Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po namyślę dodam tylko jeden element czyli listwę sosnową od strony natarcia tylko między żebrami gdzie znajduje się koło. Drugi dźwigar oczywiście był w planach cały czas :) Sądzę że takie wzmocnienia powinny wystarczyć :) Wczoraj pogrzebałem i jeszcze udało mi się znaleźć sklejki 1,5 mm, która w sam raz starczyła mi na 6 żeber więc budowa ruszyła :P mając szlifierkę taśmową to szlifowanie żeber zajmuje mi jakieś 10 minut :) ogólnie żebra są już przyklejone do dwóch dźwigarów na trzeciego brakło mi sosny a dzisiaj przykleję natarcie i spływ i pewnie coś dalej do przodu pocisnę :P Panowie dziękuje za zainteresowanie tematem

 

EDIT ...

prace ruszyły

post-8897-0-23118200-1379775280_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Po przemyśleniu kosztów spowalniaczy czyli jakieś 70 PLN postanowiłem zrezygnować z nich na rzecz przełączników w pokrętłach w aparaturze, skoro takie coś jest to czemu by z tego nie skorzystać ;) Choćby się bardzo chciało to przy pokrętle nie dorównam prędkością składaniu podwozia jak przy zwykłym przełączniku. Idziemy w wersję nisko budżetową a efekt na pokrętle mnie zadowala. Korzystanie z pokrętła podczas lotu nie przysparza mi jakichkolwiek kłopotów więc temat szybkiego poruszania się podwozia uważam za rozwiązany ;) poniżej film jak to się składa w wolniejszym tempie

http://vimeo.com/75130662

 

Kolega WojtekSz użyczy mi brakujących materiałów do budowy więc pod wieczór wrzucę zdjęcia z dalszych postępów prac na skrzydłem.

 

CDN ...

Opublikowano

Po przemyśleniu kosztów spowalniaczy czyli jakieś 70 PLN postanowiłem zrezygnować z nich na rzecz przełączników w pokrętłach w aparaturze,...............

Tylko jest jedno "ale", w czasie lotu schowasz podwozie, latasz i podczas lądowania nie przekręcisz pokrętło potencjometru do końca, mechanizm podwozia się nie zablokuje. Niestety z tym wiąże się kraksa.

Spróbuj, ale ja bym nie ryzykował.

Opublikowano

Tylko jest jedno "ale", w czasie lotu schowasz podwozie, latasz i podczas lądowania nie przekręcisz pokrętło potencjometru do końca, mechanizm podwozia się nie zablokuje. Niestety z tym wiąże się kraksa.

Spróbuj, ale ja bym nie ryzykował.

 

Wojtku przecież czuć kiedy pokrętło dochodzi do skrajnego położenia a po za tym nawet jak nie dokręcę pokrętła do końca to podwozie i tak się już zaczyna blokować ... spoko będzie dobrze a za te 70 PLN to mam już kawał foli do pokrycia skrzydła i coś sobie będę mógł do tego dobrać z drobnicy :) nie ma się co martwić na wyrost będzie dobrze :) używam pokrętła przecież do włączania oświetlenia i zawsze podczas lotu przekręcam je do skrajnego połączenia więc ja problemu nie widzę ;)

Opublikowano

Mi pomysł z pokrętłami się podoba ( sprytny i tani ) Co do skrzydła to faktycznie jeżeli są dwa dźwigary to chyba nie ma co wymyślać co do przekładek między listwami to ja mam sceptyczne nastawienie ale może to coś daje :)

Opublikowano

Dzięki Jacku :) Jetem już po przyklejeniu wypełnień między dźwigarowych, z jednej strony skrzydła wzmocnieniu sklejką 1,5 mm wyciętego fragmentu dźwigara po obu jego stronach i zrobieniu mocowania serwa napędzającego mechanizm podwozia i skrzydło naprawdę jest dość sztywne a brakuje jeszcze trzeciego dźwigara i kesonu tak że ja jestem dobrych myśli ;)

 

EDIT ...

coś więcej przybyło

post-8897-0-54242600-1379850703_thumb.jpg

 

post-8897-0-09744700-1379850715_thumb.jpg

 

i tyle będzie wystawało koło po za obrys skrzydła ... szczerze myślałem że będzie bardziej wystawać ;)

post-8897-0-26355600-1379850754_thumb.jpg

 

EDIT po raz drugi

oczywiście nie mogłem oprzeć się pokusie przymiarki skrzydła :P co wy na to ??? ;)

 

post-8897-0-46991400-1379852820_thumb.jpg

 

post-8897-0-19270500-1379852844_thumb.jpg

 

post-8897-0-94416500-1379852854_thumb.jpg

 

post-8897-0-13309000-1379852864_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Przemek.

Powiększ szczeliny na druty podwozia.Po dwóch lądowaniach już ich nie złożysz.Pokrętło i spowalniacz to kiepskie pomysły przy najtańszych podwoziach.Siła serwa przy powolnej pracy jest za mala do pełnego zablokowania.Poza tym masz słabe te serwa .Dojdzie opór powietrza i będzie słabo.

Opublikowano

Przemek.

