Skocz do zawartości

dukeroger

Rekomendowane odpowiedzi

65 mm to może być jednak zbyt przednie wyważenie, 72 OK, ale dobrze byłoby mieć jeszcze możliwość manewru do tyłu. Z tego co pamiętam, z wyliczeń Sławka wynikało że CG powinien byc w zakresie 70-85. Pokombinuj jeszcze, co możesz zrobić bez dodawania ołowiu. Miałem wrażenie, ale może to tylko moje preferencje, że o ile bardzo fajnie latał na początkowych wartościach (coś chyba 73-75mm), to jednak po przesunięciu baterii pod łącznik skrzydeł (przesunięcie około 1,5 - 2 cm do tyłu) latał jakby jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek podal 65-75mm, dlatego jezeli przy skrajnie przednim polozeniu baterii mam 65mm to mam pole manewru przesuwajac baterie do tylu, pole manewru do tylu jest w obu wariantach bo baterie sa skrajnie do przodu przesuniete.

OK, mój błąd, myślałem że nie masz manewru.

W takim wypadku wszystko OK, ale proponuję zaczynaj od CG tak koło 70 i zobaczysz czy wolisz bardziej na przód, czy na tył.

Powodzenia w oblocie i miłej zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obecnej chwili nic, zmienilem smiglo na ciezsze APC, przenioslem odbiornik do samego przodu, wywalilem zlaczki na przedluzkach serw. W najgorszym momencie to bylo 20g

 

nie dawalo mi to spokoju i odkrylem powod wywazeniowych problemow; mam kable zasilajace silnik wewnatrz domku i o nie opiera sie bateria, mogla by jeszcze spokojnie 1cm pojsc do przodu, inna sprawa ze jest za krotka i nie mam jej jak zamocowac bo sie cala w nosie chowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i polecial :)

 

Polecial na baterii 1000mAh, wiec dosc tylne wywazenie, do tego porywiste podmuchy i zrobilo sie ciut nerwowo. Po kilku rundkach udalo sie posadzic samolot w jednym kawalku. Wnioski: wywazenie trzeba bedzie poprawic (na bardziej przednie), chyba do prob wystawic go na bardziej ograniczonych dual rate'ach do tego zmniejszyc troche expo (mialem 75%). Razem dawalo to efekt plywania na boki...

Ogolnie do upragnionego chodzenia za reka jeszcze kawalek drogi. Model polecial z trawiastego lotniska (bylo na granicy ale da sie zrobic).

Jest film z oblotu, sie zmontuje i wstawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne? Stronę wcześniej pisałeś, że na baterii 1000mAh wyważa się na 72mm, to środkowe. Ja zacząłem od około 72-75 i przesuwałem do tyłu. Na pierwszy lot wszystkie powierzchnie ograniczyłem do 50 lub nawet mniej procent i chodził jak po sznurku, inna sprawa że oblot i pierwsze loty robiłem przy dość dobrych warunkach tj. słabym wietrze. Najlepiej ustaw w aparaturze flight mody, do startu i lądowania niewielkie wychylenia, do wygłupów większe.

Tak czy siak, gratuluję oblotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lądowanie fajne. Ja przykleiłem osłonki kół do laminatu średnim CA i nie miałem żadnego problemu z ich odklejaniem a lądowałem ver.1 w krzakach. Marcin też nie zgłaszał mi problemów.

 U mnie bardzo ładna pogoda ale ja muszę się zbierać do wyjazdu w delegację :/ zamiast na loty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, nie miałem problemów z osłonami kół, a startowałem i lądowałem z podobnej łąki, czemu zresztą dałem wyraz w pierwszym poście po oblocie.

Gdy zobaczyłem te malutkie kółeczka i osłonki byłem pełen złych przeczuć, a tu model mnie całkowicie pozytywnie zaskoczył.

Co do filmu to niewiele widać, trudno wyrokować czy przednie czy tylne ustawienie, ale w tych paru momentach gdy dobrze widać model miałem wrażenie (ale podkreslam wrażenie), że jednak zbyt przednie.

A lądowanie fajnie, czyli to co pisałem myślę że możesz potwierdzić, jest to bardzo fajnie lądujący model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.