Skocz do zawartości

Messerschmitt Bf 109


Atomizer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, robertus napisał:

Edukować, edukować i jeszcze raz edukować, zakazy malowania powodują właśnie braki w edukacji i potem małolaty (i nie tylko) mylą oznaczenia albo uważają, że polscy podhalańczycy to naziści.

Ale, z drugiej strony jak się umawiamy, że np nie malujemy to nie malujemy, to jest zrozumiałe.

Z ciekawostek, swastykę miały również siły powietrzne Łotwy w latach 20' a Finowie dopiero pare lat temu wyrzucili swastykę ze swoich chorągwi i odznaczeń. 

image.png.0dabf49e83ce4608377384923f119a22.png

Przepraszam, jeśli zaśmiecam

 

Mój Messerschmitt 109 nie miał tego znaku i niewiele wizualnie na tym tracił. Nie malować, tak jak pisze "robertus".

P7110016.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2021 o 08:41, Atomizer napisał:

Co ? mam zamalować?

A to już sam decyduj. Albo zostaw i niech wygląda jak wyglądał naprawdę albo namaluj sobie tam świnkę, kwiatuszka, tęczę, itd. Tylko nie myśl za dużo na ten temat bo wywołają Ci się skrajne emocje jak kolegom wyżej i jeszcze rozwalisz cały model w przypływie emocji :D Oczywiście jawnie śmieję się z tego całego zamalowywania itd. Ale już modelami z czerwonymi gwiazdami to z radością chłopaki śmigają i mając na uwagę historię tak od 1920 roku do dziś nie wywołuje to u nich negatywnych skrajnych emocji, pewnie rozumiesz, "podwójne standardy"....

W dniu 20.05.2021 o 19:49, RyżyKoń napisał:

Popieram zdecydowanie  to co napisał Jarek. To nie jest makieta lub rekonstrukcja, dlaczego takie coś jest na stateczniku pionowym?!!!!

Zwłaszcza w naszej Polsce.

Marek

A dlaczego ma nie być? To co niby jest? PZL Wilga czy Messerschmitt? Historię chcesz tuszować i zmieniać jaka by ona nie była?

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Atomizer napisał:

Weźcie może zróbcie zróbcie oddzielny temat "sfastyka" i tam sobie dyskutujcie...

Jak najbardziej. W końcu to wątek o Twoim Messerschmittcie. Ja tylko napisałem że jak chcesz to zamaluj, jak nie chcesz to zostaw zgodny z oryginalnym malowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do modelu i spadochronu, to wczoraj robiłem próby z obciążnikiem 1kg przymocowanym do spadochronu o średnicy 1,8m. I tak się zastanawiam, bo po kilku próbach mam mieszane uczucia co do tego , że program się powiedzie...

Miałem problem z rozkładaniem się spadochronu , w dwóch na cztery dokonane próby spadochron się nie rozwinął do końca i obciążnik z impetem spadł na ziemię.

Może to wina złego składania spadochronu, albo samych linek, które były zbyt cienkie (tak mi się wydaje).

A poza tym to wiał zbyt silny wiatr! nawet jak spadochron się rozłożył prawidłowo to odważnik i tak uderzył z dużą prędkością boczną w ziemię, a sam spadochron ciągnął go po ziemi nim zdążyłem dobiec i złapać...

Zrobię jeszcze jeden spadochron gdzie zastosuje na linki żyłkę, tak jak w spadochronie w S1, może się tak linki nie będą plątać...i jak będzie bezwietrznie to znowu kilka prób.

A na ta chwilę to zastanawiam się jak wzmocnić krawędź natarcia w skrzydle??? najlepiej to było by wkleić balsę, odciąć kawałek i dokleić, oszlifować , pomalować.

Wtedy można pewniej lądować w trawie, że się skrzydło nie uszkodzi.

obraz.thumb.png.0098963ae874f346bb9d8de95c48dcb3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balsa może będzie ok, ale kup może folię bezbarwną samoprzylepną w OBI, odkrój pasek i daj na natarcie. Żelazkiem przyprasuj. Folia się wtopi prawie w piankę, napręży. Dobrze ochroni od trawy, zboża, mniej ostrych roślin. Sam mam tak porobione modele. Grumman Goose jako że jest łodzią został oklejony tą folią cały od spodu. Iskra jest EDF i ląduje na brzuchu, nic się nie zieleni a jedynie od brudu wystarczy przetrzeć gąbką i masz jak nową. 

136365266_423887568806990_1297768223590360753_n (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jarek1925 napisał:

Balsa może będzie ok, ale kup może folię bezbarwną samoprzylepną w OBI, odkrój pasek i daj na natarcie. Żelazkiem przyprasuj. Folia się wtopi prawie w piankę, napręży. Dobrze ochroni od trawy, zboża, mniej ostrych roślin. Sam mam tak porobione modele. Grumman Goose jako że jest łodzią został oklejony tą folią cały od spodu. Iskra jest EDF i ląduje na brzuchu, nic się nie zieleni a jedynie od brudu wystarczy przetrzeć gąbką i masz jak nową. 

136365266_423887568806990_1297768223590360753_n (1).jpg

No... mój model ma już 5 lat i widać drobne ślady eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia, jak byś nie poskładał ma chęć " lepienia" , jak mocno złożysz w pakunek niechętnie się rozkłada. Jak już tę folię "badasz" ,spróbuj ja przetalkować aby była śliska.Nie wiem jak skladasz ten spadochron, ale powinneś składać bryt do brytu, w twoim wypadku ich nie masz to spróbuj linka do linki.Poukładaj starannie klin i składaj na harmonijkę, na ile masz szeroki zasobnik.Linki połóż na ósemkę na klinie i składaj na harmonijkę na długość zasobnika.W modelu można linki ułożyć osobno na ósemkę i dopiero spadochron.Co do linek; myślę że ważniejszą rolę gra ich sztywność i nieskrętliwość, a żyłka Ci tego nie da! Lepiej już kup plecionkę wędkarską Dyneema 0.4-0.6m/m która tych wad nie mam i zajmie mniej miejsca.

To są moje spostrzeżenia i sugestie z którymi może się ktoś niezgadzać,a je warto sprawdzić?

Spadochron powinieneś składać zawsze przed lotem aby się nie " zależał", tak robią modelarze bawiący się skoczkami RC.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj trochę polatałem nad lasami i polami?

Wrzucę wam mały filmik z kokpitu myśliwca! (nagranie Bullet HD 3 mini )

W konfiguracji wyskoczył mi problem, problem z pakietem, grzeje się!

Silnik Redox 1500/1350 - KV1350 - 650W

Max pobór mocy : 45 A

Zalecany regulator : 50 A

Wstawiony mam regulator 60A

Pakiet Lipo Kryptonium 2800mAh, 4s1p, 30C, 14,8V

 

Może akumulator w tej konfiguracji ma za małe C i dlatego jest gorący po pracy...

Ostatni lot trwał dobre 8min.

Jak bym latał od samego początku na ful gazie to podejrzewam, że pakiet mógłby nie wytrzymać !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Atomizer napisał:

Wczoraj trochę polatałem nad lasami i polami?

Wrzucę wam mały filmik z kokpitu myśliwca! (nagranie Bullet HD 3 mini )

W konfiguracji wyskoczył mi problem, problem z pakietem, grzeje się!

Silnik Redox 1500/1350 - KV1350 - 650W

Max pobór mocy : 45 A

Zalecany regulator : 50 A

Wstawiony mam regulator 60A

Pakiet Lipo Kryptonium 2800mAh, 4s1p, 30C, 14,8V

 

Może akumulator w tej konfiguracji ma za małe C i dlatego jest gorący po pracy...

Ostatni lot trwał dobre 8min.

Jak bym latał od samego początku na ful gazie to podejrzewam, że pakiet mógłby nie wytrzymać !

 

O C to się nie martw. Masz prawie 2x tyle co potrzeba. Więc całkowicie wystarcza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm...

Zmienię konfigurację modelu z 4S na 3S, spokojnie mogę zastosować pakiet o większej pojemności. Przykładowo REDOX LiPo 11,1V 3600mAh 30C 3S.

Aby tylko wagowo było podobnie. 247g obecna waga pakietu zastosowana w modelu a redox waga: 249g, modelu nie trzeba będzie nawet wyważać.

Z doświadczenia wiem, że mniejsze V będzie chłodniej dla silnika, regulatora i pakietu...

Kiedyś na chwilę podłączyłem 11,2V dla silnika przewidzianego na 2s, moc większa ale rozgrzewał się dość... i długo by pewnie nie służył.

Tu przejdę na 3S bo nie mam idealnego chłodzenia podzespołów, co prawda zrobiłem wlot powietrza na płytkę regulatora ale pakiet pozostaje schowany wewnątrz bez wystarczającego opływu powietrza. Silnik też będzie na 11,2V mniej obciążony, a na 3S model też będzie latał równie widowiskowo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj wieczorkiem gdy ucichło o zachodzie słońca trochę polatałem Messerschmitt Bf 109.

Znowu zaczęły się problemy z elektroniką, tak jak kiedyś... kiedy to rozbiłem kilka modeli...

obraz.png.577c16b5954137516aa6835980da4560.png

 

Wczoraj o mały włos i było by to samo...

 

Zastanawiam się czy to znowu wina odbiornika  !

 

Po tamtym incydencie kupiłem dwa nowe i do wczoraj żadnych problemów.

 

We wczorajszym locie trzy razy się to przydarzyło...

 

Wkleję filmik , na którym widać moment tej groźnej sytuacji...

A tu cały film z wczorajszego latania... widok z kokpitu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jest problem...!

Po zakupie pakietu Redox 3600 mAh 11,1V 30C okazało się , ze nie ma go na stanie...ale na stronie widniało przed zakupem, że jest dostępny.

I teraz mam do wyboru dwa inne:

1. Akumulator LI-PO Tattu Soaring 3300mAh 11,1V 30C 3S1P XT90

2. Gens Ace TATTU: 4300mAh 11.4V 50C Gens Ace

 

No i teraz mam problem bo nie wiem co zrobić i który wybrać...????

 

Gens Ace TATTU: 4300mAh 11.4V 50C Gens Ace duża pojemność mała wag bo tylko 244g, i konektor typu T-dean , więc nie będę musiał stosować przejściówki, ale cena 229zł.

Tattu Soaring 3300mAh 11,1V 30C cena 165zł ale muszę zastosować przejściówkę z XT90 na T-dean (dodatkowe 9 g wagi ) i pojemność mniejsza...Waga podobna bo 252g

 

Oba pasują do modelu bez wyważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.