Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stanisław- rówieśniku mój- masz rację: tam jest po prostu przegub kardana i tyle, wychyla się wszystko na raz. I tu wniosek do Andrzeja- najlepiej skoopiuj oryginalne rozwiązanie, ja bym tak przynajmniej zrobił. Co do wagi tego węzłą, to zbytnio bym się nie obawiał, można go wykonać prosto i "ręcznie", z powiedzmy odrobiny płytki laminatpwej, może kawałka blachy duralowej, żywicy i przy pomocy wiertarki. A będzie masa satysfakcji z ożywienia starego, ale skutecznego pomysłu.

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Panowie serdecznie dziękuję za tak wielką pomoc i całą masę porad.

 

Co do tego układu sterowania to się nie podaję, trochu mi z tym zejdzie bo chciałbym żeby to działało prawidłowo,jak to się mówi muszę się z tym przespać bo podobno w modelarstwie nie ma rzeczy nie możliwych.

Wczoraj przygotowałem żeberka i z grubsza obrobiłem dla odprężenia zajmę się budową skrzydła,muszę poszukać jakiegoś filmu pokazującego jak to działa ale na razie na nic nie mogę trafić

Profil skrzydła jak na planie.

post-12393-0-45794100-1390295294_thumb.jpg

 

Coś dla oka.

 

Andrzej.

Opublikowano

To chyba jedyny sensowny układ,tyle że jako elementu obrotowego użyłbym osobiści elementu kulowego z takiego sprzęgła MPJet http://riku.pl/towar/p/id/1375/ natomiast reszta jak przedstawił Kojani wykonana z laminatu

Można, ale przedstawione rozwiązanie jest do wykonania ręcznie dwie rurki węglowe lub duralowe i trochę owijki.

Opublikowano

Lepiej mosiadz, można zlutowac i jest pewniejsze niż dural i owijka.

Każdy gram z tyłu w tym modelu trzeba będzie doważać na przodzie!

Rurki węglowe z owijką spokojnie się powinny sprawdzić, tak czy owak zadecyduje Andrzej.

Do tego też będzie można przylutować dźwignię do pull-pull

W oryginale linki idą z końców sterów !

Opublikowano

Można też zrobić to w prostszy sposób, bardziej po ,,pioniersku" i wykorzystać końcówki listewek w ogonie jako łoże dla krzyżaka. Podobne łoże można wykonać w stateczniku. Myślę, że takie rozwiązanie mogło by bardziej pasować do tego typu modelu, niż nowoczesne rozwiązania. Zrobiłem mały rysunek na kolanie, nie mam w telefonie pr. do rysowania, ale myślę że w miarę czytelny ;)

 

post-4563-0-33783200-1390307571_thumb.jpg

 

Końcówki listewek można zabezpieczyć jakimś elementem wykonanym z np. cienkiej blachy mosiężnej, choć i tak wg. mnie całość będzie się trzymała na systemie linek, więc kluczowe tu będzie porządne mocowanie serw. Taki to mój pomysł, może dobry, może nie, ale na pewno do wykonania :)

Opublikowano

Jeszcze raz wielkie dzięki,przepatrzyłem po sklepach i coś wybiorę na zrobienie tego układu może będzie bardziej wytrzymały od tego co próbuję zrobić samemu.robię jeszcze jeden na podstawie zdjęcia które dostałem,wydaje mi się że będzie lepszy do pozostałych które do tej pory z partoliłem.

Marcin to całkiem niezły pomysł i w zasadzie łatwy do wykonania tylko wydaje mi się że krzyżak musiał by być jako jedna całość, a jak by to wyciąć z aluminium i końcówki zaokrąglić żeby dobrze pasowały w listewkach to powinno zdać egzamin.

Opublikowano

Bartosz- Stanisłąw wcześniej słusznie napiał: linki sterujace były podłączone do końców sterów- NIE BYŁO WIĘC DŹWIGNI.

Ale ogólnie coraz bardziej mi sie podoba- coraz bliżej oryginału!

Opublikowano

krzyżak musiał by być jako jedna całość, a jak by to wyciąć z aluminium i końcówki zaokrąglić żeby dobrze pasowały w listewkach to powinno zdać egzamin.

Zrobiłbym tak, jak chyba radził Wojtek (F-150) - wykorzystał przegub kulowy od wału Kardana.

Opublikowano

Możesz też polutować na mosiądz dwa kawałki szprychy rowerowej

Szprycha rowerowa może być zbyt słaba to nie taki mały model a stateczniki mają dość dużą powierzchnię,spróbuję coś takiego zrobić ale jako łącznik to przynajmniej 3 mm.

Co do sterów to mam zamiar zrobić to jak w orginale bez żadnych dżwigni pod sterami.

Muszę zamówić kilka drobiazgów bo kończą się zapasy a przy okazji jakiś przegub lub coś w tym rodzaju,muszę to zrobić bo chciałbym żeby model przypominał prawdziwy samolot.

 

Andrzej.

Opublikowano

szprycha rowerowa jest dość miękka, łatwo w palcach się wygina.

zależy też jaka szprycha rowerowa ... mam parę lat za sobą jazdy w downhill'u więc nie ma co mylić szprychy ze szprychą. Tak tylko jako ciekawostkę zamieszczam ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.