Viper Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 65 mm to może być jednak zbyt przednie wyważenie, 72 OK, ale dobrze byłoby mieć jeszcze możliwość manewru do tyłu. Z tego co pamiętam, z wyliczeń Sławka wynikało że CG powinien byc w zakresie 70-85. Pokombinuj jeszcze, co możesz zrobić bez dodawania ołowiu. Miałem wrażenie, ale może to tylko moje preferencje, że o ile bardzo fajnie latał na początkowych wartościach (coś chyba 73-75mm), to jednak po przesunięciu baterii pod łącznik skrzydeł (przesunięcie około 1,5 - 2 cm do tyłu) latał jakby jeszcze lepiej.
dukeroger Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Slawek podal 65-75mm, dlatego jezeli przy skrajnie przednim polozeniu baterii mam 65mm to mam pole manewru przesuwajac baterie do tylu, pole manewru do tylu jest w obu wariantach bo baterie sa skrajnie do przodu przesuniete.
robertus Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Piotrze, czy jest możliwość przeniesienia serwa z ogona do kokpitu?
Viper Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Slawek podal 65-75mm, dlatego jezeli przy skrajnie przednim polozeniu baterii mam 65mm to mam pole manewru przesuwajac baterie do tylu, pole manewru do tylu jest w obu wariantach bo baterie sa skrajnie do przodu przesuniete. OK, mój błąd, myślałem że nie masz manewru. W takim wypadku wszystko OK, ale proponuję zaczynaj od CG tak koło 70 i zobaczysz czy wolisz bardziej na przód, czy na tył. Powodzenia w oblocie i miłej zabawy
Gość Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 W sprawie serwa do kokpitu to raczej nie ma sensu. Model daje się wyważyć a robienie bowdenów dołoży trochę wagi. Szczerze to odrzuciłem ten pomysł na samym początku.
Viper Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 W modelu Sławka, który miałem przyjemność oblatywać, CG dawało się bez problemu uzyskać tylko przesuwaniem baterii i w obie strony było miejsce.
dukeroger Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 teoretycznie da sie przeniesc serwo do kadluba choc oprocz wagi bowdena dojda jeszcze przerobki wreg zeby tego bowdena podeprzec, zgadzam sie ze slawkiem ze to raczej nie ma sensu
TeBe Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Ile złego ołowiu musisz na dziób dołożyć?
dukeroger Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 w obecnej chwili nic, zmienilem smiglo na ciezsze APC, przenioslem odbiornik do samego przodu, wywalilem zlaczki na przedluzkach serw. W najgorszym momencie to bylo 20g nie dawalo mi to spokoju i odkrylem powod wywazeniowych problemow; mam kable zasilajace silnik wewnatrz domku i o nie opiera sie bateria, mogla by jeszcze spokojnie 1cm pojsc do przodu, inna sprawa ze jest za krotka i nie mam jej jak zamocowac bo sie cala w nosie chowa.
dukeroger Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 no i polecial Polecial na baterii 1000mAh, wiec dosc tylne wywazenie, do tego porywiste podmuchy i zrobilo sie ciut nerwowo. Po kilku rundkach udalo sie posadzic samolot w jednym kawalku. Wnioski: wywazenie trzeba bedzie poprawic (na bardziej przednie), chyba do prob wystawic go na bardziej ograniczonych dual rate'ach do tego zmniejszyc troche expo (mialem 75%). Razem dawalo to efekt plywania na boki... Ogolnie do upragnionego chodzenia za reka jeszcze kawalek drogi. Model polecial z trawiastego lotniska (bylo na granicy ale da sie zrobic). Jest film z oblotu, sie zmontuje i wstawi.
Viper Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Tylne? Stronę wcześniej pisałeś, że na baterii 1000mAh wyważa się na 72mm, to środkowe. Ja zacząłem od około 72-75 i przesuwałem do tyłu. Na pierwszy lot wszystkie powierzchnie ograniczyłem do 50 lub nawet mniej procent i chodził jak po sznurku, inna sprawa że oblot i pierwsze loty robiłem przy dość dobrych warunkach tj. słabym wietrze. Najlepiej ustaw w aparaturze flight mody, do startu i lądowania niewielkie wychylenia, do wygłupów większe. Tak czy siak, gratuluję oblotu
dukeroger Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 zobaczymy co bedzie widac na filmie ale wydawalo mi sie ze bylo tylne kilka fotek z lotniska: jak widac pojawil sie pewien tunning wizualny
dukeroger Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 no i film z oblotu: https://www.youtube.com/watch?v=uvR2b7xftY4 1
robertus Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Fajne lądowanie, tak na paluszkach
dukeroger Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 zwroc uwage na moment tuz po przyziemieniu - jeden papuc na kolach sie przekrzywil
Gość Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Lądowanie fajne. Ja przykleiłem osłonki kół do laminatu średnim CA i nie miałem żadnego problemu z ich odklejaniem a lądowałem ver.1 w krzakach. Marcin też nie zgłaszał mi problemów. U mnie bardzo ładna pogoda ale ja muszę się zbierać do wyjazdu w delegację :/ zamiast na loty.
mr.suchy Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Za pierwszym razem mogłeś podnieść sw do góry i model by sam ruszył. Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Viper Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Potwierdzam, nie miałem problemów z osłonami kół, a startowałem i lądowałem z podobnej łąki, czemu zresztą dałem wyraz w pierwszym poście po oblocie. Gdy zobaczyłem te malutkie kółeczka i osłonki byłem pełen złych przeczuć, a tu model mnie całkowicie pozytywnie zaskoczył. Co do filmu to niewiele widać, trudno wyrokować czy przednie czy tylne ustawienie, ale w tych paru momentach gdy dobrze widać model miałem wrażenie (ale podkreslam wrażenie), że jednak zbyt przednie. A lądowanie fajnie, czyli to co pisałem myślę że możesz potwierdzić, jest to bardzo fajnie lądujący model.
dukeroger Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 ladowanie to bylo przy w sumie porywistym wietrze z owiewkami to sprawa sie juz wyjasnila, trzeba je przyklelic a nie tylko przykrecic do goleni
mr.suchy Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Cześć, Czy ktoś jest w stanie podać o ile by zwiększyła się waga modelu, gdyby wykorzystać oracover standard ? Na przykładzie tego samolotu, który wazy około 650 g. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi