Jump to content

Recommended Posts

Witam,

Rozpakowałem, skleiłem, złożyłem i oblatałem nowego (w mojej kolekcji) MIGa - 29 z firmy SebArt Sebastiano Silvestri, zobaczcie jak się spisał:

zapraszam do komentowania :) lajkowania :)

Artur.RC

 

wszystkie moje filmy są:

http://www.youtube.com/channel/UCjTBr3-AIQEpuPIIWBXVfyQ?view_as=public

facebook:

http://www.facebook.com/artur.borowski.35

zapraszam do polubienia stronki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuż przed przyziemieniem możesz delikatnie poderwać go do góry, wtedy ładnie siądzie bez rycia brzuchem po trawie.

Pomysł- przy następnym modelu zrób film z montażu, co i gdzie podkleić,może wzmocnić itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to on lata o wiele fajniej niż Jak 130, którego prezentowałeś jakiś czas temu :)

Da się to puścić jednoosobowo, czy trzeba mieć umyślnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na przykład znalazłem tu:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_794&products_id=13175

 

jak na te prędkości to jeszcze nie jest tak drogo, choć mi osobiście nie do końca podoba się fakt, że cały samolot jest klejony a nie skręcany. Małe to nie jest, trzeba mu poświęcić sporo miejsca w samochodzie i w garażu/piwnicy. 

 

Ale lata cudnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuż przed przyziemieniem możesz delikatnie poderwać go do góry, wtedy ładnie siądzie bez rycia brzuchem po trawie.

Pomysł- przy następnym modelu zrób film z montażu, co i gdzie podkleić,może wzmocnić itp.

Robert, bardzo dzięki za sugestie, dopiero uczę się jego i tak zrobię jak mówisz, co do filmu- bardzo cenna uwaga, dzięki, tak zrobię  :)

Jak dla mnie to on lata o wiele fajniej niż Jak 130, którego prezentowałeś jakiś czas temu :)

Da się to puścić jednoosobowo, czy trzeba mieć umyślnego?

Paweł, dzięki, Yak jest inny - Mig inny, tu nie ma wektorów a tu są - zupełnie inne latanie  ;)  jednoosobowo hmm.... widziałem jak to robią specjaliści i się da.... ale wiesz .... ja skromny początkujący.....młodszypilotamatorrrr  :ph34r:  potrzebuję kolegi  :mellow:

fajny :) kto to sprzedaje? i ile takie cudo kosztuje?

Piotr, dzenx :) produkuje to Sebastiano Silvestri / SebArt / włoch ze szwajcari i można u niego zakupić: http://www.sebart.it/edf-jets.html , kosztuje ok 2 tysi :)

ja na przykład znalazłem tu:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_794&products_id=13175

 

jak na te prędkości to jeszcze nie jest tak drogo, choć mi osobiście nie do końca podoba się fakt, że cały samolot jest klejony a nie skręcany. Małe to nie jest, trzeba mu poświęcić sporo miejsca w samochodzie i w garażu/piwnicy. 

 

Ale lata cudnie

Paweł, prędkości zawrotne nie są ale wystarczające, zmierzyłem na urządzonku GPS i wyszło 176km/h ; fakt całego go kleiłem żywicą dostępną w zestawie co widać na filmie unboxing), DZENX  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee... to chyba bym wolał za 1300 z modelemax niż dwa tysie prosto ze słonecznej Italii :)

 

To klejenie to jedyna rzecz, która swego czasu odrzuciła mnie lekko od tego modelu. Tak naprawdę to - popraw mnie Artur, jeśli się mylę - głupia wymiana serwa wymaga odklejania statecznika czy skrzydła. Po za tym jak dla mnie ideał - ląduje na trawie, krzywda mu się chyba od tego nie dzieje, lata i wolno i szybko, i 2D i 3D a jak coś pójdzie nie tak to i ChW-D :) 

 

 

Malowanie do zmiany, aż się prosi o szachownice i Kościuszkowca na grzbiecie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee... to chyba bym wolał za 1300 z modelemax niż dwa tysie prosto ze słonecznej Italii :)

 

To klejenie to jedyna rzecz, która swego czasu odrzuciła mnie lekko od tego modelu. Tak naprawdę to - popraw mnie Artur, jeśli się mylę - głupia wymiana serwa wymaga odklejania statecznika czy skrzydła. Po za tym jak dla mnie ideał - ląduje na trawie, krzywda mu się chyba od tego nie dzieje, lata i wolno i szybko, i 2D i 3D a jak coś pójdzie nie tak to i ChW-D :)

 

 

Malowanie do zmiany, aż się prosi o szachownice i Kościuszkowca na grzbiecie :)

Paweł, uśmiałem się z tą szachownicą  :) oj tam klejenie, klei się szybko, łatwo i przyjemnie tylko trza trzymać aż wyschnie  ;) wiesz co- hmm serwa jeszcze nie wymieniałem, zobaczymy później :) krzywda mu się nie dzieje na trawie- prawda, jak coś nie pójdzie to..........gruz i reklamówki do pozbierania  :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

RCSpeedo znalazł takie prędkości

  • 0:12 - 144,9 KPH
  • 0:41 - 137,1 KPH
  • 0:48 - 80,4 KPH
  • 4:11 - 37,3 KPH

Całkiem nieźle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mig Sebarta aż się prosi o przemalowanie, czy ten w wersji radzieckiej, czy niemieckiej... 

