Skocz do zawartości

Toto 2 - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Zachęcony sukcesami z budowy i oblotu Toto 0, postanowiłem zbudować coś bardziej wymagającego. Tym razem wybór padł na motoszybowiec motylastego Toto 2.

Po skompletowaniu materiałów do budowy zabrałem się za pracę :)

 

W pierwszej kolejności zgodnie z opisem trochę sztukaterii sklejkowej:

 

6c1a3bbab7ce.jpg

 

Następnie, po docięciu listewek całość skleiłem zwykłym klejem CA i wzmocniłem łączenia żywicą 10 minutową.

 

Bok kadłuba:

 

f7aac0de466e.jpg

 

A tutaj kratownica kompletna:

 

08089cdb673b.jpg

 

W kolejnym etapie wyciąłem depronowe elementy poszycia, i zacząłem oklejanie kadłuba.

Już na tym etapie wkleiłem Bowden steru wysokośći.

 

Wkrótce kolejne zdjęcia i relacja z przebiegu prac  :)

Cdn..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub wstępnie posklejany : 

 

83536c15e544.jpg

 

 

Do oklejania depronem tradycyjnie użyłem kleju poliuretanowego d4 (Soudal)

 

W tak zwanym międzyczasie wycinam stateczniki poziomy i pionowy

 

5751f2055989.jpg

 

 

Następnym etapem będzie wykonanie dziobu - owiewki silnika. Z uwagi na to, że do napędu zastosuję silnik E Max CF 2822, zastanawiam się, czy nie wykonać tej owiewki w wersji ściąganej, celem łatwiejszego dostępu do śrub mocowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot wiosną, jeśli czas pozwoli. Trochę dużo na głowie i dłubie tylko wieczorami a i to nie zawsze :) no ale do rzeczy. Jak rozwiązałeś mocowanie dzioba? Jest wsuwany na jakichś kołkach? Przykręcany do kadłuba na śubkach m3 (np. nylonowych)? Czy może klejony na tasmie dwustronnej? 

PS Dzieki za pochwałę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Klapkę mam taką w toto 0. W zasadzie w Toto 2 tez jest, ale chodzi tu o dziób - zabudowę silnika. To ją chcę zrobić odejmowaną. W Toto 2 kołpak śmigła składanego, zabudowa silnika i kadłub tworzą harmonijną całość. 

 

PS Ładny model :) Jak lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja też buduję toto http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47782-toto-2-125/ i też będzie owiewka silnika na taśmie dwustronnej wg mnie najlepsza metoda, tylko najlepiej wozić taśmę dwustronną na lotnisko na wszelki wypadek jakby owiewka zaczęła odpadać ew jak chcesz mieć full professional to powklejać w owiewkę patyczki od szaszłyków i nawiercić we wrędze silnikowej otwory tak żeby wchodziło na wcisk. Powodzenia w budowie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Stwierdziłem, że zrobię dziób wsuwany na patyczkach, lub wykałaczkach. Dodatkowo na łączeniach wręg będzie taśma dwustronna. Czekam teraz na silnik by zgrać go z wymiarami ów dziobu :) W międzyczasie zabieram się za wykonanie statecznika poziomego, wraz ze sterem wysokości na zawiasie silikonowym. W tym celu wpierw przygotowuje statecznik do oklejenia papierem na wikol.

 

0710797fe882.jpg

 

Nastepnym krokiem będzie wklejenie balsowych listew wzmacniających i oblaminowanie części statecznika i steru które będą współpracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuższej nieobecności, ale już nadrabiam zaległości w budowie  :) Wykonałem statecznik poziomy z usterzeniem. Ponieważ niespecjalnie dobrze wyszło montowanie steru na silikon, zrobiłem metodą, którą zastosowałem w toto-0 - czyli zawiasy PET.Całość, pokryta papierem na wikol, szpachlą natryskową w sprayu i sprayami akrylowymi.

 

c155360b6887.jpg

 

W między czasie zająłem się obróbką kadłuba i wykonanie stosownej owiewki. Owiewka została zmodyfikowana pod kątem zastosowania silnika e-max. A tu trochę wyposażenia do totki:

 

2b4a8915949c.jpg

 

 

PS Sorry za jakość zdjęć - robione komórką.. :)

cdn....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.