Skocz do zawartości

PZL-104 35A Wilga z paper-replika.com


mankoot

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka tematów na temat przerabiania wycinanek na rc już było, to jeszcze jeden. 

Obiektem doświadczalnym jest PZL-104 35A Wilga ze strony paper-replika.com 

http://paper-replika.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8793:pzl-104-35a-wilga-aircraft-paper-model&catid=132:aircraft&Itemid=206880

 

wilga_assembly_intro.jpg

 

Szybka decyzja dot budowy poskutkowała wyborem modelu, który w planach nie ma szkieletu w środku - ten zostanie dobudowany z  pianki dla architektów . 

Następna konwersja, jeśli w ogóle powstanie  będzie z planów z "kręgosłupem" ;), bo coś czuje ze wklejanie wzmocnień w tą "wydmuszkę" nie pójdzie elegancko.

Oryginalne plany są na dwie kartki A4, ja zleciłem wydrukowanie na 2 arkuszach A0  powiększając w drukarni jeszcze na tyle, zeby wypełniło arkusze "na maxa". Koszt wydruku 20zł/ akrusz A0 kolor

 

 

rozpiętość 1110 mm

 

 

Poszycie zostało przyklejone klejem w spraju na depron 3mm  

postęp na dziś wygląda tak:

post-9416-0-93940500-1408526971_thumb.jpg

post-9416-0-88613600-1408526973_thumb.jpg

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego się tu cieszyć, :) pomysł chodził mi po głowie od dawna  a inni mnie ubiegają :)

Praktycznie mam jeden tylko projekt tak wykonany ( nie skończony)   http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32414-autozyro-wspolosiowe-coaxial/ opis mojej metody w temacie.

Jeśli wydruk miałeś nie atramentowy  ,wodoodporny jak np wydruk laserowy lepiej było sklejać na wikol zmoczonym papierem -otrzymałbyś skorupkę ,utrwalenie wydruku ,zwiększenie  odporności na wilgoć ....

Co do wręg -musisz je "stworzyć" metodami prób i błędów ,wpierw z byle jakiego podkładu by po docinaniu,szlifowaniu uzyskać zadowalające wręgi .Pomyśl tez o podłużnicach .

Przy takim wykonaniu dobrze było pomyśleć przed wydrukiem czy nie poprawić niektóre elementy  np "odciąć" lotki i stery dorobić krawędzie od strony zawiasów  by było czym je pokrywać bo po odcięciu ukaże ci się goły depron.....

Będziesz musiał model polakierować ale lakierami NIE NA BAZIE WODY  bo inaczej pomarszczy ci się papier   a bez lakierowania łatwo będzie o wybrudzenie,zmoczenie modelu .....

A rozmiar w sam raz , będę śledził temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady Sławek, daleko mi to Twojego poziomu estetyki ;) Znając siebie "utrwalenie wydruku, zakrywanie gołego depronu" itp czary są kompletnie zbędne, model pewnie polegnie w sytuacji typu:" kto przeleci pod bramką "   lub " co ? ja sie nie zmieszczę miedzy tymi drzewami?"    Budowa ma iść szybko, bo i "życie" modelu będzie krótkie;D 

  Czasu mało, postęp znikomy - usterzenie z, jak to mówią amerykanie "$ tree foam"; ażurowane troszeczkę i oklejone

 

 

post-9416-0-82805900-1409042628_thumb.jpg

post-9416-0-03838000-1409042964_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się skrzydła  a la Flitetest

post-9416-0-14738500-1409601234_thumb.jpg

 

i całość poskładana narazie na szpilki

 

post-9416-0-96454500-1409601247_thumb.jpg

 

Dostęp do wnętrza bedzie przez przednią "szybę"   - styrodur z magnesami, skrzydło na gumce

 

Sterowanie jak na razie lotki, wysokość , kierunek - klapy być może, ale to po oblocie

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model wygląda bardzo ładnie,oblot udany,a to chyba najważniejsze.

Troszku nie udane lądowanie ale to wina terenu w jakim latałeś. Spróbuj poszukać miejsca gdzie mógłbyś modelem wystartować i zaliczyć lądowanie, jeśli masz taką możliwość.

 : GRATULACJE: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo, odzew jakiś, :) Ok porobię fotki ze środka kadłuba i wstawię

 

model bez lipola waży 620 g  + lipol 1300 jakieś 125g  daje słuszne 3/4 kg

serwa 4 x 9 gramowe, niebieskie i czarne :)

 

obciążenie jeśli dobrze liczę to:

 750g  / 11,1 dm x 1,52 dm  = 44,45 g/dm2

 

 W środku dobudowane wzmocnienie z pianki arch.

 

post-9416-0-68061900-1411216978_thumb.jpg

 

post-9416-0-48068800-1411217118_thumb.jpg

 

 

skrzydła z serwami  - 268g  następnym razem zerwę papierową okleinę przynajmniej z wewnętrznej strony, albo całe zbuduje  z podkładów. 

post-9416-0-34379900-1411216967_thumb.jpg

 

 

 kółko ogonowe niekierowane, wklejone w koncówkę wzmocnienia kadłuba. 

post-9416-0-80487700-1411216955_thumb.jpg  

 

 

"atrapa"  silnika  z siatki do szlifowania, za nią regiel i silnik

post-9416-0-10522100-1411216930_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.