Skocz do zawartości

Fokker DR1 mini, Trenerek STS - czyli ciekawe parkflyery :)


modelarz115

Rekomendowane odpowiedzi

STS vel STC to bardzo fajny model do lotów typu WDPN (wożenie d..... po niebie)  ;)  Tak jak widziałeś zrobiłem powiększoną wersję i lata rewelacyjnie. Jeśli planujesz trochę więcej szaleństwa to zdecyduj się na Stearman'a, może też nieco powiększonego, tym bardziej, że pewnie zastosujesz silnik bezszczotkowy.

 

Rafał  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek jak lubisz tak dwoplaty to polecam tegp SE52 jest z depronu 6mm skrzydla w kFm takze bedzie mocniejszy sam zaczolem go robic. mam jeszcze wiele innych z i wojny jak bys chcial  :)

SE5a Tiled Letter.pdf

SE5a-300-plans.pdf

SE5a-300-plans-tiled.pdf

SE5a-DT-FULL.pdf

SE5a-DT-Tiled 8.5x11.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe - umieszczam la liście ''TO DO''

Nie wiem czy dobrze rozumiem plany... brakuje mi rzutu z góry 

Ja bym go wyciął z odpowiednio dobranego styropianu, dorzucił wzmocnienia i skrzydła  :)

 

Właśnie wydrukowałem plany do STS. Na razie nie mam nic do "WDPN" i trzeba coś na to poradzić  :P

 

PS. Mógł bym prosić o plany tych wielu z I wojny (na PW)  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nastąpił udany oblot  :D - model zasłużył na pokazanie światu 

Lata pięknie - jak sterowana chusteczka z napędem  :), wystarczy 1/4 gazu, czyli jak tylko śmigło się zakręci to już leci

Czas lotu - około 15minut na jednym pakiecie, wcale nie czuć odcięcia mocy przez regulator (teraz ustawiłem na całkowite odcięcie)

 

Starty z ziemi lądowania też, model pociesznie podskakuje po czym delikatnie się odrywa. Podwozie mocowane na gumkę idealnie się sprawdza 

Pakiet wkładany przez przednią klapę, podłączany przez boczną do której przyklejony jest na rzep odbiornik.

Zastrzały jak w Wicherku - na gumkę od dołu a do skrzydła mocowane wkrętem

 

 

Małe porównanie

 

STC v1 (ubity doszczętnie) - moje pierwsze loty RC

silnik szczotkowy z zestawu RTF http://www2.ripmax.net/Item.aspx?ItemID=A-AX-00135-01M2

pakiet 350 mAh 1S (jak wyżej) 

odbiornik ze zintegrowanym reglulatorem (j.w.)

serwa jakieś micro 3.5g (j.w.)

masa około <200g 

 

post-14749-0-02032100-1417968723_thumb.jpg

 

STC v2 (w silniku skończyły się szczotki) - ładnie latał 

wyposażenie jak wyżej 

opatentowałem patent na mocowanie silnika na gumkę - strzał w 10 od teraz nie każdy lot kończył się klejeniem silnika 

 

post-14749-0-59474700-1417969595_thumb.jpg

 

STS (w służbie) - świeżo po oblocie

silnik - redox 450/1400 180W

śmigło - na razie 9x5 GWS (chętnie kupię 9x4.7 SF)

regulator - ABC power 20A

pakiety - redox 700/500/450 mAh 3S

masa 350g

 

post-14749-0-14223800-1417967669_thumb.jpg

 

Proces budowy:

 

boki kadłuba wzmocnione listewkami 3x3

post-14749-0-99961800-1417967301_thumb.jpg

 

wszystko sklejone do kupy

post-14749-0-36694600-1417967346_thumb.jpg

 

przymiarka pakietu 2200mAh 3s (z zamysłem do niego zaprojektowałem komorę, ale to przerost formy nad treścią)

post-14749-0-53784000-1417967396_thumb.jpg

 

model uzbrojony w silnik serwa i stery

post-14749-0-91738000-1417967441_thumb.jpg

post-14749-0-36136700-1417967490_thumb.jpg

 

podwozie mocowane na gumkę, listewki 3x3, trochę balsy, sklejka ''cytrus'', oś i koła z Fokkera, tuleje z rurki 3x2 rozwierconej do 3x2,5

post-14749-0-29266400-1417967533_thumb.jpg

 

model zmontowany, lecz brakuje maski

post-14749-0-83594600-1417967622_thumb.jpg

 

model gotowy do lotu, maska mocowana na dwa magnesy (po przekątnej) oraz bolce z pręta 2mm oraz rurki na bowdem

post-14749-0-14223800-1417967669_thumb.jpg

post-14749-0-30385900-1417967251_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję ukończenia modelu. Szkoda tylko, że podwozie zrobiłeś na sztywno bo nie będzie amortyzowało twardszych lądowań. No ale to możesz łatwo przerobić bo całe podwozie masz łatwe do zdemontowania. Ale sam model OK !

 

Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei ;)

-Jakiej pierwszej klasy? jeszcze żadnego drewniaka nie mam na koncie  :P, najwyższy czas zaczynać wicherka....

-Ja też czekam na filmik 

-Podwozie nie jest na sztywno, ma amortyzację, może nie widoczną na pierwszy rzut oka i nie tam gdzie byśmy się jej spodziewali  :ph34r:. W przypadku twardszego lądowania (o ile to możliwe tym modelem), ugina się na tylnej gumce, bo oś jest nieco wysunięta przed całe mocowanie. Dodatkowo całe podwozie może się przesunąć w tył co chroni przed kapotażem, gdy nie zauważymy gałęzi na pasie startowym  :)

 

Jutro za to nie będę miał ostatniej lekcji, bo nauczyciele poprosili mnie o mały pokaz po dzisiejszych lotach. Oczywiście jak będzie ładna pogoda :)

Zdziwiło mnie to trochę, bo gdy latałem innymi modelami (w tym fokkerem) w zaciszu pola za szkołą nie było takiego efektu. Ponadto prostrzego latadła chyba się nie da wymodzić  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I wtedy wyłamywał by się zawias, na razie ten model odłożyłem na dalszy plan  ;)

StS'em lata się świetnie, jeszcze lepiej na śmigłach od Kacpra (idfx)  :)

Może w końcu uda mi się zabrać kamerzystę, ciekawe spostrzeżenie w zimę podmuch wiatru jest bardziej niebezpieczny i taki ''ostrzejszy''

Myślę nad nartami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ster kierunku obowiązkowo! Zakręty na samych lotkach w tym modelu są bardzo trudne przy oblocie dla mnie były nie możliwe. Ogólnie słabo reaguje na lotki. Dopiero jak oswoiłem się z SK na innym modelu jakoś zaczęło to latać. 

 

Pochwal się zdjęciami  :)

 

Edycja. 

Od niedawna zmieniłem nastawienie do SK - bez niego nie latam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja latam kombatami bez SK ale skrzydla z lekkim wzniosem , w fokkerku sa proste wiec niewiem jaka bedzie reakcja lotek na skrecanie modelu , 


kołka beda inne i troszke wiekrze i biale, ja mysle nim poleciec na pakietach 2s, bo 3s mam same duze, pozdrawiam.

post-12400-0-34673000-1423218941_thumb.jpg

post-12400-0-68346900-1423218962_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

farbami akrylowymi do malowania scian, ja juz bym takiego malego nie robil tylko wersje 100 procentowa, chociaz on wcale taki maly to nie jest.


Jacek jak lubisz dwoplatowce to polecam tego SE5A  ,ktorego plany juz sa w poscie powyzej, lata swietnie , bez lotek jako trenerek lekki i najwazniejsze mocny , lzejszy od fokkerka i wiekrza rozpietosc skrzydel, nie wymaga specjalnie wzmocnien , ja tylko w skrzydle dolnym mam listewke sosnowa 5x3 i to tyle, a i kilka patykow do szaszlykow do mocowania gornego plata z dolnym, oczywiscie oba ze sporym wzniosem. POLECAM, 

 

ps,  to sa 2 rozne ,bo kolega jak zobaczyl jak on fajnie lata ,to tez bardzo chcial go miec, pozdrawiam. :)

post-12400-0-87851400-1423355483_thumb.jpg

post-12400-0-26607200-1423355493_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , dzis moj fokkerek poszedl na wage , waga pokazala 131g bez wyposazenia, 

planuje zamontowac w nim silniczek  cf 2805

na smigle 6 lub 7 calowym gws 

lotki serwo 9g

SW i SK po serwie 9g (mial byc bez serwa na SK no ale zdecydowalem ze jednak bedzie )

reg 22A dualsky

pakiety 7,4v 700, 400 i 300

odbiornik turnigy 9x

mysle ze waga do lotu bedzie ok 280-290 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.