Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bajki krążą że model skończony czeka na oblot..tylko chętnego brak na jego wykonanie .Jak usłyszałem -cytuję- brak odważnego by tym 15 kg klocem  polecieć .

A może to tylko bajka... ;)

Opublikowano

Ej, drodzy koledzy, nie bądźcie malkontentami...!

Najwyżej... nie poleci. Ale to piękny model, i rozumiem po włożeniu mnóstwa pracy obawy kolegi konstruktora o jego całość... czasem trzeba głębokiego oddechu...  Nigdy sami tego nie doświadczyliście?

Wszystkim zaś niecierpliwym krytykom polecam obejrzeć "Greka Zorbę" z Antony Quinnem, który w finałowej scenie mówi: "Szefie, widziałeś kiedyś taką piękną katastrofę? " ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eJlMf5qEF0k
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ej, drodzy koledzy, nie bądźcie malkontentami...!

Najwyżej... nie poleci. Ale to piękny model, i rozumiem po włożeniu mnóstwa pracy obawy kolegi konstruktora o jego całość... czasem trzeba głębokiego oddechu...

Roman nie przesadzaj  ;)  .Skoro model był robiony z myślą jako zestaw do latania i rozpowszechniania a nie jako wyrób statyczny czy jednostkowy to obawy konstruktora powinny być w kierunku jak lub czy to poleci i niezależnie od tego jak wyjdzie oblot powinien być dawno dokonany (skoro model ponoć gotowy).

Ba ,powinno to być tu w temacie pokazane i opisane choćby dla faktu ucięcia dyskusji,odniesienia konstrukcyjnego sukcesu,spekulacji przeciwników czy zwolenników tej konstrukcji.

Tak to temat został ucięty a my możemy sobie tylko popisać pierdoły na temat tego jakby nie patrzeć pięknego i ciekawego modelu ;) .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie nie przejmuj się ! Sztuka się sama obroni ! Bo to naprawdę sztuka w tej sztuce ! No i oczywiście mnóstwo wiedzy i pracy  . Ale czy na pewno aż tyle trzeba elementów na zwykły model ?

 

Po mojemu nie !

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam Kolegów Modelarzy…

Po zbyt długiej, jak się wydaje, przerwie postanowiłem zbliżyć ku końcowi wątek mojego Ła-7…

Postaram się odnieść do kilku kluczowych pytań, które pojawiły się wcześniej:

1. Model został całkowicie ukończony ze wszystkimi detalami makietowymi( podwozie, kołpak, kabina , nity , odwzorowanie autentycznych wydechów itp.

2. Całkowita masa modelu gotowego do lotu z zatankowanym zbiornikiem to 13980g

3. Całkowita masa modelu bez wyposażenia to 6800g(elektroniki, podwozia(przód i tył), silnika z oprzyrządowaniem).

4. Dla przypomnienia: taka ilość elementów wynika wprost z przyjętego założenia by: budować kolejne części/segmenty modelu, nie myśleć i spoglądać w dokumentacje zdjęciową oryginału jak ma to być, ale by z zaprojektowanych i wyciętych części składowych tworzyć spójną i kompletną całość geometryczną dla danego elementu samolotu ( steru kierunku, steru wysokości, lotek, klap, kadłuba, klapek podwozia, klapek rewizyjnych skrzydeł, slotów,  itd) a w konsekwencji całej geometrii gotowej do oklejenia i wyposażenia.

5. Przy pierwszym docieraniu silnika RCGF60CCTwin okazało się, że silnik miał fabryczną wadę (nie ustabilizowane korbowody) co spowodowało konieczność jego wymiany i wydłużyło o ok. 2miesiące moment ponownego uruchomienia. Silnik został w końcu wymieniony na gwarancji i ponownie zamontowany oraz uruchomiony i dotarty (okolice sierpnia i września)

6. Brak mojej obecności na Żarze (notabene obiecanej…) był spowodowany niespodziewanym i wcześniej zupełnie nie planowanym wyjazdem za granicę…. samo życie jak zapewne wiecie... oraz co najważniejsze brakiem silnika, który kilka dni wcześniej skończył swój żywot podczas 2 fazy docierania.

Plan zakładał jego oblot właśnie tam….

Życie napisało inny scenariusz….

7. Nie będę się odnosił do komentarzy, które właśnie miałem okazje przeczytać.

Myślę, że szkoda czasu na zabawę słowną z osobami, które pojmują modelarstwo po swojemu…. Mają do tego prawo…..Czym to jest spowodowane mogę się tylko domyślać…. Postaram się jakoś przeciąć wszystkie spekulacje…

8. Przypomnę wszystkim jaki był mój główny cel przy tworzeniu zestawu Ła-7 oraz kolejnego już gotowego P-39 Airacobra (skala 1:4) mianowicie stworzyć model/e, konstrukcję, którą można złożyć samodzielnie bez udziału  szablonów stabilizujących w pionie i poziomie, skomplikowanych narzędzi…. by mógł model zbudować każdy potencjalny i zaawansowany modelarz… Oczywiście wykończenie modelu to już inwencja własna jednak zestaw, który stworzyłem właściwie w 100% oddaje efekt końcowy odwzorowujący w formie ten typ samolotu a pozostaje jedynie pokryć model takim czy innym materiałem( i to nie wszystkie elementy, znacząca część elementów poszycia znajduje się już w zestawie).

8. Nie wiem czy uda mi się zamieścić kolejne fotografie w chronologicznej kolejności ale postaram się być temu bliski.

 

I jeszcze taka dygresja:

wycinamy bardzo wiele przesyłanych do nas plików z elementami modeli i jakość, sposób rozwiązania kluczowych elementów modeli oraz ich przygotowanie(wzajemna pasowność, nadmierna miąższość elementów) woła o pomstę do nieba.

Zapraszam...śledźcie ten wątek bo ma przed sobą ciekawą przyszłość...... :);)

 

 


Tak powstawało chowane tylne koło, oto kilka fotografi jest ich oczywiście dużo więcej z tego etapu budowy...

post-8418-0-09951300-1479309227_thumb.jpgpost-8418-0-67001400-1479309253_thumb.jpg

post-8418-0-98879000-1479309848_thumb.jpgpost-8418-0-91317900-1479309870_thumb.jpg

post-8418-0-79361100-1479309905_thumb.jpgpost-8418-0-90933200-1479309921_thumb.jpg

post-8418-0-08204400-1479309959_thumb.jpgpost-8418-0-81517500-1479309992_thumb.jpg

post-8418-0-06189000-1479310062_thumb.jpgpost-8418-0-39729700-1479310099_thumb.jpg

post-8418-0-97265800-1479310119_thumb.jpgpost-8418-0-54164800-1479313796_thumb.jpg

post-8418-0-47282900-1479310141_thumb.jpgpost-8418-0-17107300-1479311662_thumb.jpg

post-8418-0-66190000-1479311701_thumb.jpg

 

 

 


Osłona karabinów maszynowych

post-8418-0-92677600-1479310295_thumb.jpg

post-8418-0-79924300-1479310344_thumb.jpg

post-8418-0-77794700-1479310963_thumb.jpg

post-8418-0-04022700-1479310936_thumb.jpg

post-8418-0-54858000-1479311022_thumb.jpg

 

 

antena/y tak to nazwę

post-8418-0-76248300-1479310408_thumb.jpg

post-8418-0-31013500-1479310438_thumb.jpg

post-8418-0-83277500-1479310487_thumb.jpg

post-8418-0-41939300-1479310720_thumb.jpg

post-8418-0-57954500-1479310744_thumb.jpg

post-8418-0-25282100-1479310771_thumb.jpg

post-8418-0-15302000-1479310801_thumb.jpg

post-8418-0-96288800-1479310831_thumb.jpg

 

stery wysokości i kierunku przed poszyciem

post-8418-0-84295200-1479310547_thumb.jpg

i poszyte z zamontowanymi antenami

post-8418-0-65987000-1479311183_thumb.jpg

Opublikowano

Prace przy centropłacie - klapki rewizyjne

post-8418-0-89878800-1479312950_thumb.jpgpost-8418-0-13303100-1479312920_thumb.jpg

post-8418-0-70147100-1479312995_thumb.jpgpost-8418-0-80665900-1479313018_thumb.jpg

post-8418-0-18023900-1479313034_thumb.jpg

 

przy skrzydłach - klapki rewizyjne-elektronika

post-8418-0-07313900-1479312797_thumb.jpgpost-8418-0-88666500-1479312819_thumb.jpg

post-8418-0-75919200-1479312870_thumb.jpgpost-8418-0-10630900-1479312899_thumb.jpg

post-8418-0-38244500-1479314145_thumb.jpgpost-8418-0-79257700-1479314214_thumb.jpg

 

 

i sposób połączenia centropłata z płatami

post-8418-0-69086400-1479313324_thumb.jpgpost-8418-0-91011900-1479313351_thumb.jpg

post-8418-0-87382400-1479313427_thumb.jpg

 

mała korekta w płatach

post-8418-0-06291900-1479313471_thumb.jpgpost-8418-0-90275000-1479313510_thumb.jpg


Tak cały model oklejony jest folią, Tak zdecydowałem. Oczywiście można wybrać inny sposób wykończenia...


Sposób rozwiązania osłony wydechów

post-8418-0-95670200-1479314343_thumb.jpgpost-8418-0-94149700-1479314387_thumb.jpg

post-8418-0-99714200-1479314415_thumb.jpgpost-8418-0-24941100-1479314437_thumb.jpg

 

Blachy osłonowe za wydechem

post-8418-0-26876400-1479314478_thumb.jpg

post-8418-0-03341100-1479314677_thumb.jpg

 

Chłodnica dla przypomnienia tak było

post-8418-0-27094100-1479314863_thumb.jpg

a tak oto powstało jej wykończenie

post-8418-0-54977300-1479314955_thumb.jpgpost-8418-0-43178800-1479314977_thumb.jpg

post-8418-0-24766700-1479315012_thumb.jpg

post-8418-0-86757600-1479315097_thumb.jpgpost-8418-0-72967300-1479315120_thumb.jpg

post-8418-0-34536600-1479315150_thumb.jpgpost-8418-0-95063200-1479315204_thumb.jpg

post-8418-0-22403800-1479315227_thumb.jpgpost-8418-0-74177300-1479315252_thumb.jpg

post-8418-0-05906700-1479315381_thumb.jpgpost-8418-0-87425100-1479315423_thumb.jpg

post-8418-0-02903500-1479315448_thumb.jpg

 

Jutro jedziemy dalej...Pozdrawiam Wszystkich

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

WITAM!

 

Tytaniczna robota. Wielki podziw i gratulacje. Osobiście zainteresował mnie model P39 Airacobra. Kiedyś robiłem kilka podejść do budowy tego modelu ale  ma mało miejsca pod maską -  a ja nie gustuję w tego typu elektrykach. Ciekawy jestem rozwiązań konstrukcyjnych.

 

                                         Pozdrawiam Lucjan

Opublikowano

WITAM KOLEGÓW,

DZIŚ CENTROPŁAT I PODWOZIE GŁÓWNE:

KLAPKI:

post-8418-0-95684300-1479360990_thumb.jpgpost-8418-0-99268700-1479361068_thumb.jpg

post-8418-0-17632100-1479361098_thumb.jpgpost-8418-0-26814300-1479361123_thumb.jpg

post-8418-0-26400400-1479361396_thumb.jpgpost-8418-0-89393400-1479361419_thumb.jpg

post-8418-0-18549200-1479361452_thumb.jpg

 

