Skocz do zawartości

PZL P-11c


Emhyrion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

. Wersja Lecha jakaś strasznie ciężka mi się wydaje. Samej farby z pół kilo :-)

 

 

I tu się mylisz, Pomalowałem go ok 200 ml farby półmat, ile poszło cellonu?  drugie 200 ml, rzadkiego (-odparowanie rozpuszczalnika) ale zauważ ,że jest to model większy o 10 cm  rozpiętości na spalinie 11,5ccm czerotakt z wagą 2700 + paliwo. Nie ma laminatu i epidianu ,jest skyloft. W mojej relacji dnia 25/09 napisałeś tak , cyt:

"3-kilowa to ta większa? TO obciążenie płatów ma pewnie podobne... No nic - zobaczymy. Ty zrobiłeś lekką, ja mam nadzieję zrobić cięższą. Jak już wypuścicie te kity  :)"

 To jak to jest? raz jest za lekka a raz za ciężka? zdecyduj się. Chcesz osiągnąć wagę 3 kg w mniejszym modelu? Twoja wola. Starałem się być pomocny i przekazać Ci moją wiedzę i spostrzeżenia z budowy dwóch moich jedenastek ale widzę już teraz wyraźnie,że tego nie potrzebujesz bo wszystko wiesz lepiej. Odpowiem też na Twój wpis w mojej relacji cyt:

Lechu: Jeśli macie jakieś możliwości poprawienia pracy lasera, to dajcie mu kilka mikronów dłuższą ścieżkę cięcia. Ażurowanie nie wszędzie wycięte jest na pełną głębokość, przez co niektóre elementy trzeba wycinać nieomal ręcznie, a elementy są malutkie i nie jest to proste. 

Mam też uwagę do instrukcji - jest zbyt pobieżna a już na początku jest chyba zła kolejność klejenia klatki kadłuba. Obfotografuję i dam znać o co mi chodzi, ale już jutro, dziś nie mam siły a rano wcześnie wstaję..."

 Elementy wycinane laserowo posiadają tak zwane "zamki" po to aby w czasie cięcia elementy nie wypadły z płaszczyzny cięcia i nie były narażone na ponowne przejście lasera.To trzeba po prostu wyciąć nożykiem. Również nierówność struktury materiału oraz jej pofalowanie może powodować nierówne cięcie lasera, mogą więc wystąpić i przepalenia i niedopalenia materiału . To normalne zjawisko do zaakceptowania. Osobiście wolę niedocięcia niż przepalenia,lepiej połączenie elementów dopasować niż zalewać klejem luzy. Docinanie elementów i dopasowywanie do innych elementów to standard.Uwagi na temat maski silnika gdzie jakieś zagięcie poza obszarem powierzchni użytkowej to normalne szukanie dziury w całym. Najbardziej powaliły mnie Twoje uwagi na temat instrukcji montażu a zwłaszcza kolejności montażu kadłuba.Nie będę polemizował, rób jak uważasz.Ty wiesz lepiej :) Nie jestem w stanie Ci pomóc w budowie tego modelu.życzę sukcesów To mój ostatni wpis :)

ps,

przy tej okazji chciałbym prosić wszystkich zainteresowanych tym modelem o wyrażenie swojej opinii na temat instrukcji montażu :

czy jest zrozumiała, czytelna i o co ją należy  uzupełnić? dziękuje z góry a wszystkie uwagi :) proszę pisać na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jestem poza domem więc tylko słowo bez zdjęć. .. w pierwsxym ktoku instrukcji jest o klejeniu wzmocnienia deski do której bedzie klejony silnik. W drugim kroku jest półka pod serwa i przyklejenie jej do rzeczonej deski. Dobrze że klej nie wysechł bo w trzevim kroku jest przyklejenie bocznych ścianek klatki kadłuba - nie do przeprowadzenia przy sklejonym na amen pierwszym i drugim kroku.

 

I nie traktuj mnie jako wroga, mi też zależy na tym, żeby wasz produkt był jak najlepszy.

 

Co do cięcia - nie chodziło mi o te techniczne zamki tylko wyciecie tam, gdzie laser miał wyciąć. Na jednej desce brakowało z pół milimetra, co przy małych kółeczkach już zaczyna być problem. Może tyko dla mnie, jsk cienisk jestem, niedoświadczony. Ale tskich jak ja może być więcej.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Model fajny. Konstrukcja płata o wiele bardziej mi się podoba niż w modelu J.Suchockiego. Krytykuję to co łatwo można poprawić więc może nie obrażaj się i nie nadymaj, bo nie o to chodzi..

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie traktuj mnie jako wroga, mi też zależy na tym, żeby wasz produkt był jak najlepszy.

 

 Może tyko dla mnie, jsk cienisk jestem, niedoświadczony. Ale tskich jak ja może być więcej.

