jak wyżej. Oba silniki zostały przerobione bardzo profesjonalnie oraz wyposażone w układy zapłonowe Rexel. Palą przysłowiowo "od palca" maja stabilne niskie i wysokie obroty. Małe drgania. W całym przedsięwzięciu chodzi o sprawdzenie jak będą się sprawować a także czy za tak w sumie małe pieniądze można sprawić sobie całkiem przyzwoity silnik. Nie chodzi o wyśrubowane wyczynowe osiągi ale głównie o sprawdzenie trwałości i jakości takich silników oraz o tanie latanie. Większy silnik został odpalony i muszę powiedzieć że ze śmigłem 22x8 ciąg ma duży. Sam skończyłem wyposażać model Bravo (ARF Black Horse) z silnikiem DLE 20RA. Czekamy na pogodę ? Edytowane 1 Marca 2020 przez ahaweto
olsen1969 Opublikowano 1 Marca 2020 Opublikowano 1 Marca 2020 W dniu 19.01.2020 o 21:14, zbyszek722 napisał: Wildcat to stary model trochę po przejściach , zaliczył drzewo źle oceniłem odległość. Poza tym padł motor i został wymieniony na EMAX 2817 . reanimowałem go dodając górne skrzydło i podwozie. . Wyważony zgodnie z sztuka dwupłatowca . Dziś porządnie oblatany , zdał egzamin . podrzuc jakis dobry sposób wyważenia dwupłata.... mam dwie trzy sztuki i nie moge sobie poradzic z ich wywazeniem
zbyszek722 Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 Witam . Wyważenie jest bardzo proste a mianowicie , znalazłem punkt CG górnego płata potem dolnego , odległość miedzy dwoma punktami CG podzieliłem na dwa i miałem środek ciężkości dwupłata . Po pierwszym locie lekko przesunąłem punkt Cg o 5mm do przodu .
olsen1969 Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 Godzinę temu, zbyszek722 napisał: Witam . Wyważenie jest bardzo proste a mianowicie , znalazłem punkt CG górnego płata potem dolnego , odległość miedzy dwoma punktami CG podzieliłem na dwa i miałem środek ciężkości dwupłata . Po pierwszym locie lekko przesunąłem punkt Cg o 5mm do przodu . dzieki za rade, musze to sprawdzic
ahaweto Opublikowano 28 Marca 2020 Opublikowano 28 Marca 2020 Nasze lotnisko jest już po pierwszej wiosennej wertykulacji. Odbyło się też pierwsze wiosenne latanie. Bardzo udane bo zakończone udanym oblotem (6 i 10 min.) mojego nowego modelu Bravo (BH) z silnikiem DLE 20 RE. Oczywiście wszystko odbyło się zgodnie z obecnymi zaleceniami czyli tłumów nie było. Rano i po południu tylko dwie osoby na lotnisku. A pogoda była wspaniała !
olsen1969 Opublikowano 29 Marca 2020 Opublikowano 29 Marca 2020 pogoda byla wczoraj super Adamie.. lotnisko tez macie fajne kiedyś musze sie wybrac do Was. Jak narazie pozostaje mi latanie na moim przydomowym ,,lotnisku" Wczoraiszy dzien spedzilem na lataniu... ?
ahaweto Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Na lotnisku dorobiliśmy się ławeczki. W planie jest jeszcze grill ale ze względu na bliskość wsi (1,5 km) będzie przywożony. Z tego też względu ławeczka tyko z pozoru wygląda tak lekko. Każda noga jest zespawana z dwóch krzeseł z demobilu a to co w ziemi ma obcięte oparcie. I w tak ukształtowane nogi są wrzucone kamienie, ale takie że we dwóch z synem je katulaliśmy. Wszystko to po to żeby chętni na ławeczkę z pobliskiej wsi zes......li się przy jej wyciąganiu ?. Zdaję sobie sprawę że jednak wszystko się może zdarzyć ? za dobrze ich znam. Loty w ostatnią sobotę z powodu zimna i wiatru nie były zbyt udane.
ahaweto Opublikowano 1 Maja 2020 Opublikowano 1 Maja 2020 Majówka udana choć "przekropna" ? Polataliśmy, zwróćcie uwagę na odstępy między samochodami ? Zgodne z aktualnymi wytycznymi na majówkę. Grupa lataczy też nieliczna, raptem trzy osoby.
ahaweto Opublikowano 2 Maja 2020 Opublikowano 2 Maja 2020 ? To prawda, koła nie są oryginalne. Zostały założone większe do oblotu, na wszelki wypadek. Oryginalne są mniejsze i posiadają owiewki. Założę je później jak się "wlatam" w model. Bravo to rakieta ?
ahaweto Opublikowano 9 Czerwca 2020 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Zapraszam do nas ! W czwartek. Chociaż w Boże Ciało lubi popadać, to może tym razem będzie wyjątek od tej reguły ?
Rekomendowane odpowiedzi