 

post-13206-0-88817300-1537351709_thumb.jpg

post-13206-0-43839900-1537351716_thumb.jpg

post-13206-0-42835800-1537351724_thumb.jpg

post-13206-0-67161300-1537351731_thumb.jpg


Mig Sebarta aż się prosi o przemalowanie, czy ten w wersji radzieckiej, czy niemieckiej... Uznałem, że ja z ruskimi gwiazdami latać nie będę. Co prawda ostatnimi czasy nasze lotnictwo straciło dwa migi co nie wróży najlepiej mojemu, ale co tam - przynajmniej przemalowałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co poradzić. Pewnie panu Sebartowi było łatwiej takie wykonać. 

 

W ogóle model tylko ogólnie nawiązuje do Miga, nie ma jakże charakterystycznych grzebieni przed statecznikami, ma zupełnie inny kształt garba na kadłubie i pewnie można by się doszukać wielu innych nieścisłości. Poddałem się już przy przenoszeniu zarysu kamuflarzu na płatowiec, skrzydła mają zupełnie inny obrys. Ale z filmików dostępnych w sieci widać, że model lata, startuje z ręki i radzi sobie nawet z lądowaniem w wysokiej trawie, więc jak na Mastera warunki na lotniska będą za słabe to zawsze mogę odpalić sobie Miga. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co poradzić. Pewnie panu Sebartowi było łatwiej takie wykonać. 

 

W ogóle model tylko ogólnie nawiązuje do Miga, nie ma jakże charakterystycznych grzebieni przed statecznikami, ma zupełnie inny kształt garba na kadłubie i pewnie można by się doszukać wielu innych nieścisłości. Poddałem się już przy przenoszeniu zarysu kamuflarzu na płatowiec, skrzydła mają zupełnie inny obrys. Ale z filmików dostępnych w sieci widać, że model lata, startuje z ręki i radzi sobie nawet z lądowaniem w wysokiej trawie, więc jak na Mastera warunki na lotniska będą za słabe to zawsze mogę odpalić sobie Miga. 

 

Może to wynika z tego, że polskie MiGi-29 to wersja 9-12, a model Sebarta był wzorowany na 9-13. Inne skrzydła i garb własnie na to wskazują. Samoloty zespołu "Swifts" to są właśnie 9-13, a przecież w takim malowaniu Sebart sprzedaje swój model. Natomiast wyrzutniki flar przed statecznikami to demontowalne wyposażenie, niepotrzebne samolotom akrobacyjnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By JacekCichy
      Od dłuższego czasu eksperymentuję sobie z drukiem 3d, jak do tej pory zaprojektowałem sobie i wydrukowałem 2 małe modele o rozpiętości ok. 0.5 [m] (SZD-30 Pirat i Horten 9 V1) ale z RC nie miało to nic wspólnego od takie małe coś. Co prawda każdy z nich był rzucany ale w przypadku pirata było to zupełnie bez sensu bo współczynnik masy do powierzchni nośnej był bardzo duży w przypadku Hortena było znacznie lepiej ale problematyczny był sam wyrzut tego cuda. Natomiast przy okazji przetestowałem sobie kilka patentów no i stało się... Przyszedł czas na coś znacznie większego i poważniejszego.
       
      Dane:
      Rozpiętość ok. 1.25 [m]
      Planowana masa pustego samolotu ok. 1 [kg]
      Profil na skrzydle Rg-14
      Stateczniki symetryczna NACA
      Napęd turbinka edf 70 [mm] 
       
      To co już jest wydrukowane ale jeszcze nie wszystko posklejane:

       
      Rendery z Blendera:

       

    • By Andrzej Klos
      https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/flaris
       
      Moze ktos sie pokusi na model!
    • By Miro.sky
      Nie wiem czy to ciekawa oferta ale mi się podoba więc wrzucam ,może się komuś przyda.
      Do 10.01.2018 mają zniżkę 20%.
      http://www.nsmodelers.rs/home/damiano-f-86-sabre
       
      A tutaj gotowy "golas" podczas lotu;

       
       
    • By Piotrek_SGM
      Od dłuższego czasu planowałem zakup jakiegoś modelu 3D o rozpiętości 1,8-2m pod moje AXi 5325/20 (280kV, 2300W, 575g). Po rozbiciu świnki i szybkim przeliczeniu gotówki, wyszło na to, że jedną z lepszych opcji (przynajmniej na papierze) za posiadane przeze mnie pieniądze był w/g mnie Sebart Su29S 140E.

      Sugerowana 599euro to jak dla mnie jakiś kosmos, szczęśliwie u polskiego dystrybutora leżał i czekał na mnie model zakupiony zapewne jeszcze po starym, dobrym kursie euro (tutaj podziękowania dla kol. Pawła za pomoc w negocjacji ceny).

      Co do ceny jeszcze - w ogóle jest ona dość dyskusyjna, za model, którego kadłub ma całkowicie tradycyjną konstrukcję (zero węgla), a podwozie jest aluminiowe. Do zakupy przekonała mnie podawana przez producenta niska waga (4.000-4.200g bez pakietów) oraz... wygląd... po prostu rasowa "Suczka"

      Także po bardzo krótkim oczekiwaniu zapukał do mnie kurier, ups, jak spotkacie moją córeczkę, to mówcie, że Św. Mikołaj z takim oto pakunkiem:




      Jak widać model jest solidnie zapakowany w podwójne pudło, które w moim przypadku w wielu miejscach nosiło ślady mocniejszy lub słabszych uszkodzeń, a mimo to zawartość nie ucierpiała.

      Relację zaczynam od szczegółowego "unboxing" i poważenia części. Będzie to przydługie, ale można sobie w ten sposób odpowiedzieć na pytanie: "na ile dobrze producent zadbał, aby samolot dotarł do klienta w idealnym stanie?" W/g mnie, Sebart postarał się bardzo dobrze. Na tym etapie nie będę wchodził w szczegóły co do jakość, jeśli chodzi o samo pokrycie folią - jest bardzo dobrze, ale jak to zwykle bywa, w kilku miejscach trzeba przejechać model żelazkiem (kilka drobnych burchli, kilka miejsc, gdzie przy krawędziach folia odstaje).

      Na paczce co istotne, chociaż firma włoska, to tradycyjnie w dzisiejszy czasach - made in China:



      A więc zaczynamy rozpakowywanie, najpierw spojrzenie ogólne:





      I wyjmujemy poszczególne elementy:

      1) Maska silnika - solidnie zapakowana, waga 152g:






      2) Kabinka - równie solidnie zapakowana, waga 204g:






      3) Kadłub - już się dalej nie będę powtarzał - SOLIDNIE ZAPAKOWANY, waga 738g:






      4) Rura łącząca płaty - starannie owinięta w papier, węglowa, 116g:





      5) Skrzydła - prawe 325g, lewe 320g:








      6) Tzw. "fillets", czyli końcówki skrzydeł od strony spływu przy kadłubie, których Sebart nie wkleił, żeby zaoszczędzić na wielkości paczki, prawy 26g, lewy 27g:






      7) Lotki, lewa 82g, prawa 79g:







      Także w sumie:

      lewe skrzydło - 429g
      prawe skrzydło - 430g

      A więc super:)

      8) Rura łącząca połówki statecznika poziomego, węglowa, waga 12g:




      9) Statecznik poziomy wraz ze starem wysokości - prawa połówka 97g, lewa 98g:







      Także sumując statecznik ze skrzydłami, mamy - lewa strona modelu 527g, prawa strona 527g, co za precyzja albo co za... fart!!!

      Stateczniki mają takie małe wypustki umożliwiające ich przykręcenie do kadłuba, czego nie ująłem zbyt dokładnie na zdjęciu. Wspominam o tym tutaj, gdyż Sebart pomyślał, aby je zabezpieczyć małymi gumkami, tak aby nie uszkodziły one pozostałych elementów zestawu. Kolejny plus za pakowanie!

      10) Statecznik pionowy wraz ze sterem kierunku, waga 73g (musicie uwierzyć na słowo, zapomniałem zrobić fotki z wagą):



      11) Podwozie główne, aluminiowe, zapakowane w papier, waga 192g:




      12) Laminatowe owiewki na koła, waga 66g:





      13) Kołpak plastikowy z podstawą aluminiową - waga 58g:




      14) Koła piankowe, główne 41g, ogonowe - moja waga go nie łapie:





      15) Paczki z galanterią (porządnej jakości) - waga 153g:



      16) Profile balsowe na golenie podwozia - 29g:




      17) Dodatkowe elementy do przebudowy na wersję spalinową - nie ważyłem, ale w zestawie jest chyba wszystko, co można sobie wymarzyć:



      18) Zestaw naklejek:



      A na koniec "unboxing" dwie poglądowe fotki - model złożony na szybko w towarzystwie Extry 48":




      Podsumowanie wagi:

      maska - 151g
      kabinka - 204g
      kadłub - 738g
      bagnet skrzydeł - 116g
      kompletne prawe skrzydło - 430g
      kompletne lewe skrzydło - 429g
      bagnet statecznika poziomego - 12g
      statecznik poziomy prawy - 97g
      statecznik poziomy lewy - 98g
      ster kierunku - 73g
      podwozie - 192g
      owiewki na koła - 66g
      kołpak - 58g
      koła - 41g
      galanteria - 153g
      profile podwozia - 29g

      razem: 2887g


      c.d.n.
    • By krewetki
      Witajcie.
      Czy aparatury mają w swoim oprogramowaniu autotest?
      Kupuje właśnie używanego FrSky'a X9D Plus i chciałbym go przetestować przy sprzedawcy bez modelu.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.