Shock Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Bajki krążą że model skończony czeka na oblot..tylko chętnego brak na jego wykonanie .Jak usłyszałem -cytuję- brak odważnego by tym 15 kg klocem polecieć . A może to tylko bajka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Ej, drodzy koledzy, nie bądźcie malkontentami...! Najwyżej... nie poleci. Ale to piękny model, i rozumiem po włożeniu mnóstwa pracy obawy kolegi konstruktora o jego całość... czasem trzeba głębokiego oddechu... Nigdy sami tego nie doświadczyliście? Wszystkim zaś niecierpliwym krytykom polecam obejrzeć "Greka Zorbę" z Antony Quinnem, który w finałowej scenie mówi: "Szefie, widziałeś kiedyś taką piękną katastrofę? " http://www.youtube.com/watch?v=eJlMf5qEF0k 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 E, tam... Katastrofa, jak to katastrofa. Każdy może w jakiejś uczestniczyć.... Ale ten taniec - to jest właśnie to !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Ej, drodzy koledzy, nie bądźcie malkontentami...! Najwyżej... nie poleci. Ale to piękny model, i rozumiem po włożeniu mnóstwa pracy obawy kolegi konstruktora o jego całość... czasem trzeba głębokiego oddechu... Roman nie przesadzaj .Skoro model był robiony z myślą jako zestaw do latania i rozpowszechniania a nie jako wyrób statyczny czy jednostkowy to obawy konstruktora powinny być w kierunku jak lub czy to poleci i niezależnie od tego jak wyjdzie oblot powinien być dawno dokonany (skoro model ponoć gotowy). Ba ,powinno to być tu w temacie pokazane i opisane choćby dla faktu ucięcia dyskusji,odniesienia konstrukcyjnego sukcesu,spekulacji przeciwników czy zwolenników tej konstrukcji. Tak to temat został ucięty a my możemy sobie tylko popisać pierdoły na temat tego jakby nie patrzeć pięknego i ciekawego modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Macieju, rób swoje i nie przejmuj się tym co piszą inni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Faktycznie nie przejmuj się ! Sztuka się sama obroni ! Bo to naprawdę sztuka w tej sztuce ! No i oczywiście mnóstwo wiedzy i pracy . Ale czy na pewno aż tyle trzeba elementów na zwykły model ? Po mojemu nie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Witam Kolegów Modelarzy… Po zbyt długiej, jak się wydaje, przerwie postanowiłem zbliżyć ku końcowi wątek mojego Ła-7… Postaram się odnieść do kilku kluczowych pytań, które pojawiły się wcześniej: 1. Model został całkowicie ukończony ze wszystkimi detalami makietowymi( podwozie, kołpak, kabina , nity , odwzorowanie autentycznych wydechów itp. 2. Całkowita masa modelu gotowego do lotu z zatankowanym zbiornikiem to 13980g 3. Całkowita masa modelu bez wyposażenia to 6800g(elektroniki, podwozia(przód i tył), silnika z oprzyrządowaniem). 4. Dla przypomnienia: taka ilość elementów wynika wprost z przyjętego założenia by: budować kolejne części/segmenty modelu, nie myśleć i spoglądać w dokumentacje zdjęciową oryginału jak ma to być, ale by z zaprojektowanych i wyciętych części składowych tworzyć spójną i kompletną całość geometryczną dla danego elementu samolotu ( steru kierunku, steru wysokości, lotek, klap, kadłuba, klapek podwozia, klapek rewizyjnych skrzydeł, slotów, itd) a w konsekwencji całej geometrii gotowej do oklejenia i wyposażenia. 5. Przy pierwszym docieraniu silnika RCGF60CCTwin okazało się, że silnik miał fabryczną wadę (nie ustabilizowane korbowody) co spowodowało konieczność jego wymiany i wydłużyło o ok. 2miesiące moment ponownego uruchomienia. Silnik został w końcu wymieniony na gwarancji i ponownie zamontowany oraz uruchomiony i dotarty (okolice sierpnia i września) 6. Brak mojej obecności na Żarze (notabene obiecanej…) był spowodowany niespodziewanym i wcześniej zupełnie nie planowanym wyjazdem za granicę…. samo życie jak zapewne wiecie... oraz co najważniejsze brakiem silnika, który kilka dni wcześniej skończył swój żywot podczas 2 fazy docierania. Plan zakładał jego oblot właśnie tam…. Życie napisało inny scenariusz…. 