Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

65 mm to może być jednak zbyt przednie wyważenie, 72 OK, ale dobrze byłoby mieć jeszcze możliwość manewru do tyłu. Z tego co pamiętam, z wyliczeń Sławka wynikało że CG powinien byc w zakresie 70-85. Pokombinuj jeszcze, co możesz zrobić bez dodawania ołowiu. Miałem wrażenie, ale może to tylko moje preferencje, że o ile bardzo fajnie latał na początkowych wartościach (coś chyba 73-75mm), to jednak po przesunięciu baterii pod łącznik skrzydeł (przesunięcie około 1,5 - 2 cm do tyłu) latał jakby jeszcze lepiej.

Opublikowano

Slawek podal 65-75mm, dlatego jezeli przy skrajnie przednim polozeniu baterii mam 65mm to mam pole manewru przesuwajac baterie do tylu, pole manewru do tylu jest w obu wariantach bo baterie sa skrajnie do przodu przesuniete.

Opublikowano

Slawek podal 65-75mm, dlatego jezeli przy skrajnie przednim polozeniu baterii mam 65mm to mam pole manewru przesuwajac baterie do tylu, pole manewru do tylu jest w obu wariantach bo baterie sa skrajnie do przodu przesuniete.

OK, mój błąd, myślałem że nie masz manewru.

W takim wypadku wszystko OK, ale proponuję zaczynaj od CG tak koło 70 i zobaczysz czy wolisz bardziej na przód, czy na tył.

Powodzenia w oblocie i miłej zabawy :)

Opublikowano

W sprawie serwa do kokpitu to raczej nie ma sensu. Model daje się wyważyć a robienie bowdenów dołoży trochę wagi. Szczerze to odrzuciłem ten pomysł na samym początku.

Opublikowano

W modelu Sławka, który miałem przyjemność oblatywać, CG dawało się bez problemu uzyskać tylko przesuwaniem baterii i w obie strony było miejsce.

Opublikowano

teoretycznie da sie przeniesc serwo do kadluba choc oprocz wagi bowdena dojda jeszcze przerobki wreg zeby tego bowdena podeprzec, zgadzam sie ze slawkiem ze to raczej nie ma sensu

Opublikowano

w obecnej chwili nic, zmienilem smiglo na ciezsze APC, przenioslem odbiornik do samego przodu, wywalilem zlaczki na przedluzkach serw. W najgorszym momencie to bylo 20g

 

nie dawalo mi to spokoju i odkrylem powod wywazeniowych problemow; mam kable zasilajace silnik wewnatrz domku i o nie opiera sie bateria, mogla by jeszcze spokojnie 1cm pojsc do przodu, inna sprawa ze jest za krotka i nie mam jej jak zamocowac bo sie cala w nosie chowa.

Opublikowano

no i polecial :)

 

Polecial na baterii 1000mAh, wiec dosc tylne wywazenie, do tego porywiste podmuchy i zrobilo sie ciut nerwowo. Po kilku rundkach udalo sie posadzic samolot w jednym kawalku. Wnioski: wywazenie trzeba bedzie poprawic (na bardziej przednie), chyba do prob wystawic go na bardziej ograniczonych dual rate'ach do tego zmniejszyc troche expo (mialem 75%). Razem dawalo to efekt plywania na boki...

Ogolnie do upragnionego chodzenia za reka jeszcze kawalek drogi. Model polecial z trawiastego lotniska (bylo na granicy ale da sie zrobic).

Jest film z oblotu, sie zmontuje i wstawi.

Opublikowano

Tylne? Stronę wcześniej pisałeś, że na baterii 1000mAh wyważa się na 72mm, to środkowe. Ja zacząłem od około 72-75 i przesuwałem do tyłu. Na pierwszy lot wszystkie powierzchnie ograniczyłem do 50 lub nawet mniej procent i chodził jak po sznurku, inna sprawa że oblot i pierwsze loty robiłem przy dość dobrych warunkach tj. słabym wietrze. Najlepiej ustaw w aparaturze flight mody, do startu i lądowania niewielkie wychylenia, do wygłupów większe.

Tak czy siak, gratuluję oblotu :)

Opublikowano

Lądowanie fajne. Ja przykleiłem osłonki kół do laminatu średnim CA i nie miałem żadnego problemu z ich odklejaniem a lądowałem ver.1 w krzakach. Marcin też nie zgłaszał mi problemów.

 U mnie bardzo ładna pogoda ale ja muszę się zbierać do wyjazdu w delegację :/ zamiast na loty.

Opublikowano

Potwierdzam, nie miałem problemów z osłonami kół, a startowałem i lądowałem z podobnej łąki, czemu zresztą dałem wyraz w pierwszym poście po oblocie.

Gdy zobaczyłem te malutkie kółeczka i osłonki byłem pełen złych przeczuć, a tu model mnie całkowicie pozytywnie zaskoczył.

Co do filmu to niewiele widać, trudno wyrokować czy przednie czy tylne ustawienie, ale w tych paru momentach gdy dobrze widać model miałem wrażenie (ale podkreslam wrażenie), że jednak zbyt przednie.

A lądowanie fajnie, czyli to co pisałem myślę że możesz potwierdzić, jest to bardzo fajnie lądujący model.

Opublikowano

Cześć,

 

Czy ktoś jest w stanie podać o ile by zwiększyła się waga modelu, gdyby wykorzystać oracover standard ? Na przykładzie tego samolotu, który wazy około 650 g.

 

Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.