Pioterek Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Opublikowano 28 Marca 2014 Jest za ciężki na przód. A czemu tak sądzisz ?
Viper Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Powtórzę po raz kolejny, model piękny, w powietrzu prezentuje się doskonale. Myślałem że jak na tak duży i ciężki to będzie potrzebował trochę więcej rozbiegu, a tu raptem chwilka i już w powietrzu.
Gość horn3t Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Myślałem że jak na tak duży i ciężki to będzie potrzebował trochę więcej rozbiegu, a tu raptem chwilka i już w powietrzu. Ładny lot ciekawe czy da się posadzić na 3 punkty model relatywnie lekki
pietka Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 No, to mamy dwa w Lublinie. Gratuluje, jest ładniejszy od mojego. . Jak znajdę trochę czasu to zadzwonię. Polatamy dwoma, ok? Tylko mój to pierdziawek, będzie głośno. Piter, ile w końcu wyszła Ci waga całkowita do lotu, bo chciałbym porównać z moja spaliną? Piotrek
Pioterek Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 No, to mamy dwa w Lublinie. Gratuluje, jest ładniejszy od mojego. . Jak znajdę trochę czasu to zadzwonię. Polatamy dwoma, ok? Tylko mój to pierdziawek, będzie głośno. Piter, ile w końcu wyszła Ci waga całkowita do lotu, bo chciałbym porównać z moja spaliną? Piotrek Waga modelu wyszła ok. 6kg. Polatać wspólnie możemy nawet dzisiaj o 14 bo pogoda wyśmienita.
f-150 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Wychodzi przodem podczas zakrętu,przy podejściu do lądowania opuścił dziób.
gregory Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Piotr gratulacje !!! Pieknie lata i sie prezentuje w powietrzu super start i ladawanie mam nadzieje ze kiedyś i ja naucze sie tak to co o 14tej na lotnisku do zobaczenia.
Pioterek Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Załączam następny film z dzisiejszych lotów mojego PZL P.24. Jedno lądowanie na filmie jest niedokończone, ponieważ kolega wjechał nam samochodem w kadr. Pierwsze nieśmiałe próby wykonywania akrobacji. Za kamerą Grzegorz. 1
* Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 W dniu dzisiejszym miałem okazję po raz pierwszy zobaczyć na żywo model kolegi Piotra, PZL-ka robi wspaniałe wrażenie, model bardzo ładnie lata szczególnie w średnim zakresie osiąganych prędkości. Jeśli chodzi o lądowanie to tu naprawdę trzeba się nad tym ostatnim elementem lotu pochylić, model niesie się i niesie i końca nie widać. Ale sądzę, że to jest kwestia „wlatania” się w model, kilka dni treningu i będzie ok. Piotr, gratuluję wspaniałego modelu, może kiedyś zrobimy wspólny lot, ja polecę Łosiem a Ty będziesz mnie osłaniał J Poniżej mój filmik z Twoją PZL-ką w roli głównej jaki pozwalam sobie tu dołączyć Pozdrawiam Grzesiek http://www.youtube.com/watch?v=ZwgfpO2nrg0
dukeroger Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 fantastycznie wyglada w locie - gratulacje! ladnie tez podwozie wybiera nierownosci na ziemi - jedno ale to ze mocno sie rozjezdza, prosilo by sie o albo zmiane napiecia sprezynyalbo zmiane kat osi kol do podwozia tak czy siak petarda! jaki czas lotu na tych pakietach wyvchodzi i jak ci sie sprawdza ich wymiana? edit: dopatrzylem sie ze nie ma w tym podwoziu linek i sprezyny - niaktualne ale kat do rozwazenia
Pioterek Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 fantastycznie wyglada w locie - gratulacje! ladnie tez podwozie wybiera nierownosci na ziemi - jedno ale to ze mocno sie rozjezdza, prosilo by sie o albo zmiane napiecia sprezynyalbo zmiane kat osi kol do podwozia tak czy siak petarda! jaki czas lotu na tych pakietach wyvchodzi i jak ci sie sprawdza ich wymiana? edit: dopatrzylem sie ze nie ma w tym podwoziu linek i sprezyny - niaktualne ale kat do rozwazenia. Czas lotu to ok 10-14 minut i w pakiecie zostaje 20%, ale ja póki co latam na razie trochę krócej i czasami na raty. Sama wymiana pakietów nie jest kłopotliwa i dość sprawnie mi wychodzi. Trzeba było tylko przemyśleć ułożenie końcówek kabli od pakietów, żeby nie ocierały w żadnym wypadku o wirnik silnika. Najdłużej mi dzisiaj zeszło z ustawieniem w telemetrii limitu pobieranej energii z akumulatora - kręcisz kółkiem wolno to nastawa zmienia się co 0,001mAh (można się nakręcić ) a jak trochę za szybko to od razu skacze co 1.000 - dwója z wykrzyknikiem dla programisty tego rozwiązania. Ponieważ mam pakiety o zróżnicowanej pojemności to co jakiś czas muszę tę nastawę- limit zmieniać. Co do podwozia - potrafi się odgiąć gdy model twardo wyląduje i poskacze po ziemi. Ale można ściskając rękami przywrócić kształt podwozia względnie łatwo. Myślę, że w miarę jak opanuję model i długie lądowanie nie będzie potrzeby niczego zmieniać a podwozie nie będzie przeciążane.