 

 

 

 

 

Dziś już piszesz jak człowiek :) Może zrozumiałeś, że tylko ja mogę Ci pomóc w składaniu tego modelu? Miałem już więcej się nie wtrącać ale ponieważ piszesz ,że jesteś niedoświadczony to dam Ci jedną radę. Poskładaj to wszystko na sucho, równo, na desce  i zalej cyjakiem. Przednią część kadłuba trzeba skleić za jednym podejściem. Złożenie na sucho będzie najbezpieczniejszą w Twoim przypadku metodą. Mam nadzieję,że wszystkie nakrętki kłowe są na swoich miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie krycia kadłuba tkaniną szklaną. Mianowicie chodzi mi o to w jaki sposób na takim pokryciu zamierzasz wykonać detale, linie podziału na przykład? Pisałeś że model ma być bardziej makietowy więc pewnie takowe będziesz chciał wykonać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary - sprawa jest prosta i oczywista, ale konkretne rozwiązanie wybiorę dopiero w momencie, gdy zdecyduję się na takie czy inne pokrywanie kadłuba i skrzydeł. Do tego czasu mam co robić i wcale nie będzie to wygląd zewnętrzny. Jeśli to będzie folia to lipa - będą tylko narysowane linie podziału blach. Jeśli lakier na drewnie to będzie zagniecany na prawie sztywnej powłoce. Jeśli laminat to będzie lekko zadrapany z wpuszczeniem w zadrapanie ciemniejszej farby. 

 

Nie demonizujmy tych linii podziału blach. W prawdziwych samolotach nie miały głębokości rowu Mariańskiego, to w modelu 1/7 tym bardziej nie muszą być jakieś wielkie i głębokie. POwiem więcej - to w modelach z EPP są za szerokie i za głębokie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MASK & LECH:

 

 

Tak sobie dłubię, dłubię i stanąłem przed kilkoma niespodziankami...

 

1.

gniazdo śruby mocującej skrzydło - drugie pięknie wchodzi, ale przednie bardzo się chce opierać o konstrukcyjną ściankę i nie bardzo wiem, czy odciąć jeden ząb tej nakrętki z kłami, ty podszliwować ściankę, czy pchać na siłę...

 

2.

jeszcze jedno pytanie w kwestii tych śrub - piszecie w instrukcji o kołkach wzmacniających. Z czego zrobić te kołki, z balsy czy ze sklejki?

 

3. 

Mam wątpliwości do dwóch górnych wręg - dlaczego one są z balsy a nie ze sklejki? Trochę się boję o trwałość takiego rozwiązania...

 

4. 

Mocowanie bowdenów na przednich wręgach to nie problem, ale dalej? Mam zrobić jakieś kołki pozycjonujące, czy nie ma takiej potrzeby?

 

5. 

Mocowanie tylnego kółka/płozy. DO czego to w zasadzie mocowaliście? Do tej listewki konstrukcyjnej, czy jakiś bardziej rozbudowany patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdjęcia, bardzo niedoskonałe, ale komórka słabo sobie radzi z fotografowaniem w piwnicy. Przy czym, jak widać, nie ma łatwego zadania, niejedna lustrzanka by spasowała przy takim wyzwaniu, co widać czarno na białym :)

 

post-13206-0-32418900-1446116464_thumb.jpg

 

Skończyłem klatkę dziobową i szkielet dolnej części ogona. Prawie skończyłem, ale oklejanie listewkami zrobię później. Podobnie jak górną część ogona, z uwagi na to, że dwie wręgi są z balsy, górna część wydaje mi się sporo delikatniejsza. Na tym etapie przerywam na jakiś czas prace przewidziane przez autorów zestawu i wchodzę z własnymi pomysłami.

 

post-13206-0-93932700-1446116464_thumb.jpg

 

Cały czas się zastanawiam, czy płoza czy kółko. Skłaniam się ku temu drugiemu, jednak wygoda... No i trzeba będzie jakoś wzmocnić ogon w tej części, nie wyobrażam sobie mocowania kółka ogonowego do takiej jednej cieniutkiej listewki...

 

post-13206-0-38454000-1446116465_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym chcę wykonać kilka dodatków, które mam nadzieję, będą cieszyć oczy. Działka, w końcu to myśliwiec, jak się uda to z błyskającymi diodami LED. ...

a jak się sprawdzi mój pomysł na wykonanie żebrowania górnej powierzchni skrzydła to i zrobię żebrowanie. 

 

 

Nie wiem czy dobrze się orientuje ale P.11c miał karabiny maszynowe PWU Wz.33 możliwe, że ja się mylę lub Ty się przejęzyczyłeś, ale to drobnostka   ;)

 

Ciekawy jestem pomysłu na żebrowanie powierzchni skrzydła, rozumiem, że chodzi o wykonanie miniatury blach falistej systemu Wibault? Może zastosuje ten patent na swoim modelu :)

 

I tak czytam 4 strony wątku przydały by się jakieś zdjęcia na udokumentowanie prac oraz wskazanie "nieścisłości" wynikających z instrukcji budowy modelu. Bardziej było by to jak dla mnie czytelne. :D

 

Trzymam kciuki za złożenie modelu :)

 

... już jakieś zdjęcia się pojawiły :)

Edytowane przez horn3t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój będzie strzelał laserami. nie wiem, czy się wyrobię przed premierą VII części Gwiezdnych Wojen, ale spróbuję. Najwyżej będzie na VIII :)

 

Żebrowanie będzie akurat sprawą najprostszą. Samolot i tak będzie malowany, po prostu na folię nakleję paski papieru lub taśmy, pomaluję i gotowe. Już teraz widzę, że większy problem będzie z rzeczonymi karabinami. Brak jest miejsca na zrobienie zagłębienia w kadłubie :( Będę kombinował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleję klejem epoxydowym. Jak zaschnie to żadna cholera go nie rozerwie. Testowane na sucho na kawałkach malowanych i nie malowanych - ta sama jakość połączeń. Pęknie sklejka obok ale nie na łączeniu...

 

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.