Bartek Piękoś Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Wiesiek, ja właśnie doszedłem do tego samego! Zamykam oczy i otwieram jak ona jest ustawiona bokiem, wyobrażając sobie, w którą stroną ma się kręcić. I się kręci jak chcę. Inna opcja zmiany kierunku to popatrzeć do góry nogami:) Fajny eksperyment.
Vesla Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Ułatwia patrzenie na "jej stopę" u w myślach wyobrażanie sobie, że kręci się w przeciwną. Jak nie działa to przesuń palcem w stronę przeciwną do obrotów, tak żeby palec przeszedł na linii wzroku, mając w tle obrazek. Na początku pomaga. :-) Fajna zabawa :-)
micro Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Zabawa fajna. U mnie kręci się z reguły w prawo z pewnymi chęciami w lewo .
Vesla Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Zabawa fajna. U mnie kręci się z reguły w prawo z pewnymi chęciami w lewo . Możesz tym sterować, tak jak opisałem powyżej.
JANTAR87 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 PA robi modele w australii i filmy też tam kręcą: Oni mają coś z kierunkami zupełnie pomylone Adam_S zauważ, że nawet Dominguez kręci 90% na lewe skrzydło
Czopek Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Adam_S Domingez kręci 90% na lewe skrzydło i jest w Australii. Ja też kręcę 90% na lewe a jestem w Polsce, ale jestem leworęczny. Adamie, czy możesz to jakoś wytłumaczyć??
Adam_S Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Przemysławie. Również latam w Polsce, nawet w tym samym mieście. Jestem praworęczny ale również zauważyłem, że częściej kręcę beczki, snapy, klnife edge spiny w lewo niż w prawo. Z kolei ja latam w MODE1, nie wiem czy ma to znaczenie. Musimy zebrać większą próbkę informacji do dalszych badań.
andrzej_t Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Musimy zebrać większą próbkę informacji do dalszych badań. Najlepiej od pilotów F3A - mogą być zaskakujące.
JacekK Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Taaa, a załóżcie lewe śmigła i spróbujcie :D To dopiero będzie próba
Dariusz Dudzik Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Fajny temat, przypomina mi się jak dwóch czechów spierało się przez pół dnia czy borówka jest czerwona jak jest zielona.
zbjanik Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Aha, czyli niepostrzeżenie wchodzimy w temat "runo leśne"; u nas też dobrze rozpracowany: -Tato! Co to jest? -To są czarne jagody. -Aha, ale czemu są czerwone? -Bo jeszcze są zielone. -A kiedy będą czarne? -Jak będą niebieskie... 1
Dariusz Dudzik Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 No właśnie jest to taki temat.
andrzej_t Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Dopóki nie zacznie się latać klasyczną akrobacje a tam w programie: ćwierć beczki w jedną stronę, beczka w przeciwną i kolejne ćwierć beczki w przeciwną, wyjście odwrócone. I kończy się dowolność i 90% w lewo.
Stanley Fiszer Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Rozwiązanie co do tendencji wykonywania zakrętów w prawo czy lewo jest chyba dużo prostrze niż się wydaje. Otóż wynika to z budowy anatomicznej ręki. Dla praworęcznego jest łatwiej przechylić (obrócić) ją w lewo niż odchylać w prawo. Dla leworęcznego symetrycznie. Wiele innych czynności wykonujemy w ten sposób, i wygodniei i silniej.
stema Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Tylko, że większość pilotów steruje kciukami ...
micro Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Duże samoloty muszą uwzględniać w nawigacji skutki efektu Coriolisa.
Patryk Sokol Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Zapomnijcie o sile Coriolisa tutaj, to absolutnie nie ten rząd siły, żeby to mogło działać (a nawet jeśli to nie działa tak jak tu sugerujecie, bo działa w drugą stronę kiedy lecicie w jedną stronę, a przeciwnie kiedy lecicie w odwrotną stronę)... Magii tutaj też żadnej nie ma, po prostu w jedną stronę czujemy się pewniej. Tyczy się to wszystkiego, z jazdą na monocyklu włącznie, a na pewne czucie się podczas robienia rzeczy w drugą stronę zostaje tylko męczaća praktyka. Szukanie winy w śmigle też nie do końca ma sens. Są oczywiście figury gdy moment odśmigłowy przeszkadza i skręca model (czy np. żyletka lepiej idzie na lewym boku niż na odwrót), ale gdy po prostu latamy w kółko to jest to kwestia umiejętności w pilotażu. Najlepszym przykładem jest krążenie szybowcem w termice, większość pilotów dobrze krąży tylko w jedną stronę (ja np. w lewo). I nie zaczynajcie tutaj z wirowaniem noszenia w jednym kierunku w wyniku działania siły Coriolisa. Noszenia wirują w obie strony, a czasem i wcale. 2
skippi66 Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 Wychodzi że jedyne sensowne miejsce do latania to równik i jego okolice. Siła Coriolisa, aaale wykombinowali...
Michal3013 Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 siłe coriolisa można pominąć....trening....trening i jeszcze raz trening
Rekomendowane odpowiedzi