robertus Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Mam prośbę Piotrze. Wstaw jakiś filmik bez muzyki, aby nacieszyć się dźwiękiem startującej, czy nisko przelatującej maszyny.
dukeroger Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 fantastycznie wyglada w locie - gratulacje! ladnie tez podwozie wybiera nierownosci na ziemi - jedno ale to ze mocno sie rozjezdza, prosilo by sie o albo zmiane napiecia sprezynyalbo zmiane kat osi kol do podwozia tak czy siak petarda! jaki czas lotu na tych pakietach wyvchodzi i jak ci sie sprawdza ich wymiana? edit: dopatrzylem sie ze nie ma w tym podwoziu linek i sprezyny - niaktualne ale kat do rozwazenia. Czas lotu to ok 10-14 minut i w pakiecie zostaje 20%, ale ja póki co latam na razie trochę krócej i czasami na raty. Sama wymiana pakietów nie jest kłopotliwa i dość sprawnie mi wychodzi. Trzeba było tylko przemyśleć ułożenie końcówek kabli od pakietów, żeby nie ocierały w żadnym wypadku o wirnik silnika. Najdłużej mi dzisiaj zeszło z ustawieniem w telemetrii limitu pobieranej energii z akumulatora - kręcisz kółkiem wolno to nastawa zmienia się co 0,001mAh (można się nakręcić ) a jak trochę za szybko to od razu skacze co 1.000 - dwója z wykrzyknikiem dla programisty tego rozwiązania. Ponieważ mam pakiety o zróżnicowanej pojemności to co jakiś czas muszę tę nastawę- limit zmieniać. Co do podwozia - potrafi się odgiąć gdy model twardo wyląduje i poskacze po ziemi. Ale można ściskając rękami przywrócić kształt podwozia względnie łatwo. Myślę, że w miarę jak opanuję model i długie lądowanie nie będzie potrzeby niczego zmieniać a podwozie nie będzie przeciążane. to baaardzo przyzwoity wynik czasu lotu jak na elektryka przychylajac sie do prosby roborta fajnie by bylo zobaczyc film z wymiany baterii
kesto Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Bardzo ładnie prezentuje się w locie i faktycznie ma bardzo dużą doskonałość. Widocznie to obciążenie powierzchni przy odpowiednim profilu skrzydła pozwala na loty z relatywnie niewielką prędkością. Jeśli możesz, to prezentuj filmiki z lotów bez podkładu muzycznego.
Pioterek Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Opublikowano 31 Marca 2014 Mam prośbę Piotrze. Wstaw jakiś filmik bez muzyki, aby nacieszyć się dźwiękiem startującej, czy nisko przelatującej maszyny. Taki film z głosem masz w # 29. Wiesz z tym nagrywaniem z oryginalnym głosem to różnie bywa. Oprócz odgłosu lecącej maszyny (który jest cichutki) nagrywają się również rozmowy Kolegów stojących obok prowadzących pogawędki na różne tematy, jak i głos operatora kamery, który mówi czasami do siebie w emocjach i barwnie, że mu model uciekł z kadru i nie może go złapać. Spróbuję nagrać taki film z oryginalnym głosem gdy będziemy sami na lotnisku i operator kamery będzie wyluzowany to baaardzo przyzwoity wynik czasu lotu jak na elektryka przychylajac sie do prosby roborta fajnie by bylo zobaczyc film z wymiany baterii Czas lotu mógłby być dłuższy, gdybym miał nowe pakiety i zgodnie z deklaracja producenta 4500 mAh. A w rzeczywistości mam pakiety 4200mAh i 3600mAh więc muszę ustawiać odpowiednio limit w telemetrii na 3500mAh i 2900 mAh a to obniża czas lotu do wartości które podałem. Film z wymiany pakietów postaram się zrobić. To prosta czynność, wymagająca tylko trochę uwagi. Bardzo ładnie prezentuje się w locie i faktycznie ma bardzo dużą doskonałość. Widocznie to obciążenie powierzchni przy odpowiednim profilu skrzydła pozwala na loty z relatywnie niewielką prędkością. Jeśli możesz, to prezentuj filmiki z lotów bez podkładu muzycznego. Akurat to długie lądowanie jest trochę kłopotliwe ze względu na wymiary naszego lotniska RC. Dzielimy lotnisko w Radawcu wraz z szybownikami i chcąc wykonać długie lądowanie muszę wlatywać w ich "strefę" lub podchodzić stromo od strony lasu co jest również nie komfortowe. Wolałbym krótsze lądowanie. Z tego powodu zrobiłem w Spacewalkerze klapy które załatwiły ten problem. Nie spodziewałem się że model o takim obciążeniu (116 g/dcm2) będzie tak długo szybował i krótko startował. Widać że płaty Puławskiego zapewniają niezłą nośność. Wiesz z tym nagrywaniem z oryginalnym głosem to różnie bywa. Oprócz odgłosu lecącej maszyny (który jest cichutki) nagrywają się również rozmowy Kolegów stojących obok prowadzących pogawędki na różne tematy, jak i głos operatora kamery, który mówi czasami do siebie w emocjach i barwnie, że mu model uciekł z kadru i nie może go złapać. Spróbuję nagrać taki film z oryginalnym głosem gdy będziemy sami na lotnisku i operator kamery będzie wyluzowany W dniu dzisiejszym miałem okazję po raz pierwszy zobaczyć na żywo model kolegi Piotra, PZL-ka robi wspaniałe wrażenie, model bardzo ładnie lata szczególnie w średnim zakresie osiąganych prędkości. Jeśli chodzi o lądowanie to tu naprawdę trzeba się nad tym ostatnim elementem lotu pochylić, model niesie się i niesie i końca nie widać. Ale sądzę, że to jest kwestia „wlatania” się w model, kilka dni treningu i będzie ok. Piotr, gratuluję wspaniałego modelu, może kiedyś zrobimy wspólny lot, ja polecę Łosiem a Ty będziesz mnie osłaniał J Poniżej mój filmik z Twoją PZL-ką w roli głównej jaki pozwalam sobie tu dołączyć Pozdrawiam Grzesiek http://www.youtube.com/watch?v=ZwgfpO2nrg0 Dziękuję Grześku za opinię i film.
pietka Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Waga modelu wyszła ok. 6kg. Polatać wspólnie możemy nawet dzisiaj o 14 bo pogoda wyśmienita. Piotr Jeszcze raz gratuluję. . Pikny i lata super! Dziś porobiłem trochę przeróbek w moim w celu pozbycia się ok 20 dkg wagi. O dziwo, myślałem, że z silnikiem spalinowym wyjdzie cięższy ale bez paliwa całość waży dokładnie 6,1 kg. A więc z paliwem będzie ok 6,4. Jesssss!!!! W taką wagę celowałem. Jak dam radę pokończyć wszystko i będzie bezwietrzna w miarę pogoda to w środę jadę rano ponownie oblatać. Trochę mam stracha bo latam teraz tylko małymi akrobatami ale co tam.... do przodu trza, nie?! Co będzie..... Zadzwonię. ok? Pozdrawiam Piotr P.S. Ukłonię się jednak po ta atrapkę silnika, o której kiedyś rozmawialiśmy.
Pioterek Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Jutro relacja z zastosowania w PZL klapo-lotek i wzmocniena podwozia modelu.
gregory Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dobry pomysł na te dwie rzeczy w PZL-u skróci drogę lądowania i podwozie nie będzie się rozginać przy twardszym ladowaniu, a o której będa testy ? to razem byśmy polatali .
Pioterek Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Wzmocnienie podwozia. Ponieważ jak zauważył Kolega Grzegorz, podwozie mojego modelu potrafi się przy cięższym lądowaniu czasami rozjechać (odgiąć) zrobiłem odciągi ze sprężynami jak na zdjęciach: Mocowanie odciągów do kadłuba jest zrealizowane na wydłużonych śrubach M4 mocujących podwozie główne. Ja pamiętacie zastosowałem w swoim PZL płytę podwoziową (sosnowa sklejka lotnicza 5mm) , która wzmocniła mocowanie skrzydeł (rury węglowe), zapewniła niezależne od skrzydeł mocowanie podwozia a teraz i dodatkowo przenosi siły od odciągów. Dobry pomysł na te dwie rzeczy w PZL-u skróci drogę lądowania i podwozie nie będzie się rozginać przy twardszym ladowaniu, a o której będa testy ? to razem byśmy polatali . Myślę, że będziemy na lotnisku w sobotę przed południem jak pogoda nie zawiedzie . Klapolotki już przetestowałem i wnioski z tego wynikające opiszę po południu.
Rekomendowane odpowiedzi