Powiększ szczeliny na druty podwozia.Po dwóch lądowaniach już ich nie złożysz.Pokrętło i spowalniacz to kiepskie pomysły przy najtańszych podwoziach.Siła serwa przy powolnej pracy jest za mala do pełnego zablokowania.Poza tym masz słabe te serwa .Dojdzie opór powietrza i będzie słabo.

Dziękuje za cenne rady szczeliny z pewnością zostaną powiększone :) dla sprostowania będę używał samego pokrętła bez spowalniacza. Wojtku bardzo proszę o poradę jakich serw użyć mile widziane parametry ale serw w wielkości 9g bo większe niestety nie wejdą.

Przemku dziękuje za miłe słowa, a powiem szczerze że ja cały czas się uczę, prowadzenie relacji to dodatkowa motywacja i skarbnica wiedzy w postaci porad od doświadczonych modelarzy ;) obecna przeróbkę traktuje jako wyzwanie i wstęp może do zbudowania może nie makiety ani nawet pół makiety warbirda ale czegoś co chociaż w połowie będzie go przypominać ... bo chyba każdemu na samym początku kariery modelarskiej marzy się jakiś warbird z chowanym podwoziem ;)

Opublikowano

Od dołu keson przyklejony więc przykręciłem mechanizmy podwozia, zamocowałem serwa troszeczkę mocniejsze po 3 kg (wcześniej były 2,5 kg) i połączyłem z mechanizmem. Postanowiłem zrobić test pojeździć troszeczkę po podwórku. Po mimo że podwozie znajdowało się przed SC to niestety model nie przeszedł testu ... próbowałem jeździć po trawie ale niestety się nie dało bo kapotaż gonił kapotaż ... lotnisko mamy trawiaste więc z chowanego podwozia w ENERGY nic nie będzie, a podwozia już bardziej na przód się nie da pocisnąć ... temat może był do kontynuowania jak by był dostęp do utwardzonego podłoża i gładkiego jak asfalt lub beton. Z tematu i tak jestem zadowolony bo coś mi się udało zrobić i choć troszeczkę liznął ruchomego podwozia ... mechanizmy leżą i czekają na lepsze czasy ;) a poniżej film z działania podwozia w modelu ;)

 

 

http://vimeo.com/75211720

 

i tym samym temat przeróbki podwozia w ENERGY kończę ;)

Opublikowano

Kawał dobrej roboty. Ja na pewno skorzystałem z postów o podwoziu. A może skrócenie goleni podwozia zapobiegłoby kapotażowi? Tylko że po skróceniu koła nie będą się chować w komorze.

Opublikowano

Rafał jak skróce pręty podwozia to śmigło będzie kosić wszystko na swojej drodze. Robercie możesz podeprzeć Twoja wypowiedź jakimś szybkim rysunkiem poglądowym ?

Opublikowano

.........i tym samym temat przeróbki podwozia w ENERGY kończę ;)

Przemku nie tak prędko :P. Zrób podkładkę klinową pod mechanizm podwozia. Wtedy koło pójdzie do przodu...może to coś pomoże.

Opublikowano

Temat ruszył dalej :D ogólnie podkładki klinowe pod mechanizm podwozia nic nie pomogły bo koła mało co przesunęły się do przodu ale za to wygięcie prętów podwozia pomogło bardzo dużo :) jestem już po wstępnych testach jazdy na podwórku, a dokładniej po trawie i kapotaże ustąpiły ... jak to wygląda teraz

post-8897-0-98344400-1380097905_thumb.jpg

 

post-8897-0-89893700-1380097919_thumb.jpg

 

post-8897-0-25650300-1380098009_thumb.jpg

 

Jak widać koło spokojnie się zmieści między dźwigarem a natarciem więc raczej ruszę z budową skrzydła od nowa. Mam ku temu dwa powody ... pierwszy nie będę musiał wycinać dźwigar a druga sprawa jest tak że skrzydło uda się zbudować z pewnością ciut lżejsze od obecnego.

post-8897-0-77449100-1380098147_thumb.jpg

 

Idąc dalej chyba zbuduje również nowy kadłub do ENERGY uwzględniając fakt żeby płat skrzydła zrobić troszeczkę niżej (obecnie centropłat do celowo dolnopłat) jak jest teraz co z pewnością będzie miało wpływ na krótsze podwozie a tym samym na lepszą stabilność modelu podczas startu i lądowania. Idąc jeszcze dalej przerobienie sposobu mocowania płata do kadłuba da mi możliwość zastosowania jednego mocniejszego serwa a nie jak w tym przypadku dwóch serw. Pytanie tylko jakie serwo wybrać o jakiej silne ciągu ?

 

A najlepiej będzie chyba trzeba zakupić coś takiego ;) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=17538

 

CDN ...

Opublikowano

Dzięki Robercie i mam nadzieję że temat doprowadzę do końca, a konkretnie udany oblot lub kretobicie :) ogólnie postanowione ... buduje model on nowa tego mi troszkę szkoda z uwagi porażki przy nieudanym oblocie z chowanym podwoziem. Skrzydło będzie obniżone tak że z centropłata planuje zrobić dolnopłata. Obniżenie płata będzie miało znaczenie przy kącie zaklinowania ? Czy jak do tej pory zerowy kąt również będzie odpowiedni ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.