MECHANIZM ICH ZAMYKANIA:

post-8418-0-55203900-1479361163_thumb.jpgpost-8418-0-44213800-1479361229_thumb.jpg

post-8418-0-50006900-1479361278_thumb.jpgpost-8418-0-99353700-1479361304_thumb.jpg

 

ZASTRZAŁY DLA GOLENI:

post-8418-0-69569800-1479362574_thumb.jpg

post-8418-0-74407900-1479362650_thumb.jpg

post-8418-0-22354000-1479362737_thumb.jpg

post-8418-0-96541500-1479362779_thumb.jpg

post-8418-0-22686900-1479362813_thumb.jpg

post-8418-0-20175800-1479362982_thumb.jpg

 

 

 

CENTROPŁAT PRZYGOTOWANY DO UZBROJENIA:

post-8418-0-33135400-1479361557_thumb.jpgpost-8418-0-89086100-1479361606_thumb.jpg

post-8418-0-20927000-1479361636_thumb.jpg

 

 

DÓŁ CENTROPŁATA:

post-8418-0-87553800-1479361678_thumb.jpg

 

GÓRA CENTROPŁATA-JAK WIDAĆ JEST DZIELONY, NIE ŁĄCZONY NA STAŁE Z KADŁUBEM

post-8418-0-48507700-1479361736_thumb.jpgpost-8418-0-44599900-1479361831_thumb.jpg

 

KLAPY W CENTROPŁACIE-WYKOŃCZENIE:

post-8418-0-46105000-1479361891_thumb.jpgpost-8418-0-07627500-1479361948_thumb.jpg

 

WYKONANIE WCZEŚNIEJ ZAŚLEPIONYCH OTWORÓW WLOTOWYCH W CENTROPŁACIE A TAK CHARAKTERYSTYCZNYCH DLA ŁA-7:

post-8418-0-97259000-1479362131_thumb.jpgpost-8418-0-96496700-1479362265_thumb.jpg

post-8418-0-51962500-1479362321_thumb.jpgpost-8418-0-94867300-1479362359_thumb.jpg

post-8418-0-63760300-1479362399_thumb.jpg

 

WYKONANIE NITOWANIA:

post-8418-0-95778200-1479362044_thumb.jpg

 

O TAK OTWIERA SIĘ PODWOZIE:

NIESTETY PLIK 120MB NIE CHCIAŁ MI SIĘ ZAŁADOWAĆ!!!!!!

SPRÓBUJE COŚ Z TYM ZROBIĆ..... ^_^

 

 

 

 

Opublikowano

JESZCZE KLAPY CENTROPŁATA W PEŁNI DEMONTOWALNE, KILKA FOTOGRAFII(RÓWNIEŻ KLAPY PŁATÓW SĄ W TEN SAM SPOSÓB WYKONANE):

post-8418-0-02519900-1479365399_thumb.jpgpost-8418-0-57487800-1479365459_thumb.jpg

post-8418-0-03107800-1479365509_thumb.jpgpost-8418-0-33510200-1479365529_thumb.jpg

post-8418-0-50952800-1479365629_thumb.jpgpost-8418-0-50086100-1479365481_thumb.jpg

 

DETALE WYKOŃCZENIA CENTROPŁATA, PŁATÓW, STATECZNIKÓW:

ŁEZKI POD SKRZYDŁOWE:

post-8418-0-48008800-1479366039_thumb.jpg

 

 

CENTROPŁAT WLOTY POWIETRZA:

post-8418-0-09678900-1479366260_thumb.jpgpost-8418-0-33329600-1479366298_thumb.jpg

 

 

RURKA PITOTA:

post-8418-0-81573600-1479366097_thumb.jpg

 

LAMPKA POZYCYJNA ST. PIONOWEGO:

post-8418-0-16825100-1479366179_thumb.jpgpost-8418-0-78282800-1479366341_thumb.jpg

 

LAMPKI POZYCYJNE W PŁATACH:

post-8418-0-68853800-1479366394_thumb.jpgpost-8418-0-93675400-1479366466_thumb.jpg

post-8418-0-04703200-1479366522_thumb.jpg

 

DÓŁ:

post-8418-0-00762400-1479366572_thumb.jpgpost-8418-0-59448300-1479366622_thumb.jpg

 

GÓRA:

post-8418-0-86362900-1479366690_thumb.jpg

 

A TAK ROZWIĄZAŁEM I WYKONAŁEM ZABEZPIECZENIE DEMONTOWALNEGO ZAWIASU LOTEK:

post-8418-0-81092400-1479366756_thumb.jpgpost-8418-0-71848900-1479366827_thumb.jpg

 

 

KIEDY WOJTEK ZAJMOWAŁ SIĘ OKLEJANIEM KADŁUBA JA POSTANOWIŁEM ZROBIĆ MASKOWANIA POŁACZEŃ STATECZNIKÓW POZIOMYCH Z KADŁUBEM ORAZ PŁATÓW Z CENTROPŁATEM...

ST. POZIOME:

post-8418-0-19730600-1479366984_thumb.jpgpost-8418-0-80820200-1479367209_thumb.jpg

 

PŁATY/CENTROPŁAT:

post-8418-0-20638000-1479367276_thumb.jpgpost-8418-0-79827400-1479367311_thumb.jpg

post-8418-0-57576000-1479367341_thumb.jpgpost-8418-0-93309500-1479367367_thumb.jpg

post-8418-0-77366200-1479367408_thumb.jpgpost-8418-0-67984500-1479367594_thumb.jpg

 

 

TERAZ KABINA JAK TO BYŁO:

ZESPÓŁ KABINY JEST DEMONTOWALNY W DOWOLNYM MOMENCIE:

 

 

post-8418-0-94922000-1479367642_thumb.jpg

post-8418-0-09035300-1479367702_thumb.jpgpost-8418-0-66322800-1479367734_thumb.jpg

post-8418-0-99512700-1479367771_thumb.jpg

post-8418-0-04816100-1479367809_thumb.jpg

post-8418-0-32001800-1479367879_thumb.jpgpost-8418-0-31212100-1479367921_thumb.jpg

post-8418-0-52263900-1479367977_thumb.jpg

 

TABLICA PRZYRZĄDÓW ORAZ FOTEL(WNĘTRZE KABINY NIE ZOSTAŁO ZAKOŃCZONE - BĘDĄ WYKONANE JESZCZE BOKI) OGRANICZYŁEM SIĘ TYLKO DO NIEZBĘDNYCH DETALI:

WSZYSTKIE WIDOCZNE ZESPOŁY ELEMENTÓW(TABLICY PRZYRZĄDÓW ORAZ CELOWNIKA) ZAWARTE SĄ W ZESTAWIE:

TABLICA-ZESPÓŁ DEMONTOWALNY:

post-8418-0-62499100-1479368151_thumb.jpgpost-8418-0-22430900-1479368386_thumb.jpg

post-8418-0-82654200-1479368411_thumb.jpgpost-8418-0-45940900-1479368500_thumb.jpg

 

TUTAJ WIDAĆ RÓWNIEŻ JAK ROZWIĄZAŁEM POŁĄCZENIE CENTROPŁATA Z KADŁUBEM

post-8418-0-30818400-1479368549_thumb.jpg

 

CELOWNIK RÓWNIEŻ DEMONTOWALNY - POWSTAŁ Z NUMEROWANYCH ELEMENTÓW-ZAWARTY W ZESTAWIE:

post-8418-0-09812800-1479368642_thumb.jpgpost-8418-0-47472800-1479368706_thumb.jpg

post-8418-0-18192100-1479368737_thumb.jpgpost-8418-0-16382700-1479368772_thumb.jpg

post-8418-0-97220200-1479368815_thumb.jpg

 

WSZYSTKIE WIDOCZNE WCZEŚNIEJ NA ZDJĘCIACH ZESTAWY ELEMENTÓW POSIADAJĄ NR, ZAWARTE SĄ W ZESTAWIE, SĄ DEMONTOWALNE (KADŁUB-SEGMENT PRZEDNI Z OSŁONAMI SILNIKA, CENTROPŁAT, PŁATY, STATECZNIKI POZIOME, KLAPY, SŁOTY, KABINA Z ELEMENTAMI)

 

JAK WIDAĆ WSZYSTKO MOGLIBYŚMY WYKONAĆ JESZCZE PRECYZYJNIEJ JEDNAK GONIŁ MNIE CZAS NALEŻAŁO ZNALEŹĆ COŚ W POŚRODKU..... ;)

 

POZDRAWIAM C.D.N.

 

 

 


cały model jest oklejany folią ?

TAK OPRÓCZ DETALI PŁATÓW I OSŁON MASKI SILNIKA KTÓRĄ POKAŻE NIEBAWEM.

TAK ZDECYDOWALIŚMY.

Opublikowano

Brawo,pięknie to wszystko się prezentuje ,mnie nawet bardziej podoba się w stanie surowym z tymi widocznymi wypalonymi nitami.Ta niebieska folia jest rzeczywiści tak błyszcząca czy to tylko przekłamanie od aparatu.Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Brawo,pięknie to wszystko się prezentuje ,mnie nawet bardziej podoba się w stanie surowym z tymi widocznymi wypalonymi nitami.Ta niebieska folia jest rzeczywiści tak błyszcząca czy to tylko przekłamanie od aparatu.Pozdrawiam Adam.

Niestety tak się błyszczy :( nie mogliśmy nigdzie zdobyć innej, ale jest to do skorygowania np. pokrywą lakierową matową jednak nie będę tego robił ze względu na dodatkową zbędna masę. Pamiętajmy jest to półmakieta. Każdy potencjalny wykonawca zestawu może wykonać go inną technologią... Jak wiadomo Ławoczkiny malowane były czym popadnie co było akurat dostępne na danych lotniskach w bojowych warunkach...to taka dygresja.

Pozdrawiam Maciek

Opublikowano

Moje 5 groszy, a co mi tam ;)

1. Technologia konstrukcji mi sie podoba a cena takiego modelu jest malo istotna. Cena 2m makiety to ~10k zl i te pare zlotych na modelu nie robi wielkiej roznicy.

2. Masa... hmmm... 14kg to sporo. Moj poprzedni P47 (z bokserem Saito) mial <11kg i juz byl wymagajacy w prowadzeniu. Wprawdzie idzie jak przecinak i wiatru sie nie boi ale w zakretach trzeba uwazac. Ladowanie to bedzie prawdziwe wyzwanie. Odradzam lotniska trawiaste bo podwozie sie wytrzepie po kilku lotach. ZDECYDOWANIE odradzam latanie tym modelem na ZAR-ze, tamten pas startowy jest tak zdewastowany, ze makieta placze jak laduje ;)  Btw. klapy podwozia to bym zrobil z wiekszym luzem, w powietrzu i tak sie idealnie nie domkna. Moje podwozie wykonalo juz >200 lotow i luzy sa tu stanem naturalnym ;)

3. Bardzo jestem ciekaw rezultatu oblotow. Inzynierskie obliczenia to jedno a faktyczne zachowanie sie modelu w powietrzu niekoniecznie sie sprawdzi. Metodologia naszych oblotow z Blazejem byla taka, ze dalismy dwa odbiorniki. Pierwszy, obslugiwal pilot, drugi podawal parametry telemetrii do aparatury asystenta. Przy odpowiednim doborze smigiel udalo nam sie opracowac tabele predkosci, temperatur, obrotow, itp... chetnie bym to porownal.

4. Jak model bedzie gotowy to prosze o kilka fotek pokazujacych sposob montazu/demontazu calosci przy wyjezdzie na lotnisko.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za sukces.

Adam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.