7. Nie będę się odnosił do komentarzy, które właśnie miałem okazje przeczytać. Myślę, że szkoda czasu na zabawę słowną z osobami, które pojmują modelarstwo po swojemu…. Mają do tego prawo…..Czym to jest spowodowane mogę się tylko domyślać…. Postaram się jakoś przeciąć wszystkie spekulacje… 8. Przypomnę wszystkim jaki był mój główny cel przy tworzeniu zestawu Ła-7 oraz kolejnego już gotowego P-39 Airacobra (skala 1:4) mianowicie stworzyć model/e, konstrukcję, którą można złożyć samodzielnie bez udziału szablonów stabilizujących w pionie i poziomie, skomplikowanych narzędzi…. by mógł model zbudować każdy potencjalny i zaawansowany modelarz… Oczywiście wykończenie modelu to już inwencja własna jednak zestaw, który stworzyłem właściwie w 100% oddaje efekt końcowy odwzorowujący w formie ten typ samolotu a pozostaje jedynie pokryć model takim czy innym materiałem( i to nie wszystkie elementy, znacząca część elementów poszycia znajduje się już w zestawie). 8. Nie wiem czy uda mi się zamieścić kolejne fotografie w chronologicznej kolejności ale postaram się być temu bliski. I jeszcze taka dygresja: wycinamy bardzo wiele przesyłanych do nas plików z elementami modeli i jakość, sposób rozwiązania kluczowych elementów modeli oraz ich przygotowanie(wzajemna pasowność, nadmierna miąższość elementów) woła o pomstę do nieba. Zapraszam...śledźcie ten wątek bo ma przed sobą ciekawą przyszłość...... Tak powstawało chowane tylne koło, oto kilka fotografi jest ich oczywiście dużo więcej z tego etapu budowy... Osłona karabinów maszynowych antena/y tak to nazwę stery wysokości i kierunku przed poszyciem i poszyte z zamontowanymi antenami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 cały model jest oklejany folią ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Prace przy centropłacie - klapki rewizyjne przy skrzydłach - klapki rewizyjne-elektronika i sposób połączenia centropłata z płatami mała korekta w płatach Tak cały model oklejony jest folią, Tak zdecydowałem. Oczywiście można wybrać inny sposób wykończenia... Sposób rozwiązania osłony wydechów Blachy osłonowe za wydechem Chłodnica dla przypomnienia tak było a tak oto powstało jej wykończenie Jutro jedziemy dalej...Pozdrawiam Wszystkich 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Wygląda to bajecznie. Klocki Lego dla bogatych leniuchów/amatorów Czy model o tym ciężarze już latał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 wielki szacunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Fajnie wychodzi, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 WITAM! Tytaniczna robota. Wielki podziw i gratulacje. Osobiście zainteresował mnie model P39 Airacobra. Kiedyś robiłem kilka podejść do budowy tego modelu ale ma mało miejsca pod maską - a ja nie gustuję w tego typu elektrykach. Ciekawy jestem rozwiązań konstrukcyjnych. Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 WITAM KOLEGÓW, DZIŚ CENTROPŁAT I PODWOZIE GŁÓWNE: KLAPKI: MECHANIZM ICH ZAMYKANIA: ZASTRZAŁY DLA GOLENI: CENTROPŁAT PRZYGOTOWANY DO UZBROJENIA: DÓŁ CENTROPŁATA: GÓRA CENTROPŁATA-JAK WIDAĆ JEST DZIELONY, NIE ŁĄCZONY NA STAŁE Z KADŁUBEM KLAPY W CENTROPŁACIE-WYKOŃCZENIE: WYKONANIE WCZEŚNIEJ ZAŚLEPIONYCH OTWORÓW WLOTOWYCH W CENTROPŁACIE A TAK CHARAKTERYSTYCZNYCH DLA ŁA-7: WYKONANIE NITOWANIA: O TAK OTWIERA SIĘ PODWOZIE: NIESTETY PLIK 120MB NIE CHCIAŁ MI SIĘ ZAŁADOWAĆ!!!!!! SPRÓBUJE COŚ Z TYM ZROBIĆ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 JESZCZE KLAPY CENTROPŁATA W PEŁNI DEMONTOWALNE, KILKA FOTOGRAFII(RÓWNIEŻ KLAPY PŁATÓW SĄ W TEN SAM SPOSÓB WYKONANE): DETALE WYKOŃCZENIA CENTROPŁATA, PŁATÓW, STATECZNIKÓW: ŁEZKI POD SKRZYDŁOWE: CENTROPŁAT WLOTY POWIETRZA: RURKA PITOTA: LAMPKA POZYCYJNA ST. PIONOWEGO: LAMPKI POZYCYJNE W PŁATACH: DÓŁ: GÓRA: A TAK ROZWIĄZAŁEM I WYKONAŁEM ZABEZPIECZENIE DEMONTOWALNEGO ZAWIASU LOTEK: KIEDY WOJTEK ZAJMOWAŁ SIĘ OKLEJANIEM KADŁUBA JA POSTANOWIŁEM