Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Nie !!! "D" - to niemieckie, polskie oznaczenia to: SP, chińskie ? - nie wiem... Musisz się określić ! - Jurek
GiulioN Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 ?? ale to co na zdjęciu to raczej condor nie jest, choć też nazwa zaczyna się na c. Cobra
wojcio69 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Osobiście proponuję pomalować skrzydełka na czarno od spodu, co bardzo poprawia widzialność modelu na czystym niebie. A co do oznaczeń to: Z tym czarnym to chyba żart Ops... sorry, dla daltonisty jak znalazł
JMRC Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 ?? ale to co na zdjęciu to raczej condor nie jest, choć też nazwa zaczyna się na c. Zdjęcie Cobry, tylko przykład umiejscowienia oznaczeń. Nie mylmy chińszczyzny z makietami. Z tym czarnym to chyba żart Ops... sorry, dla daltonisty jak znalazł ColorContrast.jpg Nie taki żart ; Stosowany przez wielu w skali 1/3 i wyżej, w kraju i za granicą. Poza tym sprawdzone "organoleptycznie" (3,5m Solo widoczny lepiej niż 6m Ventus), ale wiadomo, każdemu pasuje inny kolorek nawiasem mówiąc, temat poruszany na forum niejednokrotnie. Przykład czarnych skrzydeł... http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/7/4/5/8/a5785920-216-Arcus1.jpg
Jacekecaj Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Nie chodzi mi absolutnie o to, który kolor lepiej widać, ale z własnego obserwacji: skrzydła modelu Moskito 260 mam pokryte od spodu paskami żółto -czarnymi o szerokości ok. 20 cm (równolegle do cięciwy). Do pewnego pułapu (ok. 200m) wzór i kolor są jeszcze widoczne ale na większej wysokości sylwetka modelu i tak robi się czarna, nawet mój Condor z czerwonym kadłubem - chyba,że tylko ja tak mam
dariuszj Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Tak jak w nocy wszystkie koty są czarne tak samo jest z modelami na dużej wysokości. Model widziany od spodu jest ciemniejszy od tła czyli nieba i to nawet pokrytego dość ciemnymi chmurami. Dobrze jest więc, aby kontrast był jak największy i to dają czarne skrzydła od dołu. Zresztą też z tej tabelki przedstawionej przez Wojtka wynika, że ciemne kolory zarówno na tle bezchmurnego jak i zachmurzonego nieba są bardzo dobre (lepsze od jasnych) i tylko ustępują kolorowi pomarańczowemu.
awiator Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Może ktoś tu będzie wiedział o co chodzi i co to za moc: Dear Tomasz, Thank you for your email. Good to know my answer was very helpful to you. The Watts it was about 41.7-83.3. Witam.Tomek wiadomo jaką moc ma ten motorek.
Piecz Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Witam.Tomek wiadomo jaką moc ma ten motorek.Niestety nie wiadomo, i chyba wiadomo już nie będzie. Nie chcę męczyć dalej kobiety, bo w odpowiedzi przysłała mi zdjęcie sinika ze strony z parametrami w których brak jest mocy. Ale dziś otrzymałem kołpak i łopatki Aeronaut 12x6 i 12x6,5 i sprawdziłem to na pakiecie 3S. Mam zamiar zamówić 4S 4000mAh 40C/50C I teraz tak łopatki mają max 13000 obrotów /min. Silnik 1200Kv czyli jeśli dobrze myślę przy 11,1 powinien wykręcić ok 13300 obr./min na 4S będzie to 17760? ale to chyba bez obciążenia śmigła ? Ze śmigłem chyba nie osiągnie takich prędkości ? Czekam na upload wideo z dzisiejszych prób... Po 3 min z niewielką przerwą na maksymalnych obrotach silnik osiągną ok 55 st.C łopatki 12x6,5 ZNAKI NA SAMOLOTACH.JPGBardzo dziękuję te szczegółowe informacje.
koma22 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Zdjęcie Cobry, tylko przykład umiejscowienia oznaczeń. Nie mylmy chińszczyzny z makietami. Nie taki żart ; Stosowany przez wielu w skali 1/3 i wyżej, w kraju i za granicą. Poza tym sprawdzone "organoleptycznie" (3,5m Solo widoczny lepiej niż 6m Ventus), ale wiadomo, każdemu pasuje inny kolorek nawiasem mówiąc, temat poruszany na forum niejednokrotnie. Przykład czarnych skrzydeł... http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/7/4/5/8/a5785920-216-Arcus1.jpg Marny przykład malowania na czarno ponieważ te skrzydła są od spodu jak najbardziej białe, tylko światło pada z góry /spójrz na spód skrzydła przy kadłubie/. Jednolicie czarne skrzydła ? To musi być bardzo przygnębiający widok....
JMRC Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Dostrzegłeś odbicie kadłuba w wypolerowanym laminacie, w końcu to model samego właściciela h-model. To samo zjawisko jest widoczne na 1 dodanym zdjęciu... Nuda, nudą, zależy pod jakim względem patrzy się na model. W moim przypadku, możliwość bezproblemowego zobaczenia go na wysokościach do 1300m jest najważniejsza. Proponuję zakończyć tym akcentem zaśmiecanie wątku condora.
Piecz Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 A teraz bardzo ważne pyt. jaką temp. silnika można traktować jako bezpieczną. Albo inaczej do jakiej maksymalnej temp. może rozgrzać się silnik i można uznać że jest to jego dopuszczalna temp. pracy ? Orientacyjnie...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Magnesy nie przepadają za temp.>110 st.C. Tylko jak to zmierzyć ? - Jurek
Mikolaj.waw Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Temperaturę się mierzy termometrem , do silników to raczej termometr bezdotykowy
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Magnesy nie przepadają za temp.>110 st.C. Tylko jak to zmierzyć ? - Jurek Zwłaszcza w powietrzu. A teraz bardzo ważne pyt. jaką temp. silnika można traktować jako bezpieczną. Albo inaczej do jakiej maksymalnej temp. może rozgrzać się silnik i można uznać że jest to jego dopuszczalna temp. pracy ? Orientacyjnie... A do czego Ci ta wiedza. Chcesz dać większe napięcie niż zalecane? Jeśli silnik masz do 5s to dając taki pakiet nic nie zrobisz silnikowi, Jeśli dasz większy rozmiar śmigła to spalisz regulator.
idfx Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 "Jeśli silnik masz do 5s to dając taki pakiet nic nie zrobisz silnikowi, Jeśli dasz większy rozmiar śmigła to spalisz regulator." Jesteś pewien ? Jak regulator będzie miał 100A a prąd max. silnika to 60A to co się stanie ?
Piecz Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Spokojnie , pirometr mam, czekam na tacho. Chińczyk zaleca 5S, ja dziś odebrałem pakiet 4S 4000mAh 40C / 50C. Chcę zrobić test statyczny,i zmierzyć prędkość obrotową śmigła na pakiecie 4S i sprawdzić temp. silnika. po 30 sek. 1 min. i dalej na maksymalnej prędkości. Ciekawi mnie czy nie zabiję go na łopatkach 12x6,5. Wiem że testy statyczne dają dużo większe obciążenie silnika niż podczas lotu. Jeśli za bardzo by się grzał, może trzeba będzie pomyśleć o wentylacji, lub o zmianie łopatek... Dlatego chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia. Czy np. 50 st.C to standard po np.2,5 min. lotu na max obrotach, czy nie martwić się do ok 70 st.C
Konrad_P Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 "Jeśli silnik masz do 5s to dając taki pakiet nic nie zrobisz silnikowi, Jeśli dasz większy rozmiar śmigła to spalisz regulator." Jesteś pewien ? Jak regulator będzie miał 100A a prąd max. silnika to 60A to co się stanie ? Kacper pewnie że można ale... z regulatorem to podobnie jak z "s" przy silniku, jak dasz wszystko przewymiarowane to pewnie, że spalisz albo silnik albo regulator. Zakładając, że silnik będzie latał do 5s a regulator będzie 60A to silnikowi nic się nie powinno stać.
Piecz Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 No to kwestię silnika mam już z głowy No chyba nie tak powinno wyglądać klejenie neodymów ?
fullrespect Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Nie noooo, porazka... nie mow ze izolacja kabelków nie wytrzymała ? Pamietasz jak wspominałem - nie za duze smiglo bo cos sie zjara A i do tego pewnie napomnialem ze i tak skonczysz z silnikiem AXI ...
Rekomendowane odpowiedzi