ZROBIĆ MASKOWANIA POŁACZEŃ STATECZNIKÓW POZIOMYCH Z KADŁUBEM ORAZ PŁATÓW Z CENTROPŁATEM... ST. POZIOME: PŁATY/CENTROPŁAT: TERAZ KABINA JAK TO BYŁO: ZESPÓŁ KABINY JEST DEMONTOWALNY W DOWOLNYM MOMENCIE: TABLICA PRZYRZĄDÓW ORAZ FOTEL(WNĘTRZE KABINY NIE ZOSTAŁO ZAKOŃCZONE - BĘDĄ WYKONANE JESZCZE BOKI) OGRANICZYŁEM SIĘ TYLKO DO NIEZBĘDNYCH DETALI: WSZYSTKIE WIDOCZNE ZESPOŁY ELEMENTÓW(TABLICY PRZYRZĄDÓW ORAZ CELOWNIKA) ZAWARTE SĄ W ZESTAWIE: TABLICA-ZESPÓŁ DEMONTOWALNY: TUTAJ WIDAĆ RÓWNIEŻ JAK ROZWIĄZAŁEM POŁĄCZENIE CENTROPŁATA Z KADŁUBEM CELOWNIK RÓWNIEŻ DEMONTOWALNY - POWSTAŁ Z NUMEROWANYCH ELEMENTÓW-ZAWARTY W ZESTAWIE: WSZYSTKIE WIDOCZNE WCZEŚNIEJ NA ZDJĘCIACH ZESTAWY ELEMENTÓW POSIADAJĄ NR, ZAWARTE SĄ W ZESTAWIE, SĄ DEMONTOWALNE (KADŁUB-SEGMENT PRZEDNI Z OSŁONAMI SILNIKA, CENTROPŁAT, PŁATY, STATECZNIKI POZIOME, KLAPY, SŁOTY, KABINA Z ELEMENTAMI) JAK WIDAĆ WSZYSTKO MOGLIBYŚMY WYKONAĆ JESZCZE PRECYZYJNIEJ JEDNAK GONIŁ MNIE CZAS NALEŻAŁO ZNALEŹĆ COŚ W POŚRODKU..... POZDRAWIAM C.D.N. cały model jest oklejany folią ? TAK OPRÓCZ DETALI PŁATÓW I OSŁON MASKI SILNIKA KTÓRĄ POKAŻE NIEBAWEM. TAK ZDECYDOWALIŚMY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Super wykonanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Brawo,pięknie to wszystko się prezentuje ,mnie nawet bardziej podoba się w stanie surowym z tymi widocznymi wypalonymi nitami.Ta niebieska folia jest rzeczywiści tak błyszcząca czy to tylko przekłamanie od aparatu.Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Brawo,pięknie to wszystko się prezentuje ,mnie nawet bardziej podoba się w stanie surowym z tymi widocznymi wypalonymi nitami.Ta niebieska folia jest rzeczywiści tak błyszcząca czy to tylko przekłamanie od aparatu.Pozdrawiam Adam. Niestety tak się błyszczy nie mogliśmy nigdzie zdobyć innej, ale jest to do skorygowania np. pokrywą lakierową matową jednak nie będę tego robił ze względu na dodatkową zbędna masę. Pamiętajmy jest to półmakieta. Każdy potencjalny wykonawca zestawu może wykonać go inną technologią... Jak wiadomo Ławoczkiny malowane były czym popadnie co było akurat dostępne na danych lotniskach w bojowych warunkach...to taka dygresja. Pozdrawiam Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 hehe... jak to jest polmakieta to wiekszosc pokazanych w tym watku projektow nie jest godna tego miana. wielki szacunek - robicie cos naprawde super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apathor Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Moje 5 groszy, a co mi tam 1. Technologia konstrukcji mi sie podoba a cena takiego modelu jest malo istotna. Cena 2m makiety to ~10k zl i te pare zlotych na modelu nie robi wielkiej roznicy.2. Masa... hmmm... 14kg to sporo. Moj poprzedni P47 (z bokserem Saito) mial <11kg i juz byl wymagajacy w prowadzeniu. Wprawdzie idzie jak przecinak i wiatru sie nie boi ale w zakretach trzeba uwazac. Ladowanie to bedzie prawdziwe wyzwanie. Odradzam lotniska trawiaste bo podwozie sie wytrzepie po kilku lotach. ZDECYDOWANIE odradzam latanie tym modelem na ZAR-ze, tamten pas startowy jest tak zdewastowany, ze makieta placze jak laduje Btw. klapy podwozia to bym zrobil z wiekszym luzem, w powietrzu i tak sie idealnie nie domkna. Moje podwozie wykonalo juz >200 lotow i luzy sa tu stanem naturalnym 3. Bardzo jestem ciekaw rezultatu oblotow. Inzynierskie obliczenia to jedno a faktyczne zachowanie sie modelu w powietrzu niekoniecznie sie sprawdzi. Metodologia naszych oblotow z Blazejem byla taka, ze dalismy dwa odbiorniki. Pierwszy, obslugiwal pilot, drugi podawal parametry telemetrii do aparatury asystenta. Przy odpowiednim doborze smigiel udalo nam sie opracowac tabele predkosci, temperatur, obrotow, itp... chetnie bym to porownal.4. Jak model bedzie gotowy to prosze o kilka fotek pokazujacych sposob montazu/demontazu calosci przy wyjezdzie na lotnisko. Pozdrawiam i trzymam kciuki za sukces.Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi